ما را حمایت کنید
 
سیبادو
روش حذف ویندوز ۸ و نصب ویندوز ۷ در لپ تاپ هایی که بصورت پیشفرض روی آنها ویندوز ۸ نصب است.

بازگشت به ویندوز 7

اگر لپ تاپ یا تبلتی دارید که بصورت پیشفرض روی آن ویندوز ۸ نصب شده و از این ویندوز خسته شده اید و می خواهید سراغ ویندوز ۷ بروید یک خبر خوش و یک خبر بد دارید . خبر خوش اینکه این کار امکان پذیر است و می توانید ویندوز ۸ را حذف و بجای آن ویندوز ۷ نصب کنید طوری که انگار اصلا ویندوز هشتی در کار نبوده است و اما خبر بد اینکه کار کار پیچیده و سختی است !

در واقع مسائلی مانند اشکالات بایوس ،فرمت درایو،و نصب مجدد درایور های دستگاه باعث سختی کار می شود چرا که ماکروسافت لایه های پیچیده ی زیادی قرار داده است. بایوس مانع از ارتباط یکپارچه نرم افزار می شود (UEFI) .

درایوها پارتشین بندی شده و محافظت شده اند و سخت است دوباره تمامی فضا را دوباره اصلاح و پارتشین بندی کرد.

و در نهایت تولید کنندگان هماهنگ نیستند و بهترین حالت آن در ویندوز ۷ است و به ندرت ممکن است از سوئیچ ها حمایت کنند. نتیجه اینکه این تغییر دارای سختی ها و عوارضی است و لزوما یک راه حل برای ساده کردن این مسئله وجود ندارد. با این حال این راهنما در پیچ و تاب راه به شما کمک خواهد کرد.

اگر دوست ندارید از ویندوز ۸ خداحافظی کنید با این حال دوست دارید ویندوز ۷ را هم تجربه کنید راه های دیگری هم هست که بهترین حالت آن استفاده از ماشین های مجازی است برای دانلود یک ماشین مجازی در جستجوگرها نام “ماشین مجازی ” را جستجو کنید( ماشین های مجازی نرم افزاهایی هستند که بر روی ویندوز نصب می شوند و یک رایانه راشبیه سازی می کنند که می توانید روی آن انواع نرم افزارها و سیستم عامل را نصب کنید بدون اینکه سیستم عامل اصلی آسیبی ببیند)

اگر احساس می کنید همچنان در بازگشت به ویندوز ۷ مصمم هستید و سوار کشتی خود شده اید و حاضرید دل به دریا بزنید پس اجازه بدهید شروع کنیم .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

نسخه‌ی مینی تلفن‌هوشمند اکسپریا Z1 سونی که قبلا با نام Z1s شناخته شده بود، با کسب گواهی FCC یک قدم دیگر برای عرضه به بازار نزدیک‌تر شد. نکته‌ی جالب در این مورد، تغییر نام این تلفن‌هوشمند است که با نام Amami در FCC حضور یافته است.

این تلفن‌هوشمند با کد سونی

D5503 و با نام Amami در FCC حاضر شده است. براساس شنیده‌ها، Amami نسخه‌ی کوچک‌تر اکسپریا Z1 است، اما کوچک بودن آن فقط در زمینه‌ی ابعاد بوده و از لحاظ کارایی هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

انتظار می‌رود Amami نیز با استفاده از چیپ قدرتمند Snapdragon 800 و به‌همراه دوربین 20 مگاپیکسلی که در اکسپریا Z1 نیز وجود دارد، به بازار عرضه شود.

سونی نسخه‌ی مینی اکسپریا Z1 را قبلا معرفی کرده است، اما این تلفن‌هوشمند با نام اکسپریا Z1f، برای عرضه در بازار ژاپن تدارک دیده شده بود، از‌این‌رو، احتمال دارد تا تلفن‌هوشمند موجود در FCC، راهی بازار اروپا و دیگر کشورها شود.

شماره‌ی ساخت 14.2.A.0.144 و 14.2.A.0.78 این احتمال را بیش از پیش تقویت می‌کند که Amami به‌همراه اندروید 4.3 آبنبات‌پاستیلی به بازار عرضه شود. با وجود اطلاعات فوق، بازهم نمی‌توان با اطمینان در مورد نسخه‌ی مینی اکسپریا Z1 سخن گفت و باید تا زمان عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند به انتظار بنشینیم.

شاید نسخه‌ی مینی اکسپریا Z1 را با نام رمز Amami در نمایشگاه 2014 CES که اواسط دی‌ماه در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد، از نزدیک ببینیم.

ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا روباتی ساخته اند که شبیه یک بازوی مصنوعی اضافه عمل کرده و به کاربر امکان می دهد وزنه های بیش از 18 کیلوگرم را بلند کند.

این سیستم مورد استفاده کسانی است که نیاز به توانبخشی و یا یک عضله کمکی اضافه دارند

این دستگاه روباتیک که توسط دانشجویان مهندسی اختراع شده است، قابل پوشیدن است و به کاربر خود این امکان را می دهد که وزنه ای برابر با 18 کیلوگرم را حمل کند. به طوری که کاربر می تواند یک کودک را به آسانی یک فنجان قهوه بلند کند.
این دستگاه که (Titan Arm) نام دارد، شبیه لباس های ابرقهرمانان فیلم ها به نظر می رسد.
به گفته سازندگان این دستگاه، طراحی این روبات بسیار مقرون به صرفه است و کمتر از 2 هزار دلار قیمت دارد.

رابرت کارپیک رییس دانشکده مهندسی دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا در این باره می گوید: این روبات طوری ساخته شده است که همه مردم به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
یکی از سازندگان این دستگاه گفت: قطعات این روبات با استفاده از چاپگر سه بعدی و برنامه های طراحی کامپیوتری و از فلز آلومینیوم تولید شده است.
کنترل دستی این دستگاه وظیفه بالا و پایین کردن بازو را بر عهده داشته و سنسورهای آن دامنه حرکت کاربر را برای کمک به پیشرفت توانبخشی اندازه گیری می کنند.
به گفته سازندگان این روبات، بازگرداندن حرکت به کسانی که صدمات فیزیکی را متحمل شده اند و همچنین جلوگیری از آسیب در کسانی که کارهای سنگین مداوم انجام می دهند، از اهداف مهم ساخت آن بوده است.

 

ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

آیا تا به حال حشره ای را دیده اید که در سرما لباس زمستانی به تن کرده باشد؟ بی شک هیچ حشره ای را ندیده اید که برای در امان ماندن از سرمای زمستان، لباسی از جنس پوست حیوانات به تن داشته باشد.

این در حالی است که این موجودات خونسرد هستند و دمای بدن آنها نزدیک به دمای محیط اطرافشان است. به نظر شما چرا این موجودات در سرما یخ نمی زنند؟ چه عاملی به آنها کمک می کند بتوانند در مقابل سرمای هوا از خود مقاومت نشان داده و به حیاتشان ادامه دهند؟


البته بعضی از حشرات در اثر سرما می میرند. بسیاری از گونه های حشرات تنها در یک مرحله زندگی، خود را با سرمای زمستانی تطبیق می دهند.
برای مثال در بعضی از حشرات تنها آنها که در مرحله شفیرگی هستند و بدنشان داخل پیله ای عایق قرار گرفته است توانایی مقاومت در برابر سرمای هوا را دارند.


حشرات دیگر مانند پشه ها و ملخ ها اصلا در برابر سرما مقاوم نبوده و بسرعت می میرند. اما این حشرات در اعماق آب یا خاک تخمگذاری می کنند تا تخم ها در سرمای هوا یخ نزند تا زمانی که تخم ها در این شرایط از سرمای هوا مصون بمانند، می توانند در آغاز فصل بهار سر از تخم بیرون بیاورند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

پنگوئن ها پرندگانی هستند که بر خلاف دیگر همگروهانشان، قدرت پرواز ندارند. این گروه از پرندگان ساکن نواحی سردسیری نیمکره جنوبی زمین و بویژه قطب جنوب هستند.

این پرنده بر خلاف پرندگان دیگر هرگز در زمین های خشک قدم نمی گذارد و تمام عمرش را در دریا یا روی یخ های قطب جنوب سپری می کند.
پاهای پنگوئن شبیه به پاهای اردک است و با توجه به ساختار آن می تواند برای شنا کردن از پاهایش استفاده کند. علاوه بر این، پنگوئن قطبی می تواند به کمک پاهایش و براحتی روی برف و یخ راه برود.

اما ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که چرا پاهای پنگوئن یخ نمی زند؟
اگرچه این موجود مدام روی برف و یخ راه می رود، اما هیچ گاه پاهایش یخ نمی زند. در حقیقت مکانیسمی در بدن این پرنده وجود دارد که مانع از یخ زدن پاهایش می شود و این مکانیسم همان چگونگی گردش خون در بدن پنگوئن است.

سیستم گردش خون در پاها و انگشتان پاهای پنگوئن به گونه ای تکامل یافته که از دست دادن گرمای بدن این پرنده را تا حد امکان کاهش داده و به حداقل می رساند و به این ترتیب در حالی که پنگوئن روی برف و یخ در حال راه رفتن است، دمای پاهایش به اندازه ای است که از یخ زدن پاها ممانعت به عمل می آورد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

دیگر نگران دانلود های نا تمام خود نباشید ، شما با این روش می توانید فایل هایی را که IDM نمیتواند دانلود آنها را ادامه دهد دانلود کنید

 

ممکن است این اتفاق برای شما نیز رخ داده باشد که در حال دانلود یک فایل هستید، اما به ناگهان به دلیل پاک شدن فایل مربوطه از روی سرور، دانلود شما ناتمام بماند. اما آیا در این زمان چاره‌ای برای ادامه دادن دانلود قطع شده وجود دارد؟

در صورتی که برای دانلود از نرم‌افزار مدیریت دانلود Internet Download Manager استفاده کنید و یک لینک مشابه برای دانلود نیز بیابید، پاسخ مثبت است! Internet Download Manager یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود است که با بهره گیری از آن و اعمال این ترفند می‌توانید دانلود خود را از لینک دیگری و از همانجایی که قطع شده ادامه دهید.

 ابتدا دقت کنید همان طور که ذکر شد برای استفاده از این روش باید چند نکته را رعایت نمایید:

1. از طریق نرم‌افزار Internet Download Manager بایستی اقدام به دانلود فایل کرده باشید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

شاید تاكنون نامه‌های الكترونیكی متعددی را دریافت داشته‌اید كه دارای مجموعه‌ای از حروف و اعداد در انتهای آنان می‌باشند. در اولین نگاه ممكن است اینگونه تصور گردد كه اطلاعات فوق بی فایده بوده و شاید هم نشان دهنده بروز یك خطا در سیستم باشد در حقیقت ما شاهد استفاده از امضای دیجیتال در یك نامه الكترونیكی می‌باشیم. به منظور ایجاد یك امضای دیجیتال ...

 
امضای دیجیتال چیست؟ شاید تاكنون نامه‌های الكترونیكی متعددی را دریافت داشته‌اید كه دارای مجموعه‌ای از حروف و اعداد در انتهای آنان می‌باشند. در اولین نگاه ممكن است اینگونه تصور گردد كه اطلاعات فوق بی فایده بوده و شاید هم نشان دهنده بروز یك خطا در سیستم باشد! در حقیقت ما شاهد استفاده از امضای دیجیتال در یك نامه الكترونیكی می‌باشیم. به منظور ایجاد یك امضای دیجیتال از یك الگوریتم ریاضی به منظور تركیب اطلاعات در یك كلید با اطلاعات پیام، استفاده می‌شود. ماحصل عملیات، تولید یك رشته مشتمل بر مجموعه‌ای از حروف و اعداد است. یك امضای دیجیتال صرفاً به شما نخواهد گفت كه «این شخص یك پیام را نوشته است» بلكه در بردارنده این مفهوم مهم است كه: «این شخص این پیام را نوشته است».


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

يکي از مشکلات ويندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password مي باشد . همانطور که همه شما مي دانيد xp امکان جالب switch user را دارد که مي توان محيط را براي کار user هاي مختلف فراهم کرد .

 

يکي از مشکلات ويندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password مي باشد .

همانطور که همه شما مي دانيد xp امکان جالب switch user را دارد که مي توان محيط را براي کار user هاي مختلف فراهم کرد .

 

حالا اگر شما اين password را فراموش کنيد چاره چيست؟.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

اگر هارد دیسک سیستم شما سوخته است و تا مدتی نمی توانید از کامپیوتر خود استفاده کنید زیاد ناراحت نباشید زیرا بدون هارد دیسک هم می توان از تمام امکانات یک کامپیوتر بهره برد

سیستم عاملKnoppix نیاز به نصب مستقیم بر روی هارد ندارد و فقط فایلهای راه انداز خود را در حافظه سیستم قرار می دهد
 برای استفاده ازاین سیستم عامل کافیست با تغییر در بایوس PC آن را به بوت CD-ROM تغییر دهید از این پس با قرار دادن CD پس از چند لحظه به سیستم عامل Knoppix وارد می شوید .از جمله امکاناتی که Knoppix بدون نیاز به هارد دیسک در اختیار شما قرار میده عبارتند از :

1. اتصال به اينترنت

2. اتصال به شبکه محلی

3.پخش فایلهای صوتی و تصویری و...

4. نمايش درایو های هارد دیسک در صورت وجود هارد

5. نرم افزار های مانند Office و برنامه ها گرافیکی و بازی های تحت Knoppix
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

HyperTerminal برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن و بدون نياز به اينترنت فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. شايد شما هم مانند من از ارسال فايلها توسط ابزار ذخيره سازي مانند CD، ديسك و... خسته شده ايد در اين قسمت قصد داريم به بررسي يكي از قابليتهاي جذاب و كمتر شناخته شده ويندوز كه توانايي بالايي در ارسال و دريافت فايلهاي مختلف به نام Hyper Terminal بپردازيم.

 HyperTerminal چيست؟

HyperTerminal برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. در صورت كار با اين برنامه در بسياري از موارد شما ديگر نيازي به استفاده از اينترنت نخواهيد داشت، بنابراين قادريد در هزينه هاي اتصال به اينترنت تا حد زيادي صرفه جويي كنيد.

برنامه Hyper Terminal به صورتي كاملاً ساده و آسان طراحي گرديده به صورتي كه شما با چند بار كار كردن با آن مي توانيد با نحوه كار كاملاً آشنا گرديد.

نكته: براي استفاده از HyperTerminal شما به امكانات خاص نياز نداريد فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا شما از طريق خط تلفن فايل مورد نظرتان را ارسال و يا دريافت نماييد.



 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد.

 

در اين گونه شرايط معمولا گزينه اي جز عوض کردن ويندوز و تمام برنامه هاي آن پيش روي کاربران نمي باشد

براي جلو گيري از وقوع اين حالت استفاده از (GO BACK)بسيار مفيد خواهد بود .همان طور که از نام اين برنامه برمي آيد اين نرم افزار هميشه تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر مي سپارد و در صورت نياز کاربر وارد عمل مي شود با استفاده از اين برنامه ديگر هرگز به فکر عوض کردن ويندوز نباشيد .

همچنين اين برنامه مي تواند تمامي فايلهاي پاک شده از سيستم را دوباره بازيابي کند براي استفاده کافيست در زمان بالا آمدن ويندوز کليد Space Bar را فشار دهيد با ظاهر شدن صفحه(GO BACK) شما قادر خواهيد بود سيستم را به حالتي صحيح در گذشته هدايت کنيد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی : با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

 

1- Active نمودن ویندوز به منظور به روز رسانی ودریافت ونصب خودکار آخرین سرویس پک ها


دقت کنید مسئله بالا از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است ولی کسی به آن توجه ندارد انشاءاله بزودی و بطور مفصل چگونگی اکتیو و آپدیت کردن ویندوز را بطور کامل توضیح خواهیم داد .

2 ) تهیه Backup از فایلها و برنامه های حساس ( در موارد خاص تهیه پشتیبان در چند Hard Disk به صورت لحظه به لحظه و آنی )

3 ) استفاده از برنامه های AUTO RECOVER - این قبیل برنامه ها در صورت صدمه دیدن ویندوز و یا پاک شدن فایلها قادر به بازگرداندن اطلاعات و بازگشت به حالت قبل هستند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد فیلترینگ سایت های مبتذل و مستهجن و سایت های سیاسی، به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایت های پروکسی و همچنین VPN رفته و این رجوع کاربران به استفاده به این روش های عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانت های نرم افزارهای فیلترشکن و VPN شده است

خطرات استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن

 بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد فیلترینگ سایت های مبتذل و مستهجن و سایت های سیاسی، به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایت های پروکسی و همچنین VPN رفته و این رجوع کاربران به استفاده به این روش های عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانت های نرم افزارهای فیلترشکن و VPN شده است. ضمن این که با جستجوی کوتاه در اینترنت، با سایت های داخلی ارایه دهنده اشتراک VPN روبه رو خواهیم شد که آزادانه و بدون هیچ ترسی، شماره حساب اعلام کرده و اقدام به فروش غیر قانونی اشتراک VPN می کنند.

گذشته از خرید و فروش غیر قانونی اشتراک VPN و فیلترشکن در دنیای اینترنت که مانند هر فن آوری جدید با چالش و ضایعاتی همراه است، مدیران و مسئولان اینترنت در کشورهای گوناگون با روش های گوناگونی با آن برخورد می کنند که از آن جمله، می توان به فیلترینگ و یا نابودی منبع مروج مطالب خلاف منافع کشورها اشاره کرد که این امر، در بیشتر کشورها در حال اجرا بوده و کاری رایج و ضروری است.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

با اجتناب از این روش ها کامپیوتر خود را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ایمن کنید

در این پست قصد داریم به معرفی متداول ترین اشتباهات کاربران در تمامی سطوح دانسته ها بپردازیم. بیشتر این اشتباهات به مسائل امنیتی مربوط میشود. نصب بی رویه نرم افزار خصوصأ نرم افزارهائی که از طریق اینترنت دریافت می گردد ، کلیک بر روی دکمه OK در یک جعبه محاوره ای که ممکن است باعث تغییر تنظیمات یک برنامه و در نهایت رفتار یک کامپیوتر و حتی در برخی موارد از کارافتادن سیستم گردد ،‌ نمونه هائی اندک در این زمینه می باشند. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حتما با دقت مطالعه بفرمایید چرا که ممکن است شما نیز این اشتباهات را مرتکب شوید و خودتان بی خبر باشید!

اتصال کامپیوتر به برق بدون استفاده از یک سیستم حفاظتی به منظور کنترل نوسانات جریان برق:

عدم رعایت این موضوع می تواند باعث صدمه فیزیکی به کامپیوتر و از بین رفتن داده موجود بر روی آن گردد. برخی از کاربران این تصور را دارند که صرفاً پس از بروز یک شوک الکتریکی قوی احتمال بروز مشکل برای سیستم وجود خواهد داشت. ضمن رد این برداشت، می بایست به این نکته اشاره گردد که هر چیزی که بتواند در سیگنال های الکتریکی وقفه ای را ایجاد و جریان برق را مجددا از ابتدا آغاز نماید، می تواند باعث سوزاندن قطعات کامپیوتر گردد. استفاده از برخی وسایل برقی، خصوصا دستگاه هائی‌ نظیر سشوار و هیتر که به ولتاژ بالائی نیاز دارند، می تواند باعث ایجاد نوسانات شدید گردد. پس از قطع جریان برق و اتصال مجدد آن نیز ممکن است تا رسیدن به یک سطح ولتاژ مطلوب، زمانی بطول انجامد (هر چند اندک) و در همین فاصله ممکن است مشکلات خاصی برای برخی از دستگاه ها ایجاد گردد.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

امروزه با آلوده شدن هوا و مواد غذایی، آمار بیماری ها بسیار زیاد شده است. بروز بسیاری از بیماری ها نتیجه تجمع سموم مختلف در بدن است و این امر ناشی از آب و هوا و غذاهای آلوده است.

 
 
امروزه با آلوده شدن هوا و مواد غذایی، آمار بیماری ها بسیار زیاد شده است. بروز بسیاری از بیماری ها نتیجه تجمع سموم مختلف در بدن است و این امر ناشی از آب و هوا و غذاهای آلوده است.انسان می تواند با خارج کردن سموم از بدن، سلامت و نشاط خود را تضمین کند، براین اساس کمتر بیمار می شود و نیازی به مصرف دارو نخواهد داشت.

به منظور تامین سلامت جسم و روح به نکات زیر توجه کنید.

۱ -شروع و ختم غذا با نام و یاد خدا

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

هنگام خرید خودروی دست دوم، سلامت فنی مهم‌تر از تمیزی و زیبایی ظاهر آن است.

قسمت‌های فنر خودرو را چند بار عمودی و سپس افقی فشار دهید و رها کنید. خودروی سالم از نظر تعلیق، بدون صدای ناله سریعا به حالت اولیه و ایستا بازمی‌گردد.

  هنگام خرید خودروی دست دوم، سلامت فنی مهم‌تر از تمیزی و زیبایی ظاهر آن است.

خودروی سالم‌تر و بی‌دردسرتری بخرید: ابتدا از اصالت خودرو و مدارک مربوط به آن مطمئن شوید. شماره بدنه خودرو، در قسمت‌های متفاوت درج یا حک شده؛ متداول‌ترین بخش، قسمت موتور است. تطابق و عدم‌دستکاری آن را بررسی کنید. به هرگونه کوبیدگی، له‌شدگی و حک غیرمعمول مشکوک شوید.

اسناد بیمه، پرداخت عوارض ، معاینه فنی و... را از فروشنده مطالبه کنید. یادتان باشد میزان تخفیف سالانه ملاک خوبی در خرید نیست، زیرا برخی به‌درستی از امکانات دریافت خسارت بیمه‌نامه خود استفاده می‌کنند، اما برخی هزینه تصادفاتشان را نقدی می‌پردازند!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 



شما هم اگر بیکار باشید و یک خودکار یا مداد و کاغذ داشته باشید روی آن چیزهایی می‌کشید. ممكن است این خطوط درهم و مبهم، در نگاه اول چیز جالبی برای گفتن نداشته باشند ولی به اعتقاد بسیاری از روانشناسان این نوع نقاشی‌های ناخودآگاه نمایانگر درون و افكار ما هستند كه به دور از محدودیت‌های ذهن آگاه‌مان خودآگاه‌مانپدید می‌آیند و اسرار ناگفته‌ای از شخصیت ما را به تصویر می‌كشند.

 

 

برایتان پیش آمده زمانی كه در حال حرف زدن با تلفن هستید یا به چیز خاصی گوش می‌كنید یا حتی وقتی كه در حال فكر کردن هستید، روی كاغذ روی میز یا حتی دستمال كاغذی یا... شكل‌های خاصی نقاشی كنید و خطوط مختلف بكشید؟ بیشتر آدم‌ها فكر می‌كنند این شكلك‌ها معنای خاصی ندارند و تنها خط‌خطی‌هایی هستند كه كاغذها و جعبه‌ها را خراب می‌كنند، اما اشتباه نكنید این شكلك‌ها می‌توانند نشان‌دهنده آن چیزی باشند كه درون شما و اطرافیانتان وجود دارد تا جایی كه آندرآ مك‌نیكل متخصص آنالیز خط می‌گوید: «این شكلك‌ها همانند DNA مغز هستند.» این شكلك‌ها هیچگاه درباره آنچه در ذهن شماست دروغ نمی‌گویند؛ فقط باید زبان آنها را یاد بگیرید تا از آرزوها، امیال، ترس‌ها و رؤیاهای نهفته‌ای كه هیچگاه فرد نمی‌تواند به زبان بیاورد برایتان بگوید.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

طبع بارهنگ، سرد و خشک در درجه‌ی دوم است. همه‌ی بخش‌های گیاه بارهنگ شامل برگ و ریشه و دانه‌ی آن، مصارف دارویی دارد. بارهنگ یا بارتنگ که در کتاب‌های طب سنتی قدیم از آن به نام لسان‌الحمل زبان گوسفند یاد شده است، گیاهی است علفی، چندساله، بدون ساقه، به ارتفاع 10 تا 70 سانتی‌متر با برگ‌های پهن و گسترده و دمبرگ‌های بلند که دارای خواص چشمگیری است.

 
 
 
بارهنگ یا بارتنگ که در کتاب‌های طب سنتی قدیم از آن به نام لسان‌الحمل (زبان گوسفند) یاد شده است، گیاهی است علفی، چندساله، بدون ساقه، به ارتفاع 10 تا 70 سانتی‌متر با برگ‌های پهن و گسترده و دمبرگ‌های بلند که دارای خواص چشمگیری است.

پهنک برگ گیاه بارهنگ شبیه زبان گوسفند است، 3 تا 7 رگبرگ طولی مشخص دارد و گل‌آذین آن به صورت خوشه‌ی باریک و کشیده‌ای است که در انتهای پایک بلند و بدون انشعاب خود قرار دارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 
 

 

مثه پاییزی و میری...

دانلود کنید و بشنوید ترانه ای زیبا و دلنشین از شهاب رمضان به نام "مثه پاییزی و میری..." که امیدواریم از آن لذت ببرید.

 
تنظیم: ســیروان خــسروی

ترانه سرا: حسین قیاسی
 
دانلود آهنگ جدید «شهاب رمضان»

 
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

Microsoft Windows 8.1 AIO 7in1 x86/x64 Oct 2013
 
  سرانجام نسخه نهایی روایت جدید شرکت مایکروسافت با نام ویندوز ۸٫۱ عرضه شد! این نسخه که با بهبودهای موثری در عملکرد کلی ویندوز و رابط کاربری همراه است، قابلیت های چشمگیری را نیز برای کاربران ویندوز ۸ به همراه دارد.

در این نسخه، بهبودهای بسیاری برای کاربران موس و کیبردی ویندوز و کسانی که بیشتر از محیط دسکتاپ برای انجام کارهای خود استفاده می کنند صورت گرفته است. بزرگترین تغییر در نسخه ۸٫۱ مربوط به بازگشت نیمه کامل دکمه ی Start ونیدوز و منوهای مربوط به آن با همان حال و هوای قدیمی است. ویندوز ۸ همواره قوی تر، ایمن تر، پرسرعت تر و دارای عملکرد بهتر مموری نسبت به ویندوز ۷ را دارا بوده است اما باید توجه داشت که حرکت مایکروسافت به محیطی مبنی بر فضای لمسی، ضررهایی را در جذب کاربران قدیمی خود که با محیط دسکتاپ فعالیت می کردند را ایجاد کرده است. شاید بتوان گفت ویندوز ۸٫۱ بیشترین تمرکز خود را در جذب این کاربران داشته و بهبودهای مناسبی را برای کاربران مدرنیزه خود نیز انجام داده است.
 

دانلود نسخه نهایی ویندوز 8.1



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 15 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

با جرات می‌شود گفت در همه جای دنیا كسی وجود ندارد كه تا به حال اتفاق و خاطره‌ای بد را تجربه نكرده باشد. همه ما تجربه‌های ناخوشایندی داشته‌ایم كه در گوشه‌ای از ذهن ما ثبت شده و هر ازگاهی مرور آن برای‌مان عذاب آور است. عده‌ای آن را به سرنوشت نسبت می‌دهند و عده‌ای همه اتفاقات را بازتاب رفتار خود انسان‌ها می‌دانند اما چیزی كه مهم است نحوه نگرش و برخورد ما با خاطره‌های تلخ است. یادآوری و تفكر در مورد خاطرات ناگوار گاهی تا آنجا پیش می‌رود كه انرژی و توانایی ادامه زندگی را از انسان سلب می‌كند و اینجاست كه بالاخره همه مان با این سوال روبه‌رو می‌شویم كه با این خاطرات تلخ چه باید كرد؟ اما ما راه رویارویی با خاطرات ناخوشایندتان را برای‌تان می‌گوییم.

با خودت روراست باش


قبل از هرچیز باید با خودتان شفاف باشید و در مورد این موضوع به نتیجه‌ای روشن برسید كه فكر كردن در مورد گذشته و مرور تجربه‌های تلخ برای‌تان آزار‌دهنده است و مثل یك سم كشنده در دراز مدت شما را از پا خواهد انداخت. باید از این وضعیت خسته شوید، خسته از غصه خوردن و فكر كردن و مرور تجربه‌های گذشته، خسته از احساس افسردگی و حسرت در مورد گذشته و بعد از این خستگی سودمند و به موقع، باید همه توانت را برای مقابله با این حس یك جا جمع كنی. تنها به این فكر كن كه همین الان درست همین الان دیگر نمی‌خواهی حسرت گذشته را بخوری و از داشتن حس افسردگی و ناراحتی به اندازه كافی خسته شده‌ای.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 15 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

یک استاندارد صنعتی برای برقراری ارتباط بین ادوات استفاده شده‌ در سیستم‌هایHome Automation است.
این روش اساساً سیستم‌های انتقال برق را به جهت ارسال سیگنالها و کنترل های مورد نظر خود مورد استفاده قرار می‌دهد که سیگنالها به‌عنوان اطلاعات دیجیتال ازفرکانس‌های پایین برق متناوب استفاده می‌نمایند.
ضمناًیک انتقال بر پایه ارسال سیگنالهای رادیویی نیز در این روش استفاده می‌شود.
ویژگی اصلی پروتکل X10 ارسال فرمان های کنترلی به وسایل از طریق شبکه تغذیه برق شهر است. به این ترتیب نیاز به سیم کشی دوباره و اضافی و یا دستکاری در وضعیت برق خانه مرتفع می گردد.
برای طراحی خانه هوشمند با این پروتکل، کافی است وسیله برقی خود را از طریق واسطه ای به پریز موجود در منزل متصل کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود با فرستنده ای سازگار با این پروتکل ، وسیله مورد نظر را با توجه به کد تنظیم شده اش خاموش یا روشن کنید. این فرستنده می تواند یک ریموت کنترل رادیویی ، یک مینی کنترلر سیم دار و یا تلفن یا گوشی همراه شما باشد که همچنین امکان کنترل از طریق شبکه های ارتباطی دیگر ویا شبکه اینترنت نیز با استفاده از واسطه مبدل براحتی وجود دارد.
سازندگان این محصولات حتی گیرنده های خود را در غالب کلیدهای دیواری و یا پریزهای مرسوم ارائه می کنند که با توجه به قابلیت ارسال فرمان از روی برق شهر (PLC) تنها کافیست کلید و پریز هوشمند به جای کلید و پریزهای مرسوم و معمولی نصب شود تا امکان کنترل روشنایی و وسایل الکتریکی منزل از هر جای دنیا فراهم شود.
قابلیت تنظیم شدت نور ، برنامه ریزی های زمانی، شبیه سازی حضور در منزل با خاموش و روشن کردن لامپها و وسایل صوتی و حرکت پرده ها و ... ، کنترل وسایل از خارج از منزل از طریق تلفن، یکپارچه کردن سیستم امنیتی با شبکه اتوماسیون خانگی و ارسال وضعیت امنیتی و ایمنی خانه به گوشی همراه شما با پیام کوتاه ، یا اطلاع رسانی به مرکز فوریتهای پلیسی یا آتش نشانی و ... همه از قابلیتهای جانبی سیستم اتوماسیون خانگی در منزلی است که مبتنی بر پروتکل X10 هوشمند شده باشد.
 
ارسال در تاريخ جمعه 15 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

یکی از پرکاربرد ترین روش هایی که در صفحات وب و از جمله در وبلاگ ها و وبسایت ها برای به اشتراک گذاری فایل ها، کلیپ ها، مجموعه تصاویر، کتابهای الکترونیکی و... مورد استفاده قرار می گیرد، درج لینک جهت دانلود است

اگرچه شاید برخی گمان کنند این کار، ساده و آسان به نظر می رسد، اما در واقع در عین سادگی ممکن است با چند اشتباه کوچک، فایل به درستی از سایت یا وبلاگ شما، قابل دریافت نباشد، از این رو در این آموزش می خواهیم به طور مختصر و مفید، نحوه فشرده سازی، آپلود و درج لینک جهت دانلود را آموزش دهیم، به امید اینکه مفید واقع شود.

استفاده از برنامه های فشرده ساز فایل


گام اول برای قرار دادن لینک جهت دانلود، فشرده کردن فایل مورد نظر است، البته این کار همیشه هم ضروری نیست، اما برای برخی از فایل ها انجام آن اجباری است، چرا که مرورگرها در حالت عادی نسبت به اجرای برخی از فایل ها در بستر خود اصرار دارند، مثلا اگر فایلی با پسوند mp3 داشته باشید و بخواهید آن را به صورت مستقیم دانلود کنید، با کلیک بر روی لینک دانلود، به جای ظاهر شدن پنجره دانلود، مرورگر تلاش می کند که آهنگ را در صفحه بارگذاری کند، البته راه حل این موضوع معمولا استفاده از گزینه موجود در کلیک راست (save target as) است؛ اما فشرده کردن یک فایل با فرمت zip یا rar می تواند از بروز این نوع مشکلات جلوگیری کند؛ این کار را با برنامه هایی نظیر winrar یا خود ویندوز انجام دهید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

اگر تمام رگ های خونی را دریک خط بگذاریم، تقریبا ۹۷ هزار کیلومتر می شود

1- به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می ترسند تا از مرگ.

۲- حلزون می تواند سه سال بخوابد.

۳- اگر جمعیت چین در یک صف مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.

۴- خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال ۱۹۸۷ توانست ۴۰ هزار دلار صرفه جویی کند.

۵- مردم آمریکا بطور میانگین روزانه ۷۳ هزار مترمربع پیتزا می خورند.

۶- چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

۷- پروانه ها با پاهایشان می چشند.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

آلوئه ورا یک گیاه رایج آپارتمانی است و بطور سنتی در منازل برای خواص دارویی عالی آن پرورش داده می شود.

آلوئه ورا یک گیاه چندساله است و به خانواده سوسن (lily family ) تعلق دارد.آلوئه ورا بومی افریقا و مناطق مدیترانه ای است.۲۵۰ گونه مختلف از آلوئه ورا وجود دارد.گیاه آلوئه ورا بواسطه برگهای کلفت آبدار و کوزه مانند خود ،مشخص می شود. اندازه گیاه ممکن است از چند سانتیمترتا چند دسیمتر که بستگی به گونه آن دارد، متغیر است.مراقبت از گیاه آلوئه شبیه مراقبتهای گیاه کاکتوس است.
دستورالعمل مراقبت از گیاه آلوئه ورا:
در حالی که گیاه آلوئه ورا در آپارتمان در حال رشد است، چند نکته مهم وجود دارد که نیاز به توجه دارد.بسته به شرایط رشد،آبیاری کافی و کود مورد نیاز باید به گیاه داده شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

 

 

 

ماکروسافت آفیس مجموعه ای از برنامه های اداری, برنامه های سرور و سرویس های سیستم عامل ویندوز می باشد که قابلیت نصب بر روی Windows و OS X را داراست. این بسته بسیار محبوب و کارامد, در آگوست ۱۹۸۹ توسط Microsoft معرفی شد. بسته اولیه شامل برنامه های Microsoft Word, Microsoft Excel و Microsoft PowerPoint بود. امکانات فراوان و سادگی کار با محیط آن, از مزیت های اصل بسته آفیس می باشد. هم اکنون در سراسر جهان, بیش از یک میلیارد نفر از این بسته استفاده می کنند.
آخرین نسخه ارایه شده, آفیس ۲۰۱۳ می باشد که در اکتبر ۲۰۱۲ برای ویندوز ارایه شده است. همچنین آخرین بسته برای سیستم عامل OS X اپل, نسخه آفیس ۲۰۱۱ می باشد. جالب است که بدانید کلیه این بسته توسط زبان برنامه نویسی ++C نوشته و به ۳۵ زبان برتر دنیا ترجمه شده است.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

شاید تاكنون نامه‌های الكترونیكی متعددی را دریافت داشته‌اید كه دارای مجموعه‌ای از حروف و اعداد در انتهای آنان می‌باشند. در اولین نگاه ممكن است اینگونه تصور گردد كه اطلاعات فوق بی فایده بوده و شاید هم نشان دهنده بروز یك خطا در سیستم باشد!

 
 
در حقیقت ما شاهد استفاده از امضای دیجیتال در یك نامه الكترونیكی می‌باشیم. به منظور ایجاد یك امضای دیجیتال از یك الگوریتم ریاضی به منظور تركیب اطلاعات در یك كلید با اطلاعات پیام، استفاده می‌شود. ماحصل عملیات، تولید یك رشته مشتمل بر مجموعه‌ای از حروف و اعداد است. یك امضای دیجیتال صرفاً به شما نخواهد گفت كه «این شخص یك پیام را نوشته است» بلكه در بردارنده این مفهوم مهم است كه: «این شخص این پیام را نوشته است».
كاغذ به عنوان حامل اطلاعات مهم جای خود را كم‌كم به دیگر راه‌های تبادل اطلاعات می‌دهد. در واقع كاغذ دارای معایبی از قبیل انتقال آهسته و پرهزینه اسناد می‌باشد. همچنین شیوه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات نیز به سرعت در حال تغییر است و به جای بایگانی انبوه دسته‌های كاغذ از روش‌های الكترونیكی استفاده می‌شود. فناوری‌های جدید انتقال اطلاعات، مانند EDI و پست الكترونیك و استفاده از سیستم‌های مدیریت اسناد كامپیوتری نگارش، ارسال و ذخیره اطلاعات را ساده‌تر، سریع‌تر و حتی ایمن‌تر ساخته است.
به خاطر ساختار غیر فیزیكی واسطه (وسیله حامل داده)، روش‌های سنتی علامت‌گذاری فیزیكی واسطه توسط مهر یا امضا (برای مقاصد تجاری و حقوقی) غیر قابل استفاده می‌باشند. هنگام كار با اسناد الكترونیكی، باید علامتی برای تشخیص اصل بودن و سندیت بخشیدن به محتوای آن، به اطلاعات اضافه شود.
بعضی شیوه‌های جدید تنها برای سندیت بخشیدن به یك موجودیت جهت مجوزدهی به دسترسی، استفاده می‌شوند؛ برای مثال نباید یك سیستم تشخیص هویت انگشت‌نگاری كامپیوتری، یك امضای دستی اسكن شده یا وارد كردن اسم شخص در انتهای یك E-mail را به عنوان یك جایگزین معتبر برای امضاهای دستی پذیرفته زیرا همه عملكردهای یك امضای دستی را نخواهد داشت.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

۲۶٫۶ درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند و هر روز ۲۴۷ میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود و در اینترتت ۲۳۴ میلیون سایت و ۱۲۶ میلیون وبلاگ وجود دارد.

-1 اینترنت چقدر بزرگ است؟!
گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود داشته باشد که معالدل ۵ میلیارد گیگابایت یا ۵ تریلیون مگابایت است. از انجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا ۱۰ ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را ۵ ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مفز یک میلیون انسان است.


بیایید حجم اطلاعات اینترنت را طور دیگری معادل‌سازی کنیم تا تصورش برایمان آسان‌تر شود. یک ترابایت را می‌توان روی ۲۱۲ DVD یا ۴۰ دیسک بلوری blue ray ضبط کرد. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD یا ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!

-2میزان دسترسی به اینترنت:
۲۶٫۶ درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند. البته در قاره‌ها و مناطق مختلف میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است. در آمریکای شمالی سه چهارم مردم، در استرالیا و اقیانوسیه ۶۰ درصد، در اروپا، پنجاه درصد، در آمریکای لاتین و منطقه حوزه کارائیب، ۳۲ درصد، در خاورمیانه ۲۹ درصد، در آسیا ۲۰ درصد و در آفریقا ۸ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

تا به حال به اینکه چشمتان چند مگاپیکسل است فکر کرده اید ؟

 
 
بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده ؟ ۱۰ مگاپیکسل؟ ۱۴ مگاپیکسل؟ ۱۶ مگاپیکسل؟ ۲۴ مگاپیکسل؟
بهتره این موضوع را با یه تحقیق انجام شده بررسی کنیم :
در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:
این فاصله در بزرگسالان ۲۴ میلیمتر ، در زمان تولد ۱۶ الی ۱۷ میلیمتر (حدود ۰٫۶۵ اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها ۲۲٫۵ الی ۲۳ میلیمتر و وزن تقریبی ۷٫۵ گرم و اندازه ۰٫۸۹ اینچ دارد.
تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید.
شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید.
آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟
حالا با دیدن تصاویر با کیفیت مجداً این سوال را مرور می کنیم ؟
به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟
جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است
چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.
فکر نمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد ، نظر شما چیست ؟
ارسال در تاريخ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

سنگ کلیه یکی از تابلوهای بالینی شایع در پزشکی است. آب حاوی املاح فراوان، زمینه ژنتیک و کمی مصرف آب، عوامل بروز سنگ کلیه محسوب می‌شود.

 

 

سنگ کلیه از طریق مجرایی به نام حالب به مثانه رسیده و از مجرای ادراری دفع می شود. این ذات سنگ نیست که درد و علائم می دهد، بلکه حرکت سنگ، گیرافتادن آن و تجمع ادرار در پشت آن ایجاد علائم می کند.
کلیه سنگ ساز عموما هر سه سال یک بار به تولید سنگ در بیشتر بیماران منجر می شود؛ البته کلیه هایی هستند که هر ساله یا به فواصلی بیشتر تولید سنگ می کنند.
حرکت سنگ باعث بروز درد در پهلو می شود. درد ممکن است به کشاله ران یا ناحیه تناسلی سرایت کند.
گاهی بیماران با درد سر دل مراجعه می کنند. این بیماران با تشخیص درد معده و احتمال التهاب معده درمان می شوند تا زمانی که آزمایش، سنگ را تائید کند.
یکی از یافته هایی که بیمار را به وحشت می اندازد، تغییر رنگ ادرار به رنگ قرمز است. البته تغییر رنگ از زرد پر رنگ تا قرمز متغیر است و همه بیماران ادرار خونی ندارند؛ البته با وجودی که ادرار به رنگ خون نیست، بیشتر در آزمایش دقیق، ادرار خون را می توان دید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 
 
 
بسیاری از آنان که در یک رابطه مشترک قرار دارند به دلایل مختلف ممکن است در طول رابطه خود تا یک قدمی جدايی یا طلاق رفته باشند. نباید جدايی یا طلاق را با ارزش‌گذاری منفی تابو کرد و از طرف دیگر نباید زیر فشار احساسات تصمیم یکباره و نسنجیده گرفت.
 
 
 
مجله زندگی ایده آل: بسیاری از آنان که در یک رابطه مشترک قرار دارند به دلایل مختلف ممکن است در طول رابطه خود تا یک قدمی جدايی یا طلاق رفته باشند. نباید جدايی یا طلاق را با ارزش‌گذاری منفی تابو کرد یا به هر قیمتی و تحت هر شرایطی به هر رابطه ای ادامه داد و از طرف دیگر نباید زیر فشار احساسات تصمیم یکباره و نسنجیده گرفت. قبل از هرگونه تصمیم برای ماندن یا خارج شدن از یک رابطه، مهم آن است که هر طرف به شناخت و ارزیابی نسبتا دقیق‌تری از خود، طرف مقابل و رابطه‌ای که در آن قرار دارد برسد. در این حالت مطمئنا تصمیمی که بعدا اتخاذ می‌شود می‌تواند نسبتا دقیق‌تر و همه‌جانبه‌تر باشد.

 
زوجی در کوچه بن‌بست

 
عامل اصلی بن‌بست زوجین در زندگی مشترک فقدان درک متقابل، احساس علاقه و صمیمیت نسبت به یکدیگر است. این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که:



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

خانه‌های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMS مورد توجه واقع شده‌اند.

 

 

خانه‌های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMS مورد توجه واقع شده‌اند. خانه‌های هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند.امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌های بزرگ بکار گرفته‌می‌شود از قبیل کنترل نور ،کنترل دما، کنترل درها و پنجره‌ها و پرده‌ها و یا سیستم‌های امنیتی و مدار بسته و غیره. علاوه برموارد یاد شده، در خانه‌های هوشمند، کاربرد‌های دیگری نیز از قبیل کنترل Multimedia، آبیاری گیاهان و غذا دادن به حیوانات خانگی نیز قابل تعریف است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

همه چیز درباره ip

 
Ip شماره ايست که به هر کامپيوتر متصل به اينترنت داده ميشود تا بتوان به کمک آن شماره به آن کامپيوترها دسترسي داشت. اين عدد براي کامپيوترهايي که حالت سرور دارند و نيز کامپيوترهاي کلاينتي که معمولا به روشي غير از شمارهگيري (Dial Up) به اينترنت وصل هستند، عددي ثابت و براي ديگران عددي متغير است.و در هر بار وصل شدن به اينترنت اين شماره عوض ميشود يعني هر بار که شما با شرکت ISP خود تماس گرفته و به اينترنت وصل ميشويد، عددي جديد به شما نسبت داده ميشود.
اين عدد يک عدد ۳۲ بيتي است و براي راحتي بهصورت زير نوشته ميشود:
xxx.xxx.xxx.xxx که منظور از xxx عددي بين ۰ تا ۲۵۵ است (البته بعضي شمارهها قابل استفاده نيست ). مثلا ممکن است آدرس شما به صورت 195.219.176.69 باشد. حتي اسمهايي مثل http://www.yahoo.com که براي اتصال استفاده ميکنيد، در نهايت بايد به يک IP تبديل شود، تا شما سايت ياهو را ببينيد.
در IP معمولا xxx اولي معناي خاصي دارد، که بعدا توضيح ميدهم... فقط اين را بگويم که اگر به روش Dial Up به اينترنت وصل شويد، معمولا عددي که به عنوان xxx اول ميگيريد، مابين 192 تا 223 خواهد بود.اين توضيح براي تشخيص کامپيوترهاي کلاينت از سرور (حداقل در ايران) بسيار ميتواند مفيد باشد.
بعد از اتصال به اينترنت براي به دست آوردن IP خود، از دستور IPCONFIG يا در command prompt استفاده کنيد.

 
 

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

cloud computing

 
cloud computing كه من آن را به پردازش در ابر ترجمه مى كنم اصطلاحى است كه اين روزها ممكن است در بين خبرهاى اى تى بخوانيد. با گسترش روز افزون وسايل كامپيوترى و همچنين وابستگى بيشتر ما به دنياى ديجيتال، شركتهاى دنيا همواره به دنبال راهى براى سرعت بخشيدن و ارتقاى خدمات خود به مشترى هستند. طبيعتا هر شركتى كه سريع تر عمل كند و خدمات بهترى را در اختيار كاربرانش قرار دهد برنده اين ميدان خواهد بود.
در اين ميان پردازش در ابرها موضوعى است كه توسط شركتهاى بزرگ و كوچك دنيا به شدت دنبال مى شود و سرمايه گزارى عظيمى را روى آن آغاز كرده اند ما به راستى اين اصطلاح چه معنايى دارد. همه ما مى دانيم كه همواره جنگى بين سيستم هاى عامل در جريان بوده است. بنيانگذاران و مديران اجرايى مايكروسافت هميشه به خود غره بوده اند كه ۹۰ درصد كامپيوترهاى كاربران دنيا(چه تجارى و خانگى) داراى سيستم عامل ويندوز هستند و از سويى شركت اپل با عقد قرارداد با شركت اينتل و توليد لپ تاپهاى خود بر پايه پلتفرم سى پى يوهاى اينتل، جنگ خود را با مايكروسافت آغاز كرد و نتيجه اش اين شد كه در آمريكا دانشجويان بيشتر از لپ تاپهاى مك استفاده مى كنند تا لپتهايى كه بر روى آنها ويندوز نصب است.
از سويى لينوكس اوبونتو در همين مدت سعى داشته است كه غول ترسناك لينوكس را براى كاربر معمولى خانگى به داستانها بفرستد و با كاربر پسند كردن محيط كارى لينوكس آن را از انحصار گيكها دربياورد و به خانه ها بكشاند. اما همگى اين سيستم عاملها مشكلات و خصوصيات مشتركى دارند. چندبار شده است كه سيستم عامل شما خراب شود و نياز به نصب دوباره آن باشيد و يا در همين گير و دار اطلاعات شما از بين برود.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

توضیحاتی راجع به سیستم اتوماسیون ساختمان یا همان BMS

سیستم مدیریت ساختمان یا بی‌اِم‌اِس که گاهی با عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان نیز شناخته می‌شود، یک سامانه مبتنی بر رایانه است که برای کنترل و نظارت بر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی داخل ساختمان ( مانند تهویه، روشنایی، سیستم قدرت، سامانه آتش‌نشانی و ایمنی) در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شود.
 BMS شامل دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌باشد، سخت افزار ها معمولا به صورت اختصاصی توسط میکروکنترلر ها پیاده سازی می‌شوند و نرم افزار ها نیز ممکن است به صورت اختصاصی برای سیستم نوشته شوند، در برخی از سیستم‌ها از نرم افزار های کنترل و مانیتورینگ برای کنترل ونظارت بر عمل کرد بخش های مختلف استفاده می‌شود. ارتباط میان سخت افزار و نرم افزار توسط یکی از پروتکل های DeviceNet، SOAP، XML، BACnet، LonWorks و MODBUS و usp و lan و rs232 و... پیدا سازی خواهد شد.
کاربردهای BMS:
    کنترل هوشمندعبور و مرور در ساختمان
کنترل هوشمند میزان نور، دما، رطوبت و... ساختمان
خاموش کردن روشنایی در صورت عدم حضور فرد در اتاق
خاموش کردن لوزام برقی در صورت بی استفاده بودن آنها
ایجاد محدودیت در استفاده از تلفن، گاز، آب، برق و...
ایجاد هشدار در صورت باز بودن درب‌ها، پنجره‌ها، پرده‌ها و...
حفاظت از ساختمان و جان افراد در برابر آتش سوزی، نشت گاز و...
حفاظت از ساختمان در برابر سرقت (دزد گیر یا دوربین مدار بسته)
قابلیت خاموش و روشن کردن لوزام برقی از راه دور (از طریق تلفن)
بازگشت کلیه هزینه‌ها سیستم در عرض یکسال با صرفه جویی در مصرف انرژی
و...

 
ارسال در تاريخ شنبه 9 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

تای چی، اساسا یک هنر رزمی است که تکنیک‌های آن با روش‌های پرورش و انتقال انرژی درونی که در زبان چینی آن را چی Chi می‌نامند درآمیخته است.

امروزه میلیون‌ها نفر اعم از بانوان و آقایان در سنین مختلف در سراسر جهان به تمرینات تای چی می‌پردازند و آن را به عنوان ورزشی مفید و سلامت بخش می‌شناسند.

مفهوم تای چی
تای چی «روشی» برای زندگی است که چینیان به مدت هزاران سال از آن پیروی کرده‌اند. بر خلاف تمدن غرب که جسم و ذهن را از یکدیگر جدا کرده‌اند، چینیان هزاران سال پیش، غایت انسان را در جسم و ذهن جستجو کرده‌اند. آنان ذهن بشر را دارای ابعاد بیشماری می‌دانستند، ولی برای دامنه فعالیت‌های انسان محدودیت قائل بودند.
تای چی، توانایی‌های جسمی بالقوه انسان را از ظرفیتی که تصور می‌کند بسی «فراتر» می‌داند.
در این هنر رزمی، به جای عضلات، تاکید بر پرورش ذهن است، زیرا ذهن را می‌توان فراسوی محدودیت زمان و مکان، تا بی نهایت گسترش داد
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 8 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

با توجه به تغییر قیمت برق در یکی دو ماه گذشته، شاید برا شما هم دانستن اینکه کامپیوترتان در طول روز چند تومان برق مصرف می کند، اهمیت داشته باشد. پس این راهنمای ساده را از دست ندهید.

لطفا پیش از مطالعه مقاله به نکات زیر توجه داشته باشید :

    1. در محاسبه برق مصرفی کامپیوترتان از اعداد منطقی استفاده کنید. به عنوان مثال تمامی برق مصرفی کیس از طریق پاور تامین می شود و نیازی به محاسبه جداگانه تک تک قطعات کیس مثل رم، کارت گرافیکی و...نیست.

    2. در مجموع سه قطعه اصلی در کامپیوتر وجود دارد که برق مصرفی شان با توجه به زمان روشن بود کامپیوتر باید در نظر گرفته شود : مانیتور، کیس و اسپیکر

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 8 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

 
هزينه‌هاي درماني دهان و دندان در كلينيك‌ها و مطب‌هاي دندانپزشكيسر به فلك كشیده است. با ما سري به حجره عطاري‌ها بزنيد و به رسم مردمان گذشته از گياهان دارويي و مواد طبيعي براي درمان و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي دهان و دندان استفاده كنيد .
 

با مرور هزينه‌هاي درماني دهان و دندان در كلينيك‌ها و مطب‌هاي دندانپزشكي و باتوجه به اینکه قيمت بسياري از تجهيزات و مواد دندانپزشكي سر به فلك كشیده است ، قطعا شما هم به این نتیجه می‌رسید که بهترين روش، مراقبت‌ و پيشگيري از ابتلاي دهان و دندان به بيماري است. شايد خالي از لطف نباشد كه با ما سري به حجره عطاري‌ها بزنيد و به رسم مردمان گذشته از گياهان دارويي و مواد طبيعي براي درمان و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي دهان و دندان استفاده كنيد .
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 8 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

نخستین چشم مصنوعی جهان، 24 نابینا را بینا کرد!
نخستین چشم مصنوعی جهان، تاکنون امکان به دست‌آوردن دوباره بخشی از بینایی را برای بیش از 24 بیمار اروپایی فراهم کرده است.
سازمان غذا و داروی امریکا جدیداً این چشم مصنوعی را تایید کرده و کمپانی سازنده، Second Sight Medical Products، امکان فروش آن به بیماران امریکایی را دارد.
چشم جدید «سیستم پروتز شبکیه آرگوس 2» نام دارد.
نابینایان پس از دریافت پروتز بیونیکی، قادر شدند بدون استفاده از عصا، فردی را که از خیابان می‌گذشت، ببینند و همچنین انحنای خیابان را بدون استفاده از عصا تشخیص دهند.

«آرگوس 2» دارای سه بخش است: یک بخش شامل یک دوربین ویدئوی کوچک است که بر روی عینک‌های آفتابی قرار گرفته است.
بخش دوم یک رایانه قابل‌حمل است که می‌توان آن را بر روی کمربند نصب یا در کیف پول حمل کرد.
پیچیده‌ترین قسمت این سیستم، ایمپلنت ریز است که طی یک عمل جراحی دو ساعته، نزدیک شبکیه کاشته شده و این حامل 60 الکترود است.

رایانه سیگنال‌های دریافتی از دوربین ویدیوئی را پردازش و به طور بی‌سیم اطلاعات را به ایمپلنت‌ها بازچینش می‌کند.
چشم بیونیکی یک فرایند تولید غیرمعمول را می‌طلبد ؛ فرانیدی که در آن، مهندسان بسیار متبحر به منظور اتصال هر یک از آرایه 60 الکترود، به طور دستی با میکروسکوپ‌هایی کار می‌کنند.
تقریبا تمامی مراحل تولید این چشم، زیر میکروسکوپ انجام شده است
 

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو