ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

سرفه واکنش دفاعی بدن است که وقتی راه های عبور هوا در حلق و حنجره یا در برونش های اصلی دچار تحریک شود، ایجاد می شود.این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به جام جم می گوید: گیرنده های عصبی که در مخاط مستقر است، اگر به دلایل مختلف تحریک شود، پالس های عصبی به مرکز سرفه در مغز صادر می کند و باعث ایجاد سرفه می شود که سه مرحله دارد؛ مرحله اول شامل بسته شدن گلو و مرحله دوم مربوط به افزایش فشار داخل قفسه سینه می شود.

 
 

در مرحله بعد ناگهان گلو باز و هوای فشرده شده خارج می شود که همان سرفه است. این واکنش دفاعی برای این که هر نوع جسم خارجی که وارد راه های هوایی می شود، بتواند خارج شود، بسیار مهم است و برای بدن جنبه دفاعی دارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند چگونه می توان چربی های اضافه شکم را سوزاند. این چربی ها علاوه بر اینکه باعث زشتی اندام می شوند و سایز کمر افراد را بالا می برند، بسیار مضر و باعث بیماری نیز هستند.

 
 

این چربی ها هنگامی ایجاد می شوند که کورتیزول زیادی در بدن ترشح می شود. استرس یکی از دلایل افزایش ترشح کورتیزول است. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، کورتیزول ماهیچه های کم چرب (بافت هایی که چربی ها را می سوزانند) را از بین می برد و درون شکم به صورت چربی اندوخته می شوند.
استرس را می توان با رژیم بد غذایی، بدتر هم کرد. به طوری که تحقیقات نشان داده اند استرس هایی که در نتیجه رژیم غذایی به وجود می آیند می تواند باعث افزایش کورتیزول و در نتیجه ایجاد چربی در ناحیه شکم شوند.برای آب کردن چربی های شکم خود 6 راهکار زیر را انجام دهید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

پسر می‌خواهید یا دختر؟این اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی باهم ندارند، لازم نیست که این مقاله را بخوانید زیرا در این مقاله تنها قصد داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌مان پسر یا دختر دار بشویم !

 
پس بازهم این سوال را از شما می‌پرسم، پسر می‌خواهید یا دختر ؟

در بیشتر خانواده هایی که تازه تشکیل زندگی داده‌اند بین زن و مرد بر سر جنس فرزند اختلاف نظر وجود دارد؛ عده ای طرفدار دختر و عده ای دوستدار پسر هستند شاید هم برای بعضی اشخاص چندان تفاوتی نداشته باشد چون هنوز صاحب هیچ کدام نیستند !

در قدیم چون به نیروی کار مرد بیشتر از زن نیاز بود اگر خانواده‌ای صاحب فرزند پسر نبود برای رسیدن به این نعمت شاید تعداد افراد خانواده به بالاتر از هشت تا هم می رسید تا سرانجام یکی از آنها پسر شود.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

همه آدم ها هر چه قدر هم رنگ پوست شان تیره باشد، رنگ لب های شان قرمز است....

 
  •  
 

البته لب بعضی ها قرمزتر است و لب بعضی ها قرمزی کمتری دارد. راستی شما می دانید که چرا رنگ لب ها قرمز است؟
از بین تمام موجودات فقط لب انسان است که حاشیه ای بین بخش قرمز رنگ لب و مخاط دهان وجود دارد. در حقیقت حاشیه لب بخش قرمز لب شما را از مخاط صورتی رنگ داخل لب تان و از آن طرف از پوست تان جدا می کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

بسیاری از افراد عینک می زنند ، در این مطلب نکات قابل توجهی را برای این افراد توضیح می دهیم .

 
  • چه اتفاقی می‌افتد كه یك ‌مرتبه احساس می‌كنید چشم‌هایتان ضعیف شده‌اند؟افرادی كه عینكی هستند، می‌دانند كه تاری ‌دید یكی از دلایل مهم ضعیفی چشم به شمار می‌رود، البته این حرف وقتی برای شما بیشتر محسوس خواهد بود كه شماره چشم‌هایتان ده‌دهم یا صفر نباشد. ولی چرا عده‌ای در سنین پایین و عده‌ای در میانسالی دچار ضعیفی چشم می‌شوند و برخی دیگر تا سالیان سال حتی روی عینك را هم نمی‌بینند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو


شکستگی کمتر با تغذیه بهتر


کی از مواردی که در این روزها تقریباً زیاد شنیده می‌شود مشکل شکستگی استخوان، نه فقط در سالمندان بلکه حتی در بین جوان‌ها است.


     

. بسیار شنیده‌ایم یا شاهد بوده‌ایم که فردی (اعم از جوان یا سالمند) به علت زمین خوردن یا افتادن از یک پله، دچار شکستگی پا شده است. به راستی علت افزایش بروز این مشکل چیست؟ عارضه‌ای که به طور طبیعی در افراد سالمند به علت افتادن یا زمین خوردن رخ می‌دهد به چه علت امروزه در بین جوانان نیز به کرات دیده می‌شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو


استخر و بهداشت استخر
 

بهداشت استخر-شنا یکی از ورزش ها و سرگرمی های بسیار مناسب و لذت بخش برای کلیه افراد در سنین مختلف، به ویژه در فصل گرما محسوب می شود. این تفریح سالم نه تنها در هوای گرم تابستان، بلکه در روزهای سرد زمستان نیز طرفداران زیادی دارد. آن چه در همه استخرها باید مورد توجه قرار گیرد، مسائل بهداشتی به ویژه پاکیزگی آب و تجهیزاتی است که باید به طور کامل تحت نظارت و کنترل قرار گیرند....



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو

لفظ ابتلا به دیسک کمر، اصطلاح اشتباهی است


بین تمام مهره‌های ستون فقرات شامل مهره گردن، مهره‌های پشتی و ناحیه کمر دیسک وجود دارد و اینکه افراد می‌گویند دچار دیسک شده‌اند اشتباه رایج است.


     

یک متخصص فیزیوتراپی با بیان اینکه لفظ دیسک، اصطلاح اشتباهی است که در میان عامه رایج است، گفت: بین تمام مهره‌های ستون فقرات شامل مهره گردن، مهره‌های پشتی و ناحیه کمر دیسک وجود دارد و اینکه افراد می‌گویند دچار دیسک شده‌اند اشتباه رایج است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو


ناهمگونی چشم‌ها (انحراف چشم)
 

استرابیسم یا انحراف چشم مشكلی چشمی است كه در آن چشم‌ها وضع ناهمگونی نسبت به یكدیگر داشته و نگاه آنها به جهات مختلف است....


 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 19 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو

زیبایی زنانه عوارض مرگ آوری هم دارد!

 

بيشتر محصولات امروزي اما از مواد مصنوعي شيميايي ساخته مي‌شوند و شائبه سمي ‌بودن برخي از آنها نيز روز به روز پررنگ‌تر مي‌شود.


 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو

بسیاری از میوه های که این روزها در میوه فروشی ها وجود دارد سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش زلال نیوز ، انواع میوه های مختلف مانند: پرتقال و نارنگی و همچنین سبزی هایی به مانند اسفناج از جمله مهمترین میوه و سبزی هایی هستند که هر کدام آن ها سرشار از ویتامین C‌ بوده و می توانند بسیاری از بیماری های این فصل را نابود کنند. ویتامین C‌ دارای فواید بسیار زیادی است که بهتر است با هرکدام آن ها آشنا شوید:

** یکی از فواید بسیار عالی این ویتامین نقش آن در ساخت هورمون های مختلف است که کمک به رشد و تقویت بدن می کند. این هورمون ها هر کدام برای بدن بسیار لازم و حیاتی هستند.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو

۱۰ روش آسان برای خوشحال نمودن همسر


زنها به همه چیز توجه دارند - منظـورم همه چیز هـسـت. آنها استاد کشف چیزها بـهـمراه جـزئیاتشان می باشنـد. بنابراین حتی کوچکترین رفتارها اگر صمیمانه و متفکـرانـه انجام پذیرند، نتنها از طرف هـمسـرتـان مـورد تـحـسیـن و تقدیر قرار خواهد گرفت، بلکه باعث تحکیم روابط و برقراری حب و دوستی بیشتر بین شما خواهد شد.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, توسط سیبادو

یک متخصص بهداشت گفت: اغلب سکته های قلبی در فاصله بین الطلوعین اتفاق می افتد و بهتر است از خوابیدن در این زمان خودداری شود.

به گزارش فارس، مجید محرابی توانا اظهار کرد: هر انسان، حداقل به ۸ ساعت خواب مفید در شبانه
روز نیاز دارد و این مدت خواب برای اینکه فرد انرژی مجدد بگیرد و مواد زائد از بدنش دفع شود، ضروری است. از دیدگاه اسلامی و طب سنتی بهترین زمان خواب اوایل شب و بعد از نماز مغرب و عشا تا نزدیکی طلوع آفتاب است و بهتر است در این زمان فرد بیدار شود.

ارسال در تاريخ شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, توسط سیبادو

کاهش وزن جدیدا به یک مسئله بسیار گسترده در دنیا تبدیل شده است و بسیاری از افراد چاق به دنبال آن هستند تا به هر روشی وزن خودشان را کاهش دهند و در این میان از غذاهای متفاوت برای کاهش وزن تغذیه می کنند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, توسط سیبادو
 
غذاهایی برای داشتن رابطه جنسی بهتر
 

 :الف) مردها غذاهایی را دوست دارند.

ب) مردها روابط جنسی را نیز دوست دارند.

پس، خوردن چیزهایی که رابطه جنسیتان را بهتر می کند برایتان مهم نیست؟

اگر موافقید چاقو و چنگالتان را تیز کنید.با کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و مطالعات اخیر، 10 تا از بهترین غذاهایی که در داشتن روابط جنسی بهتر در هر سن و در هر مرحله از زندگی به شما کمک می کند را معرفی می کنیم.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, توسط سیبادو

ژلوفن دارویی است جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است. دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: داروی ایبوپروفن با نام تجاری پروفن به صورت دراژه وجود دارد که سه چهار سالی است که به صورت ژله ای و با نام ژلوفن تهیه می شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو
 

 

آیا مبتلایان به ایدز از جامعه انتقام می گیرند؟

ایدز پیش از آنکه یک بیماری مسری باشد یک پدیده اجتماعی است و این یعنی آنکه علاج اجتماعی اش بر درمان پزشکی اش مقدم است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب:روانشناسی - ایدز - جامعه‌شناسی , توسط سیبادو

 

افزایش ابتلا به ایدز از طریق 'روابط جنسی کنترل نشده' /چگونگی ابتلا به ایدز در ایران از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۱

امروز روز جهانی ایدز است و آخرین آمار مسئولان وزارت بهداشت در ایران حاکی از افزایش 20 درصدی ابتلا به ایدز از طریق رابطه جنسی در کشور است.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب:ایدز - رابطه جنسی , توسط سیبادو

 

 
کفیر از پوکی‌ استخوان جلوگیری می‌کند و در تنظیم فشار خون نیز نقش عمده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص نوشیدنی کفیر و ارزش غذایی آن اظهارداشت: کفیر نوعی نوشیدنی است که از مجموعه‌ای از باکتری‌های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش، وجود این باکتری‌ها می‌دانند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب:نوشیدنی کفیر, توسط سیبادو

ولیفنول‌های موجود در چای سیاه به دو صورت باعث مقابله با بوی بد دهان می‌شود. اول اینکه این ترکیبات رشد باکتری‌های مسئول بوی بد دهان را مهار می‌کند. دوم این که با تولید عناصر بد بو مقابله می‌کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 10 آذر 1391برچسب:۵ خوراکی که نفس‌تان را خوشبو می کند, توسط سیبادو


یکی از اصلی ترین و بدیهی ترین اصول لاغری ، کاستن از میزان تغذیه است.
 
واقعیت این است که خیلی از افراد چاق ، بیش از نیاز واقعی شان غذا می خورند و به همین دلیل ، مدام دچار افزایش وزن هستند.
برای این افراد ، کم خوری ، یکی از کارهای سخت است و این ، البته بیش از آن که علت فیزیولوژیک داشته باشد ، منشأ روانی دارد: « مگر می شود کم خورد؟!»



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:دو روش خیلی ساده برای لاغر شدن , توسط سیبادو

اگر سلامتیتان برایتان مهم است بدانید که صبحانه مهم‌ترین وعدهٔ روزانه است وحتی خوردن یک صبحانه آماده و حاضری بهتر از نخوردن صبحانه است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو

خرما کثيرالغذا وداراي ويتامينهاي ب، ث، و قند وسلولز و مواد آلبومينوئيدي و املاح معدني است و به علت داشتن منيزيم ضد سرطان است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 4 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو

برخی غذاها هستند که مصرف آن‌ها موجب تقویت خلق و روحیه می‌شوند که در این‌ بخش به توضیح 6 مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو

اگر عادت داشته باشید که چای یا قهوه‌تان را خیلی شیرین بخورید در گام اول ترک آن، کار سختی است اما به مرور می‌توانید این عادت را ترک کنید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو

در سال ۲۰۰۹ مطالعه ای در رابطه با فواید مصرف آبجوی بدون الکل در نشریه های علمی منتشر شد. در این تحقیق میزان ۴۵۰ سی سی ماء الشعیر برای مدت ۴۵ روز به رژیم غذایی روزانه ۲۹ راهبه اسپانیایی اضافه شد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو

استخوان‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعضای بدن هستند چرا که هرچه قوی‌تر باشند، سلامت، تندرستی و تناسب اندام‌های بدن بیشتر تامین می‌شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو
نسخه چاپيارسال به دوستان
 
۶ راه برای نابودی استرس

خبرگزاری فارس: بزرگترین بیماری یا مشکل قرن حاضر را می‌توانیم استرس بدانیم؛ چراکه افراد زیادی را به خود مبتلا کرده است و روزانه جان انسان‌های زیادی را نیز می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: ۶ راه برای نابودی استرس 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو

مصرف سیب همچنین فواید زیادی برای سالمندان دارد، زیرا همراه با افزایش سن، آنها کم​کم عضلات خود را از دست می​دهند.درادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو
با اين‌كه ممكن است خيلي‌ها باور نكنند اما خوردن شكلات به كاهش‌وزن كمك مي‌كند.
افکارنیوز: افرادي كه چند بار در هفته شكلات مي‌خورند، نسبت به اشخاصي كه اصلا از اين خوراكي استقبال نمي‌كنند، وزن كمتري دارند.به‌نظر مي‌رسد آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در شكلات فوايد زيادي براي سلامت دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به پايين‌آمدن فشارخون، كلسترول و مهم‌تر از همه كاهش‌وزن اشاره كرد.به همين دليل افرادي كه ۵ بار در هفته شكلات مي‌خورند معمولا بين ۳/۲ تا ۲/۳ كيلوگرم از اشخاصي كه شكلات دوست ندارند، لاغرتر هستند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو
شلغم در درمان برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم موثر است.
به گزارش افکارنیوز،فرح روشن پور در گفت وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: شلغم در فصل زمستان رویش خوبی دارد و این نشان می‌دهد فصل رویش هر میوه متناسب با خواص آن است، زیرا شلغم تاثیربسزایی در درمان سرماخوردگی دارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو

غني سازي خون را انجام مي دهد و با پاک سازي سموم و موادي مانند اسيد اوريک، نمک اضافه را دفع مي کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو

معمولا کلمات نوشابه و سلامتی در یک جا جمع نمی شوند ولی پپسی با عرضه‌ی نوع جدیدی از نوشابه که با فیبر غنی شده به دنبال تغییر این موضوع است. شرح در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو

لوبیا، عدس و نخود نقش حیاتی برای سلامت مو دارد؛ آنها نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می‌شود؛ که تمامی این مواد برای سلامت مو مفید است.

ادامه مطلب را ببینید



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد