ما را حمایت کنید
 
سیبادو
 

 

هشدار مهم: اعمال تغییرات اشتباه در رجیستری ویندوز ممکن است به طور کامل سیستم عامل شما را از کار بیندازد، پس چنانچه مهارت لازم را در به کارگیری این ترفند ندارید، بهتر است از انجام آن چشم پوشی کنید. همچنین با بازنشانی رمزعبور سیستم عامل به این روش، دسترسی شما به فایل ها و اطلاعات encrypt (رمزنگاری) شده از بین می رود.

 
 

امنیت بسیار پایین ویندوز اکس پی موجب شده بود تا کاربران مبتدی نیز براحتی مرحله رمز عبور اولیه ویندوز را رد کرده و بدون در اختیار داشتن رمز، بتوانند وارد رایانه شوند و رمز مدیر سیستم را نیز از بین ببرند. انجام این کار در مواقعی که رمز عبورتان را فراموش کرده اید و قصد ورود بی اجازه به رایانه دیگران را ندارید، بسیار مفید است چرا که می توانید بدون دراختیار داشتن رمز عبور، وارد سیستم عامل شده و رمز جدیدی را برای خود تعریف کنید. با توجه به این موضوع و بروز این مشکل در سیستم های عامل ویندوز ویستا و 7، و از آنجا که امنیت این سیستم ها بسیار بالاتر از ویندوز اکس پی است و دور زدن رمز عبور آن براحتی امکان پذیر نیست.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:بازنشانی رمز عبور ویندوز ویستا , توسط سیبادو

 

 

 
ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!

روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید.سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.

بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 یک ترفند جدید که در نرم افزار Word 2010 نهفته است، قابلیت عکس ‏برداری از صفحه Word و همچنین عکس ‏برداری از سایر پنجره‏های باز موجود، می‏باشد.

 
 
فرض کنید قصد دارید از یکی از پنجره‏های ویندوز عکس بگیرید و آن را وارد محیط Word کنید. با استفاده از این قابلیت درWord 2010 از نرم افزارهای جانبی مخصوص عکس گرفتن از پنجره‏های ویندوز بی نیاز می‏شوید و علاوه بر آن سرعت کار شما نیز بیشتر می‏شود.
در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت جدید Word 2010 و طرز کار آن بپردازیم.
بدین منظور:
نرم افزار ورد 2010 را اجرا نمایید. در نوار بالای صفحه به تب Insert بروید. و در محدوده Illustrations بر روی Screenshotکلیک کنید.
خواهید دید که این ترفند پیش نمایشی از کلیه پنجره‏هایی که هم اکنون باز است ظاهر خواهد شد. یکی از این پنجره‏ها خود Word است.
اکنون در صورتی که بر روی پیش نمایش یکی از پنجره‏ها کلیک کنید، از آن پنجره عکس گرفته خواهد شد و تصویر عکس به همان صورت وارد صفحه Word خواهد شد.
همچنین در صورتی که بخواهید تنها از قسمت خاصی از صفحه، عکس بگیرید کافی است پس از کلیک بر روی Screenshot بر روی Screen Clippingکلیک کنید. با این کار ظاهر صفحه شفاف خواهد شد و با استفاده از کلیک چپ ماوس می‏توانید محدوده مورد نظر
که می‏خواهید از آن عکس بگیرید را مشخص کنید. با رها کردن کلید ماوس، عکس گرفته می‏شود و مستقیماً وارد صفحه Word می‏گردد

 

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

توییتر (به انگلیسی: Twitter)‏ یک شبکه‌ی اجتماعی و سرویس ارائه دهنده‌ی میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۱۴۰ حرف، پیام متنی را که توییت (به انگلیسی: Tweet)‏ نامیده می‌شود، ارسال کنند.

 
توییتر در مارس ۲۰۰۶ توسط جک دورسی ایجاد شد و در جولای ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ دارای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال بوده است که ۳۴۰ میلیون توییت در روز ارسال می‌کنند و بیش از ۱.۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.
توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» (به انگلیسی: ?What are you doing)‏ پا به میدان وب ۲.۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟» (به انگلیسی: ?What"s happening)‏ تغییر کرد. یکی از ویژگی‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ۱۴۰ کاراکتر است. این دو شناسه به قدری نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیّت رسید. در توییتر افزون برفرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس، و صدا نیز ارسال کرد. توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:آشنایی صفحه شبکه اجتماعی توییتر اینترنت کامپیوتر , توسط سیبادو
 

 

 

 
 

محققان علت طول عمر زنان را کشف کرده و اظهار داشتند که زنان به علت سیستم ایمنی بدنشان زندگی های سالمتری نسبت به مردان دارند.یک تحقیق جدی نشان می دهد که سطح گلبولهای سفید که عامل مبارزه با عفونتها هستند با بالارفتن سن در مردان، در مقایسه با زنان کمتر می شود.طول عمر متوسط مردان 79 سال است درحالی که این میزان برای زنان 82 سال تخمین زده شده است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (به انگلیسی: National Aeronautics and Space Administration)‏ به اختصار ناسا (به انگلیسی: NASA)‏ بزرگترین سازمان فضایی سراسر جهان است.

 
 

ناسا با نگرانی کنگره آمریکا از عقب‌ماندگی فناوری آمریکا از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و با امضای رئیس جمهور دوایت آیزنهاور در ۲۹ ژوئیه ۱۹۵۸ ایجاد شد.

عملیات ناسا در ۱ اکتبر ۱۹۵۸ با جذب ۸۰۰۰ کارمند، بودجهٔ سالانه ۱۰۰ میلیون دلار، ۳ آزمایشگاه پژوهشی عمده و دو امکان تست کوچک آغاز شد. این سازمان وارد یک رقابت فضایی با سازمان فضایی شوروی شد. در ابتدا کارهای ناسا بسیار ابتدایی بود و کار خود را با نورت امریکن ایکس-۱۵ آغاز کرد. سپس پروژه عطارد را برای کشف این که آیا انسان می‌تواند در فضا زنده بماند، آغاز شد. طی این پروژه نخستین فضانورد آمریکایی آلن شپارد، ۱۵ دقیقه در فضا پرواز کرد. یک ماه پیش از آلن شپارد، یوری گاگارین اهل شوروی یک بار کره زمین را با وستوک-۱ دور زد و نخستین دورهٔ رقابت فضایی به سود شوروی پایان یافت.


ادامه مطلب...

 

 

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن سردرد، نفس کشیدن عمیق است که می توانید بکشید و به کمک آن باید اکسیژن کافی به سرتان برسد. به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکار نیوز یکی از بیماری هایی که شاید افراد زیادی به آن مبتلا می شوند سردردهای سخت است که برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان های شیمیایی قرار بگیرند.

 
 

غذاهایتان را درست انتخاب کنیدانتخاب درست غذاهایی که می خورید می تواند به شما در داشتن یک زندگی بدون سردرد کمک کند.فست فود از جمله مهم ترین غذاهایی است که باعث سردرد می شود و همچنین از خوردن خوراکی هایی که سرخ شده اند و یا دودی اند خودداری کنید چرا که میزان خطر سردرد را در بدن شما زیاد می کند.

نفس عمیق بکشیدیکی از بهترین راه ها برای از بین بردن سردرد نفس کشیدن عمیق است.با نفس کشیدن عمیق اکسیژن رسانی به مغز شما زیاد می شود و راحت تر می توانید سردردهایتان را درمان کنید. نفس کشیدن عمیق باعث می شود تا میزان زیادی از هوا به طور همزمان وارد رگ های شما شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

به گفته متخصصان دانشکده بهداشت و طب حاره‌ای که نتایج این تحقیق را در نشریه «کلیک پلوس وان» منتشر کرده‌اند، پشه‌های ناقل انگل مالاریا سه برابر بیشتر از پشه‌های فاقد انگل جذب بوی بدن انسان می‌شوند.

 
 

پزشکان معتقدند انگل مالاریا حس بویایی پشه را تقویت و گزش پشه را کنترل می‌کند.

دکتر «جیمز لوگان» در‌این‌باره می‌گوید: چیزی که مرا متعجب می‌کند این است که انگل مالاریا چقدر هوشمند است. این انگل دائم در حال تکامل است و به نظر می‌رسد همیشه یک قدم از ما جلوتر است.

دانشمندان برای انجام دادن این تحقیق، پشه مالاریا را به کشنده‌ترین نوع مالاریا موسوم به «پلاسمودیوم فالسی‌پارم» آلوده کردند. در محفظه‌ای که این پشه‌ها قرار داشتند جوراب‌های نایلونی قرار دادند که افراد داوطلب ۲۰ ساعت آنها را پوشیده بودند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

 
 

وبلاگهاي جديد همراه با لينك ها و توصيف مختصري ارائه مي شوند كه اين توصيف ها بوسيله RSS در دسترس قرار مي گيرند. كانالها (Channels) اينها لينكهايي به زبان XML هستند كه به مقالات و وبلاگهاي جديد آدرس مي دهند. و بعضي وقتها با عنوان Feed ناميده مي شوند. تغذيه(Feeds) ــ اينها فايلهايي به زبان XML هستند كه معمولاً شامل لينكهايي به مقالات و وبلاگها همراه با يك توصيف مختصر مي باشند. كه به اين لينك ها گاهي كانال (Channel) گفته مي شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

سعی کن بین اطلاعات یاد گرفته شده و مطالب قبلی در ذهنت ارتباط برقرار کنی تا فراموشی آن‌ها کمتر شود.

 
 

فرآیند درس خواندن شامل چند بخش اصلی است و مطالعه به تنهایی نمی تواند به یادگیری کامل و به خاطر آوردن مطالب منجر شود. در این نوشته ابتدا به گام های اساسی مطالعه و سپس به چند روش برای مبارزه با فراموشی مطالب اشاره می کنیم.

1. به پیش نیاز منابعی که می خوانی توجه کن
اگر مطالب پیش زمینه اصلی را یاد نگرفته باشی حتی اگر مطالب جدید را حفظ کنی باز هم احتمال فراموشی مطلب وجود دارد؛ مثلا در درس عربی تا صرف فعل را یاد نگرفته باشی، نمی توانی فعل ماضی و مضارع بسازی .پس قبل از یادگیری درس حتما سعی کن ضعف خود را در مطالب قبلی مرتبط از بین ببری.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مهارت فراموش دروس , توسط سیبادو

 

 

محققان می گویند، عطسه، نشان می دهد ما با دیگران چه تفاوت هایی داریم و زیر و بم های شخصیت مان را آشکار می کند.

 
 

فرقی نمی‌کند که دچار آلرژی بهاره شده باشید یا سرماخوردگی شما را دچار خود کرده باشد. عطسه به هر دلیلی که سراغتان بیاید، می‌تواند بدون اجازه شما، شخصیت‌تان را آشکار کند. روانشناس‌ها سال‌هاست که برای رمزگشایی عطسه افراد پژوهش می‌کنند و نتایج چند بررسی آن‌ها، ثابت کرده، عطسه‌های به ظاهر بی معنا، تمام آنچه در خود پنهان کرده‌ایم را بیرون می‌ریزند. محققان می‌گویند، همین واکنش طبیعی ساده، نشان می‌دهد ما با دیگران چه تفاوت‌هایی داریم و زیر و بم‌های شخصیت‌مان را آشکار می‌کند. پس اگر می‌خواهید کمی مرموز بمانید و به آسانی کشف نشوید، عطسه هایتان را حبس کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

شاید این روزها خیلی شنیده‌اید که دوستان و اطرافیان شما پس از بهبود سرماخوردگی همچنان از سرفه رنج می‌برند و شاید هم خود شما این مشکل را دارید.

 
 
سرفه مزمن می‌تواند علل مختلفی داشته باشد؛ از جمله علل سرفه مزمن می‌توان به حساسیت و آلرژی، سینوزیت و ترشحات پشت حلق، آلودگی هوا، گرد و غبار، برگشت اسید معده یا ترش کردن، سیگار کشیدن، حیوانات خانگی، عفونت ریه، التهاب حلق، سل و بدخیمی اشاره کرد.
گاهی سرفه علامت یک بیماری است، بنابراین در برخورد با سرفه‌های مزمن و طولانی حتما بایدبه پزشک مراجعه کرد و علت آن را پیدا و درمان کرد.
پس از آن که علت سرفه مزمن مشخص شد، می‌توان از روش‌های ساده و بی‌عارضه‌ای در کاهش یا درمان آن استفاده کرد.
خشکی هوا می‌تواند یکی از علل ایجاد یا تشدید سرفه باشد، یک توصیه عمومی استفاده از دستگاه بخور بویژه بخور سرد در منزل یا محل کار برای تمامی افراد است بویژه کسانی که از مشکلات تنفسی از جمله سرفه مزمن، سینوزیت یا حساسیت‌های تنفسی رنج می‌برند.
گل ختمی گیاهی با طبع سرد است که اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد. نوشیدن جوشانده گل ختمی به دلیل داشتن ترکیبات موسیلاژی و نرم‌کننده می‌تواند برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مفید باشد. این گیاه همچنین دارای اثرات خلط‌آور خوبی است.دم‌کرده یا جوشانده آویشن نیز از ترکیبات گیاهی بسیار موثر در درمان سرفه است. حتما از ترکیب عسل و لیمو نیز شنیده‌اید. می‌توانید برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های شدید آن را امتحان کنید.
در شرق آسیا و چین از ترکیب زنجبیل، پیازچه و عسل و سپس جوشاندن آن برای حدود ۱۰ دقیقه و نوشیدن آن برای چند بار به عنوان یک معجزه‌گر برای کاهش یا درمان سرفه‌های شدید یا مزمن نام می‌برند.
یک روش دیگر این است که دارچین پودر نشده را جوشانده و پس از صاف کردن میل کنید. دم‌کردن عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار موثر است. بارهنگ، حریره بادام و دانه به نیز می‌تواند به عنوان نرم‌کننده سینه و کاهنده سرفه استفاده شود.
یک ترکیب دیگر اضافه کردن حدود ۴۰ ـ۳۰ قطره تنتور شیرین بیان در یک لیوان آب گرم و نیز یک قاشق موم عسل است که می‌تواند باعث روان شدن مخاط و کاهش سرفه شود. البته مصرف آن برای کسانی که دارای فشارخون بالا هستند، ممنوع است. ترکیبات نعنا و ثعلب نیز درمان خوبی برای سرفه‌های مزمن است.
ماساژ قسمت بالایی قفسه سینه و ناحیه زیر شانه‌ها تا دیافراگم نیز روش بسیار خوبی در تحریک ریه‌ها برای بهتر شدن تهویه و روان شدن جریان مخاط و کاهش سرفه است.
ارسال در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

.

 

 

 

 
 

شرکت الکتریکی LG ، که در سئول کره جنوبی واقع شده است ، یکی از بزرگترین شرکت های محصولات الکتریکی است .این شرکت محصولاتش به 5 قسمت تقسیم بندی شده است : دستگاههای ارتباطی مانند موبایل ، سرگرمی خانگی ،لوازم برقی خانگی ،تهویه هوا ، تسویه انرژی هستند .این شرکت دومین شرکت تولید کننده تلویزیون در جهان بعد از شرکت سامسونگ و پنجمین واحد تولید کننده موبایل در سه ماهه دوم 2012 بوده است .شرگت گلدایران نمایندگی رسمی شرکت LG در ایران است .
 
بنا بر آنچه قبلا دیده و شنیده ایم ، ما در مورد آخرین نسخه جاروبرقی LG که به صدای شما پاسخ میدهد صحبت کردیم .این محصول به تازگی ساخته شده است و برای کسانیکه دوست دارند در شرایط و محیط آینده زندگی کنند بسیار مناسب است .شاید دفعه بعدی که شما نیاز دارید ماشین لباسشویی جدیدی برای منزلتان تهییه کنید ، به فکر این باشید که از آخرین نسخه موجود در بازار خریداری کنید . خوب است که بدانید این شرکت بار دیگر نوآوری جدیدی را عرضه کرده است . ماشین لباسشویی جدید LG در طول عملیات به آب نیازی ندارد .
آیا به نظر شما این سحر یا جادو است که ماشین لباسشویی بدون نیاز به آب کار کند ؟مسئولین شرکت LG نمیخواهند چیز زیادی در این رابطه افشا کنند .ما در مورد اینکه این ماشین لباسشویی به صورت کامل یا تقریبی بدون آب است چیز زیادی نمیدانیم .آنها میخواهند این موضوع را به صورت راز تجاری نگه دارند . خوشبختانه این راز مدت زمان طولانی طول نمیکشد. و این ماشین لباسشویی در مراحل اولیه تولید قرار دارد .
ارسال در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

 

 
 

مرد بیکاری برای سِمَتِ آبدارچی در مایکروسافت تقاضا داد.

رئیس هیئت مدیره با او مصاحبه کرد و تمیز کردن زمینش رو – به عنوان نمونه کار- دید و گفت: «شما استخدام شدین، آدرس ایمیلتون رو بدین تا فرم‌های مربوطه رو واسه‌تون بفرستم تا پر کنین و همینطور تاریخی که باید کار رو شروع کنین…

مرد جواب داد: «اما من کامپیوتر ندارم، ایمیل هم ندارم!»

رئیس هیئت مدیره گفت: «متأسفم. اگه ایمیل ندارین، یعنی شما وجود خارجی ندارین. و کسی که وجود خارجی نداره، شغل هم نمیتونه داشته باشه.»



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

 

 
 

مسافرکش بدون مسافر داشته می رفته، کنار خیابون یه مسافر مرد با قیافه ی مذهبی می بینه کنار می زنه سوارش می کنه. مسافر روی صندلی جلو می نشینه. یه دقیقه بعد مسافر از راننده تاکسی می پرسه: آقا منو می شناسی؟ راننده می گه: نه…
راننده واسه یه مسافر خانم که دست تکون می داده نگه می داره و خانمه عقب می نشینه. مسافر مرد دوباره از راننده می پرسه: منو می شناسی؟ راننده می گه: نه. شما؟ مسافر مرد می گه: من عزرائیلم. راننده می گه: برو بابا! اُسکول گیر آوردی؟ یهو خانمه از عقب به راننده می گه : ببخشید آقا شما دارین با کی حرف می زنین؟ راننده تا اینو می شنوه ترمز می زنه و از ترس فرار می کنه…
بعد زنه و مرده با هم ماشین رو می دزدند
 
ارسال در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
يک روزنامه لبناني اعلام کرد؛ سه گروه تحقيقاتي از سوي چند تن از مراجع عظام تقليد و حوزه‌هاي علميه براي بررسي معجزه اخير در حرم حضرت خوله(س) دختر سيدالشهداء(ع)، به شهر بعلبک در لبنان اعزام شدند.
تحقيقات مراجع درباره معجزه حرم حضرت خوله(س)
 
روزنامه لبناني "الأخبار" که از رسانه‌هاي نزديک به حزب‌الله لبنان به شمار مي‌آيد، با اعلام اين خبر نوشت: در پي جوشش خون از در و ديوار و ضريح حرم حضرت خوله(س) در بعلبک، سه گروه تحقيقاتي از سوي چند تن از مراجع عظام تقليد و حوزه‌هاي علميه براي بررسي معجزه اخير در حرم حضرت خوله(س) دختر سيدالشهداء(ع)، به شهر بعلبک در لبنان اعزام شدند تا ماهيت مايع سرخ‌رنگ ترشح‌شده از در و ديوار و ضريح اين آستان را بررسي کنند که نتايج اين تحقيقات پس از دستيابي نيز به‌زودي اعلام خواهد شد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

طي سال هاي گذشته و همزمان با پيشرفت هايي كه در زمينه استفاده از انرژي هسته اي صورت گرفته است ، مجموعه اي از مفاهيم و عبارات نيز وارد زبان روزمره فارسي شده كه اگر چه بارها در رسانه ها شنيده مي شوند‌،اما برخي از آنها در اذهان مردم شفافيت چنداني ندارند. يكي از اين عبارات

 
 

سانتريفيوژ انواع و اقسام مختلفي داشته و استفاده از آن در بحث توليد انرژي هسته اي تنها يكي از موارد كاربردي آن است . شايد ساده ترين نوع استفاده از اين تكنيك ، ريختن سبزي هاي شسته شده در سبدي مخصوص و چرخاندن آن با استفاده از دستگيره و خارج نمودن آب اضافي از آنها باشد.
سانتريفيوژ به هر دستگاهي گفته مي شود كه با سرعت زيادي به دور خود چرخيده و در همين حال با استفاده از نيروي گريز از مركز ايجاد شده ، مواد درون خود را نيز به بيرون پرتاب مي كند.

بررسي اين فرايند در نوع خود كار ساده اي است . آزمايشي ساده مي تواند بسياري از علامت ها پرسش ها را از ميان بردارد . سطل آبي را برداشته و در حالي كه تا نيمه پر از آب است ، با سرعت به دور خود چرخانده و پس از چند دور پرتاب كنيد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

زمانيکه از کامپيوترها، سيستمهاي سرگرم کننده صوتي يا تصويري و يا تلفنها استفاده مي کنيد، قطعات گوناگون اجزاء سيستمها اجتماعي از وسايل الکترونيکي را بوجود مي آورند. اين وسايل با يکديگر از طريق بکارگيري تنوعي از سيم ها، سيگنالهاي راديويي وجريانهاي نوري مادون قرمز، ارتباط برقرار مي نمايند.

معرفي:
روشهاي گوناگوني وجود دارند که میتوانند وسايل الکترونيکي را به يکديگر متصل نمایند. براي مثال:
کابلهاي ترکيب کننده.
سيم هاي برقي.
کابلهاي اينترنت(شبکه داخلي).
Wifi (ازطريق شبکه محلي بي سيم [WLAN])
سيگنالهاي مادون قرمز.
زمانيکه از کامپيوترها، سيستمهاي سرگرم کننده صوتي يا تصويري و يا تلفنها استفاده مي کنيد، قطعات گوناگون اجزاء سيستمها اجتماعي از وسايل الکترونيکي را بوجود مي آورند. اين وسايل با يکديگر از طريق بکارگيري تنوعي از سيم ها، کابلها، سيگنالهاي راديويي وجريانهاي نوري مادون قرمز، ارتباط برقرار مي نمايند.
اتصال نمودن وسايل و دستگاهها هرروزه بيشتر پيچيده مي شوند. در اين مقاله، به يک روش اتصال وسايل و دستگاهها که بلوتوثناميده ميشود که ميتواند اين پروسه را بصورت ساده و موثر انجام دهد، نگاه مي کنيم .
يک اتصال دهنده بلوتوث بصورت بي سيم و خودکار است، و داراي ويژگيهايي قابل توجه بوده که ميتواند زندگي روزانه ما را ساده نمايد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

در دوره‌ای که تلفن‌های هوشمند از ابزارهای اصلی برای تبادل اطلاعات و فعالیت‌های کاری به شمار می‌روند،حفظ حریم امنیتی این دستگاه‌ها تا حد امکان یکی از ضروریات است.

 
 

استفاده از ابزارهایی هم‌چون تلفن همراه امروزه به یکی از رایج‌ترین روش‌های برقراری ارتباط با جهان پیرامون تبدیل شده است به گونه‌ای که با بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطی کمتر کاری را می‌توان بر بستر وب متصور شد که امکان انجام آن از طریق تلفن‌های همراه با قابلیت اتصال به اینترنت وجود نداشته باشد.
استفاده هرچه بیش‌تر از دستگاه موبایل، نگرانی حول امنیت فعالیت‌های انجام شده را بیش‌تر می‌کند. این مساله به خصوص در صورتی که از تلفن همراه برای کار استفاده شود، اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. البته باید به خاطر داشت که اگر موبایل شخصی با سرور ای‌میل محل کارش پیکربندی شده باشد، احتمالا برخی از نکات امنیتی که در مقاله مرکز ماهر که اطلاعات این گزارش از آن برگرفته شده است، به آن اشاره کرده است توسط کارفرما پیاده سازی شده است.
در زیر به برخی نکات که رعایت آن‌ها می‌تواند امنیت معقولی را برای تلفن همراه به ارمغان آورد، اشاره شده است .


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

پنجاه و نهمین سوره قرآن کریم است که در مدینه منوره نازل شده و ۲۴ آیه دارد.

 
 

از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است: هر کس سوره حشر را قرائت کند بهشت و جهنم و عرش و کرسی و حجاب های آن و آسمان های هفتگانه و زمین های هفتگانه و هوا و بادها و پرندگان و درختان و کوه ها و خورشید و ماه و فرشتگان، همگی بر او درود و صلوات می فرستند و برای او طلب مغفرت و آمرزش می کنند و اگر همان روز یا شب قرائت سوره حشر، از دنیا برود شهید محسوب می شود.

در سخنی از امام صادق علیه السلام آمده است:

هر کس در عصرها سوره الرحمن و حشر را قرائت نماید خداون فرشته ای را با شمشیر برهنه مأمور می کند تا صبح از او مراقبت نماید.

در روایت دیگری از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده: هر کس سوره حشر را قرائت نماید عضو حزب الله است که رستگارانند.

نس بن مالک از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت کرده است که به مردی فرمود: هر گاه می خواهی به رختخواب بروی سوره حشر را قرائت کن و اگر مردی شهید محسوب می شوی.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

معمولا انسان ها برای به دست آوردن شناخت بیشتر از دوستان و اطرافیان خود و یا شناخت سطحی از کسانی که برای اولین بار با آنها رو به رو می شوند به گزینه های مختلفی پناه می برند که حدس زدن شخصیت طرف مقابل از روی لباس پوشیدن ،امضا و یا شیوه دست دادن او از جمله این امور است.

 
 

شناخت شخصیت افراد از روی رنگ چشم گزینه جدیدی است که در روابط انسانی بی تاثیر نبوده و چنانچه درست به کار رود مشکلات زیادی را حل خواهد کرد .مطلب زیر که توسط یکی از انجمن های اینترنتی عربی منتشر شده است به بررسی انواع رنگ چشم و شخصیت دارندگان آن می پردازد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

تهران برای چندمین ماه متوالی در صدر آلوده‌های اینترنتی قرار گرفت.

 
 

براساس بررسی‌های صورت گرفته استان تهران در فروردین ماه سال ۹۲ دارای ۲۸ آدرس ارسال کننده بدافزار بوده و برهمین اساس به عنوان آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور شناخته شده است.

همچنین طی این مدت استانی که از آن به عنوان ناشناس یاد شده با داشتن هفت آدرس ارسال کننده بدافزار در رتبه دوم جدول آلودگی‌های اینترنتی قرار گرفته و پس از آن گیلان با داشتن پنج آدرس رتبه سوم جدول آلوده‌های اینترنتی را از آن خود کرده است.

قزوین و استان مرکزی نیز هر یک چهار آدرس آلوده داشته‌اند و پس از آن‌ها خوزستان با دشاتن سه آدرس آلوده سومین استان پاک و پنجمین استان آلوده کشور به شمار می‌رود.

همچنین بنا بر اعلام مرکز ماهر، استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، خراسان رضوی، چهار محال بختیاری، اصفهان و آذربایجان غربی استان‌هایی هستند که با داشتن یک آدرس آلوده، پاک‌ترین استان‌های اینترنتی کشور محسوب می‌شوند.

فروردین ماه امسال مازندران، زنجان، ایلام و آذربایجان شرقی نیز به عنوان دومین استان‌های پاک کشور شناخته شده‌اند.

فروردین سال ۹۰، استان مازندران با ۵۹۹، تهران با ۲۳۳ و بوشهر با ۲۰۴ آدرس آلوده به ترتیب آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی کشور بوده‌اند که هر یک با اختلافی بسیار فاحش از نظر تعداد سایت‌های آلوده امسال به نوعی دیگر در جدول آلودگی‌ها قرار گرفته‌اند.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

کلمه عبوری که هک کردن آن سخت باشد و در عین حال برای شما معنی داشته باشد به طوری که به خاطر سپردن آن آسان باشد، بهترین راه حل است... کلمه عبوری که هک کردن آن سخت باشد و در عین حال برای شما معنی داشته باشد به طوری که به خاطر سپردن آن آسان باشد، بهترین راه حل است. چگونه می توان کلمه عبوری انتخاب کرد که در عین حال که می‌توان آن را به راحتی به خاطر سپرد به اندازه کافی نیز قوی باشد؟

 
 

کلمه عبوری که هک کردن آن سخت باشد و در عین حال برای شما معنی داشته باشد به طوری که به خاطر سپردن آن آسان باشد، بهترین راه حل است... کلمه عبوری که هک کردن آن سخت باشد و در عین حال برای شما معنی داشته باشد به طوری که به خاطر سپردن آن آسان باشد، بهترین راه حل است. چگونه می توان کلمه عبوری انتخاب کرد که در عین حال که می‌توان آن را به راحتی به خاطر سپرد به اندازه کافی نیز قوی باشد؟

این چالشی است که همه ما با آن روبرو هستیم. برای حل این مشکل مکآفی، یک شرکت امنیتی شناخته شده، سعی کرده است با چند پیشنهاد ما را در این زمینه یاری دهد. شرکت مزبور این پیشنهادات را به مناسبت روز کلمه عبور که توسط اینتل نامگذاری شده ارائه داده است. اینتل نیز به مناسبت این روز صفحه‌ای را ایجاد کرده است که در آن میزان قوی بودن کلمه عبور شما را اعلام می‌کند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

وایمکس نامی برای تکنولوژی است که در سراسر جهان برای اینترنت در حال حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 
 

با این حال این تکنولوژی در کشور ما که از فقر پهنای باند و توزیع اینترنت رنج می‌برد برای ابتدایی‌ترین شکل یعنی اتصال ثابت به اینترنت به کار می‌رود. وایمکس نامی برای تکنولوژی است که در سراسر جهان برای اینترنت در حال حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال این تکنولوژی در کشور ما که از فقر پهنای باند و توزیع اینترنت رنج می‌برد برای ابتدایی‌ترین شکل یعنی اتصال ثابت به اینترنت به کار می‌رود. به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، طی یکی دو سال اخیر دو شرکت ایرانسل و مبین‌نت روی تکنولوژی وایمکس سرمایه‌گذاری و تبلیغات گسترده‌ای انجام دادند و به دنبال آن مشتریان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرده‌اند. بسیاری از این مشترکان از روی ناچاری از فقدان اتصال ثابت در مناطق سکونت یا کار خود به سمت این سرویس روی آورده‌اند، اما خود وایمکس هم دارای محدودیت‌ها و ضعف‌هایی هم هست. ما با طرح و پاسخ به چند سوال معمول شما را با مزایا و معایب وایمکس آشنا می‌کنیم تا در انتخاب تصمیم بهتر برای خرید وایمکس یا رفتن به سمت روش‌های دیگر به شما کمک کنیم.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

بسیاری از ما اطلاعاتی نسبت به حیوانات دارند اما ان اطلاعات بسیار کم و سطحی هستند به همین دلیل باورهای غلطی برای ما ایجاد شده است که باید اصلاح کنیم.

 
 

انسان ها با توجه به تحقیقات یا تجربه های افراد دیگر اطلاعاتی را از حیوانات دارند اما این اطلاعات گاهی اوقات ممکن است به اشتباه در میان مردم جا افتاده باشد. برخی از آن ها به قدری گفته شده اند که دیگر به یکی از باورها تبدیل گشته اند. برای آن که به اشتباهات یک عمر خود پی ببرید بهتر است با مهمترین این اشتباهات آشنا شوید. این به شما کمک می کند تا کمی بیشتر به اطلاعاتتان توجه کنید.

حافظه ماهی قرمز
یکی از باورهای غلطی که بسیاری از ما نیز به آن اعتقاد داریم نبود هیچ حافظه ای در ذهن ماهی های قرمز است. می پنداریم که این موجودات حافظه یا عقلی برای گنجاندن خاطرات ندارند. این در حالی است که تحقیقات پیشرفته روی این ماهی ها نشان می دهد آن ها حافظه ای بسیار قوی دارند به طوری که می توانند تا یک هفته پیش را به خاطر آورند همچنین توانایی انجام کارهای سخت و آموزش هایی را نیز دارند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

هر چند بازی های رایانه ای و ویدئویی به دلیل ظرفیت بالایی که در ایجاد اثرات منفی دارند زیر ذره بین متخصصان روان شناسی قرار گرفته اند، اما محققان و توسعه دهندگان بازی های دیجیتالی در تلاشند تا نقش مثبت این بازی ها بر سلامت، یادگیری و دیگر اهداف اجتماعی را بیشتر به دنیا معرفی کنند.

 
 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایران نت نیوز، پیش از این قدرت غیرقابل انکار بازی ها در تشویق کودکان به خوردن و تغذیه سالم، کمک به نوجوانان در افزایش فعالیت های مغزی و حتی مواجهه با مشکلاتی نظیر فقر و تغییرات آب وهوایی به اثبات رسیده است.

بیشتر آمریکایی ها در نظرسنجی که اخیرا توسط بنیاد هریس انجام شده معتقدند که بین بازی های ویدئویی و رفتار خشونت آمیز افراد رابطه ای وجود دارد.

جو بایدن معاون ریاست جمهوری ایالات متحده بتازگی در جلسه ای که در کاخ سفید و پس از حادثه خشونت بار مدرسه سندی هوک که طی آن فردی روی ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال آتش گشوده بود، برگزار شد دستور داد تا در زمینه تاثیر بازی های ویدئویی روی کاربران تحقیقات بیشتری انجام شود، اما بسیاری از پژوهشگران معتقدند شواهد اندکی وجود دارد که ثابت می کند بازی های رایانه ای کاربران را به سمت خشونت سوق می دهد و در عوض به تاثیرات مثبت بازی های دیجیتالی اشاره دارند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

 

 
 

شما مي توانيد دسترسي افراد مختلف از جمله خانواده، همكار، هم اتاقي و ... را به كامپيوتر خود محدود كنيد و مشخص كنيد چه كساني به چه اطلاعاتي دست پيدا كنند. و حتي آنها را شناسايي كنيد. اما شناسايي افرادي كه از راه دور و از طريق يك شبكه به كامپيوتر شما دسترسي دارند كار آساني نيست. در اين حالت آسيب پذيري شما در برابر نفوذ خرابكاران و لو رفتن يا از دست رفتن اطلاعات و... بيشتر است. اما كارهايي وجود دارند كه اگر آنها را انجام دهيد و اين كارها تبديل به عادت شوند آنوقت دسترسي به اطلاعات شما بسيار سخت خواهد شد.

هر گاه كامپيوتر خود را براي كاري رها مي كنيد آن را در حالت Lock قرار دهيد يا در ويندوز XP آنرا Log off كنيد. حتي اگر كامپيوتر را براي چند دقيقه تنها مي گذاريد اين زمان براي سرقت اطلاعات شما كافي است.
هيچگاه در دسكتاپ كامپيوتر خود يك ميانبر به اطلاعات شخصي و محرمانه قرار ندهيد. چون اينكار سبب مي شود خرابكاران در كوتاه ترين زمان ممكن به اهداف خود دست يابند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

در حالی که اغلب سایتهای بانکی اجازه ساخت کلمه عبور/ پسورد با ۸ کارکتر را به شما می دهد، یک سایت فقط از شما ۸ کارکتر می خواهد، دیگری به شما اجازه ساخت پسورد با ۶۴ کارکتر می دهد، یکی به شما اجازه ساخت پسورد با عدد و حروف می دهد، یکی با خط فاصله ، یکی دیگر با علامت تاکید، یکی با کارکترهایی مانند @#$&% بدون کارکترهایی مانند ^*()[]! می دهد، یکی دیگر زمان را در قواعد پسورد دخیل می کند و در یک بازه زمانی باید پسورد خود را عوض کنید، بعضی اوقات نیز باید از حروف درشت در پسورد استفاده کنید، برخی دیگر اجازه استفاده از عدد در پسورد را نمی دهدو … شما چی فکر می کنید؟

 
 

در حالی که اغلب سایتهای بانکی اجازه ساخت کلمه عبور/ پسورد با ۸ کارکتر را به شما می دهد، یک سایت فقط از شما ۸ کارکتر می خواهد، دیگری به شما اجازه ساخت پسورد با ۶۴ کارکتر می دهد، یکی به شما اجازه ساخت پسورد با عدد و حروف می دهد، یکی با خط فاصله ، یکی دیگر با علامت تاکید، یکی با کارکترهایی مانند @#$&% بدون کارکترهایی مانند ^*()[]! می دهد، یکی دیگر زمان را در قواعد پسورد دخیل می کند و در یک بازه زمانی باید پسورد خود را عوض کنید، بعضی اوقات نیز باید از حروف درشت در پسورد استفاده کنید، برخی دیگر اجازه استفاده از عدد در پسورد را نمی دهدو … شما چی فکر می کنید؟


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

گاهی اوقات گزارش گرفتن از وضعیت خاموش و روشن شدن سیستم عامل هم مهم می شود. در این شرایط است که کاربران حرفه ای برگ برنده خود را رو می کنند، طوری که می شود زمان و تاریخ دقیق تعداد دفعاتی را که رایانه خود را خاموش و روشن کرده اید در اختیارتان قرار گیرد!
در چنین شرایطی باید بیش از پیش مراقب کارهایتان باشید، چرا که اگر رایانه ای را به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می دهید و بدون هماهنگی از آن استفاده کرده و بخشی از آن را به هم ریخته اید، نمی توانید براحتی روشن کردن رایانه و کار کردن با آن را منکر بشوید، زیرا کمی زیرکی می تواند دست شما را رو کند! در این پست قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن می توانید براحتی از زمان و تاریخ خاموش شدن های رایانه در ویندوز ویستا، 7 و 8 گزارش تهیه کنید.

برای انجام این کار می باید به روش زیر عمل کنید:
1. روی گوی استارت کلیک و در کادر جستجو عبارت eventvwr.msc را وارد کنید.
2. چنانچه با پیغام امنیتی UAC مواجه شدید، گزینه Yes را انتخاب کنید.
3.در پنجره Event Viewer، از ستون سمت چپ با 2 بار کلیک کردن روی گزینه Windows Logs، از گزینه های موجود در آن، روی گزینه System یک بار کلیک کنید سپس روی همین گزینه کلیک راست کرده و گزینه Filter Current Log را برگزینید.
4. در پنجره به نمایش درآمده از گزینه های موجود در فهرست مقابل Event sources، گزینه USER32 را انتخاب کنید و در کادر زیرین آن که عبارت «All Event IDs» نوشته شده است، عدد 1074 را بنویسید.
5. با تایید تغییرات، مشاهده می کنید که گزارش کاملی از تاریخ و زمان خاموش شدن های رایانه شما ایجاد شده است.

توجه: چنانچه بخواهید تاریخ و زمان خاموش شدن های اتفاقی رایانه بدون فرمان کاربر را مشاهده کنید، می توانید به جای کد 1074 از کد 6008 استفاده کنید.

ارسال در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

امروزه كسب درآمد در اينترنت براي افرادي تازه كار در دنياي اينترنت به خصوص اگر توانايي هاي ديگري هم داشته باشند بسيار ساده تر از گذشته شده است و گزينه هاي بيشتري هم براي كسب درآمد بوجود آمده است

 
 

فقط كافيست يك وبلاگ داشته باشيد و شروع كنيد البته به دليل تحريم هاي اعمال شده عليه ايرانيان وبلاگ ها و وب سايت هاي فارسي براي كسب درآمد از روش هاي معمول دچار دردسر هايي هستند و در برخي موارد اين كار غير ممكن شده است. اما اگر مي توانيد به زباني غير از فارسي مانند انگليسي يا عربي مطلب بنويسيد و شخصي در خارج از كشور داريد كه مي توانيد به او اعتماد كنيد تا براي شما يك حساب بانكي معتبر همراه با آدرس خودش باز كند، در اين صورت بايد بگويم يك بازار جهاني منتظر شماست فقط كافيست يك وبلاگ بسازيد و شروع به نوشتن كنيد. به هر حال فكر مي كنم بد نباشد مروري بر روش هاي كسب درآمد موجود داشته باشيم.
ارسال در تاريخ جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

هيچ قانون سخت و قاطعي براي بوجود آوردن يك وبلاگ وجود ندارد. با رعايت چند نكته وبلاگ نويسان مي توانند ميزان مقبوليت وبلاگ خود را افزايش دهند.

 
 

به موضوع اهميت دهيد.
در يك وبلاگ موضوعات مختلفي مي تواند وجود داشته باشد ولي مطالب موجود در هر شاخه بايد متناسب با يك موضوع مشخص باشد. بازديد كنندگان وبلاگ شما وقتي وارد شاخه مورد علاقه خود مي شوند دوست دارند مطلبي متناسب با موضوع كه مورد پسند آنها قرار گرفته است پيدا كنند پس آنها را نااميد نكنيد. بيشتر خوانندگان وبلاگ علاقه اي به دانستن اينكه مثلاً شما براي صبحانه چه خورده ايد ندارند! اگر چه ممكن است براي آنها ميزان كالري يك صبحانه معمول جالب باشد. يك موضوع براي وبلاگ خود تعيين كنيد و به آن بچسبيد! در اين صورت مي توانيد مطمئن باشيد كه افرادي علاقه مند به موضوع انتخابي وجود دارند كه دوباره به وبلاگ شما سر مي زنند. چون شما همان چيزي را فراهم مي كنيد كه انها مي خواهند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

مغز ما انسان‌ها از دو قسمت اصلی به نام قشر و ساقه مغز ساخته شده است. مرگ مغزی عبارتست از قطع تمامی فعالیت‌های مغزی و ساقه مغز به طور هم‌زمان. کما یک نوع اختلال در کارکرد مغز است که در آن شخص ـ مشابه مرگ مغزی به دلیل کمبود خون و اکسیژن رسانی به مغز ـ دچار کاهش شدید سطح هوشیاری می‌شود و به هیچ یک از تحریکات پیرامونش پاسخ نمی‌دهد.

 
 
مغز انسان
این روزها عبارت مرگ مغزی را زیاد می‌شنویم، اما این بیماری که همه از شنیدن نامش متأثر می‌شوند، چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
بهترین راه برای شناخت صحیح مرگ مغزی و تفاوت آن با حالت‌هایی مثل کما، آشنایی مختصر با آن است.
مغز به عنوان پیچیده‌ترین عضو بدن جایگاه احساسات، غرایز، تفکر و بسیاری از واکنش‌های آدمی است و کوچک‌ترین آسیب به آن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.
مغز ما انسان‌ها از دو قسمت اصلی به نام قشر و ساقه مغز ساخته شده است.
قشر مغز از دو نیمکره راست و چپ تشکیل شده است. این بخش انجام فعالیت‌های ارادی چون صحبت کردن، تفکر، شنیدن و دیدن و مهارت‌های حرکتی را بر عهده دارد. در حقیقت نیمکره های تکامل یافته مغز ما هستند که ما را از سایر پستانداران متمایز ساخته‌اند. علاوه بر این آگاهی و درک و هوشیاری ما نسبت به محیط پیرامونمان مستقیماً وابسته به قشر مغز است.
ساقه مغز مرکز فرماندهی فعالیت‌های غیر ارادی بدن ما است، فعالیت‌های مهم و حیاتی‌ای مثل کنترل دستگاه قلب و عروق، کنترل تنفس، کنترل اعمال گوارشی، تعادل و غیره. ساقه مغز دستورات و پیام‌های هدایت بدن را که از قشر مغز می‌آید به سراسر بدن می‌فرستد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو


 

خواب رفتن، گزگز و مورمور شدن دست و پا را همه‌مان تجربه کرده‌ایم، اما همین حس خواب رفتن و مورمور شدن اگر طولانی و مکرر شود، می‌تواند نشانه وجود برخی مشکلات در بدن ما باشد.

 
 


 

فکر می‌کنید این علامت در چه مواقعی نیاز به ارزیابی و بررسی توسط پزشک دارد؟
در گفتگو با دکتر حمید بهتاش، ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران کوشیده‌ایم پاسخی برای این سوالات بیابیم.

آقای دکتر! تقریبا همه ما، مورمور شدن و خواب رفتن دست را تجربه کرده ایم، اما گاهی اوقات در بعضی افراد، این مشکل شدید می شود. چرا؟
افرادی که همیشه از خواب‌رفتگی یا مورمور شدن دست می‌نالند، نیاز به بررسی بیشتری دارند. شاید به نوعی دچار آسیب شبکه عصبی بازویی شده باشند؛ مثلا این افراد دچار ضعف، خواب‌رفتگی و مورمور شدن در یک دست و بازو می‌شوند. این درد، در اثر آسیب کتف یا ناحیه زیر بغل به وجود می آید که بر شبکه عصبی، موسوم به کلاف بازویی تاثیر منفی می‌گذارد.
گاهی اوقات بیماران از خواب‌رفتگی و مورمور شدن شبانه می‌نالند و می‌گویند تا بالای بازوی‌شان تیر می‌کشد.
بله، چنین موردی که اشاره کردید اگر شست، انگشت سبابه و انگشت وسطی را درگیر ‌کند، یا اینکه فرد دچار ضعف عضلانی شود، مطرح‌کننده اختلالی موسوم به "نشانگان تونل مچ" است.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو


 

نشریه Jane ادعا کرده که اولین هواپیما را گوستاو وایت‌هد به پرواز درآورده و این افتخار متعلق به برادران رایت نیست. این ادعا جنجال بزرگی را علیه موزه اسمیت‌سونیان (مدافع عنوان برادران رایت) به راه انداخته است.

 
 


 

نشریه Jane ادعا کرده که اولین هواپیما را گوستاو وایت‌هد به پرواز درآورده و این افتخار متعلق به برادران رایت نیست. این ادعا جنجال بزرگی را علیه موزه اسمیت‌سونیان (مدافع عنوان برادران رایت) به راه انداخته است.
به گزارش خبرآنلاین، هنگامی که ویژه‌نامه صدمین سالگرد یک ژورنال مرجع هوانوردی به نام Jane’s All the World’s Aircraft افتخار اولین پرواز هواپیما را متعلق به کسی غیر از برادران رایت دانست، یکی از افتخارات تاریخ امریکا زیر سوال رفت.
نام قهرمان جدید، گوستاو وایت‌هد (Gustave Whitehead) است؛ یک مخترع آلمانی که خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که او اولین پروازش را دو سال قبل از نمایش برادران رایت در روز 17 دسامبر 1903 در کیتی هاوک انجام داده بود اما در حالی که یک کارشناس هوانوردی استرالیایی در پژوهشی جدید توانست سردبیران مجله جینز را قانع کند که زمان بازنگری در کتاب‌های تاریخ رسیده است، موزه ملی هوا فضای اسمیتسونیان در واشینگتن (که هواپیمای برادران رایت در آنجا قرار دارد) هنوز در مورد کار وایت‌هد به دیده تردید می‌نگرد و آن را بیشتر یک افسانه می‌داند تا واقعیت.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو


 

داستان موفقیت افراد معمولا برای اغلب ما جذاب و شنیدنی است. درست به همین دلیل هم هست که این داستان‌های موفقیت وقتی درباره افرادی محبوب و شناخته شده‌اي مثل استیو جابز نابغه دوست داشتنی دنیای تکنولوژی باشد، طبیعتا جذابیت بیشتری داشته و باورپذیر هم هستند.

 
 


 

با این حال اما واقعیت همیشه راه خودش را می‌رود و هیچ کاری به قهرمان‌سازی‌های ما ندارد. با این اوصاف بهتر است در میان داستان خلاقیت افرادی مانند مارک زوکربرگ، جک دورسی یا حتی استیو جابز، جایی هم برای اتفاقات نه چندان خوشایند و حتی اشتباهات آنها بگذاریم. این موضوع اصلا دور از انتظار نیست و در روند خلاقیت، ابداع و نوآوری هر کارآفرینی وقوع بعضی اشتباهات ناگزیر است و استیو جابز با تمام هوشمندی و خلاقیتش هم از این موضوع مستثني نیست. در واقع همین اشتباهات هستند که به این افراد بزرگ ادامه راه را نشان داده و کمک می‌کنند تا کارهای آینده را بهتر و بدون اشتباه انجام بدهند.
به این ترتیب به عنوان مثال برای جک دورسی سال‌ها زمان برای کسب تجربه لازم بود تا در نهایت بتواند شبکه اجتماعی بزرگ و پر طرفدار توئیتر را تاسیس و راه‌اندازی کند. استیو جابز هم در طول دوران کاری خودش اشتباهاتی انجام داده است که تاثیر زیادی بر روند کاری او و شرکت اپل گذاشته‌اند. در همین راستا مجله هاروارد بیزینس ریویو به تازگی فهرستی از بزرگترین اشتباهات استیو جابز منتشر کرده است که آنها را در اینجا می‌خوانید:


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:بزرگترین اشتباهات استیو جابز , توسط سیبادو


 

شاید ابتدا گمان کنید که این یک داستان علمی تخیلی است که هنوز به حقیقت نپیوسته است، اما اشتباه می‌کنید.

 
 


 

حالا تعداد گیاهان یا بهتر بگویم گل‌های آپارتمانی که قادرند با دنیای انسان‌ها از طریق شبکه‌های مخابراتی، الکترونیکی و اینترنتی ارتباط برقرار کنند به عدد ۲ رسیده است.
گیاهی در توکیوی ژاپن و گیاهی در نیویورک آمریکا حالا به شبکه اینترنت متصلند و پیام‌های ساده‌ای را از وضعیت خود مخابره می‌کنند.
پست‌های ساده این نباتات آدم را به یاد نسل اول بازی‌های رایانه‌ای (آتاری) می‌اندازد، شاید زمان زیادی لازم نباشد تا این گیاهان وبلاگ نویس آنچنان پیشرفت کنند که نگهبانی از منازل ما را هم بر عهده بگیرند و از بیماران و سالمندان پرستاری کنند ! از آن مهم‌تر شاید به‌زودی شاهد سخن گفتن گیاهان با انسان‌ها باشیم:برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتری‌ست معرفت کردگار


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند چگونه می توان چربی های اضافه شکم را سوزاند. این چربی ها علاوه بر اینکه باعث زشتی اندام می شوند و سایز کمر افراد را بالا می برند، بسیار مضر و باعث بیماری نیز هستند.

 
 

این چربی ها هنگامی ایجاد می شوند که کورتیزول زیادی در بدن ترشح می شود. استرس یکی از دلایل افزایش ترشح کورتیزول است. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، کورتیزول ماهیچه های کم چرب (بافت هایی که چربی ها را می سوزانند) را از بین می برد و درون شکم به صورت چربی اندوخته می شوند.
استرس را می توان با رژیم بد غذایی، بدتر هم کرد. به طوری که تحقیقات نشان داده اند استرس هایی که در نتیجه رژیم غذایی به وجود می آیند می تواند باعث افزایش کورتیزول و در نتیجه ایجاد چربی در ناحیه شکم شوند.برای آب کردن چربی های شکم خود 6 راهکار زیر را انجام دهید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 
 

دانا: محمدرضا فرزین در مورد پرداخت یارانه نقدی نان در سال 92 گفت: امسال یارانه نقدی جداگانه ای مانند سال گذشته به نان نخواهیم داد، سال گذشته با توجه به افزایشی که در قیمت نان اتفاق افتاده یارانه نقدی جداگانه ای به عنوان یارانه نان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما به دلیل اینکه امسال قیمت نان افزایش نیافته است، بنابراین یارانه ای نیز برای آن واریز نخواهد شد.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها در مورد تغییرات قیمت های حامل های انرژی در فاز دوم اجرای هدفمند سازی یارانه ها عنوان کرد: چارچوب کار در فاز دوم مانند فاز اول خواهد بود و قیمت ها اصلاح خواهد شد، همانگونه که این اصلاح در فاز اول نیز انجام شد، براین اساس منابع حاصل از آن به مردم و تولید بازپرداخت می شود، بنابراین تغییری در فرمول آن بوجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: به هر حال اگر وارد گام دوم شویم قیمت حامل های انرژی تغییر خواهد کرد و میزان پرداختی به مردم افزایش می یابد، در گام دوم باید بر روی مدیریت نقدینگی و همچون گام اول بر روی آماده سازی افکار عمومی متمرکز شویم.

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

قصد داریم تا هم اکنون 4 ترفند ریز و درشت در بخش میل یاهو به شما معرفی کنیم. 4 ترفند کاربری که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!

 
 

برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از mail.yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:

1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

تا حالا شده بخواهید روی کامپیوتری ویندوز نصب کنید و اون سیستم درایو CDDVD نداشته باشه. یا نوت بوکی که درایو CDDVD اون خراب باشه یا اصلا نداشته باشه؟

 
 

تا حالا شده بخواهید روی کامپیوتری ویندوز نصب کنید و اون سیستم درایو CDDVD نداشته باشه.
یا نوت بوکی که درایو CDDVD اون خراب باشه یا اصلا نداشته باشه؟
یه راه حل اینکه که یه درایو CDDVD همراه یا پرتابل USB تهیه کنید که علاوه بر هزینه جاگیر هم هست و همچنین باید دیسک ویندوز هم همراه داشته باشید.

اما…


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:Nero, Power Device, windows seven, فلش گیگ, فلش نصب ویندوز, نصب ویندوز نصب ویندوز , توسط سیبادو