ما را حمایت کنید
 
سیبادو

دفاتر کاری غول‌های های‌ تکنولوژی

دفاتر کاری غول‌های های‌ تکنولوژی +عکس

 

 
فیس‌بوک، اپل، گوگل و آمازون بهترین پروژه‌های دفاتر جدیدشان را به جای گجت‌های ها‌ی‌تک، به رخ یکدیگر می‌کشند.
این چهار کمپانی رویکردهای کاملا متفاوتی را در پیش گرفته‌اند، از طرح فیس‌بوک برای بزرگ‌ترین دفتر کار باز جهان گرفته تا «گنبدهای زیستی» (Biodomes) آمازون با زیست‌بوم منحصربه‌فردشان.

کارشناسان بر این باورند که این ساختمان‌ها آخرین دور رقابت غول‌های های‌تک هستند.
ساختمان جدید فیس‌بوگ بزرگ‌ترین فضای دفتر باز جهان لقب گرفته که توسط یک تونل زیرزمینی به دفاتر اصلی این کمپانی متصل می‌شود و ساخت آن در سال 2013 شروع می‌شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

ویلیام دیمنت می گوید: خواب دیدن به همه ما این امکان را می دهد که با آرامش و اطمینان هر شب از زندگیمان دیوانگی را تجربه کنیم.” ؛ اما آیا از کنترل رویا ها در خواب چیزی می دانیم یا فقط شنیده ایم ؟

یاد گرفتن اینکه چطور رویاهایمان را کنترل کنیم، بخش بسیار مهمی از رویای شفاف است. تشخیص اینکه دقیقاً چه زمانی خواب می بینیم کافی نیست بلکه باید با قوانین دنیای خواب و رویا آشنا شویم.
شما می توانید بااستفاده از تکنیک های خاص یادبگیرید که چطور در واقعیت مجازی دنیای خواب، هر کاری را که بخواهید انجام دهید و رویاهایتان را در دست بگیرید و آنها را کنترل کنید.

يك روانپزشك انگليسي كه متخصص پديده‌هاي ماوراءا‌لطبيعه است، تصميم گرفته گروهي از داوطلبان را به دعوت بخواند با اين سوال كه آيا ممكن است آنچه در خواب مي‌بينيم، كنترل كنيم؟


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

کلید های ترکیبی تسلط به كیبورد نه ‌تنها سرعت مرور و كار با سیستم را بالا می‌برد، بلكه باعث بالا رفتن استقامت نیز می‌شود. در اینجا به چند میانبر كیبوردی می‌پردازیم كه سرعت كارتان را درهنگام کار با ویندوز را راحت تر می کند.

 

 

کلید میانبرهای عمومی:
كلیدهای تركیبی Win+1,2,3,4 برنامه‌های موجود در تسك‌بار را اجرا می‌كنند. با كمك این میانبر، می‌توانید برنامه‌هایی كه همیشه از آنها استفاده می‌كنید را در ابتدای تسك‌بار قرار داده و با نگه داشتن كلید ویندوز و فشردن كلیدهای 1 و 2 و 3 و 4 و ... به سرعت آنها را پشت سر هم باز كنید. این میانبر برای ویندوز ویستا و منوی Quick Launch نیز كار می‌كند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 
 

 

خودروهای مختلفی هر ساله تولید می شوند و قیمت های مختلفی نیز دارند البته در این میان برخی خودروها به خاطر اینکه از طلا و یا وسایل تزئیناتی ساخته شده اند گران هستند ولی برخی به طور اولیه و از کارخانه قیمت های سرسام آوری دارند.
بسیاری از دوست داران خودرو حتما می دانند که بوگاتی ویرون این روزها لقب گران ترین خودروی دنیا را با قیمت ۱٫۵ میلیون دلار به دوش می کشد که البته جایگاهش به نظر خیلی مطمئن نیست و ممکن است این لقب را به خودروی دیگری بدهد.
 
” LykanHypersport” خودروی جدید است که قرار است در نمایشگاه خودروی قطر در سال ۲۰۱۳ رونمایی شود و البته احتمال آن را دارد که لقب گران ترین خودرو را برای خودش بدست آورد.
این خودرو قرار است با قیمت ۲٫۲ میلیون دلار (هردلار ۳۵۰۰تومان) یعنی بیش از نیم میلیون دلار گران تر از بوگاتی به فروش برسد، در حالی که امکانات آن از بوگاتی بسیار کمتر است.
این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۲٫۷ ثانیه طی کند و همچنین سقف سرعت آن نیز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است. در مقابل بوگاتی سقف سرعتی ۴۲۴ کیلومتری و همچنین ۰ تا ۱۰۰ را در ۲٫۵ ثانیه طی می کند.
ارسال در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

راهکارهای مناسب برای حفظ ظرفیت باتری و نگهداری آن

 
 

آیا می‌دانید چه چیزی از قدرت و عمر شارژ دهی باتری لپ‌تاپ می‌کاهد؟ واضح است، شارژ و مصرف کردن متوالی باتری لپ‌تاپ! البته شما می‌توانید تاحدی از این امر جلوگیری کرده یا حداقل زمان آن را به تاخیر بیندازید با این حال این امر هرگز نباید موردی نگران‌کننده برای شما باشد، چرا که باتری یک قطعه مصرفی است و طول عمر محدودی دارد.

نگهداری از باتری لپ‌تاپ
راز عمر طولانی باتری تنها شارژ و دشارژ هر چه کمتر باتری لپ‌تاپ است. یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف جدا ساختن باتری از لپ‌تاپ در مواقع استفاده‌نکردن از آن است. برای این کار شما پیش از آن که آداپتور لپ‌تاپ را به برق بزنید (در حالت خاموش)، باتری را جدا ساخته و هر گاه بخواهید در خارج از منزل و محل کار یا در حال حرکت از آن استفاده کنید، تنها چند ساعت پیش از آن (در حالت خاموش) مجددا باتری را به آن متصل کرده و شارژش می‌کنید. در واقع این روش همیشه عملی نیست.
بدترین موردی که خیلی به باتری صدمه می‌زند موقعی است که در حالتی که شارژ کافی ندارد آن را روشن کنید که در آن حال سیستم بوت شده و خودبه‌خود بر اثر کافی نبودن شارژ باتری خاموش شود. چاره این است که پیش از مصرف لپ‌تاپ بدون اتصال به برق شهری، حتما باتری را شارژ کرده باشید. یک راه منطقی دیگر برای حفظ سلامت باتری لپ‌تاپ این است که هرگاه بخواهید برای بیشتر از یک هفته بر پایه برق منزل از آن استفاده کنید، لپ‌تاپ را خاموش کرده و باتری را از آن جدا کنید. البته در این موقعیت باتری نباید خالی از شارژ باشد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:باتری, تاپ, افزایش, , توسط سیبادو
 

 

اگر دقت کنید ؛ کامپیوتر شما دارای یک پورت مخصوص برای بلندگو (اسپیکر) می باشد ( بعضی از سیستم ها حتی چند پورت برای بلندگو دارند ) و یک پورت مخصوص هم برای استفاده از هدفون.سوکت هدفون خود را بردارید و یک بار به پورت مخصوص هدفون وصل نمایید و در مرتبه بعدی به پورت مخصوص بلندگو.نتیجه ای که بدست می آید این است که در دوحالت شما صدا را داخل هدفون دریافت می کنید! پس آیا واقعا این دوپورت کار و وظیفه شان یکی است ؟ یا فرقی هم بین این دو پورت وجود دارد ؟ دریکی از مجلات معتبر کاربری در رابطه با همین پورت ها سوال جالبی را مطرح کرده است که عنوان کردنش در اینجا خالی از لطف نیست.

 
 

سوال کاربر :
من یک بلندگو را بر روی سیستم کامپیوترم ست آپ کردم و تنظیمات آن را انجام داده ام.سوکت هدفون را که به پورت مخصوص بلندگو متصل می نمایم هم خروجی صدا را در داخل هدفون دارم.پس از آن سوکت هدفون را به پورت مخصوص هدفون متصل می نمایم و باز هم خروجی صدا را داخل هدفون دارم.تا اینجا به این نتیجه رسیده ام که جفت پورت ها به هدفون من خروجی صدا می دهد اما یک نکته ریزی را پیدا کرده ام!حجم صدایی که از پورت مخصوص هدفون دارم با حجم صدایی که از پورت مخصوص بلندگو ؛ داخل هدفون قابل مقایسه نیست !حتی در ابتدا فکر کردم میزان بلندی صدا داخل سیستم در این دوحالت متفاوت بوده اما پس از بررسی و چک کردن این مورد متوجه شدم که حتی در مواقعی که بلندی صدای سیستم در این دو حالت یکسان می باشد هم حجم صدا متفاوت است ! آیا حجم صدا ؛ میزان بیس و تنظیمات خاص صدا در خروجی گرفتن از این دو پورت متغیر است ؟


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

آیپد، وسیله‌ای که دنیای گجت های همراه را از نو تعریف کرده و مفهومی تازه از وسیله‌ای به نام تبلت را بر سر زبان ها انداخت، بدون تفکر و ایده پردازی های جاه‌طلبانه‌ی استیو جابز، رهبر فقید اپل ممکن نبود. اما او چگونه چنین پتانسیل بالایی را در این وسیله پیش‌بینی کرده بود و نخستین بذر این ایده‌، کی و چگونه در ذهن وی کاشته شد؟

 
 

از همان لحظه‌ای که جابز بر روی صحنه قدم گذاشت و دستانش را بالابرد تا آن لوح جادویی را به همه نشان دهد، فروش فوق‌العاده و اقبال باورنکردنی آیپد رقم خورد. از همان ابتدا معلوم بود که با آن ویژگی‌های نرم افزاری نوین‌پردازانه و طراحی ارگونومیک، دل های زیادی مشغول آن خواهند شد. اما چگونه شد که از میان آن همه PDA و پست‌پی‌سی قدیمی، چنین محصول ظریفی سربرآورد؟
اگر شما هم مشتاق دانستن پاسخ این پرسش هستید، بگذارید با هم به سراغ دوست او و نویسنده‌ی زندگی‌نامه‌اش یعنی والتر آیزاکسون رفته و از زبان او حقیقت ماجرا را بشنویم:



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

اگر مسافرتی در پیش دارید و می‌خواهید با گوشی یا تبلت و یا لپ‌تاپ خود راهی سفر شوید، چند نکته‌ی مهم امنیتی وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید. شاید وسایل دیگری هم لازم باشد، سرگرمی‌ها، نقشه‌های لازم برای سفر، یک سیم کارت جدید و در نهایت چند نکته‌ی مهم امنیتی را یادآوری می‌کنیم.

 

 

گم کردن یک گوشی پر از اطلاعات مهم و شخصی بسیار خطرناک است، پس آنچه باید بدانید یادآوری می‌کنیم تا مشکل بزرگی برای شما به وجود نیاید.
چه اتصالاتی نیاز دارید؟
وقتی به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، در ابتدا تحقیق کنید که چه اتصالاتی در آنجا مورد نیاز است. برخی وب‌سایت‌های مفید در این زمینه وجود دارد و انواع اتصالات در کشورهای مختلف را بررسی می‌کند، یکی از این وب‌سایت‌ها PlugsMap است. البته شارژر USB و شارژر مربوط به ماشین را هم یادتان نرود، ممکن است جاهایی در هواپیما یا فرودگاه برای شارژ از این طریق پیدا کنید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

در جامعه امروز ما تشخیص هویت نقش مهمی را ایفا می کند در تشخیص هویت سعی می شود تا برای چنین سوالاتی پاسخ پیدا کنیم:

 
 

۱. ایا یک فرد خاص همان کسی است که ادعا می کند؟
۲. ایا سوابق و یا اطلاعاتی از یک فرد خاص موجود است؟
۳. ایا یک فرد خاص حق ورود به سیستم را دارد؟
۴. یک کارمند خاص مجاز به چه عملیاتی در سیستم است؟
برای پاسخ دادن به این سوالات در اولین گام باید هویت فرد را مشخص کرد.از طرفی دیگر با رشد سریع تکنولوژی شاهد ان هستیم که ارتباط بین افراد بیش از پیش الکترونیکی می شود. بنابراین نیاز داریم تا هویت افراد را بطور دقیق و خودکار تعیین کنیم. با وجودیکه شناسایی افراد بصورت خودکار در جامعه امروز امری ضروری به نظر می اید اما شناسایی افراد توسط خصیصه های فیزیکی ان ها موضوع تازه ای نیست .انسان ها یکدیگر را با توجه به خصیصه های فیزیکی شان شناسایی می کنند.ما در ملاقات حضوری یکدیگر را از روی چهره تشخیص می دهیم و یا در ارتباط تلفنی با توجه به صدای فرد مقابل به هویت او پی می بریم.
در روش های سنتی اطلاعاتی که فرد در اختیار دارد بیانگر هویت اوست.از جمله این اطلاعات می توان به کلمه رمز و یا یک شماره شناسایی اشاره کرد که این روش های سنتی دارای مزایا و معایبی هستند .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

این ماه (میلادی) قرار است یک ماه داغ برای دنیا فناوری باشد و حالا سونی هم دعوتنامه هایش را برای یک مراسم ویژه در ۴ تیرماه ارسال کرده است.

 
 
این شرکت در دعوتنامه اش هیچ اشاره ای به موضوع مراسم نکرده و نمی دانیم که قرار است شاهد معرفی چه محصول جدیدی باشیم.

اما برخی منابع خبری ادعا می کنند که از معرفی فبلت سونی در این مراسم اطمینان دارند. تلفنی که تا به حال با اسم رمز Togari شناخته می شد و انگار که از اکسپریا Z هم جذاب تر خواهد بود.

تلفن هوشمندی که گفته می شود ۶.۴ اینچی است و رزولوشن تمام اچ دی دارد و از قلم هم استفاده می کند. پردازشگر آن اسنپدراگون 800 چهار هسته ای و با سرعت 2.3GHz است و ۲ گیگابایت رم دارد. ادعا شده که دروبین Togari هم ۱۳ مگاپیکسلی است و طراحی آن شبیه به اکسپریا Z خواهد بود.

البته ممکن است در کنار این تلفن، شاهد معرفی محصولات جدیدی از خانواده اکسپریا هم باشیم.

اگر سه هفته دیگر صبر کنید، خواهیم فهمید که سونی چه نقشه های جدیدی برای سال ۲۰۱۳ کشیده است.

ارسال در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

در مناظره اخیر همچنین به تعداد بازنشسته شدن اساتید طی سال‌های گذشته انتقاد شد که در پاسخ کافی است مقایسه‌ای ساده صورت گیرد مثلا تعداد اساتید بازنشسته شده در دو سال آخر دولت اصلاحات(82 و 83) 169 نفر و در دو سال پایانی دولت دهم(90 و 91) 96 نفر بوده است.

من نیز  به عنوان یک دانشجو با نظر دولت مبنی بر افزایش فعالیت دانشجویان موافق هستم و رای من ازاین فرد به علت دروغ گویی بزرگ برگشت
 پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای به برخی ادعاهای انتخاباتی از سوی کاندیداها پاسخ داد.
 
متن این اطلاعیه بدین شرح است:
 
با توجه به نزدیکی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی از سوی ملت با بصیرت ایران، لازم است تا کاندیداهای محترم ریاست جمهوری برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف بیان کرده تا مردم با آگاهی بیشتر و انتخاب اصلح، حماسه‌ای دیگر برای سرافرازی و سربلندی کشورمان خلق کنند.
 
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

شوید، جعفری، آویشن، گشنیز! فقط کافی است یک دسته از این سبزیجات معطر وارد خانه شود تا فضا را پر از عطر خود کند...

 
 

خوشبختانه ما ایرانی‌ها نه تنها از سبزیجات معطر برای تهیه‌ی غذاهایی مانند دلمه، آش و همچنین برای تزیین غذا استفاده می‌کنیم بلکه سبزی خوردن نیز پای ثابت سفره‌هایمان است. این گونه است که هم می‌شود از عطر و طعم آن‌ها لذت برد و هم از خواص بی شمارشان. در این مقاله گوشه‌ای از این خواص را مرور می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:سبزیجات معطر,سلامتی سبزی,سلامتی,سبزی , توسط سیبادو

 

 

مراقبت از پوست یکی از مهم‌ترین توصیه‌های سلامتی است و پیدا کردن روش‌هایی برای مراقبت از این بافت حیاتی که از عناصر اصلی زیبایی است بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان بدهید.

 

 

همه انسان‌ها دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند. اگر به موقع و به روش‌های طبیعی از پوست خود مراقبت کنید، می‌توانید با روشی مقرون به صرفه برای مدتی طولانی‌تر پوستی زیبا و طبیعی داشته باشید.
در مقاله جدیدی که در سایت تخصصی لوکال زوم به چاپ رسیده چندین راهکار طبیعی برای این منظور توصیه شده‌اند که در حفظ شادابی طبیعی پوست و تداوم سال‌های جوانی موثر هستند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

بسیاری از افراد برای سلامت جسم و روان خود برنامه ریزی و اهداف بلندمدت تعیین می کنند، ولی خوب است بدانیم که کارهایی هم وجود دارد که می توانند به صورت روزانه انجام شوند و به ما کمک کنند تا روزی شاد و پر از احساسات مثبت داشته باشیم.

 
 

دقیق برنامه ریزی کنید.
هیچ چیز خوب و ارزشمندی یک شبه و بدون تلاش و کوشش به دست نمی آید. برای اینکه زندگی سالم به صورت یک عادت یا بخشی از فعالیت های روزمره شما دربیاید، لازم است برنامه ریزی کنید. به جای اینکه برای خود وظایفی کلی و مبهم تعیین کنید (مثلا بگویید از این به بعد سالم غذا می خورم یا کمی ورزش می کنم)، بهتر است یک برنامه ریزی دقیق و مشخص برای روز خود داشته باشید. مثلا غذایی را که خواهید خورد به طور دقیق تعیین یا زمان و مکان ورزش را مشخص کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:برنامه ریزی,ورزش صبحگاهی,فعالیت,موسیقی,برنامه های کمدی, توسط سیبادو

 

برای به دست آوردن شغل ایده آل ومطلوبتان، رویکردی اتخاذ کنید که نشان دهنده قدرت وتوانایی شما باشد، حتی اگرفاقد آن هستید.

 
 

متقاضیان کار معمولا منابع قابل توجهی از پول وزمان را صرف آماده شدن برای مصاحبه ای که ورود آنها به دانشکده دلخواهشان یا به دست آوردن شغل مطلوبشان را میسر می سازد، می کنند.

در این موقعیت ها متقاضیان اغلب به اشتباه، به برنامه ریزی برای چگونگی پیشرفتِ روند مصاحبه و چیزهایی که باید بگویند، می پردازند،از قبیل اینکه سابقه کاری شان چه ارتباطی با این شغل دارد (چگونه به این حرفه مربوط می شود)، چگونه می توانند برای آن شرکت مفید باشند و اینکه چرا دوست دارند در آن شغل مشغول به کار شوند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

جان دوئر که یک فعال اقتصادی و از سرمایه گذاران اولیه در شرکت های گوگل، آمازون و توئیتر است، در یک سخنرانی در دانشگاه استنفورد، از کارآفرینان به عنوان محرک های عصر امروز یاد کرد.

 
 

او معتقد است: «موسسان شرکت ها نمونه های عجیب و غریب انسانی هایی هستند که خلق و خوی منحصر به فردی دارند.»

مطمئنا برای راه اندازی یک کسب وکار جدید، یک راه یا نکته مشخص و خاص وجود ندارد، همانطور که برای شرکت های مختلف روش های مدیریت خاص شرکت باید در نظر قرار گیرد.

میل مشترک اولیه در اغلب کارآفرینان، داشتن اعتماد به نفس برای آزمایش کارهایی است که همراه با ریسک باشد. وینود خوسلا، سرمایه گذار و از موسسین شرکت«سان میکروسیستم» در یکی از سخنرانی های اخیر خود کار آفرینان را این گونه توصیف می کند: «کارآفرینان افرادی هستند که به اندازه کافی برای تبدیل رویا به حقیقت، جسور باشند.» اگر فرد کارآفرین در رابطه با کار جدید خود تمام اطلاعات را داشته باشد، دیگر جایی برای ریسک نمی ماند. به قول لوسیوس سنکا (فیلسوف و سیاستمدار اهل رم باستان)، انسان ها محدود به آن چیزی هستند که فکر می کنند می توانند انجام دهند، نه به آنچه که واقعا می توانند انجام دهند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

در مدل رابطه‌ای داده‌ها، زبان ساختارمند پرسش‌ها یا اس کیو ال یا سی کوال (Structured Query Language - SQL) زبانی است سطح بالا مبتنی بر زبان سطح پایین و ریاضی جبر رابطه‌ای که برای ایجاد، تغییر، و بازیابی داده‌ها و نیز عملیات بر روی آنها به‌کار می‌رود.

 
 

زبان SQL به سمت مدل شی‌گرا - رابطه‌ای نیز پیشرفت کرده‌است.

سی‌کوال استاندارد (ANSI (American National Standards Institute را در سال ۱۹۸۶ و ISO (International Organization for Standardization) را در سال ۱۹۸۷ اتخاذ نمود. استانداردهای مختلفی از اس‌کیوال تاکنون عرضه شده که در جدول زیر بیان می‌کنیم:
بسیاری از اصطلاحات زبان اس‌کیوال تحت استاندارد بین‌المللی بوده، و در نتیجه، از آنها شبیه بقیه زبانهای استاندارد مثل محصولات شرکت اوراکل PL/SQL [۲] یا Sybase و SQL PL (مدل رویه‌ای) از شرکت آی‌بی‌ام می‌باشد.
اس‌کیوال برای کارهای ویژه و محدودی (گزارش گیری از داده‌ها در پایگاه داده‌های رابطه‌ای) طراحی شده‌است. بر خلاف زبانهای دستوری مثل بیسیک یا سی که برای حل مسائل طراحی شده، SQL زبانی بر پایه اعلان است. زبانهای توسعه یافته‌ای مثل PL/SQL به دنبال کامل کردن زبان به هدف ایجاد زبان برنامه نویسی با حفظ مزیت‌های SQL می‌باشد. شیوه دیگر کار این است که به کدهای زبان برنامه نویسی اجازه دسترسی به پایگاه داده به کمک دستورات SQL داده شود مثلاً PostgreSQL به توابعش اجازه می‌دهد که درون کدهای Perl، Tcl و C نوشته شوند. گاهی به شوخی گفته می‌شود که SQL نه ساخت یافته‌است، نه محدود به گزارش گیری‌ها و اصلاً یک زبان نیست!


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 چند هفته پیش مایکروسافت اعلام کرد که تعداد برنامه های موجود در ویندوز استور برای ویندوز 8 به 70 هزار رسیده. اما به نظر می رسد سرعت رشد، بیش از آنچه تصور می شد باشد.

 

 

 
در حالی که درست یک ماه قبل تعداد برنامه های رسمی ویندوز 8 برابر با 65891 بود، حالا برنامه مستقل مترو استور اسکنر تعداد آنها را 80302 نشان می دهد که حاکی از افزایش 15 هزار تایی (23 درصدی) در مدت یک ماه است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 
 

پروژه گوگل فایبر را که به خاطر دارید؟ همان سرویس ماهانه 70 دلار در ازای اینترنت نامحدود با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه ای که پس از راه اندازی تبدیل شد به "مقرون به صرفه ترین سرویس اینترنتی در امریکا."

از ابتدا فرضیات زیادی پیرامون آن مطرح شد و مهمترین آنها این بود که پروژه، قرار نیست یک کسب و کار جدید برای گوگل باشد و شاید آزمایشی است از طرف غول جستجو تا ببیند با یک خط پر سرعت (واقعی!) چه نوع خدماتی را می توان در دسترس مردم قرار داد.
اگر هم گوگل فایبر زمانی یک حرکت آزمایشی بود، حالا دیگر این طور نیست. میلو مدین (Milo Medin)، نایب رییس بخش سرویس های دسترسی گوگل، در جمع مهندسین، نقشه کش ها و نمایندگان شهری کانزاس گفته که قصد گوگل از اجرای پروژه گوگل فایبر ساختن یک بستر تست برای خدمات جدید گوگل نیست، بلکه این یک کسب و کار واقعی است که شرکت امیدوار است روزی به سودآوری هم برسد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:گوگل,فایبر,گوگل فایبر,google,fiber , توسط سیبادو

 

 

 

رایانه‌ها، هارد دیسک‌ها و لوازم جانبی دیگر همگی عمر محدودی دارند و قرار نیست تا پای پیری شما را همراهی کنند.

 
 

این موضوع حداقل برای هارد دیسک‌ها بیشتر صدق می‌کند که آزار و اذیت بیشتری را در هنگام کار مداوم با آنها متحمل می‌شوند مانند کار کشیدن و داغ شدن بیش از حد، گرد و غبار و رطوبت، ویروس‌ها و بدسکتورها که همگی اینها می‌توانند باالاخره غزل خداحافظی حافظه دیجیتالی شما را سر دهند. وقتی هارد دیسک شما غزل خداحافظی را بخواند و به یک هارد دیسک مرده تبدیل شود دیگر دسترسی به اطلاعات شما تقریبا غیرممکن می‌شود بنابراین بد نیست نگاهی به آثار و علائم مرگ هارد دیسک‌ها بیندازیم تا شاید با شناختن آنها هر چه زودتر به فکر راه چاره باشید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:عمر هارد دیسک کامپیوتر , توسط سیبادو

 

بسیاری از مدیران سایت ها تمایل دارند که از ایمیل سرور خود جهت ارسال و دریافت نامه های الکترونیک استفاده کنند و روش ها و برنامه های زیادی نیز در این زمینه وجود دارد که این امکان را فراهم می کنند.

 
 

حتی با داشتن آشنایی مختصر، می توان از دستگاههای تلفن همراه نیز به این منظور استفاده کرد، از آنجایی که برخی هنوز با این نوع مشکلات مواجه هستند، در این یادداشت می خواهیم به مسئله ارسال ایمیل از طریق برنامه Outlook Express ویندوز و تنظیمات کلی و عمومی مورد نیاز در سایر برنامه های مشابه بپردازیم.

قبل از اینکه بتوانید ایمیلی ارسال یا دریافت کنید، ابتدا باید آن را در کنترل پنل سایت خود ایجاد نمائید، برای این منظور در بیشتر سرورها امکانات ساخت ایمیل وجود دارد که کار با آن چندان سخت نیست، به طور کلی بخش های قسمت ساخت ایمیل به قرار زیر است:


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:ایمیل Outlook Express ارسال دریافت , توسط سیبادو

 

همان طور که می دانیم، اطلاعاتی که به طور معمول در صفحات وب رد و بدل می شوند در بستر پروتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol انتقال می یابند.

 
 

همان طور که می دانیم، اطلاعاتی که به طور معمول در صفحات وب رد و بدل می شوند در بستر پروتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol انتقال می یابند، این پروتکل استانداردی تعریف شده است که با آن متن ساده یا plain text را منتقل می کنند، از طرفی این داده ها به دلیل رمزنگاری نشدن، برای افراد سوم شخص قابل خواندن هستند، مثلا اگر پسورد خود را در بستر این پروتکل به سروری منتقل کنید، ممکن است از طریق سرویس دهنده اینترنت، قابل روئیت باشد (با استفاده از برنامه هایی تحت عنوان sniffer)، لذا http از لحاظ امنیتی برای کارهایی که به اطلاعات حساس از جمله حسابهای بانکی و رمزهای مشتریان مربوط می شود اصلا مناسب نیست، از این رو بانک ها و فروشگاههای اینترنتی و در کل سایتهایی که امنیت کاربران برایشان اهمیت زیادی دارد، از پروتکلی دیگر به نام HTTPS یا Hyper Text Transfer Protocol Secure بدین منظور استفاده می کنند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:پروتکل https تفاوت کدگذاری , توسط سیبادو

 

 

هر آنچه که نیاز دارید در مورد دکتر واتسون مایکروسافت بدانید در این پست نوشته شده است.

 

 

خيلي از كاربران هستند كه نام اين برنامه را زياد شنيده اند اما تا به حال به آن توجهي نكرده اند و خيلي راحت از كنار آن گذشته اند.
نام اين برنامه Dr.Watson است كه شركت Microsoft آن را در ويندوز قرار داده است. اين برنامه در ويندوز XP نسبت به نسخه هاي قديمي تر خود پيشرفت بسيار زيادي كرده است. بسيار كاملتر و كار آمدتر شده است. اما كار اين برنامه چيست ؟

شما به وسيله اين برنامه ميتوانيد به راحتي ريشه مشكلات بسيار جدي را كه در سيستم ها اغلب باعث قفل كردن دستگاه و ... ميشود ، رديابي كنيد و بعد براي رفع مشكل اقدام كنيد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

هر یک از ما حداقل یک بار انار یا باقلا را با گلپر خورده‌ایم و بو و مزه آن برای ما آشناست... این ادویه را چقدر می‌شناسید؟ آیا با خواص آن آشنایید؟ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران، در مورد این گیاه و خواص تغذیه‌ای و درمانی آن، این‌گونه توضیح داده‌اند.

 

 

آیا این درست است که گلپر یک چاشنی ایرانی است؟
بله، گلپر گیاهی است که فقط در ایران می‌روید و به همین دلیل به «هراکلیوم پرسیکوم» معروف است. تمام گیاهانی که پایان نامشان «پرسیکوم» است، به نام کشورمان ثبت شده‌اند. محل رشد این گیاه بیشتر نواحی مرتفع (1500-2000 متر ارتفاع) و پر آب مثل رودخانه‌های اطراف شمشک، گچسر، دیزین، اوشان و تونل کندوان است و از این مناطق به سایر نقاط ایران ارسال می‌شود. میزان برداشت گلپر به حدی نیست که به خارج از ایران صادر شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:انار,باقلا,گلپر,چاشنی ایرانی,گیاه خودرو وحشی , توسط سیبادو

 

نکاتی درباره محافظت از چشم‌ها

محققان به برخی نکات در خصوص سالم نگه داشتن چشم‌ها و محافظت از بینایی اشاره کردند.

 
 

به گزارش ایسنا، برای حفاظت از بینایی خود باید مرتب برای معاینه‌های چشم پزشکی اقدام کنید.
محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تاکید می‌کنند: محافظت از بینایی باید همانند « اولویت‌هایی مثل سالم غذا خوردن و فعالیت فیزیکی صحیح» باشد. این مرکز پیشنهاداتی را در خصوص نحوه سالم نگه داشتن چشم‌ها ارائه می‌کنند:
برای معاینات چشم به طور منظم برنامه ریزی کنید، از سابقه خانوادگی خود در خصوص بیماری‌های چشم مطلع باشید.
غذاهای سالمی بخورید که باعث افزایش بینایی می‌شوند مانند سبزیجات با برگ‌های سبز تیره و ماهی که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است.

وزن مناسب بدن خود را حفظ کنید و سیگار نکشید.
در هنگام ورزش کردن، انجام کارهای مربوط به باغبانی و یا در حین تعمیرات در منزل به وسیله عینک‌های معمولی یا عینک‌هایی که اطرافش پوشیده شده باشد، از چشم خود با حفاظت کنید.
از عینک آفتابی که مانع از اشعه‌های مضر UVA و UVB می شود، استفاده کنید.
قبل از دست زدن به لنزهای تماسی دست‌ها را به خوبی شسته لنزها را قبل از استفاده با دقت ضد عفونی کنید.

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

کمپانی Verizon همراه با -وودافون شریک و سرمایه‌گذار خود- به منظور ترغیب هرچه بیشتر سازندگان و اپراتورهایی که روی LTE سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قصد توسعه آن را دارند، برای نخستین بار اقدام به انتشار ویژگی‌های دقیق فنی این تکنولوژی تحت عنوان کنفرانسی با همین نام کرد که با این اقدام قصد شفاف‌سازی LTE را داشت.

 
 
LTE شبکه مخابرات بیسیم نسل چهارم
کمپانی Verizon همراه با -وودافون شریک و سرمایه‌گذار خود- به منظور ترغیب هرچه بیشتر سازندگان و اپراتورهایی که روی LTE سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قصد توسعه آن را دارند، برای نخستین بار اقدام به انتشار ویژگی‌های دقیق فنی این تکنولوژی تحت عنوان کنفرانسی با همین نام کرد که با این اقدام قصد شفاف‌سازی LTE را داشت.

Verizon یکی از کمپانی‌های معروف در زمینه تکنولوژی بی‌سیم در آمریکا، چندی پیش از گشایش مرکز تحقیقات بزرگی که صرفا روی شبکه نسل چهارم تلفن‌همراه فعالیت می‌کند، خبر داد. این در حالی است که کمپانی AT&T به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن‌همراه در آمریکا که سریع‌ترین رشد را در پهنای باند وسیع سیار داشته، حمایت خود را از LTE در سال 2008 رسما اعلام کرد و پیش‌بینی کرده تا سال 2010 این سرویس را در سراسر آمریکا به صورت تجاری عرضه کند. در این راستا اپراتور T-Mobile نیز با همکاری Nortel نسخه آزمایشی LTE را در شهر برن آلمان به نمایش گذاشتند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

با این روش، تعداد خواهر و برادر یک نفر را حدس بزنید

 
 
تعداد برادران و خواهران

با کمی دقت می توانيد تعداد پسران و دختران يک خانواده را حدس بزنيد .

1. از يک نفر بخواهيد که تعداد برادرانش را به اضافه 3 کند .

2. حاصل بدست آمده را در عدد 5 ضرب و عدد 20 را به آن اضافه کند .


ادامه مطلب را ببینید
 

 
 

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:حدس بازی ریاضی تردستی خواهر برادر , توسط سیبادو

 

 

در تمامی پرتاب‌ها از جهات مختلف، باید به چند نکته توجه کنیم:

 

 

برای پرتاب شوت توپ را باید به شکل T گرفته شود یعنی دست چپ در کنار توپ ودست راست روی توپ (روی قسمتی که روبروی ماست )قرار داده شود.
برای پرتاب توپ باید با دست چپ به توپ جهت داده شود و با دست راست پرتاب شود؛ به طوری که تنها مچ دست خم شود.

هنگام پرتاب(۲ ثانیه قبل از پرتاب توپ به سبد)باید پاها را مقداری خم کرده و بعد به حالت اولیه در بیاوریم هنگامی که به حالت اولیه درآمد آنگاه پرتاب میکنیم.
به هنگام پرتاب پاها باید به اندازه عرض شانه باز شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:تمامی پرتاب‌ها جهات مختلف, باید چند نکته توجه کنیم: برای پرتاب شوت توپ , توسط سیبادو

 

بازی هیولاهای پودینگی (Pudding Monsters)، آخرین بازی انتشار یافته توسط شرکت زپتو لب (Zeptolab) می باشد. این شرکت که در روسیه قرار دارد، اولین بار بازی طناب را ببر (Cut The Rope) را برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر کرد این بازی میلیون ها بار توسط کاربران این دوسیستم عامل دانلود شد و به یکی از محبوب ترین بازی های سبک پازل تبدیل گردید.

 
 
بازی هیولاهای پودینگی هم دوباره در همان سبک پازل ساخته شده است و بازی به صورت دو بعدی می باشد. این بازی در مورد پودینگ های کوچک و یک چشمی است که تمایل زیادی دارند به هم بچسبند و یک هیولای پودینگی درست کنند. گیم پلی این بازی بسیار ساده است؛ پودینگ های کوچک روی صفحه شطرنجی ایستاده اند و شما باید با توجه به موانعی که روی صفحه وجود دارند پودینگ ها را حرکت دهید. اما قضیه به این راحتی ها هم نیست، شما وقتی که یک پودینک را وادار به حرکت می کنید، هنگامی می ایستد که مانعی سر راهش باشد. بازی دارای یک ماموریت جانبی نیز هست که شما می توانید با نقشه قبلی هیولای خود را به گونه ای طرح ریزی کنید که بر ستاره هایی که روی زمین هستند، قرار بگیرند. البته در هر مرحله فقط سه ستاره و جود دارد و نکته قابل توجه برای انجام مأموریت جانبی این است که وقتی دو پودینگ به هم برخورد کنند دیگر قابل جدایی نیستند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

آموزش گام به گام حل مکعب روبیک

 
  • مکعب ۲*۲ همانطور که در شکل مشخص است ،فقط از یک نوع مکعب تشکیل شده است ——–> مکعب گوشه ای…

    دیگر نه مکعب لبه ای داریم و نه مکعب مرکزی
    روش حل مکعب ۲*۲ دو مرحله دارد:
    ۱٫ جاگزاری و جهت دهی مکعب های گوشه ای لایه بالا
    ۲٫ جاگزاری و جهت دهی مکعب های گوشه ای لایه پایین
    مرحله اول: جاگزاری و جهت دهی مکعب های گوشه ای لایه بالا
    ابتدا یک رنگ را به عنوان رنگ بالا انتخاب میکنیم. در اینجا برای راحتی کار باز هم رنگ سفید را به عنوان رنگ بالا انتخاب میکنم.
    از آنجایی که مکعب مرکزی نداریم مشخص نیست که کدام سطح باید به رنگ سفید درآید. مانند روبیک ۴*۴ یک سطح دلخواه را به عنوان سطح سفید انتخاب میکنیم. سعی کنید لااقل سطحی را انتخاب کنید که حد اقل یک مکعب دارای رنگ سفید با جهت درست در آن باشد.
    با در نظر گرفتن رنگ های متضاد (سبز مقابل آبی و نارنجی مقابل قرمز ) مکعب های گوشه ای لایه بالا را همانند روش ۳*۳ جاگزاری میکنیم.
    در انتهای این مرحله نصف مکعب روبیک شما حل شده است.
    مرحله دوم : جاگزاری و جهت دهی مکعب های گوشه ای لایه پایین
    قسمت اول : جاگزاری مکعب های گوشه ای لایه پایین
    در این مرحله باز مانند روبیک ۳*۳ باید دو مکعب جای درست و دو مکعب جای غلط داشته باشند. اگر اینطور نیست لایه زیر را ۹۰ درجه بچرخانید و دوباره مکعب های گوشه ای را چک کنید..
    اکنون جای هر چهار مکعب گوشه ای لایه زیرین درست است. صرف نظر از جهت آنها…
و اما آخرین مرحله یعنی :
جهت دهی مکعب های گوشه ای لایه آخر
اینجا نیز نحوه کار دقیقا مشابه حالت ۳*۳ است. شما الگوهای مختلفی برایتان پیش خواهد آمد و بر اساس آن نحوه دست گرفتن مکعب فرق میکند. در واقع در این الگو ها مهم تعیین سطح F است.سطح بالایی هم که همیشه مشخص میباشد. در نتیجه ما بقی سطوح نیز معلوم میشود.
برای درست کردن این روبیک باید مهارت کافی در روبیک ۳*۳ را داشته باشید
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

امزور نکاتی در مورد افزایش سرعت سایت رو بررسی میکنیم. به گزارش ایستگاه آی تی به نقل از برسام، سرعت سایت عامل مهمی در جذب بازدید است و با توجه به اینکه در ایران سرعت اینترنت زیاد نیست کاربران با احساس سرعت لود کمتر سایت شما دنبال سایت های رقیبی که سرعت لود بهتری داشته باشند خواهند گشت با بهینه سازی سایت شما برای ارتباط های کم سرعت میتونه مشتری های زیادی جذب کنه ، اما چگونه ؟

 
 

۱.بهینه سازی عکس های سایت
ای مورد مهم است چون کاربر برای خواندن مطالب شما به سایت شما می اید پس سعی کنید عکس های خود را کمتر استفاده کنید
اگر سایت شما مربوط به عکس است بهتر است عکس ها را بهینه سازی کنید
اگر سایز عکس شمت مثلا ۱۸۰۰*۲۰۰۰ هست نیاز هست تا انرا بهینه سازی کنید چون حتی اندازه مونیتور هم از این سایز پشتیبانی نمیکند بهتر است با یک بهینه ساز انرا بهینه کنید
همچنین استفاده از فرمت صحیح عکس هم موثر است بهتره برای لوگو ها و کلیپ ارت ها از فرمت gif و برای عکس ها از فرمت jpg استفاده کنید


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:نکاتی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت , توسط سیبادو

 

 

بدن ما یک ساعت داخلی دارد که توسط مغز تنظیم می شود. نقش این ساعت داخلی، تنظیم زمان خواب و بیداری شماست. عامل اصلی که این ساعت درونی را تنظیم می کند، نور و روشنایی است.

 
 


 

استراحت اگر به میزان کافی باشد، باعث بهبود فعالیت های روزانه می شود و اگر از حد تعادل خارج شود علاوه بر تاثیر منفی روی کارها، بر سلامت شما هم نقش مخربی خواهد داشت.

چرا باید بخوابیم؟
خوابیدن برای بیشتر افراد مانند چراغ روشن یا خاموش می ماند، اما مغز می تواند در آن زمان بیدار یا خواب باشد.
هنگام خواب تغییرات پیچیده ای در مغز رخ می دهد. این تغییرات را می توان با نوار مغزی مشاهده کرد. در نوار مغزی، فعالیت الکتریکی مغز و امواج مغزی ثبت می شوند.
علاوه بر تغییراتی که در فعالیت مغز هنگام خواب رخ می دهد، ضربان قلب حدود 10 ضربه در دقیقه کاهش می یابد، درجه حرارت بدن یک تا یک و نیم درجه کم می شود و حس و حرکت بدن کاهش می یابد.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

همانطور که می دانید اکنون بسیاری از گوشی های نسل ۳ دارای تکنولوژی GPS هستند. در ایران شاید بسیاری از کاربران با این تکنولوژی بیگانه باشند در حالیکه این سیستم می تواند در مواقع لزوم بسیار حیاتی باشد. در این چگونه با این تکنولوژی بیشتر آشنا شده و نحوه کار کرد آن را توضیح می دهیم. لازم به ذکر است که با توجه به نزول شدید بهای گیرنده‌های این سیستم، و افزایش امکانات آنها، این تکنولوژی در آینده نزدیک بیش از پیش در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

اگر شما یک دستگاه تبلت داشته باشید ناچارید برای کوچکترین استفاده از آن به اینترنت متصل شوید. بطور مثال برای چک میل یا وبگردی ساده و یا استفاده از سایر امکانات تبلتتان. برای همین ساده ترین آموزش استفاده از تبلت، چگونگی اتصال به شبکه اینترنت است که در این چگونه می آوریم.

 
 

۱.تبلت‌های اندرویدی
اگر یک تبلت اندرویدی دارید، برای دسترسی به تنظیمات وای‌فای (Wi-Fi) دستگاه، آیکون Settings صفحه‌نمایش اصلی را لمس کنید یا از بخش برنامک‌ها Settings را انتخاب کنید. مرحله بعدی انتخاب کردن گزینه Wireless & Network و به دنبال آن انتخاب Wi-Fi است. اگر دارید از اندروید ۴ استفاده می‌کنید، باید وضعیت بخش وای‌فای را به حالت ON یا فعال در بیاورید. وقتی وارد تنظیمات وای‌فای شدید، باید فهرستی از شبکه‌های بی‌سیم فعال اطراف را مشاهده کنید. اگر بعد از نام هر شبکه یک علامت قفل مشاهده می‌کنید، یعنی باید برای اتصال به آن‌ها رمز عبور شبکه بی‌سیم را داشته باشید. برای اتصال به یک شبکه خاص کافی است روی نام آن ضربه بزنید و در صورت نیاز رمز عبور را وارد کنید. اکنون باید به شبکه بی‌سیم مورد نظرتان متصل باشید و اگر اینترنت در آن به اشتراک گذاشته شده است، از اینترنت استفاده کنید و لذت یک اتصال بی‌سیم واقعی را بچشید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:چگونه تبلت خود اینترنت متصل کنیم, توسط سیبادو

 

 

یک شرکت فناوری آمریکایی اخیرا از شارژر تلفن همراهی رونمایی کرده که نیروی خود را از نوشیدنی‌های سرد و داغ به دست می‌آورد. شارژر «Epiphany One Puck» که به شکل یک زیرلیوانی است.

 

این دستگاه از دو سمت به رنگهای آبی و قرمز برخوردار است که کاربران می‌توانند از سمت قرمز آن برای قرار دادن نوشیدنی داغ و از سمت آبی برای نوشیدنی سرد استفاده کنند.

این شارژر از موتور استرلینگ برای تبدیل حرارت به انرژی استفاده می‌کند.

شرکت اپیفنی یک نمونه پیش‌ساخت از این شارژر را تولید کرده و امیدوار است بتواند در سال 2014 آن را به بازار عرضه کند.

سازندگان هنوز نمی‌دانند که چه زمان برای شارژ یک تلفن همراه کافی است چرا که متغیرهای زیادی از جمله میزان داغ یا سرد بودن منبع در آن نقش دارند.
هر نوع منبع گرمایی که بر روی شارژر پوک قرار بگیرد، آن را به کار خواهد انداخت. این دستگاه به شکل بهتر با یک چیز بسیار گرم مانند یک لیوان چای یا قهوه داغ یا بسیار سرد مانند یک لیوان نوشابه یخ عمل می‌کند.

 

 

 

اپیفنی قصد دارد با کمک سایت سرمایه یابی کیک‌استارتر سرمایه ای به میزان 63 هزار دلار برای تبدیل این دستگاه از حالت پیش‌ساخت به یک شارژر واقعی با قابلیت تولید انبوه بدست بیاورد.

سازندگان قصد دارند پس از ارائه این محصول به بازار برای شارژ تلفنهای همراه، مقیاس آن را افزایش داده تا یک منبع نیروی ارزان با استفاده از حرارت ضایع به شکل ورودی انرژی برای خانواده‌ها و روستاها ارائه کند.

 
ارسال در تاريخ سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

این پدیده یک تخلیه الکتریکی شدید و بسیار سریع در هواست و همین تخلیه الکتریکی است که نور و صدا تولید میکند؛ در هنگام رعد و برق، برق در جریانات هوایی بالا و پایین قوی داخل ابرهایی موسوم به کومولونیمبوس تاریک شکل می گیرد؛ در این شرایط قطرات آب، تگرگ و کریستال های یخ با یکدیگر برخورد می کنند.

 
 


 

دانشمندان عقیده دارند که این برخوردها بارهای الکتریکی را در ابر به وجود می آورد؛ بارهای الکتریکی منفی و مثبت در ابر از یکدیگر جدا می شوند. بارهای منفی به بخش پایین تر ابر سقوط می کنند و بارهای مثبت در بخش های میانی و بالاتر می مانند. موقعی که اختلاف بارها به قدر کافی بزرگ می شود، یک جریان الکتریسیته از ابر به پایین و به زمین جریان پیدا می کند یا از یک بخش ابر به بخش دیگر یا از یک ابر به ابر دیگر جریان می یابد. این بار معمولاً مثبت و روی سطح زمین بار منفی القا میکند و به این ترتیب مجموعه ابر، هوا و زمین به یک خازن بسیار بزرگ تبدیل می شود که لحظه به لحظه بار آن بیشتر می شود و بنابراین اختلاف پتانسیل دو قطب آن افزایش پیدا می کند.
بالاخره مقدار این بار الکتریکی آن قدر زیاد می شود که اختلاف پتانسیل بین ابر و زمین به ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ولت میرسد و میدان الکتریکی حاصل از چنین اختلاف پتانسیلی می تواند هوا را با اینکه در حالت عادی نارساناست در یک سیر خاص یونیزه و آن را به رسانا تبدیل کند.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

گلبول های سفید خون با بیماری ها مبارزه می کنند. هنگامی که تعداد گلبول های سفید خون کم شود، به نام لکوپنی خوانده می شود.

 
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر تعداد گلبول های سفید خون در بزرگسالان، کمتر از 3500 گلبول سفید در هر میکرو لیتر خون باشد، به معنای آن است که تعداد این گلبول ها در خون کم است. این وضعیت با توجه به سن و جنس افراد متفاوت می باشد.
گلبول های سفید خون دارای انواع مختلف با فعالیت های متفاوت در مبارزه با بیماری ها هستند. یک تست آزمایشگاهی، تعداد تمام انواع گلبول های سفید خون را مشخص می کند. شمارش کل لکوسیت ها یکی از بهترین راه برای تعیین علت بیماری می باشد.

هنگامی که تعداد گلبول های سفید خون کم می باشد، باید تحقیق و تجزیه و تحلیل بسیاری انجام شود تا علت دقیق این کاهش را نشان دهد. برخی از شایع ترین علل کاهش تعداد گلبول های سفید خون عبارتند از:


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

 

عوامل تغذیه‌ای کم‌خونی به 4 گروه تقسیم می‌شوند: کمبود آهن، کمبود ویتامین B12، کمبود اسید فولیک و کمبود پروتئین. برای مثال کسانی که دچار سوء‌تغذیه مفرط هستند و پروتئین بدنشان به شدت کم شده است اضافه بر مشکلات عدیده‌ای که دارند به کم‌خونی نیز مبتلا هستند. اما معمولا کم‌خونی شکایت اصلی این بیماران نیست. یعنی قبل از اینکه کم خون شوند آنقدر مشکلات و ضعف و رخوت دارند که دیگر کم‌خونی را مشکل اصلی‌شان به حساب نمی‌آورند.

درکل وقتی صحبت از تاثیر سوء‌اختلالات تغذیه‌ای بر کم‌خونی می‌شود بیشتر منظور کمبود ویتامین B12، اسید فولیک و آهن است. ویتامین B12 در گیاهان وجود ندارد و فقط در منابع حیوانی ازجمله گوشت و جگر یافت می‌شود. با مصرف گوشت و جگر، این ویتامین وارد بدن می‌شود و در معده به پروتئین خاصی وصل می‌شود



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

رویاها و خواب های شبانه از دیرباز مورد توجه بشر بوده و پادشاهان همواره مفسرانی را برای تعبیر خواب هایشان داشته اند، اما حقایق جالبی در مورد رویاها وجود دارد كه دانستن آنها خالی از لطف نیست.

 
 

برخی افراد فقط خواب های سیاه و سفید می بینند. در حالیكه ۷۰% مردم خواب های رنگی می بینند، ۳۰% باقیمانده خواب هایشان را در فضایی كاملا سیاه و سفید می بینند. البته رنگی یا سیاه و سفید بودن این خوابها ربطی به نوع خواب افراد ندارد و خواب های معمولی مانند دیر رسیدن به امتحان، دیدن مرگ فردی كه در زندگی واقعی زنده است و سایر خواب هایی از این دست، برای هر دو دسته این افراد است.
 
بسیاری از دانشمندان ابتدا اختراع خود را در رویا دیده اند
اگرچه ما حدود ۹۰% خواب هایمان را فراموش می كنیم، اما بسیاری از دانشمندان بنام و مشهور، كشفیات خود را در رویاهایشان دیده و به محض بیدار شدن، آنها را یادداشت كرده اند. از آن جمله می توان به نیوتن، گراهام بل و حتی بسیاری از شاعران معروف كه الهامات خود را در رویاهایشان دریافت می كردند، اشاره كرد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحقق کامل شعار حماسه اقتصادي در صنعت خودرو را با خودکفايي در تامين نيازها و دستيابي به تکنولوژي و همچنين بروز توانمندي‌هاي تازه در بازارهاي بين‌المللي و کسب سهم بيشتر از اين بازارها مي‌توان کسب کرد.
خودروسازي امروز جزء نيازهاي ضروري کشور است به طوري که در بحث زيرساختهاي اقتصادي همواره حمل و نقل نقش کليدي و محوري را داشته و جايگاه خودروسازي نقش موثري را در اين زمينه داشته است. تحقق واقعي شعار سال جاري که از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان حماسه سياسي، حماسه اقتصادي نامگذاري شده است، بي شک بحث حماسه، استقلال و خودکفايي بيشتر و همچنين بروز توانمندي‌هاي تازه در بازارهاي بين‌المللي را شامل مي‌شود. تحريمهاي اعمال شده عليه اقتصاد کشور و تشديد آن در سالهاي اخير يکي از دريچه‌هايي است که دشمنان به سوي خودکفايي براي ما گشودند. براي عبور از اين تحريم‌ها بايد تلاش شود در توليد قطعات صنعت خودرو و ساير بخش‌هاي مورد نياز اين صنعت منطبق با استانداردهاي جهاني، خودکفا شد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو