ما را حمایت کنید
 
سیبادو

در متن پایین تعدادی از گیاهان دارویی مفید برای بهبود و رفع برخی عوارض پوستی را بیان می کنیم که تعدادی با هم و تعدادی به تنهایی استفاده می شوند.

 دکتر محمد حسین صالحی سورمقی، گیاهان دارویی مفید برای پوست را به شرح زیر نام می برد: واکادو ، آویشن ، اسیدهای گیاهی ، انگور ، بابونه ، بادام ، بادام زمینی ، پنیرک ، توت فرنگی ، جو دو سر، حنا ، خارمریم ، ختمی ، زیتون ، شنبلیله ، شیرین بیان ، شاهتره ، صبرزرد ، عسل ، گزنه ، ماست ، همیشه بهار و هویج.

این نکته ی خیلی مهم را باید متذکر شویم که بیان موارد استفاده ی این گیاهان دارویی، تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی سایت می باشد و به هیچ عنوان به معنای تجویز یا تکذیب مورد درمانی ذکر شده نمی باشد.
1. خارش پوست
الف) عصاره گیاه شاهتره، اسانس برگ گیاه برگ بو، روغن اسطو خودوس و اسانس نعناع، هر کدام به تنهایی برای رفع خارش پوستی مفیدند که می توانید آن ها را به قسمت خارش دار بمالید.
ب) 4 تا 6 گرم مغز بادام شیرین و 4 تا 6 گرم مغز بادام تلخ را با 60 گرم قند بسایید و حاصل را با دو لیوان آب مخلوط کنید. در نتیجه نوعی شیر بادام به صورت امولسیون به دست می آید که باید آن را در مدت 24 ساعت به موضع خارش دار بمالید.
ج) یک قسمت گل حلوا را با یک قسمت ریشه انجبار و یک قسمت درمنه به مدت پنج دقیقه بجوشانید (منظور از قسمت، نسبت مواد به هم می باشد). سپس جوشانده را صاف کنید. حاصل صافی را پس از سرد شدن روزی دو تا سه بار به محل خارش دار بمالید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

محققان می ‌گویند خوردن روزانه بستنی و سایر لبنیات پرچرب از نوعی ناباروری پیشگیری می ‌كند. اگر چنین ادعایی درست باشد، باید بستنی را هم به فهرست داروهایی كه در مراكز باروری برای زوجین تجویز می ‌شود، اضافه كنیم.

 این مطالعه در دانشگاه‌ هاروارد انجام شده است و نتایج آن در مجله اروپایی "زاد و ولد انسان" به چاپ رسیده است. این محققان مشاهده كردند، زنانی كه روزانه دو یا تعداد بیشتری لبنیات كم‌ چرب مصرف می ‌كنند تقریباً دو مرتبه بیش از بانوانی كه كمتر از یك وعده لبنیات كم‌ چرب در هفته مصرف می ‌كردند، دچار ناباروری می‌ شوند. به اعتقاد این دانشمندان، بانوانی كه لبنیات كم‌ چرب بیشتری مصرف می‌ كنند، امكان شكست تخمك‌ گذاری بیشتری دارند. از سوی دیگر نتایج این مطالعه نشان می ‌دهد در صورتی كه زنان حداقل یك وعده لبنیات پرچرب در طول روز مصرف كنند، 27 درصد كمتر از دیگران دچار ناباروری می ‌شوند.
ولی محققان به خانم ها توصیه می ‌كنند این اصلاً به معنای آن نیست كه برای درمان ناباروری به رژیم‌هایی پر از لبنیات پرچرب روی بیاورند یا روزانه چند عدد بستنی خامه‌ای میل كنند، ولی می ‌توانند در برنامه ‌غذایی روزانه‌شان بستنی و یك وعده لبنیات پرچرب را بگنجانند.
از بستنی تا تب مالت
این بار كه در هوای گرم، حسابی كلافه شده بودید و به فكر خریدن و نوش جان كردن یك بستنی خنك افتادید، كمی بیشتر دقت كنید كه بستنی را از چه مكانی تهیه می‌ كنید. چرا كه كارشناسان هشدار می ‌دهند بستنی تابستانی و شیر و خامه به كار رفته در آن، قابلیت انتقال تب مالت به انسان را دارند. این را دكتر "علیرضا زالی" رئیس دومین همایش تب مالت كشور، در حاشیه برگزاری این همایش به بستنی‌ خورهای حرفه‌ای می ‌گوید.
دكتر علیرضا زالی می ‌گوید: "با توجه به فصل گرما و استفاده زیاد از بستنی‌های تابستانی امكان ابتلای به تب مالت هم بیشتر می ‌شود." دلیل‌اش هم این است كه باكتری‌های تب مالت، در خامه و بستنی از ماندگاری طولانی برخوردارند. بنابراین می ‌توانند، به راحتی در توده‌های بستنی درون یخچال‌، باقی مانده و بستنی‌های خوشمزه را به عنوان یكی از منابع آلوده پنهان تب مالت تبدیل كنند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:بستنی ناباروری جلوگیری , توسط سیبادو

 در بسیاری از مواقع دستگاه های ما از طریق فلش های ویروسی آلوده می شوند، حالا اگر از کامپیوتر شما افراد زیادی استفاده می کند و می خواهید این مشکل برای شما پیش نیاید کافی است پورت USB خود را ببنید.

 گام اول : منوی ویندوز را باز کنید و در قسمت جستجو بنویسید "regedit" تا ریجستری ویندوز باز شود.
گام دوم : بعد به مسیر زیر بروید.
گام سوم : در اینجا برروی start دوبار کلیک کنید و Value data را از 3 به 4 تغییر دهید.
گام چهارم : برای بازکردن پورت USB همین مسیر را برعکس انجام دهید یعنی 4 را به 3 تبدیل کنید.

 

 
ارسال در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

در اینجا چند راه حل عالی برای برخی از مشکلات کامپیوتری شما را در میان میگذاریم.

 روش پاک کردن ویروسهای مخفی رایانه

فعال کردن قابلیت نمایش فایلهای حفاظت شده سیستم عامل، این اجازه را به انتی ویروسها میدهد که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کرده و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند.
ویروسهای جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه میدارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 را و کسپرسکی نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروسها نیز بسیار هوشمندانه برنامهریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایلهای حفاظت شده سیستم عامل در میآورند و بدین صورت خود را مخفی میکنند تا از چنگ آنتی ویروسها در امان باشند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

 در این مقاله ما قصد داریم برخی از مهمترین میانبر های صفحه کلید ارائه شده در ویندوز را خدمت شما خوانندگان گرامی معرفی نمائیم. برخی از این موارد را خیلی ها به خوبی شناخته و به طور منظم از آن استفاده می کنند اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما اولین بار باشد که معرفی می شود و قبلا آن را نمی دانستید

 معرفی میانبرهای صفحه کلید سیستم عامل ویندوز.

کلید عملکردی ۱ یا کلیدF1   : این کلید در واقع کلید دسترسی به کمک و راهنمایی در کامپیوتر شماست. هنگامی که این کلید را فشار می دهید یک پنجره HELP  بالا میآید که به شما اطلاعاتی بسته به محلی که در آن قرار دارید می دهد. به عنوان مثال اگر در موقع دانلود یک فایل با مشکل مواجه شوید و کلید F1  را فشار دهید یک پنجره راهنما ظاهر می شود که برایتان توضیح می دهد دلیل مشکل دانلود چیست و احتمالا راه حل رفع آن چیست.

 CTRL + ESC  : فشردن همزمان این دو کلید سبب باز شدن منوی استارت ویندوز می شود فرقی هم ندارد که در کدام برنامه مشغول کار باشید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو
 اول: مشروط شوید! مشروطی را برای دانشجو ساخته اند نه رئیس دانشگاه و اساتید. هیچکدام همه واحد های خود را پاس نکنید.

از حد مجاز مشروطی و ترم های مجاز حضور در دانشگاه نهایت استفاده را ببرید. مطمئن باشید بیرون از دانشگاه هیچ خبری جز رفتن به سربازی و بعد از آن بیکاری وجود ندارد. حداقل وقتی که در دانشگاه حضور دارید به عنوان یک دانشجو شناخته می شوید نه یک بیکار. تا دوران تحصیلتان تمام نشده در دانشگاه عاشق شوید و ازدواج کنید. چون اگر دانشگاهتان تمام شود هیچکس حاضر نیست با یک آدم آس و پاس بیکار ازدواج کند.جزوه های خود را مرتب و منظم بنویسید.

شاید فرجی شد و کسی برای گرفتن جزوه به شما مراجعه کرد و بختتان باز شد وگرنه بعد از تمام شدن دانشگاه بخت ازدواج را از دست خواهید داد.یکی از راه های گرفتن نمره درس خواندن است.

برای گرفتن نمره راه های دیگری هم وجود دارد. یکی از ساده ترین این راه ها پاچه خواری است. اکثر دانشجویان و به خصوص شاگرد اول ها نمره خود را از این طریق به دست می آورند. راه دیگر گرفتن نمره، جنس مخالف بودن است که در این روش نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید.

نمره خود به خود برای شما منظور می شود. تهدید استاد به پنچر کردن ماشینش، مظلوم نمایی و بهانه مریضی و فوت اقوام درجه یک و دو و پیدا کردن آشنا و استفاده از بند پ روش های دیگر گرفتن نمره است که در مواقع لزوم توصیه می شود.با گرفتن پایین ترین مدرک، دانشگاه را رها کنید.هرگز از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری یک اشتباه بزرگ است هر وقت تحصیل را رها کنید و به کار اصلی خانوادگیتان برگردید، سود کرده اید.

با ادامه تحصیل شما یک فوق لیسانس و یا دکتر بیکار خواهید شد که دیگر نمی توانید سرتان را پیش در و همسایه بلند کنید. پس تا دیر نشده به فکر یک کار نان و آب دار باشید.

این جوری میشه گفت که یک دانشجوی نمونه اید.

ارسال در تاريخ سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

مصرف موادغذایی چرب با ترانس بالا، سرخ‌کردنی‌ها، شیرینی‌های صنعتی، روغن جامد و مایع تأثیرات منفی بر کبد و پوست دارد.

 

وی با بیان این که حجم پوست بدن 5/1 متر مربع را تشکیل می‌دهد، گفت: در مراقبت از سطحی‌ترین لایه بدن، باید نکات ظریفی را مدنظر قرار دهیم.

 
ویتامین ها، عامل شادابی پوست

وی قرار نگرفتن در نور مستقیم آفتاب، پرتو اشعه ماوراء بنفش لامپ‌های مهتابی و استفاده نکردن از حوله، دستمال، لیف و کیسه به روی پوست صورت را از این نکات عنوان کرد و گفت: به پنج ویتامینA، B،C ، D وE برای داشتن پوستی شاداب نیاز داریم.

ضیائی، با وضو بودن، خشک نکردن آب وضو، خواندن نماز شب، استفاده هر روز یک‌قاشق غذاخوری چلغوز خام، مخلوط ماست پرچرب به همراه روغن زیتون و آبلیمو تازه به صورت ماسک بر روی پوست، ماساژ روغن کنجد بر روی پوست، استفاده از ارده مخلوط با عسل گون و شیر تازه گاو به همراه عسل گون در وعده صبحانه، خوردن میوه طالبی، نمک با آویشن، مصرف زود وعده صبحانه و شام، مصرف یک پر سیر در هفته، مصرف کاهو و پرتقال در وعده ناهار و کاهو به همراه لیمو شیرین در وعده شام را از راه‌های تامین این ویتانین‌ها عنوان کرد و افزود: مصرف پرتقال به همراه لیمو شیرین باعث مسمومیت غذایی می‌شود.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:روغن جامد پوست سرکه , توسط سیبادو

گل قاصدك كه بنام هاي هند بابري ، خبر آرو و كاسني بري نيز معروف است گياهي است علفي و دائمي كه ساقه آن بارتفاع 40 سانتي مترمي رسد .

 
اين گياه داراي رشه اي است برنگ قهو ه اي مايل به زرد كه پر از شيرابه سفيد رنگي مي باشد . در انتهاي ساقه گل آن قرار درد . برگهاي گل قاصدك سبز رنگ و بريدگيهاي مثلث شكل و نوك تيزردد و بر روي سطح زمين مي باشد .

گل قاصدك در وسط چمن ، حاشيه شوره زار ، كنار جاده ها و اراضي باير و بطور كلي در همه جا مي رويد و شايد دليل آن اين است كه طبيعت مي خواهد به انسان بگويد كه درهر نقطه اي زندگي مي كند احتياح به اين گياه دريد و هنگاميكه آنرا با وسائل مكانيكي و شيميايي از بين مي بريد دوباره بعد از چندي سر از خاك بيرون مي آورد .

زنبور عسل اين گياه را بسيار دوست درد و شهد زيادي از آن بدست مي آرود . برگهاي جوان گل قاصدك را معمولا به سالاد مي خورند و چون خيلي تلخ است بايد آنرا با ترشي يا آبليمو مصرف كرد . از قسمت هاي مختلف گياه مانند ريشه ، برگ وشيرابه آن در طب استفاده مي شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


 مقدمه:

از آمله با نام های آملج و آنوله که نام هندی آن است نیز یاد می شود. آمله میوه درختی است که این درخت در نواحی هندوستان می روید و به بزرگی درخت گردو بوده و برگ های سبز و ریز و انبوه دارد. میوه این درخت ترش مزه و بی ریشه و سنگین وزن و زرد رنگ و تازه باشد و اگر خشک است فاسد نشده باشد. طبیعت آن سرد و خشک است.

داروئی است قابض و سرد مزاج و مقوی ذهن و مقوی قلب است و ابوعلی سینا آمله را یکی از داروهای خوب قلبی معرفی نموده است. به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، این دارو مقاومت بدن را در برابر ویروس ها و باکتری ها و سایر میکروب ها زیاد کرده و مردم قدیم میکروب را نمی شناختند اما روی تجربه این دارو را حافظ الاعضاء نامیده اند.

 استفراغ را قطع می کند و اشتها آور نیز هست و قطع کننده اسهال های گرم مزاج و کهنه و تقویت کننده چشم است و جهت تقویت چشم آمله را خوب میسایند و هم وزن آن شکر اضافه نموده و با مقداری روغن بادام شیرین مخلوط می نمایند که قدری چرب شود و صبح ناشتا مقدار بیست گرم از مخلوط حاصل را میل می کنند. اضافه بر آنکه ضعف چشم را برطرف میکند اگر شکم پیچش داشته باشد آنرا نیز مرتفع میسازد.

برای مداوای اسهالهای کهنه، آمله را با گشنیز خشک بطور برابر مخلوط و پودر کرده و همراه با غذای نرمی میخورند. چنانچه روغن آمله را بر بن موها بمالند پیاز مو را بسیار قوی و تار مو را سالم و طویل می کند و از زود سفید شدن موها نیز جلوگیری می نماید و میتوان پودر آنرا با حنا مخلوط کرده و پس از خیسانیدن در حمام در موها بمالند.

 مردم قدیم در خون دماغ ها پودر آمله را در آب خنک ریخته و بر پیشانی ضماد مینومده و قدری نیز در جلو سر و صورت میریختند تا خون دماغ را بند آورد. افراد سرد مزاج می توانند آمله را با عسل یا با مصطلکی بخورند. مقدار خوراک آن در معاجبین طبق دستور ساختن معجون و به تنهایی حدود ۱۰ تا ۲۰ گرم است.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

خواه شما در حال تایپ یک ایمیل در مرورگر باشید یا اینکه مشغول نوشتن پایان نامه تان در برنامه ورد مایکروسافت، تعدادی کلیدهای میانبر مناسب و کاربردی وجود دارند که تقریبا در هر محیطی به یاری شما می آیند.

 خواه شما در حال تایپ یک ایمیل در مرورگر باشید یا اینکه مشغول نوشتن پایان نامه تان در برنامه ورد مایکروسافت، تعدادی کلیدهای میانبر مناسب و کاربردی وجود دارند که تقریبا در هر محیطی به یاری شما می آیند. شما می توانید به کمک آنها، تنها با فشردن چند کلید، کل کلمات و پاراگراف ها را کپی کنید، انتخاب کنید، یا حتی پاک کنید. البته ممکن است برنامه هایی هم باشند که برخی از این میانبرها را پشتیبانی نکنند، اما اغلب اپلیکیشن ها به راحتی، بسیاری از این کلیدهای میانبر را می شناسند و کار شما را آسان می سازند. و این مورد در خصوص اغلب اپلیکیشن های دارای بخش ویرایش متن در ویندوز و دیگر سیستم عامل ها صدق می کند.

کار با کلماتما معمولا از کلید های جهت نما، Delete و Backspace تنها برای کار با یک کاراکتر در هر زمان بهره می بریم. اما خوب است که بدانید همراهی کلید کنترل (Ctrl) با هر یک از این کلیدها می تواند با هر بار فشرده شدن شان، اثر کلید را روی کل کلمه یا پاراگراف اعمال کند.

    Ctrl + جهت نمای چپ – انتقال مکان نما (کِرسِر) به آغاز کلمه قبلی.
    Ctrl + جهت نمای راست – انتقال مکان نما به آغاز کلمه بعدی.
    Ctrl + Backspace – پاک کردن کلمه قبلی.
    Ctrl+Delete – پاک کردن کلمه بعدی.
   


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

در این قسمت قصد داریم یک سری از طراحی هایی را که رو کاغذ A4 انجام شده را برای شما به نمایش در بیاریم.

  

 

 

  



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:کارهای بسیار جالب دیدنی کاغذ A4،طراحی کاغذ a4،طراحی کاغذ , توسط سیبادو


شناخت ویروس ها و طرز کار هر یک از آنها برای کسانی که به علوم کامپیوتر علاقه دارند مفید و جالب است

  حجم عظیم ویروس ها، کرم ها، ایرادات نرم افزارها و تهدیدهای ناشی از آنها، نرم افزارهای ضدویروس را تبدیل به یکی از ابزارهای لازم برای همه کامپیوترها نموده است. در صورت آلوده شدن یک کامپیوتر به ویروس بسته به نوع آن ممکن است مصایب مختلفی برای سیستم کامپیوتری بوجود آید که در پاره ای موارد جبران آن ها هزینه های زیادی را تحمیل می کند. آسیب های بعضی از ویروس ها به گونه ای است که آثار سوء آن ها را به هیچ وجه نمی توان از بین برد. مستقل از نوع ویروسی که باید با آن مقابله شود نیاز به برنامه های ضد ویروس همواره وجود دارد و در شرایطی که محصولات ضد ویروس متنوعی تولید شده اند، انتخاب نرم افزار مناسب دغدغه کاربران می باشد.

این مقاله ضمن معرفی انواع ویروس ها، نحوه عمل کرد برنامه های ضدویروس و انواع ویروس هایی که ضدویروس ها شناسایی و پاکسازی می کنند را معرفی می کند. همچنین اطلاعاتی که برای انتخاب ابزار مناسب لازم است بیان شده و تعدادی از برنامه های ضد ویروس با هم مقایسه خواهند شد.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 16 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

با مواد طبیعی که دردسترس همه ما است میتوانیم ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشیم

 1. استفاده از روغن زیتون
روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند.می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.
توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابروها کم شده است) انجام دهید.بهتراست این کار را شب و قبل از خواب انجام دهید، زیرا در این زمان، روغن زیتون فرصت کافی را برای تاثیرگذاری خود خواهد داشت.
2. استفاده از روغن کرچک
روغن کرچک، روغن مغذی دیگری برای تسریع رشد ابروها می باشد. سه قطره روغن کرچک را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن منطقه از پوست کنید. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید و ماساژ دادن آن را برای مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه انجام دهید.
بهتر است این کار را در شب و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا روغن کرچک فرصت کافی برای تاثیرگذاری خود را داشته باشد.اگر چه مواد شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها وجود دارند، اما مواد طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا اگر نتیجه هم ندهند، ضرری را هم در پی نخواهند داشت.
3. پیروی از رژیم غذایی مخصوص
پیروی از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز دارای برگ می تواند ایده مناسبی برای رشد هر چه بیشتر ابروهای فرد باشد.استفاده از محصولات لبنی کم چرب و پروتئین های کم چربی نیز به تسریع رشد ابروها کمک می کند. با افزایش دریافت پروتیئن و خوردن سبزیجات مانند اسفناج نیز می توان به این هدف رسید .تخم مرغ، لبنیات، انواع گوشت و حبوبات از منابع پروتئینی می باشند.
4. استفاده از روغن نارگیل
روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید. حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید و بهتر است که قبل از خواب شب این کار را انجام دهید .
  راه های افزایش رشد ابروهای کم‌پشت
نکات لازم
۱. مصرف روغن های ذکرشده در بالا، در طی روز سبب چرب شدن پوست می شوند و میکروب ها و گردوغبار موجود در هوا به راحتی جذب پوست می گردند و ممکن است آلودگی ها و عفونت هایی را در آن منطقه ایجاد کند. اما در هنگام خواب شب، امکان جذب آلودگی توسط پوست کمتر می باشد. به همین دلیل استفاده از آنها در خواب شب توصیه می شود.
۲. اگر چه محصولات شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها به فروش می رسند، اما روش‌های ذکر شده در بالا به علت طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا استفاده از این راه ها حتی اگر نتیجه هم ندهد، ضرری را هم در پی نخواهند داشت.
دیدیم که با مواد طبیعی و روغنهایی که در اطراف ما وجود دارند و بدون استفاده از مواد شیمیایی هم میتوان به زیبایی ابروهایمان اضافه کرد و باعث رشد بهتر آنها شد. (مجله اینترنتی فشن ها fashionha.ir)
 
ارسال در تاريخ جمعه 16 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


کلیدی است که یک کی بورد، مانیتور و موس را بین دو یا چند کامپیوتر به اشتراک می گذارد.

  سوئیچ KVM این تجهیز وقتی که می خواهید یک یا چند کامپیوتر یا سرور را از یک محل کنترل کنید بسیار مفید واقع می شود. با استفاده از یک سوئیچ KVM به راحتی می توانید یک کیبورد، مانیتور و موس را در آن واحد به چندین کامپیوتر یا سرور متصل کنید. معمولا سوئیچ های KVM می توانند تا 64 کامپیوتر را کنترل کنند حتی می توانید به کمک آن سرور ها را کنترل نمایید.
یک سوئیچ KVM برای تکنسینی که در یک دیتا سنتر کار می کند وسیله دوست داشتنی و ایده آل است همینطور برای کسانی که باید به صورت مستقل به تعداد زیادی کامپیوتر دسترسی داشته باشند بسیار ارزشمند است. خوب خودتان تصور کنید چقدر اتلاف هزینه و زمان خواهید داشت اگر در یک دیتا سنتر که کامپیوتر های زیادی وجود دارد برای هر کامپیوتر کی بورد، موس و مانیتور مجزا بخرید. سوئیچ های KVM بسیار کاربردی و کاملاً اقتصادی هستند.
معمولاً تکنسین های کامپیوتر از سوئیچKVM برای سوئیچ کردن (جابجایی ) از یک کامپیوتر یا سرور به کامپیوتر یا سرور دیگر استفاده می کنند. معمولاً این کار با یک کلید میانبر انجام می شود به طوریکه تکنسین مربوطه به یک فرمان و به سرعت از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر دسترسی پیدا می کند. سوئیچ KVM چیست؟ همچنین یک سوئیچ KVM می تواند تجهیزات جانبی مانند موس و کی بورد را شبیه سازی نماید.
برای اینکه یک کامپیوتر یا سرور به خوبی کار کند باید سیگنالی از این تجهیزات (از قبیل موس و کی برد) دریافت کند. اگر کامپیوتر یا سرور احساس کند از یکی دستگا های جانبی سیگنالی دریافت نمی شود در این صورت برخی برنامه ها بیش از حد معمولا منابع کامپیوتر را اشغال می کنند و احتمالاً کامپیوتر یا سرور شما کندتر از حد معمول کار خواهد کرد. سوئیچ های KVM دارای شبیه ساز هایی هستند که به گونه ای عمل می کنند که سیگنال مانیتور، موس و کیبورد را برای کامپیوتر یا سرور تولید می کنند به این ترتیب کامپیوتر یا سرور متوجه نمی شود که اکنون این تجهیزات جانبی متصل نیستند و از سرعت آن کاسته نخواهد شد.
در کنار سوئیچ های KVM نرم افزار های مختلفی وجود دارند که از آن جمله می توان به Kavoon, Virtual Networking Computer و MaxiVista اشاره کرد. این نرم افزار ها به تکنسین کامپیوتر این امکان را می دهند که در آن واحد با استفاده از یک شبکه معمولی و یک نرم افزار چندین کامپیوتر را کنترل نمایند. وقتی که نمی خواهد تعداد زیادی سیم برای هر کامپیوتر بکشید این روش جایگزین خوبی است.
اگر از سوئیچ KVM و نرم افزار به صورت هم زمان استفاده کنید می توانید تعداد بیشتری کامپیوتر را تحت کنترل خود داشته باشید همین طور نرم افزار هایی هستند که به کمک آنها می توانید از طریق خط تلفن یا اینترنت به کامپیوتر های دیگر دسترسی پیدا کنید. سوئیچ های KVM معمولاً نصب ساده ای دارند و بدون کمک از افراد خاصی می توانید آنرا بدون مشکل نصب کنید و بد نیست بدانید قیمت این سوئیچ ها برای مصارف حرفه ای بین 150 تا 500 دلار است.
ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

تهويه صحيح و جريان هوا كافي در داخل كامپيوتر سبب افزايش عمر كليه قطعات داخل كيس شما مي شود.

 يكي از مهمترين قطعات كامپيوتر هارد ديسك آن است. فرض كنيد CPU كامپيوتر شما مشكل دار شود فقط با تعويض آن كامپيوتر بدون مشكل خاصي به كار عادي خود ادامه مي دهد. ولي اگر هارد ديسك شما از بين رفته باشد و شما از اطلاعات و فايل هاي خود Back up (پشتيبان) نگرفته باشيد همه اطلاعات و زحمات شما از بين رفته است. بنابراين نگهداري از هارد ديسك و اطلاعت آن بخصوص براي افراد حرفه اي بسيار مهم است.
بعضي كمپاني هاي معتبر مانند «سايبر كولر» (cybercoolerinc.com) فن و هيت سينك هاي اختصاصي براي هارد ديسك ساخته اند كه براي هارد ديسك هاي جديد سرعت بالا (چون گرماي زيادي توليد مي كنند) مناسب هستند.
نصب اين نوع فن و هيت سينك ها (هيت سينك كه معمولاً از جنس فلزي مانند آلومينيوم است به شكل پره پره ساخته مي شود و يك پخش كننده گرماست و عملاً سطح تماس هوا با قطعه گرم را زياد مي كند.) بسيار ساده است و هر كاربري به سادگي مي تواند آن را انجام دهد. تنها كاري كه بايد بكنيد بايد كيس كامپيوتر خود را باز كنيد سپس هارد ديسك را باز كرده هيت سينك و فن را نصب كنيد. سپس هارد را سر جايش ببنديد و سوكت تغذيه فن را هم به سوكت مادربرد متصل كنيد.
البته اين فن هارد ديسك شما را خنك ميكند ولي جريان هواي گرم در داخل كيس افزايش مي يابد. بنابراين بايد به جهت جريان هوا توجه زيادي بكنيد.
در كامپيوتر هاي خانگي كه كار در دماي نرمال اتاق و براي كارهاي روزمره و نه چندان سنگين استفاده مي شوند جريان معمول به اين صورت است كه هواي گرم از طريق فن منبع تغذيه بيرون كشيده مي شود و با همين مكش از جلوي كيس از طريق شيارهايي كه به همين منظور تعبيه شده است هوا خنك وارد كامپيوتر مي شود. ولي در كامپيوترهاي قوي تر مانند سرورها و كامپيوترهاي توليد انيميشن 3 بعدي و ... بايد يك فن در جهت جريان هواي ورودي قرار داد تا حجم هواي ورودي افزايش يابد و بتواند گرماي بوجود آمده را از محيط داخل كيس خارج كند. زمانيكه شما براي هارد ديسك خود فن قرار مي دهيد عملاً گرماي هارد را به سمت مناطق گرم ديگر مي فرستيد پس بايد توجه كنيد كه آيا جريان هواي ورودي كافي است يا خير.
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


تغییرات ویندوز ۸ تنها محدود به یک رابط کاربری جدید نمی شود بلکه ویندوز ۸ پیشرفت های امنیتی زیادی داشته است از جمله آنتی ویروس یکپارچه، محافظت از زمان بالا آمدن سیستم عامل و …

  آنتی ویروس یکپارچه

سرانجام یک آنتی ویروس یکپارچه به اسم Windows Defender برای ویندوز ۸ اضافه شد اما شما می توانید هر زمان که بخواهید آنتی ویروس مورد علاقه خود را نصب کنید که در این صورت Windows Defender به صورت خودکار از کار خواهد افتاد ولی ما دلیلی برای اینکار نمی بینیم چون که Windows Defender به خوبی کارش را انجام می دهد.

 
اجرای ضد تروجان قبل از راه اندازی سیستم عامل

در ویندوز ۸، آنتی ویروس ها می توانند قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا شوند تا درایور های سیستم را اسکن و نرم افزار های مخرب را شناسایی کنند. این قابلیت به شما کمک می کند که نرم افزار های مخرب قبل از اینکه خود را از دید آنتی ویروس  پنهان کند و یا آنتی ویروس را از کار بندازد، شناسایی شوند. Windows Defender این قابلیت را به صورت پیش فرض دارد و دیگر انتی ویروس ها هم امکان اضافه کردن این قابلیت را به برنامه اشان را دارند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

با این روش سرعت کپی پست متن های مورد نیاز شما اضافه میشود.

 اگر شما روزانه با فایل های متنی زیادی مثل فایل های ورود، HTML، CSS و … سر کار دارید، در این آموزش روشی را به شما آموزش می دهیم
که بدون نیاز به باز کردن فایل متنی، بتوانید محتوی آن را کپی کنید و در نتیجه سرعتتان را در انجام کارهایتان افزایش دهید.
 
اضافه کردن به Send To
برای رفتن به پوشه Sent To، به قسمت Run بروید و shell:sendto را در آن وارد کنید.
سپس در یک قسمت خالی راست کلیک کرده و از قسمت New، گزینه shortcut را انتخاب کرده و دستور زیر را در آن قرار داده.
CMD /C CLIP <
سپس نام دلخواه خود را انتخاب کنید.
تمام شد. اکنون شما با راست کیک بر روی هر فایل متنی می توانید محتویات آن را به clipboard بفرستید.
 
تغییر آیکن

به صورت پیش فرض یک آیکن برای shortcut در نظر گرفته می شود. اما به راحتی می توانید این آیکن را تغییر دهید. برای این کار ابتدا روی
shortcut راست کلیک کرده و سپس properties را کلیک کرده. حال Change Icon رو کلیک کرده. ما از آیکونی که در
مسیر “%SystemRoot%System32shell32.dll” قرار دارد، استفاده می کنیم اما شما می توانید از هر آیکنی که تمایل دارید، استفاده کنید.

 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


فرق بین حریم خصوصی و محرمانه بودن چیست؟ حریم خصوصی زمانی استفاده می شود که شمایک چیزی دارید و همه از وجود آن خبر دارند ولی امکان استفاده از آن را ندارند بطور مثلا اگر شما یک کارت اعتباری داشته باشید دیگران از وجود آن خبر دارند ولی تا زمانی که شماره آن را نداشته باشند نمیتوانند از آن استفاده کنند .

 
 فرق بین حریم خصوصی و محرمانه بودن چیست؟ حریم خصوصی زمانی استفاده می شود که شمایک چیزی دارید و همه از وجود آن خبر دارند ولی امکان استفاده از آن را ندارند بطور مثلا اگر شما یک کارت اعتباری داشته باشید دیگران از وجود آن خبر دارند ولی تا زمانی که شماره آن را نداشته باشند نمیتوانند از آن استفاده کنند اما در محرمانه بود این چنین نیست یعنی هیچ کس نه از وجود آن خبر دارند و نه میتوانند به آن دسترسی یابند. پیام های محرمانه از زمانی ایجاد شد که یک فرد برای رساندن یک پیام کشته شد. از روشهای قدیمی می توان به خالکوبی کردن پیام روی سر افراد یا پوشاندن پیام بوسیله موم و قورت دادن آن و یا استفاده از نوشته های نامرئی (اگر متولد دهه ۵۰ تا ۷۰ باشید حتما نوشتن روی کاغذ با آب لیمو را بخاطر دارید!) را نام برد.

علم پنهان کردن پیام ها روی کاغذ را پنهان نگاری می نامند، و اگر در عکس دقت کنید شما نمیتوانید متوجه چیزی شوید مگر اینکه از طریق پسورد یا ابزار های مشخص بتوانید پیام مورد نظر را نمایش دهید. اگر به این نوع پیام های محرمانه علاقه مندید در زیر آموزش ۴ روش آن آمده است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:روش پنهان کردن پیام محرمانه , توسط سیبادو

وقتی که برای شما از ویژگی های Windows 8 task manager بگوییم در می یابید که این سرویس بسیار مفید است و همچنین به قدرت بیشتر آن نسبت به دیگر نسخه های پیشین ویندوز پی می برید. امروز ما به شما نحوه کنترل سرویس ها با استفاده از Windows 8 Task Manager را توضیح می دهیم.

ایتدا برای استفاده از task manager باید آن را اجرا کرد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد یکی از راحت ترین این شیوه ها استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl + Shift + Esc می باشد.

شما می توانید task manager را بحالت فشرده نیز نمایش دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد قسمت نمایش جزئیات شوید، برای اجرای آن وارد More details که در پایین صفحه است شوید. با ورود به  More details، زیر جزئیات برای تان نمایان میشود. حال وارد تب services شوید تا بتوانید لیست سرویس ها را مدیریت کنید. ستون ها، اسم ،PID ،توضیح ،وضعیت ها و گروه را نشان میدهند.

 استارت، ری استارت یا توقف سرویس ها

برای این کار میتوانید روی سرویس مورد نظر راست کلیک کرده و حالتی را که میخواهید از لیست انتخاب کنید.
  یادگیری درباره یک سرویس
بهترین روش برای آموزش و یادگیری سرویس ها این است که اطلاعات را از ستون توضیح بخوانید. این ستون اطلاعات نسبی درباره سرویس را به شما خواهد داد. درصورتیکه اطلاعات کافی نبود می توانید روی سرویس مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Search Online را انتخاب کنید.
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

حتماشنیده اید که خوردن روزانه یک سیب انسان را از پزشک بی نیاز می کند .

 1. سیب
حتما شنیده اید که خوردن روزانه یک سیب انسان را از پزشک بی نیاز می کند و اکنون می توانید این جمله را نیز اضافه کنید که سیب شما را از چاقی نیز دور نگاه می دارد. سیب منبع غنی آب و همچنین فیبر است که شخص بعد از خوردن آن فورا احساس سیری می کند. علاوه بر این سیب یک کاهش دهنده طبیعی اشتها است . بنابراین در اواسط بعد از ظهر یا در فاصله بین صبحانه تا ناهار گزینه خوبی است و شما را از پرخوری در بین وعده های غذایی باز می دارد.
2. تخم مرغ
تخم مرغ پخته، عسلی یا املت شروع خوبی برای روز است و تا مدت طولانی احساس سیری می کنید. تخم مرغ منبع غنی پروتئین است و به سرعت اشتها را کم می کند. در اوخرعصر می توانید تخم مرغ پخته و سالاد سیب زمینی بخورید
این ماده غذایی یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه است. می توانید آن را با شیر کم چرب بخورید و تا ناهار احساس سیری کنید. برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند جو دوسر یک مورد سالم بوده و برای تناسب اندام موثر است.
4. ماهی
ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که میزان متابولیسم را ارتقاء داده و کلسترول را نیز کاهش می دهد.
5. سوپ
آیا شنیده اید که اکثر سلبریتی ها برای شام سوپ را ترجیح می دهند؟ به این دلیل است که سوپ چاق نمی کند، هضم آن آسان بوده و شکم را پر می کند. سوپ مرغ یا سبزیجات با آب گوشت گزینه ای بسیار ایده آل محسوب می شود. در صورت دلخواه یک کاسه سالاد نیز در کنار آن قرار دهید تا فورا وزن کم کنید.
6. خشکبار
یک مشت خشکبار بدون نمک و خام، روشی عالی برای از بین بردن گرسنگی است. به گزارش نیک صالحی می توانید یک پاکت کوچک از آنها را در کیف خود داشته باشید تا در زمان احساس گرسنگی از آن بخورید. بهترین گزینه بادام و گردو است، چرا که موجب چاقی نیز نمی شود. اگر برای شما مهم نباشد که کمی انرژی و کالری نیز دریافت کنید می توانید به آنها بادام زمینی نیز بیافزایید.
7. میوه های مرکبات
پرتغال، انبه، گریپ فروت و آناناس و... منبع غنی ویتامین C هستند. آنها مواد غذایی بسیار مفید برای بدن بوده و در کنار آن مدت طولانی تری شما را سیر نگاه می دارند.
8. پاپ کورن
در مقایسه با اسنک های دیگر از جمله چیپس های سیب زمینی پاپ کورن زیاد بدن را چاق نمی کند و در کنار آن احساس سیری می دهد. اگرچه باید از خواباندن آن در نمک یا کره بیش از حد اجتناب کرد (وگرنه نخوردن آن بسیار بهتر از خوردن آن است.)
9. سبزیجات برگ سبز
دلیل آنکه اکثر سالاد ها حاوی سبزیجات سبز است آن است که در طولانی مدت احساس سیری میدهند.به گزارش نیک صالحی یک کاسه بزرگ مملو از کاهو، اسفناج و دیگر سبزیجات بهترین راه مقابله با گرسنگی در هر زمان در روز است به خصوص بعد از شام وقتی که مدت زیادی بیدار می مانید، لازم نیست که به چربی بدن نیز اضافه کنید!
10. ماست
ماست نه تنها در روز می تواند بخشی از نیاز کلسیوم شما را تامین کند بلکه شکم را نیز سیر نگاه می دارد . در صورت تمایل می توانید به آن میوه نیز اضافه کنید.
11. غذاهای حاوی پروتئین و فیبر بالا
به طور کلی بیشتر بر غذاهایی باید تمرکز کنید که حاوی پروتئین و فیبر بالا بوده و در کنار آن چربی کمتری دارند. مواد غذایی با کربوهیدرات مرکب نیز خوب هستند. از آنجا که برای هضم شدن در بدن، کمی زمان می برند به طور تدریجی گلوکز آزاد کرده و احساس سیری می دهند.
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


 در این قسمت موضوعی رو توضیح بدم: که کمتر به ان اشاره شده زمانی که شما ماهی را خریداری میکنید نکات زیر را باید انجام دهید که از تلفات ماهی جلوگیری کنید

  در صورت وجودروشنایی در اکواریوم ان را خاموش کنید.

 هم دما کردن : پلاستیک حاوی ماهی رامستقیما برای 5 دقیقه در داخل اب بگذارید.

 اب به اب کردن: در پلاستیک را باز کرده و مقداری از اب اکواریوم { به همان مقدار داخل پلاستیک} را داخل پلاستیک بریزید (به مدت 5 دقیقه)  در پلاستیک را در اب فرو کرده تا خود ماهی ها وارد اب آکواریوم شوند.
 
نکاتی که باید بر روی اکواریوم خود انجام دهید این است که:

1.هیچ گاه پمپ ویا بخاری خود را برای مدت خاص (مثل شبها)خاموش نکنید چون با ایکارتون باعث بالا رفتن یا پایین اومدن دما میشوید و باعث کمبود اکسیژن در اب و بالا رفتن تلفات تون میشه.

2.هیچگاه پمپ را برای مدت طولانی خاموش نکنید (مخصوصا در زمستان) چون باعث بالا رفتن درجه حرارت و نیز کمبود اکسیژن در آب شده و در نتیجه ماهیها دچار خفگی میشوند.

3.تغیرات دما بر روی ماهی ها تاثیر گذار است. کم شدن دما تحرک ماهی را کم کرده واز اشتها می افتند و بر روی بدن انها سفیدک وقارچ ایجاد میشود.چشم ماهی ها سفید میشودو...حالا اگر ما بالا برود تنفس ماهیها شدید شده و حالت خفگی به انها دست میدهد و بیشتر در سطح ب شنا میکنند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

خطوطی که به اعتقاد بسیاری از مردم می‌تواند آینه‌ای از رفتار و خلق‌وخوهای فردی باشد. سال‌هاست که چینی‌ها با مطالعه و بررسی خطوط کف دست و سرانگشتان کودکانشان، استعدادها و روحیات فرزندانشان را شناسایی و متناسب با آن از روش‌ها و شیوه‌های مناسب برای تربیت و آموزش آنها استفاده می‌کنند.

آنها گاهی پا را از این موضوع فراتر می‌گذارند و برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین همسر و حتی کارمند پیش از بررسی سوابق کاری و رزومه افراد به مطالعه اثر انگشت‌ آنها می‌پردازند. آنها برای این کار نیاز به اثر 5 انگشت دست چپ دارند. بر اساس این باور اثر انگشت در افراد به صورت خطوط دایره‌ای شکل (O) و خطوط مواج (W) دیده می‌شود و وجود هر یک از این خطوط در انگشتان مختلف مانند انگشت شست یا سبابه نشان دهنده یک ویژگی یا خلق‌وخوی اخلاقی است. برای تجربه این باور تنها به یک برگ کاغذ سفید و یک استامپ نیاز دارید. به 5 انگشت خودتان نگاه کنیدو بعد خودتان را بهتر بشناسید.

اثر انگشت OOOOO
مستقل‌ترین فرد روی زمین

اگر اثر تمامی انگشت‌های دست چپ از شست تا انگشت کوچک به صورت دایره‌ای باشد، شما با شخصی مواجهید که از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار است. این فرد شخصیتی بسیار قوی و خلق و خویی گرم دارد، به گونه‌ای که می‌تواند در یک مهمانی به‌راحتی با افراد مختلف با روحیات متفاوت گرم بگیرد و گفت و گو کند. این افراد چه مرد، چه زن شخصیت مستقلی در زندگی دارند و غالبا در زندگی شخصی و کارشان بسیار موفق هستند. تجربه نشان داده این افراد به سختی دچار خشم و بی‌قراری می‌شوند و در شرایط بحرانی می‌توانند با حفظ آرامش بهترین تصمیم‌گیری‌ها را داشته باشند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


 

 Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید تا سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید بسیار سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای این کار:
کافی است تنها پس از ورود به پوشه‌ی مورد نظر شروع به تایپ کاراکترهای ابتدایی فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود به شکل سریع کنید.
خواهید دید که فایل یا پوشه به حالت انتخاب درآمده است.
برای این کار نیازی به استفاده از قسمت Search نخواهد بود و تنها کافی است در محیط پوشه با دانستن نام فایل یا پوشه‌ی مورد نظر، حروف ابتدایی آن را تایپ نمایید.
اکثر کاربران می‌دانند که با تایپ حرف اول فایل یا پوشه می‌توان مجموعه‌ی فایل‌ها یا پوشه‌هایی که با این کاراکتر شروع می‌شوند را پیدا کرد. اما بسیاری از این که می‌توان کاراکترهای بعدی را نیز وارد کرد بی‌اطلاع هستند.
البته دقت نمایید همانطور که گفته شد بایستی تایپ کاراکترها را سریع و بدون اتلاف وقت انجام دهید.
به عنوان مثال در صورتی که به دنبال فایلی با نام beytoote باشیم، با وارد کردن beyt فایل ما پیدا شده است
ارسال در تاريخ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


 همان طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین پروسه‌های فعال در محیط ویندوز، explorer.exe نام دارد. وظیفه اصلی explorer.exe که تحت نام Windows Explorer شناخته می‌شود مدیریت فایل‌های موجود بر روی هارددیسک است. گاهی ممکن است بنا به هر دلیلی نیازمند بستن این پروسه و راه‌اندازی مجدد آن باشید. به ویژه زمان‌هایی که در محیط ویندوز یا رجیستری تغییری ایجاد می‌کنید و به جای Restart کردن خود ویندوز، راه‌اندازی مجدد پروسه‌ی Windows Explorer نیز موجب اعمال تغییر می‌شود. جالب است بدانید که برای انجام این کار تنها یک راه وجود ندارد! در این ترفند به معرفی 4 راه جالب برای راه‌اندازی مجدد پروسه‌ی Windows Explorer خواهیم پرداخت. این ترفندها بر روی ویندوزهای 7 و 8 عملی خواهند بود.
راه اول: استفاده از Task Manager ویندوز
مرسوم‌ترین راه برای بستن و سپس راه‌اندازی مجدد پروسه‌ی explorer.exe استفاده از Task Manager است.
برای این کار ابتدا کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید.
در صورت استفاده از ویندوز 7:
ابتدا به تب Processes بروید.
سپس در ستون Image Name بر روی explorer.exe کلیک کنید.
در نهایت بر روی End Process کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده بر روی End process کلیک کنید.
اکنون برای بازیابی مجدد این پروسه، در همان محیط Task Manager از منوی File بر روی New Task کلیک کنید.
در پنجره‌‌ی باز شده عبارت explorer.exe را وارد کرده و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
اما در صورت استفاده از ویندوز 8:
پس از باز شدن Task Manager در صورتی که از ظاهر فشرده‌ی آن استفاده می‌کنید بر روی More details کلیک کنید.
سپس در تب Processes بر روی Windows Explorer راست کلیک کرده و Restart را انتخاب کنید.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


گاهی از اوقات به یک مشکلی در برنامه های کامپیوتری برمی خوریم که فکر می کنیم حل کردنش کار بسیار سختی است ولی در صورتی که آنقدرها هم که به نظر می آید سخت نیست می شود با دو تا سوال از دیگران یا گشتن تو سایت های معتبر هم جواب را پیدا کرد و هم مشکل را حل کرد. حالا ما هم قصد داریم به صورت خیلی ساده برای شما طریقه ی نصب و استفاده از یکی از برنامه های آسان و پرکاربرد را آموزش دهیم.

 چگونه باید یه فایل زیپ شده رو برگردونیم؟
اول باید برنامه ی Win RAR را نصب کنیم وقتی که نصب تموم شد دقت داشته باشیم که همه ی پسوندها مخصوصا RAR و ZIP انتخاب شده باشد و در صورت علامت دار بودن گزینه ی cascaded context menus  گزینه ی finish را می زنیم.

روش اول
روی فایل فشرده یاZip یا RAR که داریم کلیک راست می کنیم و گزینه ی Extract to Name File (نام فایل Zip یا RAR یا هر فایل فشرده ی دیگری که داریم) را انتخاب می کنیم با این کار کنار فایل zip ما پوشه ای هم نام ایجاد می شود و فایل ها در آن ریخته می شود.

روش دوم
فایل را باز می کنیم ( کلیک راست می کنیم و open را می زنیم ) همه ی فایل های داخل آن را انتخاب می کنیم و کلیدهای ctrl+c را برای کپی کردن فایل می زنیم و در جایی که می خواهیم کپی کنیم paste می کنیم.


 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


اینترنت یک گیگابیتی برای ما تخیلی به نظر می‌رسد، پیش از این در مورد اینترنت گیگابیتی کانزاس نوشته بودم، اما راستش را بخواهید این سرعت فوق‌العاده در بطن خود مشکلاتی هم دارد.

 
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از یک پزشک، مدتی است که گوگل تصمیم گرفته است، شهر آستین را مجهز به اینترنت یک گیگابیتی کند، یکی از مشکلات نحوه تطابق شهروندان و صاحبان صنایع با این اینترنت است. یک مشکل ساده در همان ابتدای امر آشکار می‌شود، یعنی همان زمانی که اینترنت یک گیگابیتی تحویل یک خانه داده می‌شود، در واقع او راه آسانی برای سنجش سرعت اینترنت نخواهد داشت، سایت‌هایی مانند SpeedTest.net هنوز برای سنجش چنین سرعت‌هایی آماده نیستند.

مشکل دیگر این است که ابزارهایی مانند لپ‌تاپ‌ها از استاندادهای لازم مثل ۸۰۲٫۱۱a/c پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توان با فراغ بال از حداکثر سرعت اینترنت یک گیگابیتی استفاده کرد. اما مشکل بزرگ‌تر از این است که واقعا با این اینترنت چه کار باید کرد! «مایک فارمر»، رئیس شرکت Leap2 که اینترنت گیگابیتی در اختیار دارد می‌گوید که با این اینترنت می‌تواند ۶ ویدئوی یتیوب را با کیفیت ۱۰۸۰p باز کند، از نت‌فلیکس هم استفاده کند، ولی باز هم ۷۵۰ مگابیت از اینترنت‌اش بدون استفاده می‌ماند!موضوع دیگر این است که یک کاربر با این اینترنت با کاربرانی در دنیا تماس خواهد بود که به سرعت اینترنتشان به مراتب پایین‌تر است، به همین خاطر این تفاوت سرعت ممکن باعث تضادهایی شود، برآورد می‌شود که در آمریکای شمالی ۶۴۰ هزار نفر از طریق شبکه FTTH ، اینترنت خانگی ۱۰۰ مگابیتی داشته باشند، اما در مورد بقیه چه؟

اصولا همان طور که در فارسی گفته می‌شود سواره، هیچ درکی از حال و روز پیاده ندارد! شما اگر یکی اینترنت در حد یک یا دو مگابیت داشته باشید، خواهی نخواهی کاربرانی را که اینترنت دیال آپ یا اینترنت ADSL با سرعت‌های ۱۲۸ کیلوبیت دارند، فراموش خواهید کرد. به شیوه‌ای مشابه  این اینترنت پرسرعت گیگابیتی هم باعث ایجاد یک شکاف بین کاربران خواهد شد.بی‌شک اینترنت یک گیگابیتی فوق‌العاده است، با آن آپلود و دانلودهایی سریعی می‌توان داشت، می‌توان از سرویس‌های ابری و شیوه‌های نرم‌افزاری برای ایجاد شبکه‌های مجازی افراد استفاده کرد، اما مثل همه فناوری‌های نو مدتی طول می‌کشد تا جا بیفتد.

 
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:مشکلات اینترنت گیگابیتی , توسط سیبادو


ترفند کامپیوتر

 در صورتی که در محیط ویندوز 8 اقدام به پاک کردن یک فایل یا یک پوشه کنید خواهید دید که بر خلاف نسخه‌های قبلی ویندوز، پنجره‌‌ی تأییدیه‌ حذف نمایش داده نمی‌شود و فایل یا پوشه بدون تأیید شما راهی سطل آشغال ویندوز می‌شود. در این ترفند به معرفی نحوه فعال کردن نمایش پنجره‌ تأییدیه‌ حذف در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا بر روی آیکن Recycle Bin در صفحه دسکتاپ ویندوز راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در این پنجره تیک گزینه‌ی Display delete confirmation dialog را بزنید.
سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.
از این پس با حذف یک فایل یا یک پوشه، پنجره‌ای جهت تأیید این عمل نمایش داده خواهد شد.

دقت کنید در نسخه‌های قبلی ویندوز نیز این گزینه موجود است، اما تنها در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض غیرفعال است.
همچنین همانند گذشته برای حذف فایل‌ها بدون ارسال آن‌ها به Recycle Bin، می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Shift+Delete استفاده نمایید.
 

 

 
 

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:فعال کردن نمایش پنجره‌‌ی تأییدیه‌ حذف ویندوز , توسط سیبادو


تا چند سال پيش وقتي كاربران مبتدي مي‌خواستند ظرفيت يك هارد‌ديسك را مورد سنجش قرار دهند با تعدادي سي‌دي يا دي‌وي‌دي قابل كپي در آنها اين مقدار را تشخيص مي‌دادند؛ اما اين روزها آنقدر ظرفيت هارد‌ديسك‌ها افزايش يافته است كه كسي به تمام‌شدن ظرفيت هارد فكر نمي‌كند، چه برسد به اين‌كه آن را با تعداد سي‌دي بسنجد!

 با اين حال كاربراني هم وجود دارند كه در عرض كمتر از يك ماه ظرفيت يك هارد يك ترابايتي را با انبوهي از نرم‌افزارها، فيلم‌ها و... اشغال كرده و با كمبود فضاي خالي مواجه مي‌شوند! گاهي اوقات نيز كاربران حواسشان به اين كمبود فضا نيست و در اين شرايط است كه ويندوز به‌طور خودكار پيغامي را مبني بر كم‌بودن ظرفيت درايو مورد نظر به ‌نمايش درمي‌آورد.
نمايش اين پيغام بسيار مفيد است؛ اما در بسياري از موارد نمايش اين پيغام براي يك‌بار كافي است و دفعات بعدي كه تكرار مي‌شود موجب آزار كاربران مي‌شود. اگر شما هم از جمله كاربراني هستيد كه ترجيح مي‌دهيد اين پيغام را مشاهده نكنيد و خودتان كنترل ظرفيت هارد‌ديسك را به عهده مي‌گيريد، مي‌توانيد با استفاده از ترفند زير نمايش اين پيغام را غيرفعال كنيد:
1. ـ روي گوي استارت كليك كرده و در كادر جستجو عبارت regedit را وارد كنيد تا ويرايشگر رجيستري ويندوز باز شود. (در ويندوز اكس‌پي ‌بايد از ابزار Run كمك بگيريد)‌
2. ـ مسير زير را در رجيستري دنبال كنيد:
HKEY_CURRENT_USERSOFTWAREMicrosoft
WindowsCurrentVersionPolicies Explorer

3. ـ در ستون سمت چپ روي گزينه Explorer ليك راست كرده و از منوي New گزينه DWORD (32bit) Value را انتخاب كنيد.
4. ـ نام NoLowDiskSpaceChecks را به گزينه جديد اختصاص دهيد و پس از آن از سمت راست روي آن دوبار كليك كنيد.
5. ـ در پنجره به‌نمايش درآمده مقدار كليد جديد را از صفر به يك تغيير دهيد و با كليك روي OK تغييرات را ذخيره كنيد.
6. ـ در نهايت رايانه را يك‌بار راه‌اندازي مجدد كنيد و مطمئن باشيد چنانچه تمام مراحل را بدرستي انجام داده باشيد، هيچ‌گاه پيغام هشدار كمبود ظرفيت در درايوهاي هارد‌ديسك را مشاهده نخواهيد كرد!
 
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:ظرفيت هارد‌ديسك , توسط سیبادو

همان‌طور که می‌دانید Command Prompt ویندوز قابلیت‌های اجرایی مختلفی دارد. اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید می‌توان به وسیله CMD به محاسبه 4 عمل اصلی ریاضی پرداخت و شما می‌توانید عملاً یک ماشین حساب کوچک در اختیار داشته باشید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

 بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run نمایان شود.
سپس عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا پنجره‌ی Command Prompt باز شود.
حال فرض کنید قصد داریم دو عدد 5 و 3 را با هم جمع کنیم. برای این کار از این دستور استفاده خواهیم کرد:
set /a 5+3
خواهید دید که پس از وارد کردن این دستور و فشردن Enter، عدد 8 به عنوان نتیجه نمایش داده خواهد شد.
در مثالی دیگر اگر قصد ضرب دو عبارت 3 و 4 را داشته باشیم، از چنین دستوری استفاده خواهیم کرد:
set /a 3*4
وارد کردن این دستور، عدد 12 را نتیجه خواهد داد.
مثال‌های دیگری را همراه با نتیجه هر کدام در زیر مشاهده می‌کنید:
set /a 7-2
5
set /a 8/4
2
set /a 2*(9/3)
6
set /a (2*9)/2
9
 
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:تبدیل ماشین حساب , توسط سیبادو


یکی از به‌روزرسانی‌هایی که در ویندوز 8 انجام شده است تغییراتی است که در Task Manager ویندوز رخ داده است. در صورتی که کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete و یا Ctrl+Shift+Esc را بزنید، می‌توانید به این Task Manager جدید دسترسی داشته باشید.

 اما در صورتی که علاقه‌ای به این Task Manager جدید ندارید، جای نگرانی نیست. چرا که Task Manager قدیمی از ویندوز 8 حذف نشده است بلکه تنها نحوه دسترسی به آن متفاوت شده است. در این ترفند به معرفی نحوه دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run نمایان شود.
سپس عبارت taskmgr را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که Task Manager قدیمی باز خواهد شد.
شما می‌توانید در همین حین نیز با فشردن Ctrl+Shift+Esc به Task Manager جدید ویندوز 8 دسترسی داشته باشید.

دقت کنید در صورتی که به C:WindowsSystem32 بروید، با راست کلیک بر روی فایل taskmgr.exe و انتخاب Send to > Desktop می‌توانید یک شورتکات از Task Manager قدیمی در صفحه دسکتاپ خود ایجاد کنید.

 
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:دسترسی Manager قدیمی ویندوز , توسط سیبادو

اگر با هر سرویسی که آدرس IP اینترنت منزل تان را به نمایش می گذارد، آن را چک کنید؛ پس از چندی در خواهید یافت این اعداد به طور منظم یا منظم و دوره ای تغییر می کنند. اما دلیل این امر چیست؟

 
آیا دلیل خاصی دارد که شرکت های خدمات دهنده اینترنت (ISP)  هدف از آی پی های دینامیک و پویا (dynamic IP) در مقابل آی پی های ثابت و ایستا (static IP) چیست؟ جالب اینجا است که این تغییر آی پی روال خاصی نداشته و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است و می تواند در بازه هفتگی، ماهیانه و حتی چند ماه یک بار اتفاق بیفتد.
هنگامی که اولین شرکت های خدمات دهنده اینترنت شروع به کار کردند، اغلب کاربران از مودم های دیال آپ برای ارتباط با اینترنت بهره می بردند. و بسیاری از مردم تنها چند دقیقه تا چند ساعت در هفته از اینترنت استفاده می کردند. لذا با توجه به استفاده چند دقیقه در هفته ای از اینترنت، اختصاص دادن یک آی پی ثابت (static IP) به هر مشترک امری بسیار هزینه بر و گرانقیمت بود.
پس از اینکه ارتباط پرسرعت اینترنتی محبوبیت و گسترش بیشتری یافت، دلایلی مانند میزان کاربرد و مصرف، برای تخصیص ندادن آدرس آی پی ثابت به کاربران اهمیت خود را تا حد قابل توجهی از دست دادند. زیرا اکنون دیگر بخش مهمی از اتصالات همیشه روشن هستند، حتی هنگامی که کاربری به صورت فعال در حال استفاده از آنها نباشد.
اما در اینجا هنوز یک دلیل تاریخی برای استفاده نکردن از آی پی های ثابت (static IP) باقی مانده است. و آن اینکه کاربران پیش از این به آی پی های دینامیک و متغیر خو گرفته و به آن عادت کرده اند!


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:چرا شرکت های خدمات دهنده اینترنت مرتبا آدرس شما عوض کنند؟ , توسط سیبادو


دنیای وب پُر است از اصطلاحات رنگارنگ و گوناگون که بعضا شباهت های زیادی به هم دارند هرچند در مفهوم ممکن است کاملا متمایز و مجزا باشند، اصطلاحاتی که شاید برخی از آنها به نظر بسیار آشنا برسند و برعکس، تعدادی نیز مبهم و تازه، گستره این امر به حدی است که کم تر کسی ادعای از بر بودن مفاهیم تمام آنها را دارد،

 اما به عنوان مدیر یک سایت یا کسی که علاقمند است برای خود سایتی داشته باشد، دانستن تعدادی از ضروری ترین این اصطلاحات امری حیاتی است، در غیر اینصورت چه بسا ممکن است در برنامه ریزی برای رسیدن به اهدافتان دچار خطا شوید و یا با مشکلات فنی روبرو شده و از ادامه راه منصرف گردید، در این یادداشت می خواهیم فهرست وار لیستی از رایج ترین آنها را با ترکیبی از اصطلاحات پرکاربرد و در عین حال اصطلاحات کم تر رایج، بررسی کنیم.
سایت
سایت یا به طور صحیح تر وبسایت (website) به فضایی بر روی شبکه جهانی وب یا (World Wide Web) اطلاق می شود که می تواند بسته به اهداف و پدیدآورندگان، به صورت شخصی، اداری، شرکتی، سازمانی و... ایجاد شده باشد، یک وبسایت امروزی معمولا مجموعه ای از صفحات مرتبط با خروجی کدهای HTML یا XHTML است که می تواند دربرگیرنده متن، تصویر، صدا، ویدئو و... باشد، این صفحات توسط ابزارهایی استاندارد مانند مرورگرهای وب، قابل خواندن و استفاده هستند، تفاوت عمده یک سایت با عناوین مشابه مانند وبلاگ و صفحات شخصی، در این است که وبسایت ها معمولا تحت دامنه مستقل و بر روی میزبان (سرور) خریداری شده قرار می گیرند که امکانات کاملتری در اختیار مدیر نسبت به وبلاگ قرار می دهد، در صورتی که امکانات وبلاگ معمولا در چارچوب سرویس دهنده تعریف می شود؛ از نظر فنی صفحات وب تحت پروتکلی به نام HTTP یا Hypertext Transfer Protocol به هم مرتبط هستند (و به نوعی یک شبکه جهانی را تشکیل می دهند)، نوع دیگری از این ارتباط نیز در بستر پروتکل امن HTTPS یا Hypertext Transfer Protocol Secure صورت می گیرد؛ به لحاظ تاریخی شبکه جهانی وب یا (World Wide Web) در سال 1990 میلادی توسط یکی از فیزیک دانان سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (European Organization for Nuclear Research یا CERN) به نام Tim Berners-Lee ابداع شد و در 1993 استفاده از آن برای عموم، آزاد گردید، البته در ابتدا هنوز پروتکل HTTP و کدهای HTML وجود نداشت و از این شبکه بیشتر برای نقل و انتقال فایل ها و نامه های الکترونیک به صورت متن فرمت بندی نشده یا plain text استفاده می شد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:مدیریت سایت MYSQL , توسط سیبادو


درحالت ایده آل هنگامی که به دنبال چیزی در اینترنت هستیم و آن را در موتور جستجو گوگل جستجو می کنیم باید به راحتی به نتیجه مطلوبمان برسیم.اما حتما برای شما رخ داده است که گاهی موتور جستجوی گوگل هم از یافتن مطلب مورد نظر ما باز بماند.در این مقاله قصد دارم تا راز و رمز هایی برای جستجوی بهینه در موتور جستجوی گوگل را به شما بیاموزم.

 بیش انتخاب اولمان برای جستجو های اینترنتی ؛ موتور جستجوی گوگل است و به نوعی می توان گفت که همه ما این موتور جستجو را به خاطر قدرت بالایش در سرچ ها دوست داریم.اما همانطور که اشاره داشتم در چند سطر بالاتر ؛ گاهی برخی از جستجوهایمان داخل گوگل بی ثمر می ماند و ما کلافه می شویم ! در ابتدا عرض کنم که این راز و مز هایی که امروز قرار است بازگو کنم فقط مختص به موتور جستجوی گوگل نمی شود و شما می توانید آن ها را در سایر موتور جستجو های دیگر مثل بینگ و یاهو نیز به کار ببندید تا جستجویی بهینه تر داشته باشید.البته گاهی اوقات نمی شود توقع معجزه داشت ! و ممکن است باز هم شما به بن بست بخورید ! در این مواقع توصیه می کنم که سایر موتور جستجوهای دیگر را نیز امتحان فرمایید.بسیار خوب بپردازیم به بحث اصلی :

ایجاد جستجو های موثر :
همان طور که در جریانید گوگل و سایر موتور جستجوهای اینترنتی ، به زبان آدمیزاد ( مثلا زبان انگلیسی ) (human language)؛ تکلم نمی کنند بلکه زبان خاص خود را دارند.بنابراین در برخی از پاسخگویی هایشان به سوال های انسانی ای که ما از آن ها داریم نتیجه جالب و مورد نظر را به ما نمی دهند.خوشبختانه ، راه و روش هایی برای وادار ساختن آن ها برای ارائه نتیجه مطلوب و موثر وجود دارد.حال به ذکر برخی از این راه ها می پردازم :
کلمات اضافی و بی مصرف را از جستجو هایتان حذف نمایید !


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


برخلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 برای افزودن آیکن Computer به صفحه Start:
ابتدا در قسمت جستجوی موجود در صفحه Start عبارت Computer را وارد نمایید.
اکنون بر روی آیکن آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.
با این کار Computer به صفحه Start ویندوز سنجاق خواهد شد.

اما برای افزودن آیکن Computer به صفحه دسکتاپ:
ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.
از قسمت سمت چپ پنجره‌ی باز شده، بر روی Change desktop icons کلیک نمایید.
در پنجره جدید، گزینه Computer را فعال نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
با این کار آیکن Computer را بر روی صفحه دسکتاپ خود خواهید داشت
 

 

 
 
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

مدت هاست که در سایت های ایرانی و خارجی خبرهایی مبنی بر عرضه نسخه جدیدی از سیستم عامل شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز می شنویم. این نسخه ابتدا با نام ” ویندوز آبی ( Windows Blue ) ” شناخته می شد. اما پس از مدتی نام ویندوز ۸٫۱ برای آن مطرح شد و ظاهرا این همان نام انتخابی مایکروسافت است. این شرکت تاکید می کند که ویندوز ۸٫۱، سرویس پک جدید ویندوز ۸ نیست. بلکه نسخه دیگری است که برخی مشکلات را برطرف کرده و قابلیت های جدیدی را به ویندوز ۸ می افزاید.

 
اما چرا مایکروسافت پس از گذشت کمتر از یک سال تصمیم گرفته است تا نسخه ی جدیدی از ویندوز را ارائه کند؟ دلیل آن چیزی نیست جز انتقادهای اکثر کارشناسان و کاربران. در واقع مایکروسافت تصمیم گرفته است تا برخی از اقدامات نابجای خود را مورد بازنگری قرار دهد. در این صورت است که شاید بتواند دوبار نظر مساعد کاربران و کارشناسان را بدست بیاورد و شاید ویندوز ۸٫۱ بتواند در حکم ویندوز هفتی باشد که سر و صدای کاربران را تا حد زیادی خواباند.
اما دیروز مایکروسافت در پستی در بلاگ رسمی ویندوز، به برخی از قابلیت های ویندوز ۸٫۱ اشاره کرد. شاید جالب ترین اقدام مایکروسافت در این نسخه بازگرداندن دکمه استارت باشد که نبودش باعث سردرگمی بسیاری از کاربران شده بود. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به برخی از قابلیت های تایید شده ی ویندوز ۸٫۱ اشاره داشته باشیم……

۱. امکانات شخصی سازی
 کاربران می توانید پی.سی یا تبلت خود را تبدیل به یک قاب عکس کنند که تصاویر موجود روی هارددیسک یا اسکای درایو را در صفحه قفل ( Lock Screen ) به صورت اسلایدشو به نمایش می گذارد.
 رنگ ها و تصاویر زمینه بیشتری ارائه خواهد شد. همچنین جلوه های بصری بیشتری در ویندوز ۸٫۱ وجود دارند.
 تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز می توانید به عنوان تصویر زمینه صفحه استارت ( Start Screen ) نمایش داده شود.
 صفحه استارت قابلیت استفاده از کاشی ها با سایزهای مختلف را خواهد داشت.کاشی هایی با اندازه بزرگ ( دو برابر اندازه بزرگ ترین کاشی ویندوز ۸ ) و یا کاشی های با اندازه کوچک تر ( نصف اندازه کوچک ترین کاشی ویندوز ).


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


همان طور که اگر کفش شما نامناسب باشد، می تواند پایتان را بزند یا راه رفتن را برایتان سخت کند، تایر نامناسب هم می تواند چنین تاثیری بر خودرو، رانندگی و ایمنی شما داشته باشد.

 
تایر خودرو را اگر مثل پا یا کفش خودرو در نظر بگیریم، متوجه می شویم که از اهمیت زیادی برخوردار است.

همان طور که اگر کفش شما نامناسب باشد، می تواند پایتان را بزند یا راه رفتن را برایتان سخت کند، تایر نامناسب هم می تواند چنین تاثیری بر خودرو، رانندگی و ایمنی شما داشته باشد.

بنابراین کیفیت تایر و انتخاب صحیح آن، متناسب با نوع خودرو از نظر کارشناسان خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است که این امری جدا از ایرانی یا خارجی بودن تایر است. اما صاحبان خودرو غالبا به دنبال تایرهای خارجی هستند تا بر اساس تصور همیشگی، گران تر بخرند تا از کیفیت بهتری برخوردار شوند.

تمایل مشتری ها به نمونه های خارجی در حالی است که از حدود۲۲ کارخانه تایرسازی در منطقه خاورمیانه، تعداد ۹ کارخانه با ظرفیت اشتغال حدود ۱۴ هزار نفر در ایران واقع شده است.

حال با افزایش قیمتی که اخیرا تایرهای داخلی داشته اند، موضوع انتخاب تایر مناسب، نسبت به قبل از اهمیت بیشتری هم برخوردار می شود. با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت تایرهای خارجی، کارشناسان پیش بینی می کنند که تایرهای داخلی با اقبال بیشتری از سوی مصرف کنندگان مواجه شوند، چراکه هم در دسترس تر هستند و هم به واسطه نمایندگی های مجاز تایرسازان در سراسر کشور، اطمینان بیشتری از خرید این تایرها وجود دارد؛ چراکه به گفته مصطفی تنها، مشاور عالی انجمن تایرسازان ایران، تمام تولیدکنندگان تایر داخلی، محصولات خود را ۳۰ تا ۴۰ ماه در مقابل عیوب ناشی از تولید ضمانت کرده اند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


این شیشه ها به دلیل حساسیت و اهمیت زیادی که دارند به صورتی خاص ساخته می شوند، به صورتی که در برابر سرما و گرما و حتی در مقابل برخورد با اشیا نیز از خود مقاومت نشان دهند. شیشه خودرو معمولا انواع مختلف داشته و از موادی متفاوت تشکیل می شوند که در ادامه به بررسی این شیشه ها می پردازیم.

 
 
 شیشه خودرو از آن دسته قطعاتی است که کمتر به قیمت و کیفیت آن پرداخته شده است، اما این نکته را نباید فراموش کرد که شیشه خودرو یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در خودرو است و به عنوان عایقی برای صدا و باد و باران به کار برده می شود.

این شیشه ها به دلیل حساسیت و اهمیت زیادی که دارند به صورتی خاص ساخته می شوند، به صورتی که در برابر سرما و گرما و حتی در مقابل برخورد با اشیا نیز از خود مقاومت نشان دهند. شیشه خودرو معمولا انواع مختلف داشته و از موادی متفاوت تشکیل می شوند که در ادامه به بررسی این شیشه ها می پردازیم.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو


آشنایی با راهکار VoIP در لینوکس

 نام لینوکس را بارها شنیده ایم و همیشه به عنوان سیستم عاملی عجیب و پر دردسر با آن برخورد کرده ایم. آیا تاکنون فکر کرده اید اگر برای اولین بار که از رایانه استفاده کردید به جای سیستم عاملی از خانواده Microsoft با یکی از توزیع های لینوکس کار می کردید، چه اتفاقی می افتاد؟ شما با لینوکس می توانید فیلم ببینید، به وبگردی بپردازید، در شبکه های مختلف وارد شوید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید، فایل های متنی و تصویری بسازید و در کل کارهایی که عموم کاربران با استفاده از دیگر سیستم های عامل انجام می دهند، همراه با پایداری و امنیت بیشتر انجام دهید.
بهتر است واقع بینانه بنگریم و به این باور برسیم که جدالی بین سیستم های عامل وجود ندارد و هر یک از آنها مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال با وجود openLDAP، باز هم لینوکس در مقابل Active Directory سیستم های عامل سرور Microsoft که امکانات و مزایای مختلفی در مدیریت کاربران برای محیط های بزرگ در اختیار می گذارد، حرفی برای گفتن ندارد، با وجود این در پیاده سازی Web Serverها، Routing و DNS Server و... شاید خالی از لطف نباشد سری به دنیای لینوکس بزنیم و مقایسه ای بین Exchange Server و Zimbra یا Lync و Asterisk داشته باشیم.

در شرایط مختلف شاید بتوان یکی را به عنوان جایگزین دیگری یا در کنار آن استفاده کرد. برای مثال آیا با وجود هزینه های سنگین نگهداری سرور مدیریت ایمیل Microsoft Exchange Server به صرفه نیست گاهی به دنبال راهکارهای رایگان و متن باز لینوکسی مانند Postfix ،Dovecot یا حتی Zimbra برویم؟

بعد از مقایسه لینوکس و ویندوز به معرفی مختصری از دنیای Voice over IP می پردازیم.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

به قولی تغییر هر چند ترسناک است اما عاملیست ضروری. پرونده ای درباره غول های دره سیلیکون که با ورود به بخش های جدید نه تنها موفق ظاهر شدند؛ بلکه امپراتوری خود را گسترش داده و نشان دادند که تغییر نیازی الزامیست.

 
در هر صورت همین تغییرات از آنها غول هایی ساخت که هیچ شخص حقیقی و حقوقی توانایی از پای در آوردنشان را ندارد.
 مروری بر بزرگ ترین شرکت های فناوری که با تغییر کسب و کار خود و رفتن به شاخه جدید این صنعت به موفقیت دست پیدا کردند
«سعی کن تغییر کنی تا پیش از اینکه مجبور به تغییر شوی.» به دور از جنبه های فردی، این جمله جک ولش، تاجر مشهور آمریکایی را می توان به عنوان بزرگترین اصل اقتصادی حال حاضر دنیا دانست. در دنیای امروز تغییر و تحول در کسب و کار حرف اول را می زند. آنهایی که تغییر می کنند متحمل ریسک بزرگی می شوند؛ هر چند این شانس را دارند تا در بازی رقابت باقی بمانند. در سوی دیگر جلوگیری از تغییرات سبب می شود دیر یا زود هر امپراتوری سقوط کند.
به قولی تغییر هر چند ترسناک است اما عاملیست ضروری. پرونده ای درباره غول های دره سیلیکون که با ورود به بخش های جدید نه تنها موفق ظاهر شدند؛ بلکه امپراتوری خود را گسترش داده و نشان دادند که تغییر نیازی الزامیست. در هر صورت همین تغییرات از آنها غول هایی ساخت که هیچ شخص حقیقی و حقوقی توانایی از پای در آوردنشان را ا ندارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو

خاكشير گياهي است علفي يكساله يا دو ساله كه ارتفاع ساقه آن تا يك متر نيز مي رسد . پائين گياه كرك دراست در حاليكه بالاي آن بدون كرك مي باشد .

 تخم اين گياه كه همان خاكشير است ريز و كمي دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد يكي از آنها قرمز كه داراي طعم كمي تلخ است و ديگري برنگ قرمز تيره مي باشد .
 
تركيبات شيميايي:
خاكشير داراي تعدادي اسيد چرب مانند اسيد لينوئيك ،‌اسيد لينولنيك ، اسيد اولئيك ،‌اسيد پالمتيك و اسيد استئاريك مي باشد . ضمنا در خاكشير اسانس روغن فراري وجود دارد كه داراي مواد بنزيل و ايزوسيانات است
 خواص داروئي:
خاكشير از نظر طب قديم ايران گرم و تر است .
1.التيام دهنده زخم و جراحات است .
2.جوشانده خاكشير براي رفع اسهال هاي ساده و رفع ترشحات زنانگي مفيد است
3.خاكشير ادرار آور است .
4.خاكشير تب بر است .
5.براي دفع كرم مفيد است .
6.التهاب كليه را برطرف مي كند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو