ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 
1- آیا میدانستید تا قرن پنجم میلادی متوسط عمر مردم اروپا از سی سال فراتر نمی رفت؟!

2- آیا میدانستید ایرانیان به طور متوسط روزانه کمتر از نصف استکان شیر می خورند؟! 

3- آیا میدانستید مغز در هنگام خواب فعال تر از وقتی است که نلویزیون می بینید؟!

4- آیا میدانستید چای سبز خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را در زنان کاهش می دهد؟

5- آیا میدانستید کوه اورست ۸ کیلومتر و ۹۰۰ متر (۵٫۵ مایل) ارتفاع دارد؟

6- آیا میدانستید بیشتر ویتامین C موجود در میوه ها در پوست آنها ذخیره شده است؟

7- آیا میدانستید مغولستان بزرگترین کشور جهان است که از هیچ سمتی به اقیانوس و دریا راه ندارد؟

8- آیا میدانستید ابرها در طول روز در ارتفاع بالاتری نسبت به شب ها حرکت می کنند ؟

9-  آیا میدانستید روزانه دو هزار فقره سرقت در کشور رخ می دهد؟

10- آیا میدانستید بیش از ۵۰ هزار ایرانی از بیماری ایدز خود خبر ندارند؟ 

11- آیا میدانستید افراد به طور متوسط بعد از ۷ دقیقه به خواب میروند؟

12- آیا میدانستید تنها پشه های ماده توانایی نیش زدن دارند؟

13- آیا میدانستید که کره مریخ با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت به دور خورشید می چرخد؟

14- آیا میدانستید رشد کودکان در بهار بیشتر است؟

15- آیا میدانستید با تعداد اسپرم هایی که از خود ارضایی یک نوجوان تولید می شود میتوان تمام زنان آمریکا را دوبار حامله کرد؟

16- آیا میدانستید 6 شهر ایرانی (تهران، مشهد، اصفهان، کرج، تبریز، شیراز) بیش از یک میلیون نفرجمعیت دارند؟

 17- آیا میدانستید تنها 4 درصد از سود هر کارت شارژ فروخته شده در اینترنت به فروشنده میرسد؟

ارسال در تاريخ دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 یکی از ترفند های فوق العاده مفید ویندوز ۸ که به شما کمک می کند با مدیریت بهتری روی جریان انتقال فایل ها در کامپیوترتان داشته باشید
 

 

هنگامی که در ویندوز 8 مشغول Copy یا Move کردن یک فایل هستید پنجره‌ای برای نمایش این فرآیند پدیدار می‌شود که بیان‌گر میزان انتقال فایل است. در این پنجره اگر بر روی More detail کلیک کنید جزییات بیشتری از فرآیند انتقال نمایش داده می‌شود که شامل یک نمودار گرافیکی نیز می‌باشد. در این ترفند روشی را برای شما بازگو می‌کنیم که با انجام آن دیگر نیازی به کلیک بر روی More detail برای نمایش جزییات نیست و به طور پیش‌فرض این جزییات نمایش داده می‌شوند.
بدین منظور :
کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید (ترفندستان) تا پنجره‌ی Run گشوده شود. عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید. به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerOperationStatusManager

حال در سمت راست بر روی متغیر EnthusiastMode دوبار کلیک کنید و Value data را به 1 تغییر دهید. اگر این متغیر وجود نداشت در فضای خالی راست‌کلیک کنید بر روی New رفته و (Dword (32-bit value را انتخاب کنید. EnthusiastMode را به عنوان نام این متغیر وارد کرده و پس از دو بار کلیک بر روی آن، Value data را 1 قرار دهید. کار تمام است و اکنون می‌توانید با Copy یا Move کردن یک فایل، این موضوع را بررسی کنید. لازم به ذکر است برای بازگشت به حالت قبلی کافی است Value data را به 0 تغییر دهید.


 

ارسال در تاريخ دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو


 

همانطور که قبلا ذکر کردم، نسخه بعدی مایکروسافت آفیس تا اواخر سال میلادی جاری به بازار ارائه خواهد شد. البته هنوز بطور حتم نمی دانیم که چه قابلیتهای جدیدی به برنامه های کاربردی جدید آفیس(همانند اکسل، ورد، OneNote، پاورپوینت) اضافه خواهد شد ولی انچه که از گوشه و کنار به خصوص خبرهایی که از مایکروسافت پلاس بطور رسمی به گوش می رسد ما را بر آن داشت که با وجود همین دانسته ها و آگاهی ها، به بیان جمع بندی زیر بپردازیم:

 

۱. نام آن آفیس ۲۰۱۲ (شاید هم ۲۰۱۳) است ولی آفیس ۱۵ نیست.
اگرچه از نسخه بعدی آفیس، با نام آفیس ۱۵ نام برده می شود(حتی در وبلاگ رسمی مایکروسافت هم به همین نام می نامند)، ولی به احتمال زیاد نام اصلی آن “آفیس۲۰۱۲″  خواهد بود. البته به شرطی که تمامی این موارد برطبق برنامه پیش برود و نسخه جدید آفیس در سال میلادی جاری به بازار عرضه شود.

۲. پیش نمایش فنی
مایکروسافت در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۲ اعلام کرد که یک گروه منتخب از مشتریان امکان دسترسی به  نسخه پیش نمایش فنی آفیس را به منظور آزمایش آن پیدا کردند تا بازخورد آن را به مایکروسافت ارائه دهند. این افراد توافق کردند که چیزی در این رابطه به بیرون درز نکند ولی در ششم ماه مارس، جزییاتی در رابطه با برنامه های آفیس فاش شد که نشان از طراحی های شکیل تر داشت و تاییدی بود بر استفاده  بهینه و بهتراز فضا، در صفحه نمایش.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو
در این پست نحوه حذف صفحه آغازین (Start) در مجموعه آفیس 2013 v را می آموزید
 

 

 بطور پیش فرض در هنگام باز شدن مجموعه مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳( برنامه های ورد، اکسل و پاورپوینت)  یک صفحه Start نمایان می شود.

 

صفحه Start آفیس 2013

 

در سمت چپ صفحه Start مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳، لیستی از فایلهایی که اخیرا باز کردید و در سمت راست، لیستی از الگوها وجود دارند. این قابلیت، یک قابلیت مفید به حساب می آید ولی در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید صفحه Start را حذف کنید و مستقیما به صفحات ویرایشی برنامه های آفیس (ورد، اکسل، پاورپوینت)منتقل شوید.

از درون صفحه ویرایشی اصلی، به گزینه File>Option مراجعه کنید یا از کلیدهای میانبرALT+F,T استفاده کنید. در زیر برگه General Options، به گزینه های Startup بروید و گزینه Show the Start screen when this application starts را غیرفعال کنید. همین کار را برای سایر برنامه های آفیس ۲۰۱۳ تکرار کنید.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

روز به روز بر تعداد مشتاقان Gmail اضافه مي‌شود و گوگل هم در پاسخ به اين استقبال، دائم به امكانات خود مي‌افزايد. در طول چند ماه گذشته خبرهاي زيادي راجع به افزايش ظرفيت Gmail خوانده‌ايد.

 

ساخت درايو مجازي, ذخیره فایل در جیمیل

شركت‌هاي رقيب گوگل مدعي بودند كه اين افزايش ظرفيت يك ترفند تبليغاتي است و گوگل مي‌داند كه كاربران نمي‌توانند از اين همه فضاي Gmail استفاده كنند. اما گوگل در پاسخ مي‌گويد كه كاربران مي‌توانند از اين فضا به عنوان يك مكان براي ذخيره فايل‌هاي خود استفاده كنند. مهم‌ترين مزيت اين مسأله اين است كه شما مي‌توانيد به فايل‌هاي ذخيره شده در اين درايو از پشت هر كامپيوتري كه به اينترنت متصل است، دسترسي داشته باشيد، مانند يك حافظه كوچك كه هميشه همراه شماست.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو


 

 

 


 

 


 

 معاون سازمان فناوری اطلاعات اولین حرکت در شبکه ملی اطلاعات را ساماندهیIP آدرسهای اینترنتی در کشور عنوان کرد و گفت: این امر به کاهش جرایم رایانه ای و کمک می کند و مسئولیت این جرایم نیز بر عهده مالکان منابع اینترنتی خواهد بود.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر تمامی IP آدرسهای اینترنتی توزیع شده در کشور دارای نام دامنه و شناسنامه هستند، گفت: در شبکه ملی اطلاعات نیز تمامی آدرسهای عددی اینترنتی باید شناسنامه دار شوند که این امر به کاهش جرایم رایانه ای و ردگیری و رصد این جرایم کمک می کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات از جمله اقدامات مدنظر این سازمان را ساماندهی وضع موجود بر پایه آدرسهای IP عنوان کرد و گفت: باید نسبت به آدرسهای اینترنتی به عنوان منابع اینترنتی اشراف کامل داشته باشیم براین اساس اولین حرکت در شبکه ملی اطلاعات نیز ساماندهی IP آدرسهای اینترنتی در کشور است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو


گوگل نسخه ی ۲۷ از مرورگرش را هم درست کرد. گوگل ادعا می کند که این نسخه ۵ درصد سریعتر از نسخه ی قبلی استو ۱۳ نقص امنیتی را هم برطرف کرده است.

 


 

 


 

بعد از ۲۶ مارس که نسخه ی ۲۶ گوگل کروم آمده بود، این اولین ارتقا بود.

گوگل تعدادی تغییر در مرورگرش ایجاد نموده: افزایش بازدهی سرعت و یک API برای طراحان وب که می توانند بوسیله ی آن با همگام سازی اطلاعات موجود در گوگل درایو استفاده کنند.

افزایش سرعت ناچیز و در حد ۵ درصد بوده است و بهبود کمی هم برای کارهایی مثل چاپ ایجاد شده است. برای به دست آوردن اینها گوگل حالا تصاویر را برای رندر کردن زودتر بارگذاری می کند و از زمانهایی که شبکه بی استفاده است بهتر استفاده می کند.

برای دانلود می توانید از لینک نسخه ی ۲۷ استفاده  کنید.

 http://www.google.com/chrome
 
ارسال در تاريخ سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

این پست به شیوه یافتن منابع غذایی توسط زنبورها اشاره دارد.

 
 

زنبور ها برای اطلاع هم گروه های خود از مکان منابع غذایی از رایحه ی گل ها استفاده میکنند. 
به گفته ی محققان دانشگاه لندن؛برای بسیاری از حیوانات یافتن غذا بسیار زمان گیر و نا کار آمد خواهد بود.اما بعضی از جانداران مثل زنبور ها این مشکل را با مطلع کردن هم گروه های خود از مکان هایی که غذا به وفور یافت میشود حل کرده و آن ها را در عملیات جست و جوی غذا شرکت میدهند.زنبور های عسل با انجام پروازهای چرخشی به زنبور های دیگر آدرس و جهت منابع غذایی را نشان میدهند اما زنبورهای دیگر با استفاده از انتشار رایحه یا فرومون در کندو های زیستگاه خود؛زنبورهای دیگر را برای بیرون آمدن و جست و جو تشویق میکنند.
 دانشمندان برای کشف چگونگی مسیریابی زنبورها رایحه ی گیاه آنیس و فرومون جمع آوری نیرو را با هم ترکیب کرده و در کندوی زنبورها منتشر کرده و سپس فعالیت های زنبورها را تحت نظر گرفتند.زنبورها زمانی که رایحه ی گیاهان آنیس توسط زنبوری دیگر به کندو آورده شد دریافتند که گل هایی با رایحه ی مشابه گیاه آنیس برای آن ها بسیار مفید بوده و برای یافتن آن گلها؛کندو را ترک کردند. 
آن ها مشاهده کردند که زنبور های فعال؛هم گروه های خود را با حرکت هیجان زده در اطراف کندو؛وزوز کردن و انتشار فرومون جمع آوری نیرو برای یافتن غذا تحریک میکنند.به این معنی که این زنبورها عطر گل هایی را که از آن ها تغذیه کرده اند با خود به کندو آورده و طعم آن ها را وارد عسل میکنند. 

در این صورت زنبور های دیگر کندو را برای یافتن گل هایی با همان عطر و طعم ترک خواهند کرد.


 

ارسال در تاريخ سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 
 

برای این کار مثل زیر عمل کنید.
1. از منوی Start روی Run کلیک کنید تا منوی Run ظاهر بشه خوب حالا توش تایپ کنید cmd و اینتر بزنید تا ms-dos promt ویندوز ظاهر بشه
2.خب حالابه درایوی که پوشه توشه برید
3.خب حالا فرمان ren رو اجرا کنید و یه فاصله بدید و اسم پوشه رو وارد کنید و بازم یه فاصله و ودوباره اسم پوشه رو وارد کنید واین فرق که بعد از اسم پوشه بدون هیچ فاصله ای یه نقطه بذارید و کد زیرو بدید
({2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0})
یعنی مثل این خط فرمان:
x: ren folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}
تذکر: به جای(x) اسم درایو و به جای folder اسم پوشه خودتونو بدید.
4.خب حالا اینتر کنید و تمام . توی محیط ویندوز به جایی که پوشه بوده برید اگه خوب کارتون رو انجام داده باشید فلدر به شکل یه قفل در اومده
5. برای برگردوندن این پوشه به حالت اولیه باید تمام مراحل رو انجام بدید فقط توی تغییر نام از اون کد استفاده نکنید یعنی اینطور :
x: ren folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0} folder
 
ارسال در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

تقریبا هر کسی که صاحب کامپیوتر است و با آن به اینترنت متصل می شود اطلاعاتی را در مورد مفاهیم مربوط به امنیت دارا می باشد.

 

 

اکثر مردم نگرانی هایی در مورد بدافزارها دارند و من دوست دارم اینگونه فکر کنم که تنها تعداد اندکی از کامپیوترها هستند که بدون برنامه آنتی ویروس و یا دیگر نرم افزارهای امنیتی مشغول به کار هستند. با تمام این اوصاف ابزارهای بسیار مهمی برای کامپیوترها وجود دارند
که اکثر مردم هیچ گاه از آن ها استفاده نمی کنند حتی در صورتی که بدانند آن برنامه ها برای اجرای پایدار و ایمنِ ‌یک سیستم ضروری هستند!
اگر مطمئن نیستید که صحبت من در چه موردی است، نگاهی اجمالی به این مقاله عاقلانه خواهد بود. من ۶ ابزار حیاتی را به شما معرفی خواهم کرد که: کار با کامپیوترتان را آسان تر ، اطلاعاتتان را ایمن تر ، سیستمتان را پایدارتر و کامپیوترتان را بسیار روان تر خواهند نمود.
[توضیح: در این مقاله هر کجا از کامپوتر نام برده می شود منظور PC می باشد.]
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

تمیز كردن صفحه نمایش تبلت و گوشی‌ها كار بسیار ساده‌ای است؛ زیرا برای انجام این كار به وسیله و ابزاری خاص نیازی نیست. البته نكته بسیار مهم در این ارتباط، دانستن این نكته است كه بسیاری از پارچه‌ها و مواد تمیزكننده به خودی خود می‌تواند به صفحه نمایش آن آسیب برساند. به همین منظور فقط كافی است با برخی از این راهكارها كه در زیر به آنها اشاره می‌كنیم، آشنا شوید.

 
 
كارهایی كه نباید انجام دهید
هیچ گاه از مواد شیمیایی شامل آمونیاك یا مواد پاك‌كننده حاوی الكل استفاده نكنید. اگر هم به مایعی نیاز داشتید، می‌توانید مقداری آب روی پارچه‌ای كه قصد دارید با آن صفحه نمایش‌تان را تمیز كنید، بریزید. علاوه بر این شما می‌توانید از محلول‌های خاص همانند iKlenz برای پاك كردن گوشی‌تان استفاده كنید؛ زیرا چنین محلول‌هایی از سوی كمپانی‌هایی بزرگ همچون اپل ساخته شده و تائید می‌شود.
هیچ گاه از پارچه‌های زبر و دستمال كاغذی استفاده نكنید، چرا كه مواد به كار رفته در آنها باعث خراش صفحه نمایش گوشی‌تان خواهد شد. هر چند چنین خراش‌هایی ممكن است در ابتدا كوچك باشد و زیاد به چشم نیاید، ولی به مرور زمان عمق بیشتری پیدا می‌كند. در عوض از پارچه‌های مایكروفیبری استفاده كنید. این پارچه‌ها مخصوص پاك كردن سطوح حساس طراحی شده است.
از آب زیاد برای پاك كردن صفحه نمایش استفاده نكنید، اگر هم نیازی به استفاده از آب داشتید بهتر است ابتدا آب را به پارچه بزنید. هیچ گاه به طور مستقیم آب را روی صفحه نمایش‌تان نریزید. نكته بسیار مهم دیگری كه باید در اینجا به آن دقت كنید، خاموش كردن گوشی پیش از پاك كردن آن با آب است. در نهایت هیچ وقت به مقدار زیاد روی صفحه نمایش تان فشار نیاورید؛ زیرا این مساله باعث كاهش كیفیت صفحه نمایش و خراب شدن گوشی‌تان می‌شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

چند هفته قبل مایکروسافت با معرفی کنسول جدید ایکس باکس وان سر و صدای زیادی به پا کرد و امکانات نسل جدید این کنسول بازی با استقبال زیادی مواجه شد.

 
 
اما مایکروسافت تا امروز در مورد سیاست استفاده از بازی های این کنسول به صورت شفاف سخن نگفته بود و نمی دانستیم که این شرکت چه قوانینی برای اجرای بازی ها روی این کنسول وضع کرده است.
اما حالا بخشی از این قوانین اعلام شده که حاوی خبرهای بد است و نشان می دهد که این شرکت برای جلوگیری از استفاده های غیر قانونی، سخت گیری های جدید وضع کرده.
ایکس باکس وان لازم است که به اینترنت متصل باشد. البته نه همیشه. اما مایکروسافت گفته که در هر ۲۴ ساعت کنسول باید یک بار به اینترنت دسترسی داشته باشد تا امکان اجرای بازی های را داشته باشد. سرعت پیشنهادی دسترسی به اینترنت هم 1.5 مگابیت در ثانیه اعلام شده است.
قانون جدید معنی مهمی دارد و اگر مایکروسافت تا پایان روی آن اصرار داشته باشد، به این معنی است که احتمالا برای داشتن این کنسول باید بازی ها را به صورت قانونی خریداری کنید و در کنار آن برای اجرای آنها حتما به اینترنت متصل باشید.
می دانیم که کاربران ایرانی با مشکلات مختلفی برای تهیه قانونی بازی ها مواجه هستند که یکی از آنها قیمت های بسیار بالای آنهاست. حالا اگر بر حسب اتفاق! دسترسی به سرورهای ایکس باکس هم مسدود بشود با مشکل بزرگ دیگری مواجه خواهند شد و احتمالا کنسول جدید برای آنها بلا استفاده خواهد بود.
در کنار این موضوع مایکروسافت محدودیت های تازه ای برای قرض دادن بازی به دوستان هم اعمال کرده است که سبب نارضایتی کاربران شده است.
حال باید ببینیم که تا زمان ورود این کنسول به بازار تغییری در سیاست های مایکروسافت به وجود خواهد آمد یا خیر. نظر شما در این مورد چیست؟
 
ارسال در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

هر از چندی به خاطراتتان رجوع کرده و سعی کنید آنها را در قالب های مشخصی دسته بندی کنید

 

 

توجه کنید. توجه، کلید یادگیری است بنابراین هرچقدر که بیشتر تمرکز و توجه تان را بر موضوعی معطوف کنید، آن را با جزئیات بیشتری به خاطر می سپارید و نیز بهتر به یاد خواهید آورد.طبقه بندی کنید. هر از چندی به خاطراتتان رجوع کرده و سعی کنید آنها را در قالب های مشخصی دسته بندی کنید. مثلاً خاطرات دوران کودکی- خاطرات دوران سربازی- خاطرات همسر- خاطرات تلخ یا شیرین یا ... خلاصه دسته بندی کردن خاطرات به شما کمک می کند تا جزئیات را بهتر به یاد بسپارید و در مواقع لزوم آنها را راحت تر به یاد آورید.

 

 

ارتباط دهید. زمانی که می خواهید چیز تازه ای را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید، سعی کنید آن را به نوعی با خاطرات یا معلومات قبلی خود پیوند دهید. می توانید برای اینکه در آینده بهتر آن را به یاد آورید، آن مطلب تازه را با نام یک فرد آشنا، یک آواز قدیمی یا هر چیز معنی دار دیگری ارتباط دهید. برخی از افراد از شکل ها و تصاویر ذهنی برای به خاطر سپردن مطالب تازه استفاده می کنند. مثلاً کارمند راه آهن را با قطار تداعی می کنند یا در برابر شماره تلفن دوست ورزشکار خود یک توپ می کشند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 22 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

در اینجا چند راه حل عالی برای برخی از مشکلات کامپیوتری شما را در میان میگذاریم.

 
 

روش پاک کردن ویروسهای مخفی رایانه

فعال کردن قابلیت نمایش فایلهای حفاظت شده سیستم عامل، این اجازه را به انتی ویروسها میدهد که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کرده و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند.
ویروسهای جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه میدارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 را و کسپرسکی نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروسها نیز بسیار هوشمندانه برنامهریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایلهای حفاظت شده سیستم عامل در میآورند و بدین صورت خود را مخفی میکنند تا از چنگ آنتی ویروسها در امان باشند.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 22 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

هرچقدر آب به کار رفته در عرقیات بیشتر و میزان اسانس گیاه از حدی کمتر باشد اثر درمانی عرق ضعیف‌تر شده و همچون آب نفع و ضرری به بدن نمی‌رساند.

 
 

عرقیات دوآتشه مزیت بیشتری دارد

از تقطیر اسانس ریشه، پوست یا گلبرگ گیاهان طبی در آب، عرقیات گیاهی حاصل می‌شود. حال اگر این عرق را دوباره تقطیر کنند از مقدار آب آن کاسته شده و فرآورده دوآتشه به دست می‌آید که نوع مرغوب‌تری از عرق بوده و مزه و بوی تندتری نسبت به عرقیات معمولی دارد. به این ترتیب اگر فرآورده حاصله مجدد تقطیر شود اسانس به دست می‌آید. اسانس، روغن سبکی است که در بالای آب جمع شده و قابل جمع آوری است. خواص دارویی آن در حجم کم مانند عرق گیاهی است، اما اگر به اندازه عرقیات گیاهی استفاده شود در صورت استعمال موضعی ایجاد تاول کرده و در صورت خورده شدن مخاط دهان را زخم و ملتهب می‌کند. در نتیجه برای بهره بیشتر از خواص درمانی عرقیات گیاهی از انواع دوآتشه آن استفاده کنید. البته در مصرف این فرآورده هم زیاده‌روی نکنید، چرا که اثرات ناگوار سردی و گرمی گیاه دامنتان را می‌گیرد

شناسایی عرق تقلبی غیرممکن است

هرچقدر آب به کار رفته در عرقیات بیشتر و میزان اسانس گیاه از حدی کمتر باشد اثر درمانی عرق ضعیف‌تر شده و همچون آب نفع و ضرری به بدن نمی‌رساند و این را فقط در اثر مصرف آن می‌توان متوجه شد و هیچ راه دیگری برای تشخیص اصل از تقلبی آن وجود ندارد.البته این را هم بدانید نگهداری طولانی مدت و نامناسب عرقیات گیاهی به تبخیر و جدا شدن اسانس محصول منجر شده و اثر درمانی آن از بین خواهد رفت. عرقیات باید به دور از نور و گرما درون بطری شیشه ای رنگی در دمای یخچال نگهداری شود
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

پیلاتس از ورزش هایی هست که هم برای سلامت جسم مفید است و هم برای سلامت روح. در این مقاله، فواید این ورزش را برای شما بیان می کنیم.

 
 

فواید ورزش پیلاتس

1- تناسب کل بدن

بر خلاف برخی ورزش ها، در پیلاتس تمامی اندام ها کار می کنند و هیج اندامی در حال استراحت نیست. ورزش پیلاتس، متمرکز بر قدرت است و تمام بدن در این ورزش به فعالیت می پردازد.
تمرینات پیلاتس، قدرت و تعادل عضلانی را افزایش می دهند. همچنین، باعث انعطاف پذیری بدن می شوند و نیز دامنه حرکت مفاصل را زیاد می کنند.
توجه به عمل تنفس و ذهن، کمک می کند که فرد زودتر به تناسب اندام برسد. پیلاتس در طرح های نوتوانی نیز کاربرد وسیعی را دارد.

 

2- سازگار با بسیاری از شرایط جسمانی

مهم نیست که شما هنوز ورزشکار حرفه ای نشده اید و یا برای بار اول شروع به ورزش کرده اید، حرکات پیلاتس برای شما هم مفید است!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

کوه نمکی قشم ،یکی از عجایب هفتگانه خلیج فارس جزيره قشم در جنوب ايران از طريق تنگه کلارنس يا خورخوران از سواحل ايرانى جدا شده که مرتفع ترين منطقه اين جزيره بنام کيش کوه با ارتفاع تقريبى 390 متر از کوهى نمکى تشکيل شده که به آن کوه نمکدان مى گويند.

 

 

غار های نمکی نمکدان

تاكنون بيش از 6 هزارمتر از اين غار‌ها شناسايي شده و به عنوان طويل‌ترين غار نمكي جهان شناخته شده است. هم اكنون گروه تحقيقاتي كشورمان و جمهوري چك در حال فعاليت در اين غار براي كشف ديگر نقاط آن هستند. كشف اين غار نمكي با كمك و همكاري مهندسان زمين‌شناس جمهوري چك انجام گرفت. پيش‌از اين غار نمكدان "سدام" در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين با طول پنج هزار و 685 متر به عنوان نخستين غار نمكي طويل جهان معرفي شده بود.

 

به گفته ناصر اسدي، كارشناس زمني‌شناسي شيراز، بخش اعظم جزيره هرمز كه بر خلاف جزيره قشم، محدود است از گنبد نمكي تشكيل شده است. سن اين نمك‌ها به دوره پيش از كامبرين رسيده و بيش از 570 ميليون سال دارند. اما خود گنبدهاي نمكي و ظهور آنها در اين منطقه پديده‌هاي جديد و جوان‌تر هستند، به طوري كه برخي از اين غارها حدود 6 هزار سال سن دارند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

به قولی تغییر هر چند ترسناک است اما عاملیست ضروری. پرونده ای درباره غول های دره سیلیکون که با ورود به بخش های جدید نه تنها موفق ظاهر شدند؛ بلکه امپراتوری خود را گسترش داده و نشان دادند که تغییر نیازی الزامیست.

 

 

در هر صورت همین تغییرات از آنها غول هایی ساخت که هیچ شخص حقیقی و حقوقی توانایی از پای در آوردنشان را ندارد.
مروری بر بزرگ ترین شرکت های فناوری که با تغییر کسب و کار خود و رفتن به شاخه جدید این صنعت به موفقیت دست پیدا کردند
«سعی کن تغییر کنی تا پیش از اینکه مجبور به تغییر شوی.» به دور از جنبه های فردی، این جمله جک ولش، تاجر مشهور آمریکایی را می توان به عنوان بزرگترین اصل اقتصادی حال حاضر دنیا دانست. در دنیای امروز تغییر و تحول در کسب و کار حرف اول را می زند. آنهایی که تغییر می کنند متحمل ریسک بزرگی می شوند؛ هر چند این شانس را دارند تا در بازی رقابت باقی بمانند. در سوی دیگر جلوگیری از تغییرات سبب می شود دیر یا زود هر امپراتوری سقوط کند.
به قولی تغییر هر چند ترسناک است اما عاملیست ضروری. پرونده ای درباره غول های دره سیلیکون که با ورود به بخش های جدید نه تنها موفق ظاهر شدند؛ بلکه امپراتوری خود را گسترش داده و نشان دادند که تغییر نیازی الزامیست. در هر صورت همین تغییرات از آنها غول هایی ساخت که هیچ شخص حقیقی و حقوقی توانایی از پای در آوردنشان را ا ندارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

یکی از علائمی که در امور مالی دست کم گرفته می شود طبیعت رفتاری انسان هاست. ما موجودات عاطفی هستیم. در حالیکه این چیز بدی نیست,

 
 

می تواند منجر به تصمیمات مالی ضعیفی بشود. فرآیند تصمیم گیری مالی ما تحت تاثیر منطق و احساسات است, اما می تواند ساختاری داشته باشد که وسوسه خرج کردن را بتوانید کاهش بدهید.
چند سال قبل, فرآیند مدیریت جریان نقدینگی را به عنوان بخشی از برنامه مالی خودم طراحی و اجرا کردم. من واقعا خوشحال هستم که به چه سادگی توانستم به برخی از اهداف زندگی ام با کاهش نفوذ احساسات در تصمیم گیریهای مالی ام دست پیدا کنم. من مطمئن هستم که این سیستم مدیریت مالی خیلی به کارتان خواهد آمد.

1. محاسبه و طبقه بندی هزینه ها
اولین گام برای هر نوع تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم به جمع آوری داده ها مر بوط می شود. در این مرحله, باید هزینه های مالی ماهانه تان را شناسایی کنید و آنرا در دسته بندی های مشخصی قرار بدهید.یکی از بهترین راهها برای دسته بندی هزینه ها این است که تمام صورتحسابهای مالی خانوار را در یک دسته و هزینه های اختیاری را در دسته دیگر قرار بدهید. برای تکمیل اینکار, باید اجاره مسکن, قبض تلفن, قبض آب و برق و گاز, و هزینه صورتحساب ماهیانه اینترنت را تعیین کنید و دقیقا مشخص کنید که برای هر کدام از اینها بصورت ماهیانه چقدر پرداخت می کنید. در قدم بعدی, محاسبه کنید که در مجموع چقدر برای قهوه, لباس, غذا, و سایر هزینه های روزمره تان بصورت ماهیانه پرداخت می کنید. وقتیکه هزینه های ثابت ماهیانه تان را محاسبه کردید, باید تصمیم بگیرید که چه مقدار می خواهید برای سرمایه گذاری, پرداخت بدهی, و تکمیل اهدافتان در نظر بگیرید.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

اگر شما از کاربران نرم‌افزار Skype در سیستم عامل Mac هستید و قصد اسباب‌کشی به ویندوز را دارید، شاید از دست دادن تاریخچه‌ی مکالمات‌تان در این نرم‌افزار برای‌تان خوش‌آیند نباشد و مایل باشید این تاریخچه را حفظ کنید. در این ترفند نحوه‌ی پشتیبان‌گیری از تاریخچه‌ی مکالمات Skype و نحوه‌ی استفاده از آن در ویندوز را برای شما شرح می‌دهیم.

 

بدین منظور:

در سیستم عامل Mac به پنجره‌ی Finder رفته (ترفندستان) و از منوی Go گزینه‌ی Home را انتخاب کنید.
اکنون مسیر زیر را دنبال کنید:
Library > Application Support > Skype
حال فایل main.db را کپی کرده و در محلی ذخیره کنید.
اکنون در ویندوزی که قصد دارید این تاریخچه را به آن انتقال دهید کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
عبارت زیر را در کادر Run وارد کرده و Enter بزنید:
%appData%/Skype
حال به دنبال پوشه‌ای که هم‌نام با نام کاربری شما در Skype است بگردید.
فایل main.db که قبلا ذخیره کرده‌اید را به این پوشه انتقال دهید و جایگزین فایل موجود کنید.
اکنون اگر در ویندوز وارد حساب Skype خود شوید تاریخچه‌ی مکالمات خود را مشاهده می‌کنید.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

همان‌طور که می‌دانید هنگامی که در سایت‌های اینترنتی مختلف در حال وارد کردن رمز عبور خود هستید، این رمز عبور نمایش داده نشده و به جای آن کاراکتر دایره یا ستاره نمایش داده می‌شود. اما ممکن است شما تمایل داشته باشید مشاهده کنید که آیا رمز عبور خود را صحیح وارد کرده‌اید یا خیر

 
 

همان‌طور که می‌دانید هنگامی که در سایت‌های اینترنتی مختلف در حال وارد کردن رمز عبور خود هستید، این رمز عبور نمایش داده نشده و به جای آن کاراکتر دایره یا ستاره نمایش داده می‌شود. اما ممکن است شما تمایل داشته باشید مشاهده کنید که آیا رمز عبور خود را صحیح وارد کرده‌اید یا خیر؛ مخصوصاً اگر از رمز عبوری پیچیده استفاده می‌کنید و در خصوص این که شخص دیگری صفحه نمایش و رمز عبور وارد شده را ببیند نگران نیستید. این قابلیت در مرورگر Internet Explorer وجود دارد بدین شکل که با کلیک بر روی علامت چشم در کادر وارد کردن رمز عبور می‌توان کاراکترهای رمز را مشاهده کرد.

 

اما اگر از کاربران مرورگر فایرفاکس هستید و تمایل دارید این قابلیت در این مرورگر نیز فعال باشد در این ترفند چگونگی این کار را برای شما بازگو می‌کنیم. بدین منظور نیازمند افزونه‌ای به نام Show/hide passwords هستید. برای دریافت این افزونه کافی است ابتدا به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/showhide-passwords/ سپس بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک نمایید. پس از دانلود افزونه بر روی دکمه‌ی Install کلیک کنید تا افزونه نصب شود.

 

در نهایت با کلیک روی دکمه‌ی Restart Now مرورگر را یک‌بار از نو راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد. اکنون (ترفندستان) خواهید دید که گزینه‌ی Show در زیر کادرهای رمز عبور وجود دارد که با کلیک کردن بر روی آن رمز عبور قابل مشاهده است. همچنین پس از این‌ کار می‌توانید بر روی Hide کلیک کنید تا رمز عبور بار دیگر مخفی گردد.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

 
همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.
سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید:
perfmon /report
خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.
سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.
در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7 وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید:
http://support.microsoft.com/kb/2482947
 

 
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

 

تایپ نمودن 180 حرف در یک دقیقه شاید برای شما یک رویا تلقی شود ، اما بایستی بدانید اگر مهارت تایپ 10 انگشتی را فرا بگیرید میتوانید با سرعتی بیش از 5 برابر سایر کاربران عادی تایپ نمایید و با این مقدار حروف در دقیقه متون خود را تایپ کنید. این مهارت را میتوان بسیار گرانبها دانست چرا که در دنیایی که با سرعت رو به مجازی سازی میرود داشتن چنین توانمندهایی بسیار با ارزش است. تایپ 10 انگشتی یک مهارت است که با اندکی تمرین و ممارست میتوانید به آن دست یابید. در این ترفند قصد داریم چندین روش گوناگون که باعث ایجاد یک روند رو به رشد برای فراگیری تایپ 10 انگشتی میشود را برای شما بازگو نماییم.

با دقت به کیبورد نگاه کنید. دو تا از دکمه های صفحه کلید بر روی خود برجستگی های کوچکی دارند که وجود آنها به شما کمک می کند تا موقعیت این دو دکمه را حتی در تاریکی یا بدون نگاه کردن نیز بتوان پیدا کرد. دکمه های مذکور، حروف F و J می باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روی حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روی حرف J بگذارید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

استفاده صحیح از باتریهای یون-لیتیوم که در انواع گوشی‌های هوشمند و گجت‌ها یافت می‌شوند موضوعی است که علی رغم حرف و حدیث های بسیار هنوز بسیاری از ما را درگیر خود کرده و حقیقتاً تصویر درستی از این موضوع نداریم.

 
 
نقل قول‌های زیادی شنیده و خوانده‌ایم که چطور، چه زمان و چقدر باید باتری مربوطه را شارژ کنیم اما اینکه ایده آل چیست هنوز شاید بسیاری از ما ندانیم. در این مطلب قصد داریم تا در این باره قدری کندوکاو کنیم.
در تلفن‌های همراه و گجت‌های نسل گذشته از باتری‌های نیکل استفاده می‌شد که نسبت به نحوه ی استفاده بسیار حساس بودند، موضوعی که خوشبختانه در باتری‌های یون-لیتومی به چشم نمی‌خورد. البته کارکرد ناصحیح از این باتری‌ها نیز می‌تواند به کاهش عمر مفید آنها منتج شود؛ اما اغلب باتری‌های لیتومی می‌توانند بدون مشکل چند سالی برای مان کار کنند.

باتری را کاملاً خالی نکنید!
برخلاف باور عمومی، به جای آنکه همیشه اوقات باتری لیتومی خود را کاملاً خالی کنید، بهتر است قدری که انرژی ذخیره شده آن کاهش یافت، کمی آن را شارژ و دوباره استفاده نمایید. اگر به جدول ضمیمه که از «دانشگاه باتری» گرفته شده نگاهی بیاندازید، درخواهید یافت که در حالت ایده آل تخلیه باتری تا 50 درصد برای سلامت این قطعه بهتر از تخلیه‌های بسیار کم یا بسیار زیاد است. پس از این به بعد اگر امکانش برایتان وجود داشت نگذارید شارژ باتری گجت شما تا انتها مصرف شود و در عوض وقتی میزان شارژ باتری گجت شما به حدود ۵۰ درصد رسید آن را به برق متصل نموده و شارژ نمایید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

هیچ روشی (البته تا لحظه نگارش این نوشته) برای ارتباط کاربر با لینک های چاپ شده روی کاغذ وجود ندارد.

 
 
نمایش لینک ها در زمان چاپ
با استفاده از after و سایر دستورات سی اس اس می توانیم مقصد لینک ها را در نسخه چاپ شده نمایش دهیم. همچنین در صورت تعدد لینک ها، می توانیم فقط مقصد لینک های خارجی را به محتویات چاپی اضافه کنیم.
در صورتیکه از روش آدرس دهی نسبی (Relative) برای لینک های داخلی وب سایت خود استفاده کرده باشید، با کمک گرفتن از دستورات زیر می توانید آدرس مقصد لینک های خارجی را در ادامه آن نمایش دهید:

@media print {
article a {
font-weight: bolder;
text-decoration: none;
}


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

به نظر شما آلودگی هوا یا بهتر بگوییم گرد و خاك و ذرات معلق در هوا كه به‌مرور روی قطعات رایانه می‌نشیند، تاثیری در عملكرد آنها دارد یا می‌تواند موجب خرابی در این قطعات بشود؟

 

 

اثرات گرد و خاک برقطعات رایانه
اگر پاسخ این سوال مثبت باشد و گرد و خاك بتواند به قطعات رایانه شما صدمه بزند، چطور ‌باید مانع بروز این صدمات شد و چه نشانه‌هایی وجود دارد كه شما را از بروز مشكلات ناشی از آلودگی مطلع می‌سازد؟ در نهایت نیز پس از اطلاع از وجود گرد و غبار روی قطعات چطور ‌باید نسبت به تمیز كردن و رفع این آلودگی‌ها اقدام كنید؟

اولین دشمن رایانه
همان‌طور كه می‌دانید یكی از مهم‌ترین نكات قابل توجه در عملكرد رایانه، پایین نگه‌داشتن دمای قطعات است. برای این كار نیز از فن‌ها و عایق‌هایی كمك گرفته می‌شود كه گرد و غبار، اولین دشمن آنها به‌شمار می‌رود. پس گرد و غبار در درجه اول می‌تواند مانع عملكرد صحیح فن‌های خنك‌كننده و عایق‌های حرارتی شود و به این ترتیب حرارت قطعات رایانه بیش از حد افزایش می‌یابد. افزایش حرارت نیز می‌تواند براحتی موجب خراب شدن و از كار افتادن قطعات سخت‌افزاری رایانه شما بشود. همچنین گرد و غبار می‌تواند با ایجاد تداخل اتصالات الكترونیكی روی پورت‌ها و دیگر اتصالات، نتایج غیرقابل پیش‌بینی‌ای را به‌وجود آورد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

یه چیزی رو که من در مورد اینترنت خیلی دوست دارم، اینکه همیشه آدم میتونه خودشو یه جوری به دنیا معرفی کنه. از شبکه های اجتماعی گرفته تا سرویس هایی مثل یوتیوب و بقیه خدمات، همه به نوعی میتونن فرصت تازه ای رو برای به اشتراک گذاری داشته هامون فراهم کنن.

 

 

یکی دیگه از قابلیت های اینترنت هم، امکان به اشتراک گذاری پادکسته. حالا پادکست چیه و چه کاربردی داره و چجوری میتونیم یه پادکست خوب بسازیم، مسائلی هستن که در ادامه بهشون میپردازیم تا شاید یه انرژی به شما هم بدیم تا صداتونو ضبط کنید و با کل دنیا به اشتراک بذاریدش، باما باشید :)

صدای خوبی نیاز ندارید
بزرگترین دغدغه کسایی که میخوان یه پادکست بسازن، صداشونه! به خصوص وقتی که صداشونو ضبط میکنن و گوش میدن. در اینکه خیلی از ماها شنیدن صدای ضبط شدمونو دوست نداریم، تردیدی نیست. دلیلش هم معلومه، صدایی که از ما درمیاد و همون موقع توسط گوشمون شنیده میشه، تفاوت زیادی با خروجی دستگاهی داره که صدای مارو پخش میکنه و این صدا هم به ورودی ( میکروفون ) و هم به خروجی ( بلندگو ) بستگی داره. اول از همه بگم که زیاد خودتونو به خاطر صداتون اذیت نکنید، صدای خیلی از اونایی که به نظر شما قشنگن هم با همین دم و دستگاها به این شکل در میان، پس نگران این مورد نباشید و اگه به خاطر یه صدا کل پادکست رو میخواید بیخیال بشید، دست بردارید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

به عنوان خلاصه ای از تاریخچه، html در سال 1990 بوسیله دانشمندی به نام Berners-Lee ساخته شد. هدف از این کار ساده ساختن کار دانشمند ها از دانشگاه های مختلف برای دستیابی به منابع پژوهشی همدیگر بود. این پروژه حتی موفق تر از حد تصور Berners-Lee شد. با ساخته شدن اچ تی ام ال، او پایه ای از وبی که ما امروزه از آن آگاهیم را بنا نهاد.

 

 

Html زبانی است که نمایش اطلاعات مانند پژوهش دانشمندان را، بروی اینترنت مقدور ساخت. آن چیزی که شما هنگام بازدید از یک صفحه وب می بینید، نتیجه تفسیر مرورگر شما از کد های html است. برای دیدن کدهای html، از یک صفحه در اینترنت، به سادگی بروی view از منوی بالای مرورگر کلیک کنید، و گزینه source را انتخاب کنید.
برای افراد ناآشنا، کدهای html پیچیده به نظر می رسد، ولی این آموزش به شما در درک و فهم آن کمک خواهد کرد.

به چه دلیل من می توانم از html استفاده کنم؟
اگر شما میخواهید یک سایت درست کنید، راهی برای دور زدن html وجود ندارد. حتی اگر از برنامه های طراحی سایت، از قبیل دریم ویور یا فرونت پیج استفاده می کنید، دانش پایه ای از html می تواند برای ساده کردن فرایند و بهتر ساختن سایت ضروری باشد. خبر خوب این است که یادگیری و استفاده از اچ تی ام ال ساده است. بوسیله دو درس از الان، شما ساختن اولین سایتتان را یاد خواهید گرفت.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

اگر برنامه نويس وب هستيد، لابد خبر داريد كه اين روزها همه درباره Ajax صحبت مي‌كنند. بعضي معتقدند Ajax يكي از اركان فني موج جديدي است كه به Web 2.0 معروف شده است و انجمن‌ها و تريبون‌هاي آنلاين مملو از مقالات و اظهارنظرهاي مربوط بهAjax است

 
 
پديده‌ انقلابي Ajax
اگر برنامه نويس وب هستيد، لابد خبر داريد كه اين روزها همه درباره Ajax صحبت مي‌كنند. بعضي معتقدند Ajax يكي از اركان فني موج جديدي است كه به Web 2.0 معروف شده است. بعضي از سايت‌هاي بزرگ مانند ياهو و گوگل هم‌اكنون Ajax را به خدمت گرفته‌اند، انجمن‌ها و تريبون‌هاي آنلاين مملو از مقالات و اظهارنظرهاي مربوط بهAjax است و همزمان تلاش‌هاي وسيعي در جريان است تا اين فناوري جديد همچنان به صورت اپن سورس باقي بماند و انحصاري نشود.
Ajax چيست؟
واژه Ajax با تلفظ <اي‌جكس> يا <اي‌ژاكس> سرنام عبارت Asynchronous JavaScript and XML و به معني <تركيب نامتقارن جاوا اسكريپت و>XML است. ماهيت صفحات وب و پروتكل HTTP به گونه‌اي است كه به طور معمول وقتي درحال وب‌گردي هستيم، به ازاي هر كنش و واكنش ميان ما و سايتي كه در حال كار با آن هستيم، كل يك صفحه وب از نو بارگذاري و تازه‌سازي (refresh) مي‌شود.
اي‌جكس فناوري جديدي است كه تغيير محسوسي را در اين سناريو به وجود مي‌آورد؛ به اين ترتيب كه به جاي بارگذاري مجدد كل صفحه، فقط قسمتي تغيير مي‌كند كه قرار است اطلاعات جديد را به نمايش درآورد و كليه عمليات ارسال اطلاعات و دريافت نتايج در پشت صحنه انجام مي‌شود. در نتيجه هيچ‌گاه صفحه سفيد و خالي وب در فواصل كنش و واكنش‌هاي هنگام كار با مرورگر ديده نمي‌شود و احساسي مشابه تجربه كار با يك نرم‌افزار دسكتاپ به كاربر دست مي‌دهد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

از دانه‌های جمع‌آوری شده درخت كاكائو، پودر كاكائو تهیه می‌شود كه به عنوان ماده دارویی و غذایی، نوشیدنی، شكلات، و...، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

كاكائو را بیشتر مردم تحت عنوان شكلات كاكائویی می‌شناسند.كره كاكائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است.كاكائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌كننده قلب شناخته می‌شود.در بعضی از مطالعات ثابت شده است كاكائو باعث كاهش فشار خون و تنظیم كلسترول بد در خون می‌شود.این گیاه به عنوان ضدعفونی‌كننده و انگل‌كش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.از خواص دیگر كاكائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌كنندگی آن اشاره كرد.

در بعضی از نقاط دنیا از كاكائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشكی لب‌ها و چشم استفاده می‌كنند.كاكائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.محلی‌ها از كاكائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند. به علت وجود تانن در پوسته و ریشه كاكائو، فعالیت ضدتوموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است.كاكائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اكسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شكلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اكسیدانی كاكائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شكلات تهیه شده از كاكائو به دلیل انجام فرآیند در كارخانه خواص مفید دانه كاكائوی خالص را ندارد.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

دُلفین‌ها پستاندارانی دریازی از راسته آب‌بازسانان هستند که رابطه نزدیکی با نهنگ‌ها و گرازماهی‌ها دارند.

 

 

اجداد این جانوران جفت‌سمانی بودند که نزدیک به ۵۰ میلیون سال پیش برای پیدا کردن غذا از خشکی به دریا وارد شدند. به صورت تقریبی ۴۰ گونه دلفین وجود دارد که در ۱۷ سرده گوناگون رده‌بندی شده‌اند.بدن دلفین‌ها در طی میلیون‌ها سال به تدریج برای زندگی در آب تطابق یافته است. دلفین‌ها و دیگر آب‌بازسانان برای حرکت در آب باله دارند و دمشان همچون ایجادکننده پیش‌رانش کار می‌کند. بدنشان نیز به گونه‌ای است که برای شنای هر چه سریع‌تر در آب و ماندگاری برای مدت زمان بیشتر در آن با یک بار نفس‌گیری مناسب است.دلفین‌ها همانند بسیاری دیگر پستانداران فرزندانشان را زنده به دنیا می‌آورند و به آن‌ها شیر می‌دهند. آن‌ها از توانایی‌هایی چون تولید سونار و شنوایی بسیار قوی برای یافتن طعمه‌هایشان بهره می‌گیرند. غذای این جانوران را ماهی و سرپایان تشکیل می‌دهند. نهنگ قاتل تنها دلفینی است که پستانداران بزرگ دریایی را نیز شکار می‌کند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

چند ماهی است دسترسی به اینترنت باز هم با اختلال مواجه شده و کاربران هم با توجه به تجربه های قبلی خود یاد گرفته اند دیگر نپرسند پای چه کسی روی سیم است.

 
 
چرا برخی کاربران در یک نقطه شهر بدون مشکل به سایتی متصل می شوند اما دسترسی در نقطه دیگر شهر با اختلال مواجه می شود؟
چرا نوع و نحوه اختلالات ساعت به ساعت، ISP به ISP و برنامه به برنامه متفاوت است؟
چند ماهی است دسترسی به اینترنت باز هم با اختلال مواجه شده و کاربران هم با توجه به تجربه های قبلی خود یاد گرفته اند دیگر نپرسند پای چه کسی روی سیم است. کاربران پس از چندین و چند دقیقه انتظار برای باز شدن صفحه مورد نظرشان، به آرامی زیر لب غر می زنند و با بی تفاوتی به کار دیگری مشغول می شوند.
این کاربران خسته و ناامید در چند ماه اخیر با پدیده های جدیدتری نیز روبرو شده اند: دو کاربر به صورت همزمان در دو مکان متفاوت با استفاده از یک ISP وارد سایت مشخصی می شوند. دسترسی یک کاربر بدون هیچ مشکلی صورت می گیرد اما کاربر دیگر با اختلال شدیدی مواجه می شود. یا در پدیده دیگری نوع و نحوه اختلالات ساعت به ساعت، ISP به ISP و برنامه به برنامه متفاوت است و هیچ کس هم دلایل این ماجرا را نمی داند.
چند ماه پیش هم دبیر شورای عالی فضای مجازی یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت را مقابله با حملات سایبری عنوان کرده بود. پرس و جوهای خبرنگار هفت صبح برای دلایل بروز چنین اتفاقاتی به سه مورد ختم شد: محدودیت در پنهای باند برخی شرکت های خارجی تامین کننده اینترنت ایران، حملات DDOS و ایجاد فیلترینگ های جدید.
با خواندن گزارش امروز به جزئیات دلایل این اتفاقات و معمای قطع شدن وایبر و مسنجرها در برخی ISP ها که در گزارش های قبلی به طور مفصل به آن پرداختیم، پی می برید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

سرویس های جالب موتور جستجوی گوگل

 
 
نحوه استفاده از ماشین حساب مخفی گوگل
موتور جستجوی گوگل علاوه بر امکان جستجوی صفحات اینترنتی امکانات و قابلیت‌های کاربردی دیگری نیز دارد. یکی از این قابلیت‌ها، ماشین حساب گوگل است که بسیاری از کاربران از وجود آن بی‌اطلاع هستند. جالب این که این ماشین حساب، یک ماشین حساب ساده نیست و علاوه بر امکان محاسبه 4 عمل اصلی، امکان محاسبه نسبت‌های مثلثاتی و عملیات دیگر را نیز دارا می‌باشد. در این ترفند به نحوه کار با این ماشین حساب خواهیم پرداخت.

برای دسترسی به این ماشین حساب:
ابتدا وارد موتور جستجوی گوگل به نشانی www.google.com شوید.
سپس عبارت calculator (به معنای ماشین حساب) را جستجو کنید.
خواهید دید که در بالای لیست نتایج یک ماشین حساب ظاهر می‌شود که می‌توانید به راحتی با آن کار کنید.
لازم به ذکر است شما نیازمند این نیستید که برای محاسبه عملیات ریاضی خود حتماً وارد ماشین حساب شوید. بلکه می‌توانید عملیات مورد نظر خود را در قسمت جستجو، جستجو کرده و نتیجه را در ماشین حساب بببینید. به عنوان مثال با جستجوی 2+2، نتیجه که عدد 4 خواهد بود را در ماشین حساب خواهید دید. همچنین با جستجوی عبارت cos 90 نیز معادل کسینوس 90 درجه را مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

پنج نکته حرفه ای برای کاربران جیمیل

 
 

باتوجه به تعداد زیاد سرویس دهندگان ایمیل، ولی طراحی ساده،سهولت استفاده و ویژگی های برجسته گوگل باعث جذب کاربران بیشتر شده است .در اینجا ۵ ویژگی جدید جی میل را بررسی می کنیم که به شما در مدیریت کارهایتان کمک خواهد کرد .

چگونه از پرسش های جستجوی ویژه در جی میل استفاده کنیم .
انباشتن تعداد زیادی ایمیل راحت است ولی گاهی پیدا کردن یک ایمیل بین آنها بسیار سخت است .برای راحتتر شدن کار، میتوانید از کلمات پرسشی ویژه جیمل برای پیدا کردن سریع چیزی که بدنبالش هستید، استفاده کنید . کلمات جدید که گوگل اضافه کرده است شامل جستجوی یک فایل براساس سایز (برای مثال جستجوی size:5m برای ایملی با سایز ۵ مگ) و سن یک ایمل (برای مثال older_than:1y برای ایمیلی که بیش از یک سال از ارسال آن میگذرد) است .

چگونه چندین اینباکس به جی میل اضافه کنیم .
داشتن چندین اینباکس می تواند به شما در دسته بندی ایمیلهای رسیده بر اساس ستاره دار بودن، مهم بودن و…در اینباکس های متفاوت کمک کند .برای فعال کردن این ویژگی روی آیکن چرخ دنده کلیک کنید . سپس Labs را انتخاب کنید و multiple inboxes را یافته روی Enable و سپس Save as کلیک کنید .
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

همزمان با 2 ایدی وارد چت یاهو مسنجر شوید

 
 
در این ترفند شما می توانید بدون استفاده از هیچ نرم افزاری به طور همزمان چندین Yahoo Messenger را باز كرده و در هر كدام با یك ID متفاوت وارد شوید . ( این ترفند برای تمام نسحه ها و آخرین نسحه كه 9 می باشد جواب می دهد . )

1. از منوی Start پنجره Run را باز كرده و Regedit را تایپ كنید .
2. در پنجره باز شده از سمت چپ به قسمت زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER>Software>Yahoo>Pager>Test
3. در سمت راست در جای خالی Right Click كرده و New Dword Value را انتخاب كنید .
4. نام آن را Plural بگذارید .
5. روی آن Double Click كرده و مقدار 1 را بدهید و Decimal را انتخاب كرده OK كنید و از Registery Editor خارج شوید .
كار با موفقیت انجام شد و حال می توانید یك یاهو مسنجر را باز كرده و با یكی از ID های خودتان وارد شوید و بعد یاهو مسنجر دیگری را باز كنید و با ID دیگری وارد شوید .
ارسال در تاريخ جمعه 13 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

 

تهويه صحيح و جريان هوا كافي در داخل كامپيوتر سبب افزايش عمر كليه قطعات داخل كيس شما مي شود.

يكي از مهمترين قطعات كامپيوتر هارد ديسك آن است. فرض كنيد CPU كامپيوتر شما مشكل دار شود فقط با تعويض آن كامپيوتر بدون مشكل خاصي به كار عادي خود ادامه مي دهد. ولي اگر هارد ديسك شما از بين رفته باشد و شما از اطلاعات و فايل هاي خود Back up (پشتيبان) نگرفته باشيد همه اطلاعات و زحمات شما از بين رفته است. بنابراين نگهداري از هارد ديسك و اطلاعت آن بخصوص براي افراد حرفه اي بسيار مهم است.
بعضي كمپاني هاي معتبر مانند «سايبر كولر» (cybercoolerinc.com) فن و هيت سينك هاي اختصاصي براي هارد ديسك ساخته اند كه براي هارد ديسك هاي جديد سرعت بالا (چون گرماي زيادي توليد مي كنند) مناسب هستند.
نصب اين نوع فن و هيت سينك ها (هيت سينك كه معمولاً از جنس فلزي مانند آلومينيوم است به شكل پره پره ساخته مي شود و يك پخش كننده گرماست و عملاً سطح تماس هوا با قطعه گرم را زياد مي كند.) بسيار ساده است و هر كاربري به سادگي مي تواند آن را انجام دهد. تنها كاري كه بايد بكنيد بايد كيس كامپيوتر خود را باز كنيد سپس هارد ديسك را باز كرده هيت سينك و فن را نصب كنيد. سپس هارد را سر جايش ببنديد و سوكت تغذيه فن را هم به سوكت مادربرد متصل كنيد.
البته اين فن هارد ديسك شما را خنك ميكند ولي جريان هواي گرم در داخل كيس افزايش مي يابد. بنابراين بايد به جهت جريان هوا توجه زيادي بكنيد.
در كامپيوتر هاي خانگي كه كار در دماي نرمال اتاق و براي كارهاي روزمره و نه چندان سنگين استفاده مي شوند جريان معمول به اين صورت است كه هواي گرم از طريق فن منبع تغذيه بيرون كشيده مي شود و با همين مكش از جلوي كيس از طريق شيارهايي كه به همين منظور تعبيه شده است هوا خنك وارد كامپيوتر مي شود. ولي در كامپيوترهاي قوي تر مانند سرورها و كامپيوترهاي توليد انيميشن 3 بعدي و ... بايد يك فن در جهت جريان هواي ورودي قرار داد تا حجم هواي ورودي افزايش يابد و بتواند گرماي بوجود آمده را از محيط داخل كيس خارج كند. زمانيكه شما براي هارد ديسك خود فن قرار مي دهيد عملاً گرماي هارد را به سمت مناطق گرم ديگر مي فرستيد پس بايد توجه كنيد كه آيا جريان هواي ورودي كافي است يا خير.
ارسال در تاريخ چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

linux

 

 

 

گنو/لینوکس یا بطور مختصر لینوکس یک سیستم عامل است. شما هم اکنون سیستم عاملی روی رایانه خود دارید و می دانید که سیستم عامل، مهمترین برنامه ی رایانه است
که وظیفه ی مدیریت سایر برنامه ها، مدیریت سخت افزار و ارتباط میان نرم افزار با سخت افزار را بر عهده دارد. سیستم عامل شما ممکن است:
مایکروسافت ویندوز (نسخه ای از داس، یا ویندوز)
اپل مکینتاش
یونیکس
سیستم عامل های دیگری
لینوکس یک سیستم عامل شبیه یونیکس است که هسته ی آن توسط فردی با نام "لینوس توروالدس" که در اوایل دهه ی نود، دانشجوی دانشگاه هلسینکی فنلاند بود نوشته شد؛ و اولین نسخه ی آن در سال ۱۹۹۱ انتشار یافت. سپس نرم افزارهایی که پروژه ی "گنو" تهیه و تولید کرده بود، در کنار این هسته قرار گرفت، و سیستم عامل گنو/لینوکس را تشکیل داد. از آن جایی که بسیاری از نرم افزارهای مهم درون این سیستم، از محصولات پروژه ی گنو می باشد نام صحیح این سیستم عامل "گنو/لینوکس" است.
لینوکس مزیت های بسیاری نسبت به سایر سیستم عامل ها دارد. به طور خلاصه می توان نقاط قوت لینوکس را در زیر خلاصه کرد:


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

linux

 

 

 

گنو/لینوکس یا بطور مختصر لینوکس یک سیستم عامل است. شما هم اکنون سیستم عاملی روی رایانه خود دارید و می دانید که سیستم عامل، مهمترین برنامه ی رایانه است
که وظیفه ی مدیریت سایر برنامه ها، مدیریت سخت افزار و ارتباط میان نرم افزار با سخت افزار را بر عهده دارد. سیستم عامل شما ممکن است:
مایکروسافت ویندوز (نسخه ای از داس، یا ویندوز)
اپل مکینتاش
یونیکس
سیستم عامل های دیگری
لینوکس یک سیستم عامل شبیه یونیکس است که هسته ی آن توسط فردی با نام "لینوس توروالدس" که در اوایل دهه ی نود، دانشجوی دانشگاه هلسینکی فنلاند بود نوشته شد؛ و اولین نسخه ی آن در سال ۱۹۹۱ انتشار یافت. سپس نرم افزارهایی که پروژه ی "گنو" تهیه و تولید کرده بود، در کنار این هسته قرار گرفت، و سیستم عامل گنو/لینوکس را تشکیل داد. از آن جایی که بسیاری از نرم افزارهای مهم درون این سیستم، از محصولات پروژه ی گنو می باشد نام صحیح این سیستم عامل "گنو/لینوکس" است.
لینوکس مزیت های بسیاری نسبت به سایر سیستم عامل ها دارد. به طور خلاصه می توان نقاط قوت لینوکس را در زیر خلاصه کرد:


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

توضیحات کوتاهی درباره پستدر این مطلب نگاهی داریم به پنج رویداد مهمی که در یک سال گذشته رخ داد و دامنه تاثیراتش آینده را هم در بر خواهد گرفت.

 
1- اسنودن؛ یک تنه مقابل عظیم ترین سازمان جاسوسی دنیا
ادوارد اسنودن، متخصص 29 ساله امنیت دیجیتال، از روز نخست که انتشار اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را آغاز کرد و از اقدامات ناشناخته یکی از مخوف ترین سیستم های جاسوسی دیجیتال در جهان پرده برداشت، می دانست که قدم در راهی بی بازگشت گذاشته است.
افشاگری های او درباره پروژه های گوناگون این سازمان جاسوسی دولت آمریکا برای جمع آوری اطلاعات پیرامون شهروندان، زلزله ای را پدید آورد که طیف گسترده ای از حوزه ها را تحت تاثیر خود قرار داد؛ از دنیای امنیت ارتباطات و حریم خصوصی در دنیای مجازی گرفته تا معادلات ژئوپلتیک و دیپلماتیک سیاست جهانی.
او هنوز هم با ریتمی که بسیاری از دولتمردان آمریکایی و مقامات ارشد NSA را غافلگیر و متحیر کرده، مشغول انتشار اسناد محرمانه و اطلاعات تازه و دست اول پیرامون تلاش های دولت آمریکا برای تجسس در ارتباطات است و می گوید راه درازی در پیش است و او تلاش هایش را متوقف نخواهد کرد.
اسنودن حالا به معنی واقعی کلمه "بی خانمان" است و تلاش هایش برای دریافت پناهندگی از کشورهای گوناگون راه به جایی نبرده، اما آنچه در اختیار افکار عمومی جهان قرار داد، تحولات مهم و بزرگی را در دنیای فن آوری رقم زد. او می گوید از کار خود راضی است و بحث های گسترده ای که درباره حریم خصوصی و امنیت در سراسر جهان برانگیخته شده، مهم ترین هدف او از افشاگری ها بوده است. پیش بینی می شود در سال آینده هم همین افشاگری ها موج جدیدی از ابزارها، تکنیک ها و تحولات را در دنیای حریم خصوصی و امنیت آنلاین در پی داشته باشد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو