ما را حمایت کنید
 
سیبادو

در یک رقابت تبلیغاتی جدید، فضانوردان لومیایی در فرودگاهی که سامسونگ به تازگی آنرا s5 نامید حاضر شدند

 مدتی پیش شرکت سامسونگ در یک حرکت تبلیغاتی بزرگ و پرهزینه به تغییر نام ترمینال شماره ۵ فرودگاه معروف و پر تردد هیثرو لندن به نام "GAlaxy S5"ً اقدام کرد و با این کار تعجب مسافران را برانگیخت!

اما چندی نگذشت که شرکت مایروسافت در یک اقدام تبلیغاتی جالب تعدادی از فضانوردان خود را با نام "لومیا" به این فرودگاه فرستاد تا محصولات خود را به رخ مسافران و البته سامسونگ بکشاند. فضا نوردان لومیایی اظهار امیدواری کردند که محصولات جدید مایکروسافت با نام تجاری "لومیا"  lumia  از محصولات گلکسی اس ۵ Galaxy S5 سامسونگ گوی سبقت را بروباید!

در ادامه تصاویر این حرکت فضا نوردان را خواهید دید.فضانوردان لومیا

 

 

 

 

 
 
ارسال در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, توسط سیبادو

این روزها اینستاگرام خیلی خوب توانسته جای خود را در بین کاربران شبکه های اجتماعی باز کند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد.

 فیلترها، امکانات و ابزارهای هرچند مختصراین محیط مجازی، همه و همه باعث استوار ماندن آن برای به اشتراک گذاری عکس میان کاربران شده است. طی این مطلب قصد داریم با هم به بعضی از امکانات این شبکه و نحوه تعامل بهتر با دیگر کاربران بپردازیم. مسلما آشنایی دقیق و شناخت صحیح، توانایی ما را در موفقیت و ایجاد جایگاه مناسب در این شبکه اجتماعی تضمین می کند. راجع به اینستاگرام در ویکیپدیا می خوانیم:

 

اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه های اجنماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. یک ویژگی متمایز اینستاگرام محدود کردن عکسها به فرم مربع شبیه به عکس دوربینهای اینستماتیک کداک یا پولاروید (برخلاف نسبت تصویر ۳:۴ که عموما برای دوربین عکاسی موبایلها استفاده میشود) است. کاربران همچنین میتوانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. حداکثر زمان برای ویدئوهای اینستاگرام ۱۵ ثانیه می باشد.”



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, توسط سیبادو

گیاه تاج‌خروس عضو خانواده گیاهان گل‌دار تاج‌خروسیان است که شامل چغندر، اسفناج و کینوا می‌شود. وجه مشخصه این خانواده سرعت‌بالای رشد و طبیعت رقابتی آن‌ها است.

 تکمیل منبع پروتئین:

 متناسب باکیفیت این گیاه متشکل از 13 تا 19 درصد پروتئین است که از پروتئین‌های موجود در غلات ماند برنج، ذرت و گندم‌سیاه بیشتر است. این پروتئین همچنین حاوی تمامی هشت آمینواسید ضروری است که این گیاه را به منبع خوبی برای تأمین پروتئین برای گیاهخواران بدل کرده است.

 بدون گلوتن:

 تاج‌خروس نیز مانند کینوآ و گندم سیاه به طور طبیعی بدون گلوتن است. گلوتن نه‌تنها برای کسانی که از بیماری سلیاک رنج می‌برند مضر است برای هر کسی بدون هیچ حساسیتی نیز بد است زیرا پروتئینی را به نام زنولین فعال می‌سازد. همچنین حاوی فیتیک اسید است، ترکیبی شیمیایی که بسیاری از مواد معدنی مهم نظیر منیزیم را از فراهمی زیستی خارج می‌کند.

 فایده برای قلب و عروق:

 روغن تاج‌خروس برای مریضان مبتلابه بیماری شریان‌های کرونری مفید است. همچنین در درمان تصلب شرایین یا باریک شدن شریان‌ها نیز مؤثر است.

سرشار از فیبر غذایی:

 یک فنجان گیاه تاج خروس پخته شده 5 گرم فیبر غذایی دارد یا 21 درصد نیاز روزانه ما را تأمین می‌کند. بخش اعظم این فیبر غیر قابل حل هستند که سالم و دست نخورده از روده‌ها عبور کرده و تأثیری ضد یبوستی دارد. همچنین حاوی فیبر حلال نیز می‌باشد که علاوه بر جذب آب و کاهش هضم از مزایای کاهش کلسترول نیز برخوردار است. بنابراین منبع مناسبی برای رژیم غذایی کاهش وزن است.

 انبوهی از مواد معدنی:

 یک فنجان گیاه تاج خروس پخته شده 29 درصد آهن، 40 درصد منیزیم، 36 درصد فسفر و 105 درصد منیزیم بدن را تأمین می‌کند. همچنین حاوی مقدار بسیاری کلسیم، پتاسیم، روی، مس و سلنیوم است. در عوض فاقد بخش اعظم ویتامین‌ها به استثنای ویتامین B6 و فولیک اسید است.

 
ارسال در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, توسط سیبادو


دانشمندان استرالیایی پرده از راز تمیزی پوست مارمولک­‌ها برداشتند. آنها دریافته‌اند که پوست این جانور ..

 به گزارش sebado به نقل ازScienceNews، مارمولک­‌های خانگی پوستی دارند که خود به خود تمیز می­‌شود و این خاصیت باعث خشک و تمیز بودن پوست‌شان می­‌شود.دانشمند استرالیایی جولانتا واتسن یک مارمولک گکو (نوعی مارمولک که سر بزرگ و پوست نرم دارد و حشره‌خوار است) را از فریزر آزمایشگاهش برداشت تا برای آزمایش آماده کند. در همین حین وی متوجه قطرات کوچک آب در سراسر پوست مارمولک شد. این قطرات به سرعت بزرگ و سپس ناپدید شدند.جولانتا و همسرش، گرگوری واتسن که در دانشگاه استرالیا کار می­‌کنند در چند زمینه علمی مطالعاتی را پیش می‌‌برند. در طی این سال­‌ها این دو پژوهش­‌هایی در باب ویژگی­‌های نادر گیاهان و حشرات نیز انجام داده‌­اند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, توسط سیبادو

کارشناسان فضایی به دنبال ساخت راکت جدیدی هستند که مدت زمان سفر انسان به مریخ ...

 سفر به مریخ و کشف عجایب سیاره سرخ همواره یکی از آرزوهای انسان ها بوده است. ارسال ماهواره های فضایی یا کاوشگرهای مختلف به این سیاره راهگشای کارشناسان ناسا بوده که از میان آنها می توان کاوشگر کنجکاوی را نام برد.این کاوشگر از زمان فرود بر سیاره مریخ و ارسال اطلاعات مختلف توانست بخش جدیدی از این سیاره را به کارشناسان نشان دهد. در حال حاضر، سفر به سایر اجرام بیش از چندین ماه به طول می انجامد و در نهایت مشخص نیست که آیا فضانورد قادر به بازگشت به زمین خواهد بود یا خیر.

 به همین دلیل سفرهای فضایی را «سفرهای بی بازگشت» نیز نامیده اند.اما اکنون کارشناسان ناسا اعلام کرده اند که به دنبال راه حل جدیدی هستند تا سفر به مریخ را از چند ماه به ۳۹ روز کاهش دهند. این پروژه جدید راکت VASIMR نام دارد که انرژی الکتریکی برای تبدیل سوخت هایی مانند هیدروژن، هلیوم یا دیوتریوم را به گازهای پلاسمایی که حرارت آنها تا ۱۹.۸ میلیون درجه فارنهایت افزایش پیدا می کند، مورد استفاده قرار می دهد. این گاز پلاسمایی با استفاده از میدان مغناطیسی برای انرژی دادن به فضا پیما به لوله های موتوری آن انتقال داده می شود.

این فناوری جدید می تواند یک فضاپیما یا شاتل را با سرعتی در حدود ۵۵ کیلومتر بر ثانیه به مریخ بفرستد تا دور جدیدی از سفر به مریخ و تنها در مدت ۳۹ روز آغاز شود.این کاوشگر از زمان فرود بر سیاره مریخ و ارسال اطلاعات مختلف توانست بخش جدیدی از این سیاره را به کارشناسان نشان دهد. در حال حاضر، سفر به سایر اجرام بیش از چندین ماه به طول می انجامد و در نهایت مشخص نیست که آیا فضانورد قادر به بازگشت به زمین خواهد بود یا خیر. به همین دلیل سفرهای فضایی را «سفرهای بی بازگشت» نیز نامیده اند.کارشناسان فضایی به دنبال ساخت راکت جدیدی هستند که مدت زمان سفر انسان به مریخ را از ۶ ماه به ۳۹ روز تغییر خواهد داد.

 
ارسال در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, توسط سیبادو