ما را حمایت کنید
 
سیبادو

بیماری زونا یا آبله یک عفونت مسری است ، در بارۀ این بیماری بیشتر بدانید.

 آبله مرغان یک عفونت شدیدا مسری است که علامت و مشخصه آن ضایعات پوستی (بثورات وزیکولی varicella zouster) می‌باشد. بیماری آبله‌مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است، ایجاد می‌شود. این ویروس بعد از ایجاد آبله‌مرغان ، در همه افراد به صورت نهفته ، در مسیر رشته‌های عصبی که از نخاع خارج می‌شوند، جایگزین می‌شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هرپس زوستر Herpes zoster می‌گردد. این‌ ویروس‌ از راه‌ قطره‌های‌ ریز در هوا یا تماس‌ با ضایعات‌ پوستی ‌، از فرد بیمار انتقال‌ می‌یابد.انسان تنها مخزن ویروس آبله‌مرغان است. یک بیماری شدیدا مسری است بطوری که میزان ابتلای آن در افراد حساس حداقل ۹۰ درصد می‌باشد. عمدتا در اواخر زمستان و اوایل بهار در نواحی معتدل بروز می‌کند. بیشترین گروه سنی مستعد ابتلا ۹-۵ ساله هستند بقیه موارد اغلب بچه های زیر ۱۵ سال است. در حدود ۱۰% بالای ۱۵ سال را درگیر می‌کند. در نواحی معتدل معمولا ۹۵-۹۰% افراد ویروس واریسلا زوستر را در دوران کودکی کسب می‌کنند. استفاده‌ از داروهای‌ سرکوب کننده‌ دستگاه‌ ایمنی‌ بدن‌ خطر بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:بیماری زونا عفونت آبله مرغان درمان , توسط سیبادو

اگر اهل مطالعه‌ی مطالب مربوط به تغذیه و سلامت هستید بدون شک بارها و بارها در مورد اهمیت ویتامین B12 خوانده‌اید. اما معمولاً اطلاعات عمومی در مورد این ویتامین چندان زیاد نیست.

 یتامین B12 که به آن کوبالامین هم گفته می‌شود یکی از ویتامین‌های مفید خانواده‌ی B محسوب می‌شود. بدن ما از طریق مصرف مواد غذایی به خصوص منابع حیوانی این ویتامین را جذب می‌کند. وجود ویتامین B12 برای عملکرد خوب سیستم عصبی و همچنین ساخت خون لازم و ضروری است. کوبالامین یک ساختار کریستالی قرمز رنگی دارد و برای همین به ویتامین سرخ یا قرمز معروف است.
کوبالامین یا همان ویتامین B12 مانند ویتامین‌های دیگر برای عملکرد وظایف بدن لازم است. این ویتامین در بهبود عملکرد بدن و حفظ تعادل سیستم عصبی (رشد و تقسیم سلولی)، جذب گلوسیدها و لیپیدها، سنتز پروتئین و DNA و همچنین ساخت گلبول‌های قرمز نقش فعالی دارد.
داخل معده اسیدی به نام کلورهیدریک وجود دارد که باعث جذب این ویتامین می‌شود. ویتامین B12 در پانکراس، کبد، قلب و مغز ذخیره می‌شود و دفع آن نیز از طریق صفرا صورت می‌گیرد نه از طریق ادرار.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:ویتامین کوبالامین , توسط سیبادو

 کاوشگر ونوس اکسپرس در آستانه خودکشی در جو ناهید پس از هشت سال مطالعه دومین سیاره منظومه شمسی، مدارگرد ونوس اکسپرس به دنبال شیرجه‌زدن به درون جو ناهید ظرف دو ماه آینده است.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، حیات این مدارگرد بدون‌سرنشین به دلیل پایان‌یافتن قریب‌الوقوع نیروی محرکه‌اش به فرجام خود نزدیک می‌شود، بنابراین این آژانس سامانه مزبور را با پرواز مستقیم به عمق جو ناهید و با هدف مطالعه آن می‌فرستد.

 ونوس اکسپرس هفت ابراز را برای مطالعه کامل یونسفر، اتمسفر و سطح سیاره ناهید حمل می‌کند. این سامانه در ۹ نوامبر سال ۲۰۰۵ از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان و روی موشک سایوز-فرگات پرتاب شد و در ۱۱ آوریل سال بعد به ناهید رسید. در طول ماموریتش، این سیستم دیدگاه‌های جدیدی را درباره ماهیت جو ناهید ، چرخش این سیاره، منبع میدان گرانش آن و امکان فعالیت تکتونیکی در آنچه دانشمندان از لحاظ زمین‌شناسی سیاره مرده نامیده‌اند، ارائه داد.

 هم‌اکنون نیروی محرکه موردنیاز برای نگه‌داشتن ونوس اکسپرس کاهش یافته و آژانس اروپا در حال اعزام این کاوشگر به نقطه عمیق‌تری در جو این سیاره است.

 هدف از این مانور کسب‌ تجربه درخصوص «ترمز هوایی» (Aerobraking) به عنوان روشی اعلام شده است که شاید در ماموریت‌های آتی نیز به کار رود. آژانس فضایی اروپا این روش را شیوه‌ای برای کندکردن فضاپیمای در حال ورود بدون استفاده از موشک‌های سنگین و گران و پیشرانه‌ها می‌داند.

 این آژانس مطمئن نیست که آیا ونوس اکسپرس از این تجربه جان سالم به در خواهد برد یا خیر، اما در صورت بقا، امکان یا عدم‌امکان بسط ماموریت‌ آن تا چند ماه بررسی می‌شود. در هر حال، سرنوشت غایی این کاوشگر شیرجه نهایی به درون جو و سوختن آن خواهد بود.

 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:کاوشگر ونوس , توسط سیبادو


کمپانی آدیداس طبق سنت همیشگی و براساس قرارداد خود با فدراسیون جهانی فوتبال، همچون ۴۴ سال گذشته توپی را برای مسابقات جام جهانی فوتبال تهیه کرده است.حال در ادامه، به بررسی شماری از توپ‌های مورد استفاده در جام‌های جهانی خواهیم پرداخت که با تحولات و تغییرات جدیدی نسبت به جام‌جهانی پیشین برای بازی‌ها عرضه شده‌اند.

 Crack 1962

 Crack
جام‌جهانی شیلی، 1962



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 خرداد 1393برچسب:جام جهانی توپ world آدیداس , توسط سیبادو


اگر تصمیم به تهیه یک سرویس میزبانی یا همان هاست را دارید، چند دقیقه زمان بگذارید و این متن را مطالعه کنید. تیم پارس میترا نت بیش از 7 سال است که در عرصه برنامه نویسی وب در حال فعالیت بوده و تا کنون با سرویس دهنده های متعددی همکاری کرده است. از آنجا که خدمات IT فوق العاده تخصصی است، به همین دلیل تیم فنی همیشه سعی کرده فقط خدمات تخصصی خود را (برنامه نویسی PHP) ارائه نماید و برای ارائه خدمات وابسته مانند ارائه سرویس میزبانی یا هاست، از همکاری تیم های دیگر که در این زمینه فعالیت داشته و دارند، بهره مند شود

 به خودتان لطف کنید و همیشه سرویس میزبانی تان را از سرویس دهنده های معتبر و شرکت های بزرگ تهیه کنید. خدمات IT و وب، نیاز به تخصص و نیروی کار دارند و با بودجه های کوچک و افراد کم، نمی توان خدماتی پایدار و قابل قبول ارائه کرد. لیست زیر، رده بندی وب سایت های ایرانی هستند که به ارائه خدمات هاستینگ یا میزبانی وب مشغول هستند. متناسب با بودجه و شرایط کاری تان یکی از اعضای این مجموعه را انتخاب کنید تا کسب و کار اینترنتی تان در همین ابتدای کار، با مشکل مواجه نشود. چرا !؟ ادامه متن تجربه همکاری ما با بعضی از شرکت های متوسط در حوزه خدمات میزبانی است. بد نیست، چند دقیقه با ما همراه شوید...

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 خرداد 1393برچسب:hosting میزبانی سرویس سایت website اینترنت , توسط سیبادو