ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

هيچ چيز به اندازه گل هاي تر و تازه و شاداب فضاي داخلي خانه شما را زيبا و جذاب نمي كند. در اين قسمت 10 نكته طلايي براي كمك كردن به شما در حفظ شادابي گل ها را ذكر مي كنيم.

 


 

 



1) در هنگام خريد گل سعي كنيد انواعي از گل ها را انتخاب كنيد كه هنوز غنچه هستند و به طور كامل باز نشده اند. به اين ترتيب هم مي توانيد از باز شدنشان لذت ببريد و هم گل ها عمر بيشتري در گلدان پيدا مي كنند.

2) زمانيكه گل ها را درون گلدان قرار داديد، برگ هايي كه در زير آب قرار گرفته اند را بچينيد و هيچ گاه گل ها را در آب خيلي سرد قرار ندهيد، اين كار سبب پوسيدگي سريع بافت هاي ساقه مي شود.

3) چند قطره سفيد كننده به آب اضافه كنيد تا از گل ها در برابر مايع لزجي كه حاوي باكتري است محافظت كند. براي تغذيه گياه هم مي توانيد يك قاشق غذاخوري شكر به آب آن اضافه كنيد.

4) براي اينكه آب راحت تر از ساقه بالا بيايد، هر بار كه آب گلدان را عوض مي كنيد، به اندازه 1 الي 2 سانتي متر از پايين ساقه گل را كوتاه نماييد.

5) گل هاي پيازدار مانند نرگس مايع لزجي در قسمت پاييني ساقه هايشان توليد مي شود. شستن و از بين بردن اين ماده لزج به طولاني تر شدن عمر گل كمك مي كند.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

واقعیت این است این سخت‌ترین سوالی است که شما می‌توانید بپرسید به این صفحه نگاهی بیندازید. آنقدر در آن طرح وبسته وجود دارد که اساسا کاربر گیج می‌شود کدام بسته را خریداری کند. ما هیچ توصیه‌ای نداریم جز اینکه به هر حال تنوع بسته‌ها مزیت‌هایی هم دارد و این است

 
 

رايتل

کمپین 3G رایتل با شعار ” سرعتش باور نکردنیه" این روزها و همزمان با تغییر چهره سایت این اپراتور در سطح گسترده‌ای از تهران در معرض دید مردم قرار گرفته است. اپراتوری که به نظر می‌رسد حالا کم کم کاربران ارزش‌های مهمترین ویژگی‌ آن یعنی نسل سوم تلفن همراه را لمس می‌کنند آرام آرام مشغول گذر از پله‌های اولیه و حرکت به سمت جلب کاربران بیشتر دارد.
به گزارش پارسینه و به نقل از سایت آی تی ایران؛ در حالی که اپراتورهای رقیب زمزمه لغو انحصار این اپراتور از خدمات نسل سوم سر داده‌اند رایتل تلاش می‌کند که از فرصت خود برای ارایه اینترنت پرسرعت‌تر استفاده کند در این مسیر جلب اعتماد کاربران مهمترین چالش این اپراتور است. سیم‌کارتهای رایتل هنوز در بسیاری از شهرهای ایران - به خصوص شهرهای شمالی که مسافران تابستانی فراوانی دارند آنتن نمی‌دهند و حتی در تهران نیز آنتن‌دهی آن ضعف‌های زیادی دارد. با این حال برای شهرها و محل‌هایی که رایتل در آنها خوب آنتن می‌دهد فرصت مناسبی برای استفاده از اینترنت پرسرعت آن وجود دارد.
اما اینترنت رایتل چه قیمتی دارد و تعرفه‌های آن چگونه است. واقعیت این است این سخت‌ترین سوالی است که شما می‌توانید بپرسید! به این صفحه نگاهی بیندازید. آنقدر در آن طرح وبسته وجود دارد که اساسا کاربر گیج می‌شود کدام بسته را خریداری کند. ما هیچ توصیه‌ای نداریم جز اینکه به هر حال تنوع بسته‌ها مزیت‌هایی هم دارد و این است که می‌توان مناسب‌ترین را بنا بر نیاز خریداری کرد.
ما یک بسته ۱ مگابیتی اینترنت حرفه‌ای را برای مدت ۹۰ روز با قیمت ۹۰ تومان خریدیم. ارسال و تایید کارت خبرنگاری یک روز طول کشید و بلافاصله بعد از خرید سرعت اینترنت ما به ۱ مگابیت افزایش یافت. تست‌های ما از سیم کارت رایتل در سراسر تهران ادامه دارد اما تست‌های اولین نشان می‌ٔهد که واقعا سرعت همان است که انتظار دارید.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

معمولا بيشتر متخصصان هرچه درباره موها، بهداشت و سلامت آنها گفته‌اند، خانم‌ها را مخاطب خود قرار داده‌اند و توصيه‌هايي براي آنها داشته‌اند. در اين مطلب سعي کرده‌ايم مهم‌ترين مسايل مربوط به بهداشت و سلامت موهاي آقايان را به صورت موشکافانه مورد بررسي قرار دهيم تا کمکي در اين زمينه به آقايان کمک کرده باشيم. حاصل اين تلاش 10 نکته ظريف اما کاربردي است كه مي‌خوانيد...

 

 

اولين نکته‌اي که آقايان بايد به آن توجه داشته باشند، بهداشت و شستشوي موهاست. موها به 2 گروه خشک و چرب، تقسيم‌ مي‌شوند اما از آنجا که ميزان هورمون‌هاي مردانه در بدن آقايان، بسيار بيشتر از خانم‌هاست، تقريبا بيشتر مردها موهاي چربي دارند يا موهاي آنها خيلي زودتر از موهاي خانم‌ها پس از استحمام، دوباره چرب مي‌شوند.
ريزش مو هم به دليل مسايل هورموني و ژنتيکي در آقايان بيشتر از خانم‌هاست. با اين حساب، از يک طرف توصيه مي‌شود آقايان موهاي خود را مرتب شستشو دهند تا ظاهري چرب و کثيف پيدا نکنند و از طرف ديگر براي پيشگيري از تشديد ريزش موها توصيه مي‌شود آقايان هنگام شامپو زدن، موهاي خود را به شدت و با ضربه‌هاي شديد انگشتان، ماساژ ندهند و نمالند. موهاي کوتاه مردانه بايد با مقدار کمي شامپو و ماساژ ملايم موها شسته شود.
معمولا موهاي آقايان کوتاه است و مرتب هم کوتاه مي‌شوند. به همين دليل کمتر شاهد مشکل موخوره يا خشکي ساقه‌هاي موي آنها هستيم. اين در حالي است که استفاده مداوم از سشوار يا بلند کردن موها مي‌تواند موهاي آقايان را هم در معرض موخوره قرار دهد.
به تمام آقايان توصيه مي‌شود براي پيشگيري از موخوره زدن موها و رعايت بهداشت آنها از بلند کردن مو يا ماساژ دادن زياد و محکم آنها پرهيز کنند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

بدن انسان از سر تا نوک پا، سراسر شگفتي و حاصل ميليون ها سال تکامل موجود زنده است ، بدنمان را بهتر بشناسيم .

 
 

هميشه مجذوب عملکرد بدن انسان در تمامي سطوح بودم. حقيقتا، هيچ چيزي در طبيعت هم ترازش نيست. بنابراين فکر کردم امروز تعدادي از اين حقايق حيرت آور را در مورد عملکرد بدن انسان که بسياري از مردم نمي دانند،ذکر کنم. از پايين به بالا:

پاها
هر فرد به طور متوسط 10000 گام در روز برمي دارد. 25درصد از استخوان هاي بدن انسان در پاها قرار دارند که از 52 استخوان تشکيل شده اند. بافت پلانتر يا بافت هاي متصل، در انتهاي پاها محکم ترين بافت نرم در بدن است که تقريبا 14 درصد از وزن کل بدن را به هر گام منتقل مي کند.آزمايش ها بر بدن نشان مي دهد که اين فاسيا(بافت فيبر مانند) مي تواند قبل از اينکه از هم گسيخته شود در برابر نيرويي حدود 12گرم مقاومت کند.

زانوها
تمام استخوان ها از مرحله تشکيل غضروف ها شروع مي شوند، اما اين با سرعت متفاوتي رخ مي دهد. در واقع نوزادان کاسه زانو(استخوان روي زانو) ندارند. بلکه در هر زانو قسمت کوچکي از غضروف دارند که در نهايت در سن 3 سالگي به کاسه زانويشان تکامل پيدا مي کند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

یادداشت کوتاهی از نلسون ماندلا : من باور دارم ...که هر چقدر دوستمان خوب و صميمى باشد هر از گاهى باعث ناراحتى ما خواهد شد و ما بايد بدين خاطر او را ببخشيم.

 
 

من باور دارم ...
که دعوا و جرّ و بحث دو نفر با هم به معنى اين که آن‌ها همديگر را دوست ندارند نيست.
و دعوا نکردن دو نفر با هم نيز به معنى اين که آن‌ها همديگر را دوست دارند نمى‌باشد.

من باور دارم ...
که هر چقدر دوستمان خوب و صميمى باشد هر از گاهى باعث ناراحتى ما خواهد شد و ما بايد بدين خاطر او را ببخشيم.

من باور دارم ...
که دوستى واقعى به رشد خود ادامه خواهد داد حتى در دورترين فاصله‌ها. عشق واقعى نيز همين طور است.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

در این میان حتما شنیده‌اید که استفاده از طلا برای مردان منع شده و در اسلام این کار عملی حرام معرفی شده است ولی تا به حال شده از خودتان بپرسید ؟

 

 

فلزی که مردان از استفاده آن منع می‌شوند
طلا از جمله فلزهای زینتی به شمار می‌رود که طرفدران زیادی دارد و بخصوص خانم‌ها علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند و بالطبع از اشکال مختلف آن به عنوان زیورآلات استفاده می‌کنند.
در این میان حتما شنیده‌اید که استفاده از طلا برای مردان منع شده و در اسلام این کار عملی حرام معرفی شده است ولی تا به حال شده از خودتان بپرسید چرا زنان مجاز به استفاده از طلا هستند ولی مردها نباید از این فلز قیمتی و زینتی بهره‌مند شوند؟ به طور کلی هر موضوعی که اسلام آن را سفارش کرده باشد برای بدن انسان مفید و هر چه را که برای انسان حرام کرده باشد، قطعا برای او مضر است. اگر چه دلایل برخی مسائل هنوز از لحاظ علمی مشخص نشده است ولی ما به عنوان مسلمان به این معتقد هستیم که مسلما خیری در پشت این ممنوعیت‌ها وجود دارد.

طلا، آفتی برای مردان
طبق بررسی‌های متعددی که صورت گرفته، تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌های سفید، جا برای گلبول‌های قرمز خون کم شده و تعداد آنها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

زبان‌های زیادی ادّعا شده که سخت‌ترین زبان دنیا هستند. قضاوت‌ها هم معمولاً بر دو پایه‌ی است: راحتی یادگیری برای کودکانِ تازه به دنیا آمده و هم‌چنین میزانِ چالش برانگیزی یک زبان برای کسی که آن را می‌خواهد به عنوانِ زبان دوّم یاد بگیرد، صورت می گیرد.

 

 

زبان به مثابه زبان دوّم فرد
آشکار است که میزانِ سختیِ یک زبان برای یادگیرنده بستگی به فاکتورهای زیادی دارد که مهم‌ترینِ آن‌ها زبانِ مادریِ خودِ شخص است. بنابراین درست کردن یک جدولِ یونیورسال مربوط به سخت‌ترین زبان‌های دنیا کاری بی‌معنی خواهد بود. برایِ مثال برای یک انگلیسی‌زبان یادگیری زبانِ فریسان -زبانی که در ناحیه‌ای در هلند رایج است- بسیار راحت‌تر از یک ژاپنی‌زبان خواهد بود. پس، درجه‌یِ سختیِ زبانِ دوّم با گنجینه‌یِ لغت، دستور زبان، ساختارِ جمله، ساختارِ زبان، فرهنگ و خیلی چیزهایِ دیگرِ مربوط به آن زبان، رابطه‌ی مستقیمی دارد. لازم به توضیح است که، این درجه‌یِ «نزدیکی» بینِ دو زبان همیشه هم مربوط به هم‌خانواده بودنِ زبان‌ها نیست. برایِ مثال انگلیسی‌زبان‌ها اغلب می‌گویند زبانِ اسپانیایی را خیلی راحت می‌توانند یاد بگیرند. این به دلیلِ نزدیکیِ فونولوژی این دو زبان است.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

نور مناسب نور یکی از نیازهای حیاتی در زندگی روزمره ماست از این رو هنگام طراحی دکوراسیون یک خانه یا حتی پیشتر در هنگام ساخت آن، باید مورد توجه خاص معمار و سپس دکوراتور هر خانه قرار گیرد.

 

 

از آنجا که بسیاری از ما شانس دخالت در نقشه اولیه ساختمان و ساختن خانه ای با ویژگی های مورد نظر خود را نداریم پس در مرحله طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق می توانیم به این امر بپردازیم و کاستی های احتمالی موجود در میزان نورگیری اتاق را جبران کنیم.
نورپردازی در هر اتاق باید متناسب با ویژگی های معماری آن و نحوه قرارگیری اتاق باشد و ضمن تأمین نور مورد نیاز باید با سبک دکوراسیون اتاق نیز هماهنگ باشد. یک نورپردازی خوب بیش از هر چیز به میزان نورگیری اتاق در روز مرتبط است تا دست کم نور مورد نیاز در طول روز را با ترکیبی از نور طبیعی و در صورت نیاز مصنوعی تأمین کند.
هر یک از اتاق های یک خانه از طریق پنجره میزانی از نور طبیعی را دریافت می کنند، اما این امر به آن معنا نیست که از نور کافی در طول روز برخوردارند. با توجه به کاربردهای مورد نظر یک اتاق و همچنین مقدار نور طبیعی که به اتاق راه می یابد ممکن است کیفیت و کمیت این نور کافی نباشد. این کیفیت و کمیت به نحوه قرارگیری یک خانه و سپس هر یک از اتاق ها، اندازه و فرم اتاق، ابعاد آن و تعداد پنجره ها و آنچه در برابر پنجره قرار دارد، بستگی دارند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

اگر میخواهید شاد باشید بخوانید

 

 

آیا غمگین هستید؟ آیا دلتان می خواهد شاد باشید؟ در اینجا 5 روش که می‌تواند شادی شما را افزایش دهد بیان شده است
 

جوان امروز می نویسد:

تعدادی از دانشمندان معتقدند قسمت اعظم شادی انسان‌ها توسط عوامل ژنتیکی ، سلامتی و دیگر فاکتورهایی تعیین می‌شود که غالبا از کنترل ما خارج هستند.اما تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد انسان‌ها می‌توانند کنترل شادی خود را به عهده بگیرند و با استفاده از تمرین‌های خاصی آن‌ را بهبود ببخشند.

روان شناس سونجا لیوبومیرسکی از دانشگاه کالیفرنیا گفت: سوال یک میلیارد دلاری این است که آیا ممکن است شادتر زندگی کرد؟بر خلاف یافته‌های اخیر که نشان می‌دهد قسمتی از شادی ژنتیکی است و بر خلاف یافته‌هایی که نشان می‌دهد وضعیت زندگی ما تاثیر کمی رو ی میزان شادی ما دارند، اما کارشناسان معتقدند شادی در قدرت ما در تغییر نهفته است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

در دنیای امروز ، یکی از دستگاه های دیجیتالی که به وفور در اکثر خانه ها یافت میشود دوربین دیجیتال است. کاربران از این دستگاه ، برای عکسبرداری و نهایتأ فیلمبرداری بهره میگیرند. اما سوالی که برای بسیاری پیش آمده است این است که آیا میتوان از این دوربین دیجیتال ، به عنوان یک Webcam برای ارتباطات تصویری اینترنتی بهره برد؟ در این ترفند قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

 
 
دوربین های دیجیتالی را از دید کاربری میتوان به سه نوع تقسیم کرد:
دوربینهایی که خود وب کم هستند ، یعنی علاوه بر قابلیت دوربین بودن ، توانایی وب کم شدن مستقیم را دارا میباشند که طبعأ مشکلی ندارند.
اما مسئله ای که وجود دارد میان گروهی است که تنها دوربین دیجیتال هستند.
گروهی از این دوربینها تنها دوربین دیجیتال عکسبرداری هستند. یعنی امکان فیلمبرداری را دارا نیستند. این نوع دوربینهای دیجیتال به هیچ وجه امکان وب کم شدن را دارا نیستند.
اما گروه آخر دوربینهای دیجیتالی هستند که علاوه بر قابلیت عکسبرداری ، قابلیت فیلمبرداری کوتاه مدت و یا بلند مدت را دارا هستند. این نوع دوربینها را میتوان به طریقی که به شما معرفی خواهیم کرد به عنوان یک Webcam با تمامی امکانات آن استفاده کنید.
بدین منظور شما به یک کارت Capture (کارت TV) نیاز دارید. این کارت با قیمتی حدود 50 هزار تومن در بازار موجود است. استفاده اصلی این کارت برای مشاهده تلویزیون از طریق کامپیوتر است. علاوه بر این موضوع این نوع کارتها ، پس از نصب ، یک سوکت مربوط به Video نیز دارند که به منظور وصل کردن فیش ویدئو و ... استفاده میشود. اما نکته اینجاست که این نوع کارت در داخل ویندوز ، به عنوان یک وب کم شناخته میشوند. یعنی شما میتوانید پس از نصب این کارت ، تصاویر پخش شده از تلوزیون خود را به دیگران به عنوان یک وبکم نشان دهید.
اما به موضوع اصلی خود باز گردیم. دوربینهای دیجیتال که قابلیت فیلمبرداری دارند ، همراه خود یک فیش مربوط به اتصال به تلوزیون و یا مانیتور را نیز دارا هستند. اکنون کافی است که یک سر این فیش را به دوربین و سر دیگر را به سوکت مربوط به ویدئو در کارت Capture وصل کنید.
اکنون نرم افزار مربوط به کارت TV ، دوربین شما را داخل مانیتور نمایش میدهد.
در نتیجه به عنوان مثال در نرم افزار یاهو مسنجر کافی است در داخل صفحه چت ، دکمه Webcam را بزنید. در نتیجه تصویر دوربین شما به عنوان وبکم برای طرف مقابل نمایان میشود.

ارسال در تاريخ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

بیشتر ما گاهی دروغ می گوییم و با تغییر شکل دادن واقعیت سعی داریم دروغ خود را توجیه کنیم اما به محض اینکه کودک دروغگو فرزندمان دروغ کوچکی بگوید، عصبانی و برآشفته می شویم. این در حالی است که بچه ها باید دوره های مختلف رشد را طی کنند تا کم کم تفاوت میان واقعیت و رویا را متوجه شوند...

 


 

 

براساس نظر پیاژه، بچه ها تا 4 سالگی رفتاری رامی کنند که به خشنودی والدینشان بینجامد، به این معنا که «هر چیز مامان و بابا رو خوشحال کنه، خوبه و هر چه آنها را عصبانی کنه، بده» و با این تفکر ذهنی و رشدی، امکان دارد کودک 3 ساله شما در حالی که دور دهانش آغشته به مرباست، به چشمانتان زل بزند و بگوید نمی داند این شیشه مربا چرا شکسته و اصلا از وجود مربا در کابینت بی خبر بوده است! او می داند بی تردید شکستن ظرف مادر را عصبانی می کند و رفتار درست از نظر او، نگفتن علت واقعی این اتفاق است. بچه ها برای درک تفاوت بین حقیقت و دروغ به زمان نیاز دارند بنابراین باید در درک بهتر حقیقت و دروغ یاری شان کنید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

تنوع کیف‌های مدرسه و نیز آسیب‌هایی که در اثر حمل کیف نامناسب به وجود می‌آید موجب شده تا والدین همواره به هنگام خرید کیف برای فرزندانشان این دغدغه را داشته باشند که کدام کیف برای فرزندشان مناسب‌تر است.

 

 

جنس کیف باید به گونه‌ای باشد که در تماس با پشت و کمر تعریق نداشته باشد. بهتر است از کیف‌های چرمی و پارچه‌ای به جای کیف‌های نایلونی و یا پلاستیکی استفاده شود.میزان حمل کتاب و وسایل تحریر باید متناسب با وزن کودک باشد و بهتر است که دانش آموزان در دوره دبستان بیش از دو کیلوگرم و یا حداکثر سه کیلوگرم وزن را حمل نکنند.

رعایت اصول ایمنی انتخاب کیف پشتی :
به دنبال کیف‌هایی باشید که حمایت،‌ راحتی و ایمنی بهتری را ارائه کند.
کوله پشتی را انتخاب کنید که در پشت آن بالشتک‌هایی برای کاهش فشار کیف وجود داشته باشد.
به دنبال کیف پشتی باشید که کمربند‌های آن دور کمر و قفسه سینه می‌پیچد و به این ترتیب وزن محتویات کیف به صورت متعادل‌تری پخش می‌شود.
کیفی که دارای چند محفظه است، بهتر است،‌ زیرا به گسترش یکنواخت وزن وسایل مدرسه کمک می‌کند.‌
کیفی را ‌انتخاب کنید که از مواد بازتاب‌دهنده نور (رنگ های شب نما) ساخته شده باشد تا به این ترتیب کودک‌تان در صورتی که در تاریکی را می‌رود، آسان‌تر دیده شود.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

حقوق و مزایا با دستان مدیران و مقامات بالادستی گره خورده است و یکی از بزرگترین انتظارات هر کارمندی از رئیسش حقوق و مزایاست.

 

 

خیلی از کارمندان هستند که از مدیر خود می نالند و می گویند رئیس خوبی ندارند. آنها اگر چه وظایف خود را انجام می دهند، اما از مقام مافوق خود دل خوشی ندارند.
در این میان کارمندانی خوش شانس و با اقبال بلند هستند که زیر نظر مدیرانی با ویژگی های زیر کار می کنند. حتی وجود جند ویژگی از این ده ویژگی می تواند یک مدیر را موفق و کارمندش را از او راضی نگه دارد.

عادت های مدیران فوق العاده از این قرار است:
1. انتقادات سازنده ارائه می دهند
تفاوت زیادی هست میان انتقاد و گفتگویی که کارمند هم در آن درگیر می شود و می آموزد که چگونه وضعیت کار خود را بهتر کند. یک مدیر کاربلد خوب می داند که چه دیدگاهی نسبت به زیردست خود داشته باشد و چگونه راهبری و جهت دهی را انجام دهد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

وحشت از پرواز: چه طور درمان می‌شود؟ بهترین راه درمان یک ترس، مواجه شدن با آن است.بهترین راه درمان یک ترس، مواجه شدن با آن است. وحشت از پرواز خیلی خوب درمان می‌شود، خصوصاً به کمک یک نیروی خارجی. ایزابل داوید، متخصص وضعیت استرس هوایی در ایر فرانس به ما اعلام می‌کند 85 از کسانی که دورۀ «ضد استرس» را می‌گذرانند، می‌توانند بر ترس شان از پرواز غلبه کنند.

برای مقابله با وحشت از هواپیما، هواپیما را رام کنید
از نظر ایزابل داوید قبل از هر چیز، وقتی که می‌خواهیم بر ترس مان از پرواز غلبه کنیم، باید بدانیم که نوع ترس مان دقیقاً چیست و آن را تشخیص بدهیم. برای این امر، در ابتدا، مرحلۀ آموزشی، از یک تمرین روانی شخصی شروع می‌شود.
در مرحلۀ دوم، فرد به یک گروه چهار نفره می‌پیوندد و در کلاس ابتدایی هوانوردی شرکت می‌کند، و توسط خلبان ها می‌فهمد که یک هواپیما چگونه کار می‌کند. زیرا آن طور که ایزابل داوید خاطر نشان می‌کند، «شخص به خاطر نداستن و عدم آگاهی نگران است، بنابراین مهم است که او با دنیای فنی هواپیما آشنا شود... و تمام صداهای ممکن را بشنود.»
وحشت از پرواز: آرام بمانید
یک بخش مهم از دورۀ ضد استرس به یادگیری مدیریت می‌گذرد. روش های ریلکسیشن عموماً خوب جواب می‌دهند و به افرادی که ترس از پرواز دارند اجازه می‌دهد که جلو بیافتند و بتوانند واکنش های وحشت شان را کنترل کنند.
یک تئوری هم دربارۀ شبیه سازی شرایط پرواز وجود دارد، که در آن فرد در ابتدا در شبیه ساز (سیمیلاتور) پرواز قرار می‌گیرد.
ایزابل داوید این نکته را هم اضافه می‌کند که: «سپس، بعد از پایان دوره فرد باید خیلی سریع سوار هواپیما شود و سفر هوایی داشته باشد، بعد از آن هم باید دفعات متوالی چندین پرواز داشته باشد.»
اگر این راه حل رضایت بخش نبود، روان درمانی های رفتاری در بیشتر موارد، در کوتاه ترین مدت بسیار مفید بوده اند.
ارسال در تاريخ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

آیا می دانستید که گاهی به هم می رسیم و می گوییم 120 سال زنده باشی یعنی چه و از کجا آمده؟

 

 

برای چه نمی گوییم 150 یا 100 سال یا ...

در ایران و در زمان ماقبل هجوم اعراب به ایران سال کبیسه را به این صورت محاسبه می کردند که:
به جای اینکه هر 4 سال یکروز اضافه کنند (که البته اضافه هم می کردند)

هر 120 سال یک ماه را جشن می گرفتند و کل ایران این جشن برپا بود و برای این که بعضی ها ممکن بود یکبار این جشن را ببینند و عمرشان جواب نمی داد تا این جشن ها را دوباره ببینند

به همین دلیل دیدن این جشن را به عنوان بزرگترین آرزو برای یکدیگر خواستار بودند و هر کسی برای طرف مقابل آرزو می کرد تا آنقدر زنده باشی که این جشن باشکوه را ببینی و این به صورت یک تعارف و سنتی بی نهایت زیبا درآمد.
که وقتی به هم می رسیدند بگویند 120 سال زنده باشی
ارسال در تاريخ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

امروزه ماشین ها، دستگاه ها و کامپیوترها اطراف ما را احاطه کرده اند و زندگی ما کاملا وابسته به عملکرد آنهاست.

 

 

نظم امروزین زندگی ما بدون این ماشین ها قابل تصور نیست. ماشین ها و کامپیوترها هر روز پیشرفته تر و دارای توانایی های بیشتر می شوند و به نظر می رسد این توانایی ها صرفا در محدوده قابلیت های مکانیکی نیست؛ بلکه گویا عقل حسابگر آنها، هوش انسانی ما را تحقیر می کند. آیا آنها دارای هوش هستند؟ پاسخ به این سوال، برای بشر امروزی بسیار حیاتی است؛ چراکه اگر آنها هوشمند باشند، چه بسا در آینده به رقیبی برای بشر مبدل شده و در مقابل انسان بایستند. در مقاله ای که هم اکنون می خوانید، از منظر تحلیلی به مساله مذکور یا همان هوش مصنوعی نگریسته شده است.

فلسفه هوش مصنوعی در تلاش است تا به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهد که:
ـ آیا ماشین ها می توانند هوشمندانه عمل کنند؟ آیا ماشین ها و دستگاه های ساخت دست بشر می توانند مساله ای را حل کنند که [صرفا] انسان ها با فکر کردن قادر به حل آن هستند؟
ـ آیا ماشین دارای ذهن، حالات روحی و روانی و آگاهی است، همان گونه که انسان واجد چنین صفاتی است؟ آیا ماشین قادر به حس کردن است؟
ـ آیا هوش انسان و هوش ماشین از یک نوعند؟ آیا مغز انسان اساسا یک کامپیوتر است؟
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

آشنایی با تفاوت در نوع انجام کارها و تفکرها و شیوۀ خلاقیت افراد چپ دست با افراد راست دست

 

 

چپ‌ دستی به مفهوم تمایل طبیعی افراد در استفاده از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون و بویژه نوشتن است. بطور طبیعی، بیشتر انسان‌ها راست‌دست هستند به این معنا که برای انجام کارهای روزمره، استفاده بیشتری از دست راست به عمل می‌آورند. یکسان‌دستان گروه خیلی کوچکی از انسان‌ها هستند که توانایی استفاده از دست چپ و راست را بطور یکسان دارند.
مطالعات گوناگون نشان می‌دهد که در جوامع مختلف، ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت، راست‌دست هستند. بقیهٔ این افراد عمدتاً چپ‌دست هستند. درصد بسیار کمی نیز توانایی استفاده از دو دست را دارند

علل چپ‌دستی
علت دقیق چپ‌ دستی مشخص نیست. نظریه‌های مختلف، وراثت، یادگیری و فعالیت‌های مغزی در دوران جنینی و رشد را عامل تعیین چپ‌دستی یا راست‌دستی می‌دانند. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد، اخیرا ژنی را کشف کردند که گمان می‌رود عامل بروز چپ‌دستی باشد. در افراد حاوی این ژن، بخش راست مغز کار کنترل سرعت و زبان را بر عهده دارد و بخش چپ مغز مسئول احساسات است. در افراد راست‌دست که فاقد این ژن هستند وظیفه هر نیمکره مغز بر عکس این است. اما اندکی بعد، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی آمریکا، نظریه جدیدی در این رابطه ارائه دادند. یافته‌های آنان نشان می‌دهد که در رحم مادر، مغز کودکان چپ‌دست آزادانه تر از مغز کودکان راست‌دست رشد می‌کند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

دکوراسیون به سبک چین باستان

 

 

دکوراسیون از نظر بیشتر افراد فقط هنر هماهنگی است که در خدمت زیبایی قرار می گیرد اما واقعیت این است که چیدمان خانه شما روی آرامش، شادی و رضایت تان هم تاثیر می گذارد. فنگ شویی دامنه این تاثیرات را بیشتر از این می داند و می گوید دکوراسیون حتی روی ثروت و کار و بار شما هم تاثیر می گذارد. ما ۷مورد از رازهای فنگ شویی را با شمـــا در میان می گذاریم.

۱.بر اساس قوانین فنگ شویی، در اتاق جایی است که انرژی عظیمی از آن عبور می کند. بنابراین بهتر است از فضایی که در خط مستقیم در اتاق وجود دارد، در راستای ساماندهی فعالیت های شغلی و کارهایی که نیاز به انرژی زیاد دارد استفاده کنید. اگر می خواهید هنگام کار پرانرژی ترباشید، در اتاق کارتان میز و صندلی را طوری قرار دهید که نزدیک به در ورودی باشد. در واقع بهتر است صورتتان به سمت در باشد و در یک راستا باشید. اگر دقت کنید معمولا اتاق مدیران به این صورت چیده می شود. یعنی میز و صندلی رو به روی درب ورودی و در راستای آن هستند. در همین راستا، بهتر است جلوی در نخوابید چون انرژی ای که از در عبور می کند، مزاحم آرامش شما می شود.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

گرافیک، حیطه‌ای از هنرهای تجسمی است که دارای کاربردهای متنوّع و گسترده‌ای است.

 

 

گرافیک یا به عبارت کاملتر طراحی گرافیک (Graphic design)، به کارگیری تکنیکهای مختلف خلق آثار دوبعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ، دیوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستیک، نمایشگر رایانه، سنگ و... است که در جهت رساندن پیامی خاص به بیننده انجام بپذیرد. از جملهٔ این تکنیکها می‌توان به: عکاسی، اچینگ، نقاشی، روشهای مختلف چاپ اشاره نمود. در هنر طراحی گرافیک از عکس، تکنیکهای مختلف طراحی (مداد، کنته، ذغال، پاستل گچی، پاستل روغنی، قلم و مرکب، مداد رنگی)، تکنیکهای مختلف نقاشی (رنگ و روغن، آبرنگ، گواش، رنگهای آکریلیک)، کلاژ، انواع روشهای چاپ دستی (سیلک اسکرین و باتیک) و هرنوع روش خلق تصویر استفاده می‌شود.
تعریف جلالی : گرافیک یک اثر هنریست که میخواهد پیامی رااز طریق بصری در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطب برساند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

شرکت Adobe برای اولین بار ابزارهای رسم سخت افزاری خود را به نامهای قلم Mighty و خط کش ناپلئون در معرض دید عموم قرار داد.

 


 

این دو ابزار که قلم و خط کش دیجیتالی می باشند مخصوص iOS طراحی شده اند. البته پروژه ساخت آنها هنوز تکمیل نشده است و در مرحله آزمایشی به سر می برد و تا ارائه این دو ابزار به بازار زمانی زیادی باقی مانده است. با این وجود برخی از افرادی که امکان بررسی این دو ابزار آزمایشی را از نزدیک داشتند، توانستند بطور آزمایشی با آنها کار کرده و نیز از نحوه عملکرد آنها عکسهایی تهیه کنند.

قلم Mighty، یک قلم نوک فلزی است که قابلیت اتصال به حافظه ذخیره سازی ابری(Cloud) را داشته و اکنون با برنامه هایی از شرکت Adobe کار می کند که مخصوص این سخت افزار طراحی شده اند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

کاخ سفید به عنوان یکی از بنا هایی که همیشه مورد توجه سیاسی بوده است تنها به ظاهر آن شناخته شده است.

 
 

کاخ سفید به عنوان یکی از بنا هایی که همیشه مورد توجه سیاسی بوده است تنها به ظاهر آن شناخته شده است اما مطمئنا دانستن برخی مطالب راجع این بنا جالب توجه خواهد بود. از آنچه که این بنا دارد می توان به 6 طبقه، 132 اتاق، 32 حمام و دستشویی، 412 در، 147 پنجره، 28 جایگاه مهار آتش، 7 راه پله مجزا، 3 آسانسوراشاره کرد .

علاوه بر این مطالب که ذکر شد دارای زمین بازی تنیس، محل دو و پیاده روی، استخر شنا، اتاق بیلیارد، و سالن بولینگ می باشد. اما از آنچه که برای کاخ سفید فرستاده می شود می توان به 65000 برگه نامه در هر هفته اشاره کرد که تنها 10 عدد از آن ها توسط خود رئیس جمهور آمریکا خوانده می شود. بین 2500 تا 3500 تماس ، 1000 فکس و 100 هزار ایمیل در روز بدان ارسال می گردد. تنها دو زوج در کاخ سفید با هم ازدواج کردند. تیریکا نیکسون،دختر ریچارد نیکسون که به ازدواج ادوارد کاکس در آمد. و آنتونی رودهام، برادر هیلاری کیلینتون که با خانم نیکول باکسر ازدواج کرد. نیکول باکسر فرزند سناتور باربارا باکسر است. هزینه های این مراسم بخشی از آن از جمله غذا و نوشیدنی بر عهده ریئس جمهور بوده و بقیه خدمات را خانواده پرداخت کرده اند.

تقریبا در هر روز 6000 نفر از کاخ سفید دیدن می کنند. پاپ ژان پا دوم اولین پاپی بود که برای دیدن کارتر در سال 1979 به کاخ سفید قدم گذاشت. کاخ سفید در سال 1812 در حین جنگ توسط نیرو های انگلیسی به آتش کشیده شده است. دو ساختمان دیگر عینا مشابه کاخ سفید در فرانسه و ایرلند ساخته شده است. ساختمان موجود در فرانسه مرکز گردشگری است و ساختمان واقع در ایرلند، به عنوان ساختمان مجلس است. پنج آشپز تمام وقت در کاخ سفید هستند. در واقع آشپزخانه آن می تواند پذیرای بیش از 1000 مهمان باشد. 570 گالن رنگ سفید نیاز است تا نمای ساختمان با رنگ سفید پوشیده شود. شایعاتی حاکی از آن است که این بنا دارای دیوار دفاعی لیزی و سپر دفاعی ضد موشک است.

سگ شکاری و پشمالوی کاخ سفید، میلی ، تا به حال 889,176 هزار دلار درآمد داشته که 4 برابر در آمد ریئس جمهورسابق آمریکا در سال 1991 است. تنها 4 تکاور تیرانداز از کاخ سفید دفاع می کنند که از میان 180 گردان تکاور انتخاب می شوند. وضعیت کاخ سفید در اینترنت بدین شرح است: توییتر :1,789,253 عضو فیس بوک : 661,160 نفر عضو همچنی وبسایت whitehouse.Gov از لحاظ رده بندی گوگل بالاترین رده را دارد.
 
 

 

ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

طراحی گرافیک حرفه ای جدید برای قرنی جدید بود. ظهور گرافیک با تغییرات عظیم تکنولوژی همراه بود.

 

 

طراحی گرافیک حرفه ای جدید برای قرنی جدید بود. ظهور گرافیک با تغییرات عظیم تکنولوژی همراه بود. با وجودی که این دگرگونی ها ریشه در قرن گذشته داشتند، نتایج و پیامدهای آنها در زمینه طراحی، در اوایل قرن بیستم شناخته شد. در این مقاله می توانید با سیر روند پیدایش این هنر آشنا شوید.
برای پیشبرد سیستم ارتباطی مدرن که در ابتدای راه خود بود، وجود زیربنایی از چاپ مکانیزه،جوهر، کاغذ کارخانه ای،دستگاه های تخصصی صحافی، بسته بندی و همچنین بازاریابی ، امری ضروری به نظر می رسید. این امر با تغییر عمده ای در الگوی زندگی جمعیت های شهری در اواخر قرن نوزدهم ، تسریع یافت که می توان آن را به طور خلاصه حرکت به سوی نوگرایی نامید.
مهاجرت مردم برای یافتن شغل های صنعتی ، رشد شبکه خطوط راه آهن و افزایش چشمگیر بازارهای انبوه کالاهای مصرفی، از دیگر تغییرات مهم بودند. ارتباطات مدرن ، در آغاز نیازمند نسخه برداری از چاپ و بعدها در طی قرن ، وابسته به نسخه بردای از رادیو و تلویزیون و فیلم بود. کتاب ها ، مجله ها ، پوسترها و آگهی ها برای اطلاع رسانی و آموزش و سرگرمی ، در شمارگانی بی سابقه منتشر شدند. اقتصادی بودن و سودمندی این مقوله ها ، سبب پا گرفتن چابخانه های پرشماری در شهرها شد. در گذشته ، وظیفه آموزش کارگران جوان برای تجارت و صنایع گرافیکی بر عهده اتحادیه های صنفی بود اما در ابتدای قرن نوزدهم مدارس و دانشکده های حرفه ای هنر، این مهم را بر عهده گرفته اند.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

درعصر دیجیتالی کنونی در هر خانه ای دوربین دیجیتال یافت می شود و لی متاسفانه اکثر خانواده ها طرز کار صحیح با دوربین دیجیتال را نمی دانند به همین علت عکس های خانوادگی آن ها از کیفیت پایینی برخورداراست .به همین علت در چند جلسه روش کار صحیح با دوربین دیجیتال را به خانواده ها آموزش می دهیم.اکنون باقسمت چهارم این آموزش درخدمت شماهستیم.

 

 

 

 

درعصر دیجیتالی کنونی در هر خانه ای دوربین دیجیتال یافت می شود و لی متاسفانه اکثر خانواده ها طرز کار صحیح با دوربین دیجیتال را نمی دانند به همین علت عکس های خانوادگی آن ها از کیفیت پایینی برخورداراست .به همین علت در چند جلسه روش کار صحیح با دوربین دیجیتال را به خانواده ها آموزش می دهیم.اکنون باقسمت چهارم این آموزش درخدمت شماهستیم.

همانطور كه مي دانيد وقتيكه نور كافي نيست و فلاش جوابگو نيست، نويز تصوير ديجيتالي كه با يك دوربين ديجيتال گرفته مي شود، زياد شود. در اين حالت چون لنز دوربين مدت بيشتري باز مي ماند لرزشهاي دست شما مي تواند باعث تار شدن و كاهش كيفيت عكس شما شود.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

در نتیجه این رژیم، بدن شما از یک موتور سوخت کربوهیدراتی به یک موتور سوخت چربی مبدل و ذخایر چربی شما به منبع اولیه تامین انرژی مبدل می‌شود.

 

 

جدیداً یکی از دوستان من مرا به داشتن رژیم غذایی پر پروتئین ترغیب نموده. آیا این نوع رژیم برای کاهش وزن موثر است؟
رژیم‌های پر پروتئین - کم کربوهیدرات در سال‌های اخیر به عنوان راهی موثر برای کاهش وزن گسترش فراوانی پیدا کرده‌اند. در این رژیم‌ها به طور کلی به رژیم گیرندگان توصیه می‌شود، بیش از 25 در صد از کل کالری دریافتی خود را از پروتئین تامین کنند.
در مقایسه با این نظریه، انجمن قلب آمریکا، برنامه آموزش ملی کلسترول و انجمن سرطان آمریکا همگی رژیمی را پیشنهاد می‌کنند که درصد کمتری از کالری آن از پروتئین‌ها تامین شود. پروتئین از مواد مغذی ضروری برای ساخت، حفظ و بازسازی بافت‌های بدن محسوب می‌گردد. رژیم Atkins یکی از نمونه‌های رژیم‌های کم کالری و پر پروتئین است.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

گیاه خارخاسک یا خار خسک در طب سنتی، خواص درمانی متفاوتی چون دفع سنگ کلیه و مثانه و رفع التهاب مجاری ادرار دارد. میوه این گیاه که در ایران نیز وجود دارد برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 
 
گیاه خارخاسک از خانواده اسفندها است و قسمت مورد استفاده این گیاه میوه، دانه، برگ، ریشه و گاهی تمام قسمت‌های گیاه است و اغلب، تمام میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارویی به عنوان علف هرز در بیشتر مناطق دیده می‌شود. اگرچه گیاه خارخاسک در آمریکا و استرالیا گیاهی سمی محسوب می‌شود اما در طب سنتی چین و هند پیشینه‌ای طولانی و مصارف درمانی بسیار دارد.

این گیاه با گل‌های زردرنگ در مناطق صحرایی و با شرایط نامناسب هم رشد می‌کند. خارخاسک به عنوان گیاه یک ساله در آب‌وهوای سردتر پرورش می‌یابد. از ترکیب‌های مفید و فعال موجود در گیاه خارخاسک می‌توان به ساپونین‌ها، لیگنینامیدها، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و گلیکوزیدها اشاره کرد.
مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات حاکی از آن است که مصرف این گیاه به افزایش ترشح هورمون تستوسترون و همچنین افزایش قدرت و حجم عضلات منجر می‌شود. همچنین مصرف این گیاه تولید سلول‌های جنسی مردانه و زنانه را افزایش می‌دهد. همچنین گیاه خارخاسک در درمان بیماری‌های قلبی – عروقی همچون فشارخون بالا، کم‌خونی، ضعف گردش خون و آنژین صدری موثر است.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

آیا از مشکلات قلبی مانند فشار خون و کلسترول بالا یا ضربان غیرمعمول قلب و دیگر بیماری های قلبی رنج می برید و در عین حال می خواهید سلامت قلب خود را افزایش دهید؟

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ چه بیماری قلبی داشته باشید و چه قلب تان از سلامت کامل برخوردار باشد فرقی نمی کند، بدن تمام افراد به ورزش احتیاج دارد. در عین حال که ورزش راهی مفید برای درمان و جلوگیری از بیماری های قلبی به شمار می آید فواید دیگری هم دارد. جدا از فواید قلبی، زمانی که ورزش را به زندگی روزمره خود اضافه می کنید هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی احساس بهتری پیدا خواهید کرد. ورزش باعث کاهش استرس، افزایش سلامت قلب و احساس خوشحالی می شود. پس از همین امروز بهانه تراشی را کنار بگذارید و شروع به ورزش کنید. برای شروع ورزش و کمک به سلامت قلب خود به این چند نکته توجه کنید.

چه نوع ورزشی مناسب حال شماست؟
پزشکان به بیماران قلبی توصیه می کنند ورزش های هوازی و قدرتی را در برنامه هفتگی خود بگنجانند. برای این کار لازم است که در هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه را به ورزش هوازی ملایم مانند سریع راه رفتن اختصاص دهید یا برای حداقل ۷۵ دقیقه به ورزش های هوازی شدید مانند دویدن بپردازید. علاوه براین برای تقویت ماهیچه های خود بهتر است که ۲روز در هفته یا بیشتر از وزنه های مختلف یا ورزش های استقامتی استفاده کنید. هرچقدر حجم ماهیچه ها بیشتر باشد بدن کالری بیشتری می سوزاند. علاوه براین تقویت ماهیچه ها به کنترل سطح قند خون کمک می کند. بنابراین این نوع ورزش ها برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید هستند. اگر۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی یا ۷۵ دقیقه ورزش قدرتی شما را وحشت زده می کند به این ۵ پیشنهاد توجه کنید:

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

روانپزشكان و روانشناسان در سراسر دنيا معتقدند انتقادها يا پيش داوري هاي دروغين، همگي نوعي آزار كلامي محسوب مي شود و مي تواند عشق و علاقه ميان طرفين را به شدت نابود كند، زيرا باعث ايجاد احساس خود كم بيني، شكستن غرور و عزت نفس و سرخوردگي طرف مقابل شده و احساس «من خوب هستم، تو خوب نيستي» را به وي القا مي كند.

 
 

يكي از متداول ترين اتفاقات جامعه ما زخم زبان هايي است كه در قالب جملات خيرخواهانه و دلسوزانه پنهان و موجب آزار طرف مقابل مي شود. اين جملات كه اغلب از قضاوت هاي ناعادلانه و غيرمنصفانه سرچشمه مي گيرد. معمولاً به جاي اثربخشي تنها يك پيام را به مخاطب مي رساند و آن، اين است كه «عزيزم، من اصلاً تو را قبول ندارم».

جالب اينجاست كه بيشتر آزارهاي كلامي با آهنگي حاكي از قضاوت و خرده گيري همراه است. براي مثال اظهارنظرهايي مثل «تو زيادي حساسي»، «تو چرا اين طوري هستي»، «رفتار و توقعاتت غيرمنطقي است» و غيره همگي جملاتي هستند كه احساسات طرف مقابل را باطل و اشتباه قلمداد مي كند و شخصيت و هويت او را زير سوال مي برد. حال آنكه مبناي قضاوت ما در به كارگيري جملات بالا، شخصيت، طرز فكر و نوع نگرش خود ما بوده و به همين سبب به هيچ وجه منصفانه و عادلانه نيستند.

روانپزشكان و روانشناسان در سراسر دنيا معتقدند انتقادها يا پيش داوري هاي دروغين، همگي نوعي آزار كلامي محسوب مي شود و مي تواند عشق و علاقه ميان طرفين را به شدت نابود كند، زيرا باعث ايجاد احساس خود كم بيني، شكستن غرور و عزت نفس و سرخوردگي طرف مقابل شده و احساس «من خوب هستم، تو خوب نيستي» را به وي القا مي كند.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

شرح به تفصیل بزرگترین مزیت لیفت آندوسکوپیک نسبت به اعمال جراحی لیفت صورت به صورت باز، زمان بهبودی کوتاه تر آن میباشد از طرف دیگر عوارض کمتری نیز بجای میگذارد. در روش آندوسکوپیک دیگر اثری از جای برش های طویل در صورت و پیشانی بجای نمی ماند. برشهای کوچکی در ناحیه لیفت آندوسکوپیک داده میشود که بخوبی التیام می یابند و تقریبا غیرقابل رؤیت خواهند بود.

 

 

این جراحی بوسیله آندوسكوپ ابروها بالا برده میشوند و از طریق سه برش كوچك كه برای ورود آندوسكوپ در مجاورت خط موی پیشانی داده میشود ، با قطع عضلات مربوطه ، چروكهای پیشانی و اخم بین دو ابرو برطرف میگردد. مدت زمان جراحی دو ساعت مدت بستری بودن بیمار در كلینیك یا بیمارستان بیمار چند ساعت بعد از عمل جراحی بنابر صلاحدید جراح میتواند كلینیك یا بیمارستان را ترك نماید.

نوع بیهوشی این عمل تحت بی حسی موضعی با تزریق وریدی داروهای آرامبخش انجام میشود ، بنابر صلاحدید متخصص بیهوشی ، این عمل ممكن است تحت بیهوشی عمومی انجام گردد. مدت زمان بهبودی بیمار میتواند در خلال یك هفته بعداز انجام عمل جراحی به سركار خود باز گردد. بیمار برای مدت 3 هفته باید از انجام فعالیتهای بدنی شدید خودداری نماید.

دفعات درمان یكبار عوارض آسیب عصبی، عود وضعیت قبلی ، عدم تقارن ابروها ، هماتوم ( تمع خون) ، تغییر خط مو ، كچلی درمجاورت محل برشها ، عوارض مربوط به بیهوشی. ماندگاری نتایج عمل نتیجه عمل برای مدت طولانی باقی می ماند ولی با افزایش سن و قوه جاذبه زمین روی نتیجه عمل تأثیر منفی میگذارد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

چند روش طبيعي مقابله با پشه ها

 
 
اولین روش، خلاص شدن از آب‌های راکد در اطرافتان است. به عنوان مثال، ظروف آب حیوانات خانگی و حوض‌ها محل مناسبی برای تخم‌گذاری این پشه‌ها و گسترش دامنه فعالیت آن‌هاست.

دومین روش، کاشتن و یا نگهداری از گیاهان چون علف گربه،‌ اکلیل کوهی، بالنگ، استوخدوس، دارچین و نعناع است. این گیاهان مانع جذب پشه‌ها می‌شوند یا به عبارتی به گیاهان پشه‌گریز معروف هستند.

سومین روش، این است که از سیر استفاده کنید. پشه‌ها همانند خون‌آشام‌ها از این گیاه نفرت دارند. اگر از بوی سیر متنفرید، یک تکه پارچه را در آب سیر خیس کنید و پس از خشک شدن، آن را خارج از اتاق و یا محلی که زندگی می‌کنید، آویزان کنید. اگر هم برایتان فرقی نمی‌کند که بوی سیر بدهید، یک حبه سیر را چهار قسمت کرده و یکی از این چهار قسمت را له کرده و با پنج لیوان آب مخلوط کنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه‌ها را از شما دور می‌کند. همچنین می‌توانید یک بوته سیر را از سر در اتاقتان آویزان کنید.

چهارمین روش، این است که گیاه مریم گلی و اکلیل کوهی را درون زغال کباب بریزید. این روش به راحتی پشه‌ها را دور می‌کند. استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی چون اوکالیپتوس، دارچین و روغن کرچک هم برای دفع نیش پشه‌ها به کار برده می‌شوند. برای استفاده از این روش، ۱۰ تا ۲۵ قطره از این روغن‌ها را درون دو قاشق غذاخوری حلال، مخلوط کرده و به بدن بپاشید.
 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

سکته گوش اصطلاحی است که چندان برای ما آشنا نیست و اطلاعات چندانی هم از آن نداریم. پزشکان می‌گویند از هر 5000 نفر یک نفر به این بیماری گرفتار می‌شود، اما سکته گوش چگونه بیماری‌ای است؟ آیا واقعا اتفاقی که در سکته‌های قلبی یا مغزی برای عضو رخ می‌دهد، اینجا هم بــــا همان شکل و مـــکانیسم است؟ دکتر ابراهیم رزم پا، فوق‌تخصص جراحی سر و گردن و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در‌این‌باره توضیح می‌دهد.

 

 

آیا این اصطلاح یعنی سکته گوش درست است و واقعا قسمتی از گوش دچار سکته می‌شود؟
سکته گوش یک آسیب ناگهانی است که فرد به طور ناگهانی شنوایی خود را به طور کامل یا ناقص از دست می‌دهد. این مکانیسم، مانند سکته قلبی یا مغزی است و خونرسانی به دلایل نامشخصی قطع شده و اکسیژن به بافت نمی‌رسد و در نتیجه بافت نابودشده و عملکرد خود را ازدست می‌دهد. در این بیماری به گوش داخلی آسیب وارد شده و سلول‌های مژکدار داخل حلزون گوش به سبب کمبود اکسیژن تخریب می‌شوند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

دانشمندان دانشگاه سنت اندروز دریافته‌اند که دلفین‌ها اسامی خاص برای یکدیگر داشته و همدیگر را مانند انسان‌ها صدا می‌کنند.

 
 
براساس یافته‌های دانشمندان، دلفین‌های پوزه بطری تنها موجودات پس از انسان هستند که از شکل‌های خاص سوت برای اعضای خانواده و دوستان اجتماعی استفاده می‌کنند.
پژوهش دلفین‌های پوزه بطری در آب‌های اطراف اسکاتلند نشان داد که آنها به صدای سوت ها جواب می‌دهند.
این یافته‌ها نشان داده که دلفین‌ها از سوت‌های نشانه‌دار به عنوان القابی برای مورد خطاب قرار دادن یا تماس با همتایان خود در دریا استفاده می‌کنند که کاملا مشابه شیوه انسانی اسم صدا کردن توسط انسان‌ها است.
محققان صدای ساختگی ضبط شده از سوت‌های نشانه‌دار دلفین‌ها را در دریا پخش کردند که شامل سوت‌های دلفین‌های آشنا در یک گروه و نمونه‌ها غیرآشنا از گروه دیگر بود.
بررسی واکنش‌ها از روی یک قایق کوچک نشان داد که دلفین‌ها به سوت‌های نشانه‌دار پاسخ داده و در برابر سوت‌های دیگر بی‌تفاوت می‌ماندند.
سوت دلفین‌ها که شامل جیرجیرهای بم بوده که بسته به عمق آب و بسامد آنها از فاصله 20 کیلومتری قابل شنود است.
به گفته محققان، خطاب با نام یکی از خصوصیات تعریفی زبان انسان بوده و دلفین‌ها نیز از شیوه شیوه شناسایی منحصربفرد خود با سوت نشانه‌دار برخوردارند.
باورها بر این است که گروههای اجتماعی دائم‌التغییر دلفین‌ها در کنار دید ضعیف آنها در زیر آب باعث ایجاد این پدیده شده است.

 
این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.
ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

نتایج یک مطالعه نشان داده است اسید آمینه تریپتوفان موجود در موز ضمن کاهش افسردگی و بهبود خلق و خوی افراد، در کاهش سطح استرس نیز بسیار مفید است.

علاوه برا این، مطالعات نشان می دهند وجود مقادیر بالایی از پتاسیم در موز می تواند به کاهش سطوح فشار خون کمک کند که این به نوبه خود وقوع تصل شرایین، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.
به گفته محققان یک مطالعه بزرگ دیگر نشان داد احتمال ابتلا به سرطان کلیه تا حدود زیادی با مصرف مکرر سبزیجات و میوه ها به ویژه موز کاهش می یابد، زیرا در این مطالعه زنانی که 4 تا 6 بار در هفته موز می خوردند تا 50 درصد کمتر در معرض ابتلا به این سرطان قرار گرفتند.
ترکیبات:
موز سرشار از پتاسیم، منیزیم و اسید فولیک است.
خواص غذایی:
پتاسیم، فشار خون و خطر سکته های قلبی راکاهش می دهد . اسید فولیک نیز برای رشد بافت های بدن لازم است و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
پتاسیم در قسمت های مختلف بدن وجود دارد و به روند توازن املاح و مایعات کمک می کند و نیز در فعال کردن ماهیچه های قلب، نقش مهمی دارد.
با افزایش پتاسیم در بدن، میزان مرگ و میر ناشی از سکته های قلبی کاهش پیدا می کند. موز 350 میلی گرم پتاسیم دارد.
سدیم بر بسیاری از فعل و انفعالات حیاتی بدن تاثیر می گذارد و عامل بالا رفتن فشار خون در بزرگسالان است. انسان باید روزانه دست کم 500 میلی گرم و حداکثر 2400 میلی گرم سدیم مصرف کند و موز، 140 گرم سدیم دارد.

امیدوارشدن و ایجاد آرامش با خوردن موز
موز سرشار از مواد نشاسته ای و قندی است و تا حدی نیز آهن دارد. پتاسیم موز به ایجاد آرامش در بدن و کاهش فشار خون کمک می کند.
با خوردن دو موز متوسط در روز، یک پنجک نیاز بدن به پتاسیم و منگنز و یک سوم نیاز بدن به ویتامین « آ » تامین می شود.
از آن جایی که موز فاقد کلسیم، پروتئین و چربی است، بهتر است با شیر مصرف شود.
پزشکان به زنان باردارد و بیمارانی که مرحله نقاهت را سپری می کنند و به کسانی که در صد دست یابی به آرامش و خوب فکر کردن هستند، خوردن موز را سفارش می کنند.

تاثیر موز روی پوست، مو و دست ها
1. موز به حفظ شافیت پوست کمک می کند، به همین سبب در ساخت کرم های بدن کاربرد فراوانی دارد.
2. برای مرطوب کردن پوست، قطعه های موز را به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید؛ زیرا پوست، روغن ها و ویتامین های فراوان موز را جذب می کند.
3. برای نرمی و درخشش مو، مقداری موز له شده و کمی روغن بادام را به مدت 15 دقیقه روی موی سر بگذارید.
4. برای داشتن دست هایی نرم، مقداری موز له شده را با کره مخلوط کرده دست های خود را با آن چرب کنید.

 

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

خیلی جالب است! تا وقتی که بچه هستیم مدام می خواهیم بزرگ شویم و تمام آن کارهایی را انجام دهیم که دوست داریم اما وقتی بزرگ می شویم و شانه هایمان را بار مسوولیتی که به دوش داریم سنگین می کند...

 

 

مشتاقانه سر به عقب برمی گردانیم و با اندوه به روزهای کودکی نگاه می اندازیم که سبکبال و بی خیال روزها را می گذراندیم؛ روزهای خوب کودکی را.

 

بی شک ما خیلی چیزها را از دست داده ایم تا این «بزرگی» را به دست آورده ایم؛ اما می توانیم با نگاهی به دنیای کودکی و همه آن چیزهایی که بی خیالی ها، عشق ها و دوستی ها را بنا می کرد باز هم تنی به دریاچه پاک کودکی بزنیم. این مطلب برای همه آدم بزرگ هایی است که دلشان هوای کودکی کرده است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

دانشمندان از ادرار انسان به عنوان یکی از دور از ذهن ترین منبع، یک دندان ابتدایی ساختند.

 
 


 

تایج این تحقیقات که در مجله ترمیم سلولی منتشر شده نشان می دهد که ادرار را می توان به عنوان منبع سلولهای بنیادینی به کار برد که به نوبه خود می تواند ساختارهای کوچک دندان مانند رشد دهد.
یک تیم از محققان چینی امیدوارند که این تکنیک بتواند به عنوان راهی برای جایگزین شدن دندان از دست رفته مورد استفاده قرار گیرد.
البته سایر محققان عرصه سلولهای بنیادین هشدار دادند که این هدف با چالشهای بسیاری رو به رو است.
گروه های مختلفی از محققان سراسر جهان به دنبال یافتن راهی برای رشد دندان جدید برای جایگزین کردن دندانهایی است که در اثر بالارفتن سن و یا بهداشت ضعیف دهان و دندان از دست می روند. سلولهای بنیادین که می تواند به انواع بافت تبدیل شود عرصه محبوبی برای انجام این تحقیقات بوده است.
گروه محققان چینی این تحقیقات را در موسسه زیست پزشکی و بهداشت گوانگ‌ژو انجام داده اند و از ادرار به عنوان نقطه آغاز این تحقیقات استفاده کردند. سلولهایی که معمولا از بدن عبور می کنند در آزمایشگاه کشت شده اند و طوری پردازش می شود که به سلولهای بنیادین تبدیل شوند.
ترکیبی از این سلولها و سایر مواد بدست آمده در موش کاشته شد. محققان اظهار داشتند که پس از سه هفته دسته ای از سلولها شبیه به یک دندان پدید آمدند، این ساختار دندان مانند دربرگیرنده عصب دندان، عاج دندان و مینا بود اما ساختار آن به سختی دندان طبیعی نبود.
این تحقیقات به سرعت نمی تواند گزینه جدیدی برای دندان پزشکان باشد، اما محققان اظهار داشتند که این تحقیقات می تواند به مطالعات بیشتر در راستای بازسازی کامل دندانهای انسان برای درمان بالینی منتهی شود.
این درحالی است که منتقدان این پروژه از جمله کریس میسون به عنوان دانشمند عرصه سلولهای بنیادن از دانشگاه کالج لندن اظهار داشت که ادرار نقطه ضعیفی برای آغاز این تحقیقات بوده است و بدترین منبع درنظر گرفته می شود. میزان سلولهای ادرار بسیار کم است و تأثیر تبدیل آنها به سلولهای بنیادین کارآمد نیز بسیار پایین است.

 
وی افزود: خطر آلودگی با باکتری نیز در این منبع بسیار بیشتر از سایر منابع سلولی وجود دارد.

 

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

روزی نیست كه مطب پزشكان ارتوپدی خالی از بیماران جوانی باشد كه از درد و ناراحتی‌های دست، شانه و گردن شكایت می‌كنند. با كمی پرس و جو و تحقیق متوجه خواهید شد كه بیشتر این بیماران با كامپیوتر سروكار دارند

 

 

روزی نیست كه مطب پزشكان ارتوپدی خالی از بیماران جوانی باشد كه از درد و ناراحتی‌های دست، شانه و گردن شكایت می‌كنند. با كمی پرس و جو و تحقیق متوجه خواهید شد كه بیشتر این بیماران با كامپیوتر سروكار دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی پشت كامپیوتر بنشینند. البته این دردها مراحل اولیه شكایت بیماران است. گاهی اوقات این مشكلات آنقدر پیشرفت می‌كند كه باعث تغییرات فیزیكی و آناتومیكی اندام‌های بدن می‌شود. پس خستگی را بهانه نكنید و در هر حالتی كه هستید شیوه نشستن خود را اصلاح كنید. یادتان نرود بدن شما یكی از مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی‌تان است؛ آن را فدای شغل و كامپیوتر خود نكنید!


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

5 دلیل مناسب برای کسانی که نمی دانند تبلت بخرند یا لپ تاپ ممکن است در شرایطی باشید که واقعا دلتان یک تبلت می خواهد، ولی در عین حال می دانید که یک لپ تاپ برای کار یا درس هم نیاز دارید، اما متاسفانه یا خرید هر دو ممکن نیست، یا سختی حمل و نقل دو وسیله مزید بر علت است. اگر به هر دلیلی، فقط می توانید یک دستگاه قابل حمل با صفحه بزرگ بخرید، انتخاب آسان است: لپ تاپ بخرید. این هم 5 دلیل برای این توصیه.

 

 

 
مشاوره جهت خرید لپ تاپ یا تبلت
 
5 دلیل مناسب برای کسانی که نمی دانند تبلت بخرند یا لپ تاپ
ممکن است در شرایطی باشید که واقعا دلتان یک تبلت می خواهد، ولی در عین حال می دانید که یک لپ تاپ برای کار یا درس هم نیاز دارید، اما متاسفانه یا خرید هر دو ممکن نیست، یا سختی حمل و نقل دو وسیله مزید بر علت است.
 
اگر به هر دلیلی، فقط می توانید یک دستگاه قابل حمل با صفحه بزرگ بخرید، انتخاب آسان است: لپ تاپ بخرید. این هم 5 دلیل برای این توصیه.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ولی برای در امان بودن از تشنگی نیز راه حل‌هایی وجود دارد.

 
 
از آنجا که آب در حدود 70 درصد از بدن ما را تشکیل می‌دهد، اهمیت آن را نمی‌توان نادیده گرفت.
تقریباً هر عملی که در بدن انجام می‌شود با کمک آب صورت می‌گیرد: از حذف مواد زائد گرفته تا کمک به هضم غذا، نگه داری سالم پوست و حمل و نقل مواد غذایی در سراسر بدن.

اگر نتوانید مواد مغذی و مواد معدنی از دست رفته از طریق تعریق را جایگزین کنید، ادامه این روند سبب تضعیف بدن شما در پایان ماه مبارک رمضان خواهد شد. حتی از دست دادن مقدار کمی آب بدن می‌تواند سبب خستگی، سرگیجه و سردرد و عدم تمرکز شود. تأمین این مواد شدنی نیست مگر با وعده های افطار و سحر سالم و اصولی.
چند پیشنهاد مفید:
1- با توجه به این که ماه رمضان امسال در فصل گرم سال قرار دارد به روزه‌داران توصیه می‌شود برای پیشگیری از کاهش شدید آب بدن تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند. در طول روز از نور خورشید فاصله بگیرید و حتی‌الامکان در مناطق سایه دار و خنک بایستید. در صورت امکان از پوشش کلاه استفاده کنید و فعالیت‌های بدنی را کاهش دهید.
2- با فاصله یک ساعت بعد از افطار سعی کنید 8 لیوان آب و مایعات خنک را به مرور تا هنگام خواب بنوشید و حتی‌الامکان از نوشیدن چای، قهوه و نوشابه‌ها، به دلیل دارا بودن سطح بالایی از کافئین و شکر خودداری کنید چرا که این مایعات باعث از دست رفتن سریع‌تر آب بدن می‌شوند.
دقت داشته باشید که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد، زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می‌کند. پس، آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه‌های آب‌دار تأمین شود.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

مادر بزرگ را در خانه وقتی پیدا کردیم، قندش کاملا پایین افتاده بود و بدنش سرد بود و لرزان. برایش آش نذری آورده بودیم، اما متوجه شدیم او خودش روزه گرفته و آش بار گذاشته و گوشه آشپزخانه از حال رفته است. او به ما قول داده بود که خیالمان راحت باشد و با وضع جسمی‌ای که دارد و توصیه‌هایی که پزشک به او کرده، روزه نمی‌گیرد، اما باز این کار را انجام داده و سلامت خود را به خطر انداخته بود.

 

 

 

همیشه از خود می‌پرسیم آیا این حد از روزه‌داری واجب است و ثواب دارد؟ آیا در عین مریضی یا سالمندی روزه‌‌خواری گناه است؟ این موضوعی است که بسیاری از سالمندان را در ماه رمضان دچار تشویش می‌کند. عده زیادی از آنان گرچه می‌دانند نباید روزه‌داری ماه رمضان را ادامه دهند، اما باز هم دلشان نمی‌آید که سال‌ها روزه‌داری را کنار بگذارند.

دین اسلام در قرآن کریم به مردم توصیه می‌کند که با دست خود خویشتن را به هلاکت نیفکنند. انعطاف‌پذیری احکام روزه‌داری برای سالمندان، بیماران، مسافران و زنان باردار و شیر ده همه گواه همین موضوع است.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

یکی از مشکلاتی که اکثر روزه ‌داران در ماه مبارک رمضان با آن مواجه می‌ شوند، بوی ناخوشایند دهان است که گاهی علاوه بر خود فرد، ممکن است اطرافیان او را نیز آزار دهد. البته این مشکل برای بعضی ‌ها فقط به ماه رمضان منتهی نمی‌ شود؛ یعنی در برخی افراد، بوی ناخوشایند دهان‌ در ماه‌ های دیگر سال نیز وجود دارد. برای‌ آشنایی با راه‌ های رفع بوی دهان از طریق تغذیه‌، پای صحبت متخصصان تغذیه و رژیم‌ درمانی نشسته ‌ایم.

 
 
 
یکی از مشکلاتی که اکثر روزه ‌داران در ماه مبارک رمضان با آن مواجه می‌ شوند، بوی ناخوشایند دهان است که گاهی علاوه بر خود فرد، ممکن است اطرافیان او را نیز آزار دهد. البته این مشکل برای بعضی ‌ها فقط به ماه رمضان منتهی نمی‌ شود؛ یعنی در برخی افراد، بوی ناخوشایند دهان‌ در ماه‌ های دیگر سال نیز وجود دارد. برای‌ آشنایی با راه‌ های رفع بوی دهان از طریق تغذیه‌، پای صحبت متخصصان تغذیه و رژیم‌ درمانی نشسته ‌ایم.

 
مصرف غذاهای خشک را محدود کنید

 
دکتر سید رضا راست ‌منش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، معتقد است که بوی بد دهان علل مختلفی دارد. بیماری‌ های گوارشی نظیر زخم ‌های معده که علت عمده ی آن هلیکوباکترپیلوری است می‌تواند سبب خروج بوی نامطبوع از دهان شود. در این حالت، این بو با تجویز داروهای خاصی از سوی پزشک کنترل می ‌شود. گاهی بوی بد دهان به دلیل زیاده ‌روی در مصرف غذاها است، آن هم غذاهایی که ترکیبات ناهمگونی با هم دارند. یکی دیگر از علل بوی بد دهان عدم استفاده از مسواک و نخ دندان است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

آمارها نشان می‌دهد 50درصد از زنان از ظاهر خود راضی نیستند و بعضی از آنها عیب‌های بسیار کوچک صورت و بدن خود را بسیار بزرگ می‌بینند به طور کلی می‌توان گفت شدت این بیماری در هر شخص نسبت به دیگری متفاوت است.

 

 

زنانی که خود را زشت می‌بینند

لب‌های من هم بسیار باریکند و نیمه بالایی آن تفاوت زیادی با نیمه پایینی دارد. گردن من بسیار بلند است و هر زمان به آینه نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم در حال تماشای یک اردک هستم. از همه بدتر تمام صورت من را جوش پوشانده و لکه‌های زشت اطراف آن را فرا گرفته‌ است. این تصورات از 4 سالگی با من است و از همان دوران من از اینکه در بین مهمانان یا دوستانم قرار بگیرم اجتناب می‌کردم. از همان زمان دچار وسواس شدم؛ به طوری که هر روز 30 بار صورت خود را می‌شستم و چند بار لباس‌هایم را عوض می‌کردم. با وجود آنکه چند کیلو کمبود وزن داشتم اما شروع به رژیم گرفتن کردم، زیرا تصور می‌کردم پاهایم بسیار چاقند و شکم بزرگی دارم. برای چند سال سعی کردم تا حد ممکن در خانه بمانم و در مقابل چشم مردم قرار نگیرم.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو