ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.

 

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.

حال ما به شما می‌گوییم که نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز چگونه باعث لاغری می‌شود:

1- غذا را هضم می‌کند. آب برای دفع مواد زائد از بدن شما ضروری است. بدون دریافت آب کافی، مواد زائد و دفعی در روده‌های شما جمع شده و باعث افزایش وزن می‌شوند.
 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

خیلی ها از رنگ تیره زیر چشم هایشان رنج می برند و معمولأ هر کرم و دارویی را امتحان کرده اند…

 
خیلی ها از رنگ تیره زیر چشم هایشان رنج می برند و معمولأ هر کرم و دارویی را امتحان کرده اند و جواب نداده است پس پولتان را بیخودی خرج این کرم ها نکنید. خبر خوب این است که میتوانید با لیزر توسط دکترهای متخصص از شر این تیرگی ها راحت شوید. ولی اگر کم حوصله هستید ودر همین لحظه می خواهید آنها را از جلوی چشم هایتان محو کنید راه جالب و بسیار آسانی وجود دارد .

به این عکس نگاه کنید این خانم برای ژست انگشتانش را روی صورتش به این شکل نگذاشته است بلکه این راهنمایی است برای شما که اگر کرم کانسیلر را به شکل هفت یا وی انگلیسی زیر چشم هایتان بزنید منظورم این است که مثلث بین این دو انگشت را با کانسیلر پر کنید خطای باصره باعث میشود که سیاهی زیر چشم ها به نظر نیاید.

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 ساختمانی در ژاپن با زلزله 8.9 ریشتری فرو نریخت ! + عکس

این ساختمان دارای 13 ستون فولادی و 7 صفحه میله‌ای فولادی می‌باشد. طبقات زیرین در این ساختمان دارای قابلیت جذب انرژی ارتعاشاتی زمین لرزه هستند. حوادث و بلایای طبیعی و اثرات و تجربیات ناشی از آن با توجه به اینکه بسیار ناراحت کننده و دردناک است؛ اما این گونه حوادث درس هایی به ما می‌آموزد که درک و فهمیدن آن بسیار آموزنده بوده و راههای پیشرفت را هموارتر می‌سازد.این ساختمان دارای 13 ستون فولادی و 7 صفحه میله‌ای فولادی می‌باشد. طبقات زیرین در این ساختمان دارای قابلیت جذب انرژی ارتعاشاتی زمین لرزه هستند. حوادث و بلایای طبیعی و اثرات و تجربیات ناشی از آن با توجه به اینکه بسیار ناراحت کننده و دردناک است؛ اما این گونه حوادث درس هایی به ما می‌آموزد که درک و فهمیدن آن بسیار آموزنده بوده و راههای پیشرفت را هموارتر می‌سازد.

به گزارش معماری نیوز، نمونه بارز آن زلزله اخیر ژاپن است که از 2 منظر قابل تامل و حائز اهمیت است. نکته اول اینکه علی رغم نظم و دقت کار مهندسان ژاپنی، متاسفانه شاهد به وقوع پیوستن حادثه‌ای تلخ در راکتورهای هسته‌ای آن کشور بودیم که هر آن احتمال به وقوع پیوستن چرنبیلی به مراتب گسترده تر می‌رود.
 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 این ایده جالب و مفیدی است. حتی اگر لباس های ما خیس بشوند به دلیل گرما، سرعت خشک می شوند.

به دنبال گرمای شدید هوا همزمان با ماه رمضان، در خیابان های بغداد دوش های صلواتی برای شستن سر و صورت و خنک شدن مردم راه اندازی شده است.

ه گزارش سیبادو دوش های صلواتی در خیابان های بغداد که مردم آنها را "دش الأجر والثواب" (دوش اجر و ثواب) توصیف می کنند به عنوان نوعی از فعالیت های خیریه به شمار می روند.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در این باره نوشت: مالکان مغازه ها و خانه های نزدیک خیابان های اصلی با استفاده از شلینگ، آب را به کنار خیابان منتقل می کنند تا به وسیله دوش های حمام، امکان شستن سر و صورت را برای شهروندان فراهم کنند.
گرمای هوا در عراق که در برخی شهرها از جمله بغداد پایتخت به 50 درجه می رسد باعث شد تا دولت، روز پنجشنبه را تعطیلی عمومی اعلام کند. بسیاری از شهرهای عراق نیز ساعت های زیادی را در شبانه روز شاهد قطع برق هستند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 29 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 29 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

آیا می ‌دانید لبخند زدن، خندیدن، شادی، شکرگزاری و تشکر کردن، نه تنها شما را شخص خوبی جلوه می ‌دهد، بلکه در سلامت شما نیز مؤثر است.

 

 

نتایج تحقیقاتی که در یک مجله بین‌المللی روان‌شناسی منتشر شده، نشان می دهد هنگام بحث و عصبانیت، فشار خون بالا می‌ رود و روح فرد آزرده می ‌شود.

جالب است بدانید این تأثیر به همین جا ختم نمی‌ شود و هر بار که شخص، آن لحظه عصبانیت را به یاد آورد، همان تأثیرات بروز می‌ کند.

در افراد متأهل، هر یک ساعت مشاجره با یکدیگر، می‌ تواند یک روز مقاومت بدن آنها را کاهش دهد.

خندیدن باعث آرامش عضلات، کاهش ترشح هورمون‌های استرس‌زا، کاهش فشار خون و افزایش اکسیژن‌گیری سلول‌های تنفسی می ‌شود. همچنین حملات قلبی را کاهش می ‌دهد و دیواره ی رگ‌های خونی را محکم می سازد.
 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 29 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

اگر مرد از طرف شما احساس قدرت دریافت کند چیزی که از او دریافت می‌کنید صمیمیت است. او با این احساس در آسمان اوج می‌گیرد و شما را نیز همراه خود می‌برد. او از این که توانا باشد یا احساس توانایی کند، لذت می‌برد. او به دنبال کسی است که به قدرت‌هایش ایمان داشته باشد و حتی ضعف‌هایش را در جهت تقویت توانایی‌هایش مثبت جلوه دهد. پس مراقب باشید و بدانید که‌:

 

 اگر درآمد مستقلی دارید هرگز درآمد و پولتان را به رخ همسرتان نکشید. حتی اگر درآمد بیشتری دارید هرگز به روی خودتان هم نیاورید. بگذارید همسرتان احساس کند که همه چیز در دست اوست و امور مالی خانواده به دست قدرتمند همسرتان اداره می‌شود.

او را با کسی مقایسه نکنید اگر واقعا به بهبود اوضاع مالی فکر می‌کنید او را برای تلاش بیشتر تشویق کنید. انتقاد دشمن صمیمیت است‌.

هیچ‌وقت همسر خود را بی‌عرضه نخوانید زیرا با این کار صمیمیت و عشق متقابل مرد را از بین می‌برید.

شوهر خود را حلال مشکلات بدانید. مشکل را به او بگویید و از او بخواهید آن را حل کند و تایید کنید که تنها او قادر به حل این مساله است‌.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 29 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

ما انسان ها احتیاج به دوست، همراه، همنشین، برادر، خواهر و همسر داریم. همه ما به دنبال یافتن کسانی هستیم که با آنها احساس راحتی کرده و از ارتباط با آنها لذت ببریم و در کنار آنها تجارب بیشتری کسب کنیم.

 

 دلمان می خواهد زندگی ما مملو از صمیمیت و عشق باشد. ما نیاز به معاشرت با دیگران و پذیرش و تایید آنها داریم. ضمن اینکه دوست داریم دیگران را بپذیریم و آنها را تایید کنیم. به نظر می رسد که داشتن مهارت در برقراری ارتباط برای زندگی امروز لازم است. ما هر روز به شیوه های مختلفی با سایرین ارتباط برقرار کرده و اندیشه ها، احساسات و دانسته های خود را به یکدیگر منتقل می کنیم. واقعیت این است که روابط بین فردی، نه تنها حرکت ما را در مسیر کمال و خودشکوفایی تسهیل می کنند، بلکه در درجه اول راه را به ما نشان می دهند. غالباً اولین بار در تعامل با دیگران است که توانایی های خود را می شناسیم. توانایی هایی که تا پیش از آن اثری از آنها نبوده است. تنها در اجتماع است که عیب های خودمان را می بینیم. هیچ کسی در تنهایی نمی تواند بفهمد که آیا حسود است یا نه. زیرا کسی در کنارش نیست که به او حسادت کند! تمام صفات خوب و بد ما در اجتماع دیده می شود. بنابراین ما بخشی از طرز تلقی های خود را نسبت به خودمان از برداشت و نظر دیگران در مورد خویشتن کسب می کنیم. این فرایند نگریستن به خود از منظر و دریچه چشم دیگران تا آخر عمر ادامه می یابد.همچنین دیگران به ما کمک می کنند تجارب و طرز فکرهای جدیدی بیابیم. روابط و چگونگی ارتباط با دیگران بخش مهمی از شخصیت و زندگی ما را تشکیل می دهند.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 29 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

شکل‌هایی که با سرعت دگرگون می‌شوند، این پرسش را به وجود می‌آورند که هنرمند با چه میزان تمرین خود را برای این نوع بازی با تصاویر آماده کرده است.

 

 بازی با شن گاهی برای بعضی، ‌ورزش‌های ساحلی و برای بعضی دوران کودکی را به یاد می‌آورد که کودکان با بیلچه‌هایی در دست، کنار جعبه‌های ماسه یا ساحل دریا مشغول ساختن خانه‌های شنی و کشیدن شکل‌های دلخواه خود بر ماسه‌ها هستند. این کودکان گاهی بدون نیاز به زبان گفتاری مشترک برای ارتباط کلامی، ساعت‌ها در کنار هم می‌سازند، خراب می‌کنند و زبان آنها زبان صداهای نامفهوم، شکل‌ها و اجسام شنی و تبادل اسباب‌بازی‌هایشان است.
اما این بازی و کنش‌های مشابه، ظرفیت تبدیل به نوع هنری زیبایی را دارند که امروزه دوستداران بسیاری در سراسر جهان دارد: این هنر، طراحی و "نقاشی با شن" نام دارد که در شکل رایج بیشتر روی سطحی شیشه‌ای انجام می‌شود و برخلاف نقاشی به مفهوم معمول آن، گاهی حالت اجرای زنده همراه با تماس مستقیم هنرمند با بینندگان را به خود می‌گیرد.
دستان هنرمند بر ماسه‌ها، بازیگر و کارگردان هستند و آفریننده‌ تصویر، خود اوست. هنرمند در برابر بییندگان شکل‌ها و خط‌هایی روی لایه‌ای شنی که معمولاً بر سطحی شیشه‌ای پاشیده شده، می‌کشد و تصویرهای گذرای خود را در برابر تماشاگران به دست می‌آورد.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 28 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

عدم تحمل لاکتوز بیش از آنچه که تصور می‌شود رایج شده است. اگر شما هم به طور مداوم دچار نفخ معده، دل درد و گرفتگی عضلات شکمی می‌شوید احتمال دارد نمی‌توانید لاکتوز یعنی همان قندی که به طور طبیعی در شیر وجود دارد را تحمل کنید.

 

 اگر شما هم به طور مداوم دچار نفخ معده، دل درد و گرفتگی عضلات شکمی می‌شوید احتمال دارد نمی‌توانید لاکتوز یعنی همان قندی که به طور طبیعی در شیر وجود دارد را تحمل کنید. البته از آنجایی که این مشکل فقط عدم تحمل است نه آلرژی، خیلی از مردم کمابیش با آن کنار می‌آیند. در این مطلب به چند ماده‌ی غذایی حاوی لاکتوز اشاره می‌کنیم. مطمئن باشید در مورد برخی از آن‌ها حتی فکرش را هم نمی‌کردید که لاکتوز داشته باشند. با ما همراه باشید.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 28 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

اگر در روزهای برپایی نمایشگاه، چند جلد كتاب به مجموعه كتاب های كتابخانه تان افزوده اید، علاوه بر اختصاص زمانی برای مطالعه آنها نحوه نگهداری خود كتاب ها را نیز مورد توجه قرار دهید. توصیه های زیر در همین راستا ارائه شده اند:

كتاب ها را در مكانی خنك، دور از تابش مستقیم نور خورشید و خشك نگهداری كنید. هیچ كتابی را تحت فشار در داخل كتابخانه قرار نداده و یا احیاناً با نوار، طناب و یا كش محكم دور آن را نبندید. هرگونه فشاری بر روی كاغذهای كتاب، می تواند به آنها آسیب برساند.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

وقتی که سیستم ایمنی بدن ضعیف و ناکارآمد است، عفونت ها به راحتی وارد بدن می شوند و به سختی از بین می روند.

 
سیستم ایمنی یا دفاعی بدن متشکل از بافت لنفاوی است که شامل غدد لنفاوی، لوزه ها، مغز استخوان، غده تیموس، بخش هایی از طحال و مجرای معدی روده ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این سیستم توسط گلبول های سفید با آنتی ژن هایی که به بدن حمله می کنند می جنگد. آنتی ژن ها شامل سلول های غیرآشنا و غیر طبیعی است.

اما وقتی که سیستم ایمنی بدن ضعیف و ناکارآمد است، عفونت ها به راحتی وارد بدن می شوند و به سختی از بین می روند.

کاهش تعداد گلبول های سفید خون باعث کاهش قدرت دفاعی و ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا و بیگانه می شود.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

بررسی فواید و ارزش غذایی تخم پرندگان

 تخم غاز، کلسترول بالا
بیشتر شهرنشینان از تخم غاز و اردک به جهت بوی زهمی که دارد گریزانند، اما باید بدانند از تخم مرغ غنی‌تر است. اندازه آن از تخم مرغ و اردک بزرگ‌تر بوده و هر عدد آن معادل دو تخم مرغ است. یک تخم غاز حدود 266 کالری انرژی دارد که 172 کالری آن مربوط به چربی موجود در زرده آن می‌شود و یک عدد تخم بزرگ آن 144 گرم وزن دارد و از نظر آب پز کردن نسبت به تخم مرغ زمان بیشتری نیاز دارد. تخم غاز منبع خوب پروتئین و ویتامین‌های B12، B6، E A، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، فسفر و منگنز است و در مقایسه با تخم مرغ دارای مقادیر بیشتر کربوهیدرات، چربی و کالری است و از کلسترول خیلی بالاتری برخوردار است به طوری که هر عدد آن حدود 1200 میلی گرم کلسترول دارد و در نتیجه مصرف آن باید محدود شود. لازم است بدانید تخم این پرنده به دلیل غنی بودن از انرژی و مواد مغذی برای افزایش تمایلات جنسی نافع است.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

در اينترنت وب سايت هاي مختلفي خدمات پست الكترونيك (يا همان ايميل) را ارائه مي نمايند. ولي در ايران هموطنان ما علاقه خاصي به استفاده از سرويس هاي مختلف و پست الكترونيك يا ايميل ياهو دارند. كه البته يك سرويس تمام عيار و بي عيب نيست. بلكه معايبي هم دارد مثلاٌ كند است و گاه پيش مي آيد كه پيغام شما با تاخير به مقصد مي رسد. در ضمن ايميل ياهو از نظر امنيتي هم در سطح پاييني است علت آن هم ساده است چون اين سرويس كاربران زيادي دارد طبيعي است كه خرابكاران اينترنتي بيشتر روي آن سرمايه گذاري مي كنند و نرم افزار هاي فراواني براي هك كردن ايميل ياهو يافت مي شود. حال اگر شما فردي هستيد كه از ايميل خود استفاده زيادي مي كنيد و براي شما مهم است كه اطلاعات ايميل شما به دست افراد نا محرم نيفتد بهتر است سرويس .........

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

عصب شناسان دانشگاه براون دریافتند که مدیتیشن تمرکز حواس، روی ریتم آلفای مغز تغییراتی ایجاد می کند.این قضیه می تواند تاثیر تمرکز حواس روی دردهای جسمانی و یا ارتباط قوی بین ذهن و جسم را بهتر توضیح دهد.

 

 دانشمندان ، روانشناسان و پزشکان بر این باورند که انجام منظم و دائمی مدیتیشن خواص درمانی بسیاری دارد. بعضی مطالعات انجام گرفته در مورد TM (مدیتیشن متعالی) نشان می دهد که این تکنیک میزان هیجان و اضطراب افراد را کاهش داده و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. یک مطالعه جالب اذعان دارد که انجام این سبک مدیتیشن روند کهولت را آهسته تر می کند. به همین علت است که این سبک مدیتیشن در بین بسیاری از چهره های معروف چون دیپاک چوپرا، پل مک کارتنی ، شریل کرو ، دکتر اوز و اوپرا وینفری رواج دارد. به هر حال ، یک تحقیق جدید نشان می دهد که سبک جدیدی از مدیتیشن، مدیتیشن تمرکزی( Mindfulness Meditation ) نیز بوسیله تغییر امواج مغزی ، برای شما بسیار مفید است.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها باشید برای خرید شلوار جین استرس دارید. برای این کم کردن این استرس با ما همراه شوید.برای اینکه بتوانید در خرید جین موفق عمل کنید قوانین ما را که برگرفته از گفتار ساده کلینتون کلی صاحب مجموعه چه چیز نپوشیم what not to wear هستند مرور کنید.

 
1. دوباره و دوباره امتحان کنید
شلوار جین آبی برای امریکایی‌ها مانند پای سیب است. اما اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها باشید برای خرید شلوار جین استرس دارید. در واقع نزدیک به هفتاد درصد مادرها می‌گویند که قبل از انتخاب جین مناسب 4 عدد یا بیشتر را امتحان می‌کنند. اما Clinton Kelly مشاور مد و لباس و صاحب امتیاز what not to wear ( چه چیز را نپوشیم ) می گوید که به طور میانگین خانم ها در نمایشگاه TLC بیست عدد را امتحان می‌کنند! بنابراین ناچارا باید مدت زیادی به اتاق پرو رفت، اما Clinton Kelly برای ما توضیح می‌دهد که حداقل با این روش از دام خرید شلوار جین نامناسب و پوشیدن آن بیرون می‌آییم.

2.روی اندازه بودن شلوار تمرکز کنید نه روی سایز نوشته شده بر آن
شما لیبل روی شلوار را می‌خوانید و می‌بینید که نوشته روی آن برای سایز شما مناسب است. این اطلاعات خوب است. اما باید دقت کنید که تعریف یک کمپانی از به فرض سایز کوچک با تعریف دیگری متفاوت است. و وقتی که شلوار جین را می‌پوشید برخی از انها قدری با سایز تعریف شده متفاوت هستند و برخی دیگر تفاوت بسیاری دارند.Clinton Kelly می گوید متاسفانه هیچ نمودار جهانی برای سایزها وجود ندارد که بتوان بر اساس آن کار کرد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

تجربه هایی که در کودکی داشته ایم، بر رفتارهای ما در بزرگسالی تاثیر می گذارند و ناخواسته و ناخودآگاه ، با همسرمان رفتاری مشابه والدین خود داریم. درک این حقیقت، نخستین گام برای بازسازی یک ارتباط مخدوش شده است...

 
فرزندان ما هم از ما می آموزند و رفتارهایمان بر نسل آینده هم تاثیر خواهدگذاشت.
ما در کودکی و نوجوانی از عوامل مختلفی تاثیر می گیریم؛ دوستان و همسالان، معلم ها، خویشاوندان، فرهنگ اطرافیان و بالاخره از همه مهم تر والدینمان. روان شناسان می گویند بخش مهمی از یادگیری ما در ۶ سال اول عمرمان و زمانی که با والدین در خانه تنها هستیم، اتفاق می افتد. والدین نه فقط با رفتاری که با کودکشان دارند، بلکه از طریق روابطشان با یکدیگر تاثیر عمیقی بر رفتارهای فرزندشان در آینده می گذارند. هر چقدر میزان رضایت والدین از ازدواجشان بیشتر باشد، فرزند آنها نیز به احتمال بیشتری در زندگی زناشویی آینده اش احساس رضایت خواهدکرد. اگر والدین به یکدیگر عشق بورزند و برای هم احترام قائل باشند، فرزند آنها نیز در بزرگسالی چنین رفتاری با همسر خود خواهدداشت.

البته این به آن معنا نیست که همه کودکانی که در خانواده های از هم گسیخته و پرآشوب بزرگ شده اند، حتما در روابط آینده شان شکست خواهندخورد. گاهی فردی غیر از والدین محبت و حمایت مورد نیاز کودک را نثار او و نقش الگوی مثبت را در زندگی او ایفا می کند؛ شخصی مثل خاله، عمه، دایی یا معلم. با وجود این همه روان درمانگران بر این باورند که چنین افرادی باید بسیار بیشتر از دیگران برای شناخت مشکل های خود و حل کردن ضعف های شان در آینده تلاش کنند.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

برای تقویت هوش و بالا بردن سطح تفکر خود این 7 بازی را مرّتب انجام بدهید.

 

 اگر می خواهید سطح هوشتان را افزایش دهید، این 7 بازی فکری را انجام دهید . با این بازی های فکری، سریعتر، واضح تر، و خلاقانه تر فکر کنید. انجام دادن تمرینات ذهنی به صورت مداوم ذهنتان را پویاتر و فعالتر نگه می دارد.

یک روزنامه انگلیسی در زمینه پزشکی طی مطالعه ای به این نتیجه رسید که افرادی که فعالیتهای ذهنی انجام می دهند 63درصد کمتر از افرادی که به ندرت فعالیتهای فکری دارند درمعرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند. طبق مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان انجام شد، محققان دریافتند که بزرگسالانی که بازی های فکری را به صورت روزانه به مدت چند هفته انجام می دهند به طور چشمگیری هوششان بهتر از بقیه می شود.
بازی های فکری که در زیر آمده است نیز به همین منظور طراحی شده است. بازی های فکری زیر که بازی هایی جهت بالابردن قوه ادراک و هوش شخص است، توسط سینتیا گرین استاد گروه روانپزشکی انشکده پزشکی سینایی و بنیان گذار برنامه های بهبودبخشی و بالابرنده هوش افراد طراحی شده است
انجام دادن بازی های زیر، همراه با خوردن غذاهای مناسب و ورزش کردن می تواند قدرت ذهنی و فکری شما را تا 78 درصد بالا ببرد. امتحان کنید.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

 

اگر تصمیم گرفته ‌اید تا پایان تابستان وزن کم کنید و به دنبال روش‌هایی ساده و کاربردی می‌گردید، این راهکارهای مفید را بخوانید.

 

بسیاری از کسانی که می خواهند وزن خودشان را به عددی که در نظر دارند برسانند، رژیم های سخت غذایی و ورزش های طاقت فرسایی را در پیش می گیرند. اما در موارد بسیاری مشاهده می شود که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، دور این آرزویشان را خط قرمزی کشیده و با رویاهایشان خداحافظی می کنند. کارشناسان به کسانی که می خواهند وزن کم کنند توصیه می کنند که بهتر است به جای انجام دادن اقدامات شدید ولی خسته کننده و کوتاه مدت، راهکارهای ساده، موثر و طولانی مدت را انجام دهند.
 
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

در نظر داریم شما را با ساختار گوش انسان آشنا کنیم. گوش آدم ها از سه قسمت گوش خارجی، گوش میانی و گوش داخلی تشکیل شده است. که هر یک را توضیح می دهیم تا با ساختار گوش آشنا شوید.

 

 نام لاتین گوش خارجی (outer ear)، گوش میانی (Middle ear) و گوش داخلی (inner ear) است.

گوش خارجی که شامل بخشی است که شما می توانید ببنید که تشکیل شده از دو بخش به نام لاله گوش و کانال گوش می باشد.در انتهای ان پرده گوش واقع شده است که گوش خارجی را از گوش میانی جدا می کند که پرده گوش یک غشای محکم کشیده شده همچون پوست طبل است.

گوش میانی یک محفظه پر از هوا می باشد و از سه استخوان بسیار کوچک به نام های چکشی ،سندانی و رکابی ساخته شده است.این استخوان ها به هم متصل می باشند و استخوان رکابی که اخرین استخوان است با گوش داخلی مرتبط است .فطای موجود در گوش میانی از طریق شیپور استاش با پشت بینی در تماس است.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

میخواهیم نوشیدنی های انرژی زا را با آب گیلاس مقایسه کنیم ببینیم کدامیک انرژی بیشتری دارد و کارکرد بدنی ورزشکارا را افزایش میدهد و ماهیچه ها درد نمیگیرند چون در گیلاس مو اد آنتی اکسیدانی بسیار زیادی وجوددارد که تورم را از بین میبرد در ادامه مطلب آخرین تحقیقاتی که برروی گیلاس انجام شده است باهم میخوانیم

 
تحقیقاتی که بر روی نوشیدنی‌های مختلف انجام شده، نشان می‌دهد که بعضی از آب میوه‌ها بهتر از نوشیدنی های ورزشی هستند و کارایی ورزشکاران را بالا می برند. یکی از این آب میوه‌ها، آب گیلاس است که باعث کاهش دردهای ماهیچه می‌شود و
از کاهش قدرت آنها جلوگیری می‌کند.

محققان آمریکایی راه حلی برای کاهش آسیب دیدگی های ماهیچه ای پیدا کرده اند. آنها متوجه شدند که افرادی که از آب گیلاس استفاده می کنند کمتر قدرت ماهیچه های خود را از دست می دهند و کمتر دچار دردهای ماهیچه ای می شوند.

در این تحقیقات، ۱۴دانشجو شرکت داشتند که بعضی از آنها از آب گیلاس و بعضی از آنها از نوشیدنی های ورزشی استفاده کردند.

به مدت چهار روز این افراد تمرینات ماهیچه ای انجام دادند. این بررسی ها دو هفته بعد دوباره تکرار شد و افراد نوشیدنی های خود را تغییر دادند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

اگر از شما بخواهند فهرستی از منفورترین موجودات روی زمین تهیه کنید، احتمالا سوسک‌های حمام یکی از اولین جاندارانی هستند که به ذهنتان می‌رسد. آنها بزرگ و زشت هستند، سریع حرکت می‌کنند و اغلب در کثیف‌ترین و غیربهداشتی‌ترین نقطه ممکن می‌توانید پیدایشان کنید. با این حال بهتر است دیگر آرزوی انقراض آنها را نداشته باشید چون همزمان از بین رفتن گیاهان، جنگل‌ها، پرندگان و زیست‌بوم‌های بسیاری را آرزو کرده‌اید.

 

 پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد این حشرات نامطبوع وظیفه حفظ بقای زیست‌بوم‌های روی زمین و چرخه غذایی را به عهده دارند. آنها اغلب از مواد آلی در حال فساد تغذیه می‌کنند که سرشار از نیتروژن هستند و نه‌تنها می‌توانند منبع غذایی باارزشی برای پرندگان و پستانداران کوچکی که آنها را شکار می‌کنند باشند، بلکه نقشی اساسی را در چرخه نیتروژن ایفا خواهند کرد.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

راه حل های مفید و ساده برای مشکلات روزانه زندگی

    برای خوش فرم کردن موهایتان: یك قاشق سركه به موهای خود زده، سپس آب بكشید

    برای به دست آوردن یخ پاك و تمیز : آب را اول بجوشانید

    برای درخشندگی آینه : آن را با اسپرایت پاك كنید

    برای پاك كردن آدامس از روی لباس : لباس را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید

    برای جلا بخشیدن به لباس های سفید : لباس را همراه با یك تكه لیمو به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس كنید

    برای جلوگیری از ریزش اشك هنگام پوست كندن پیاز : آدامس بجوید

    برای جوشاندن سریع سیب زمینی : پیش از جوشاندن سیب زمینی را فقط از یك جهت پوست بگیرید

    برای جوشاندن سریع تخم مرغ : به آب آن نمك اضافه كنید


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همچنین در خصوص وضعیت مخابرات استان فارس در مقایسه با کشور، آماری ارایه نداد اما مدعی شد که این استان همچنان بین سه استان اول کشور قرار دارد و به همراه استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی اقدام به تامین تجهیزات آی ام آر و ام جی ام کرده است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

 

مدیر عامل مخابرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا گفت: به زودی محدودیت در ارایه حجم پهنای باند اینترنت برای متقاضیان برداشته می‌شود. به گزارش ایتنا مظفر پوررنجبر با بیان اینکه تلاش می‌شود با حداقل قیمت ممکن امکان برخورداری از پهنای باند بدون محدودیت برای متقاضیان فراهم شود، افزود: ما محدودیتی برای هیچ شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی ایجاد نکرده‌ایم تا موجب ایجاد انحصار برای شرکتی خاص شود؛ هر شرکتی هر نوع خدماتی را درخواست کند، با انعقاد قرارداد و براساس ضوابط، ارایه خواهیم داد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

افسردگی محرک‌های زیادی دارد، ضربه‌روحی، مشکلات مالی، از دست دادن عزیزان و بیماری نمونه‌هایی از این عوامل هستند. اگر افسرده هستید و هیچ کدام از اینها در مورد شما صدق نمی‌کند، تعیین دلیل خاص برای افسردگی کمی دشوار است.

 

در زیر به برخی از علت‌های تعجب‌آور افسردگی اشاره می‌کنیم.

۱. فعالیت بیش از حد در فیس‌بوک
وقت زیادی را در اتاق های گفت‌وگو و وب سایت‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت در این اتاق ها و شبکه های اجتماعی می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد.
معتادان به اینترنت با ارتباطات انسانی واقعی


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

انتخاب استاد مناسب،عملکرد بدن و ... یوگا کمترین عوارض جانبی را دارد و نیاز به توانایی فیزیکی خاصی ندارد؛ راه های ورود به دوره های یوگا به روی شما باز است.

 

یوگا تمرین کنید، برای سلامتی مفید است!
جوانان فعال و پراسترس، بازنشسته ها، خانم های باردار، بچه ها و ورزشکاران! ما می توانیم شما را به فواید فوق العاده تمرین یوگا رهنمون کنیم. یوگا کمترین عوارض جانبی را دارد و نیاز به توانایی فیزیکی خاصی ندارد؛ راه های ورود به دوره های یوگا به روی شما باز است.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

STDsچیست؟بیماریهای جنسی یا STDs عبارتند از بیماری مقاربتی که از شخصی به شخص دیگر در طی تماس دستگاه ژنیتال یا دستگاه تولید مثلی یک پارتنر با ژنیتال -مقعد- دهان یا حلق پارتنر دیگر صورت میپذیرد.

 

 


STD ممکن است توسط ویروس، باکتری یا انگل نیز منتقل شود. این میکروارگانیسمها می‌توانند داخل بدن شده و پوست، مخاط، واژن، رکتوم، حالب، سرویکس، چشم و دهان و حلق را گرفتار کند. وجود هر گونه ترشح غیر عادی و بدبو، خارش، سوزش، دیزوری، دیس پارونیا، زخم در نواحی تناسلی، نشانه احتمالی وجود عفونت است. در چنین مواردی فرد باید به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرد.

STD در خانمها، تمایل به شدت بیشتری از آقایان دارد.
ممکن است STD ها باعث سرطان سرویکس شود.
STD می‌تواند از مادر به بچه، قبل، در طی حاملگی یا بلافاصله بعد از زایمان منتقل شود.
محققین بر این باورند که داشتن STD (به غیر از ایدز) شانس ابتلا به ایدز را می‌افزاید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

اسپاسم ماهیچه‌ای، انقباض ناخواسته ماهیچه است كه معمولا دردناك است و انواع مختلفی دارد. بعضی از آنها را با تجویز داروی پزشك متخصص، رژیم یا ماساژ می‌توان درمان كرد. دیگر علل اسپاسم برای تشخیص و درمان مشكل‌تر هستند.

 

 


بعضی از علل اسپاسم ماهیچه‌ای شامل این موارد هستند: كشیدگی ماهیچه، آب زدایی، جراحت، بیماری‌هایی همچون فلج مغزی و MS و همین‌طور واكنش به سمومی خاص مثل استركنین و آسیب اعصاب یا نخاع.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

رژیم آب که برخی آن را با نام رژیم آب سرد نیز می شناسند، یکی از جدیدترین روشها برای آب کردن چربیها محسوب می شود.

رژیم آب به سایر رژیم های رایج امروزی که خوردن برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل ممنوع می کنند ، شباهت چندانی ندارد. رژیم آب مصرف غذا را برای شما محدود نمی کند و به ورزش هم احتیاج ندارد. کسانی که رژیم آب می گیرند می توانند هرچه که دلشان می خواهد مصرف کنند و در نهایت وزن خود را کاهش دهند.
پیدایش رژیم آب :
ریشه و تاریخچه اصلی رژیم آب مشخص نیست ، برخی از منابع اینترنتی معتقدند این رژیم از یک مقاله که در سال ۱۹۹۷ توسط موسسه تحقیقات دورهام واقع در کارولینای شمالی منتشر شد، الهام گرفته شده است درحالیکه داگلاس سیلور پورتر که ظاهرا" یک پزشک و دانشمند است ادعا می کند او رژیم آب را اختراع کرده است.
فلسفه رژیم آب :
فلسفه ای که پشت این رژیم خاص وجود دارد این است که وقتی ما آب سرد مصرف می کنیم بدن ما کالری بیشتری می سوزاند تا دمای آب مصرف شده را بالا ببرد و به دمای طبیعی بدن که حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت است برساند.هرچه آب سردتر باشد بدن مجبور است برای گرم کردن آن بیشتر کار کند و بنابراین وقتی ما آب خیلی سرد می نوشیم کالری بیشتری مصرف می کنیم ، علاوه براین نوشیدن آب قبل و یا میان غذا باعث می شودکه ما بیشتراحساس سیری کنیم وکمتربه سراغ غذا برویم.همچنین گفته می شودکه رژیم آب سموم را از بدن دفع می کند.
رژیم آب چگونه کار می کند؟
در رژیم آب ، فرد رژیم گیرنده باید ۸ وعده آب بنوشد و در هر وعده باید حدود ۸ اونس (۲۲۶ گرم ) آب مصرف کند، بنابراین فرد رژیم گیرنده باید بدون در نظر گرفتن مقدار آبی که بطور طبیعی در هر روز مصرف می کند ، هر روز ۶۴ اونس آب اضافی مصرف کند. این میزان آب باید در طول روز و همراه غذا ویا بدون غذا مصرف شود.
مزایا و معایب رژیم آب :
یکی از مزایای این رژیم این است که آب رایگان است و در نتیجه همه می توانند از این رژیم استفاده کنند. یکی از معایب آن هم این است که فرد رژیم گیرنده مجبور است دائما" به دستشویی برود. برخی منتقدان معتقدند که رژیم آب در واقع یک رژیم نیست بلکه راهی برای تشویق کردن مردم برای مصرف بیشتر آب است.
 
ارسال در تاريخ جمعه 21 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

مرورگرهای اینترنتی در تمامی روز و هر روز هفته فعالند، خواه این مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم و یا سفری باشد، با وجود اینکه امروزه مرورگرها یکی از مهمترین نرم افزاری کاربردی هستند، ریشه و دلیل انتخاب نام آنها به فراموشی سپرده شده است.

 

با توجه به جایگاه مرکزی که این نرم افزارها در زندگی انسان دارند، باید تاریخچه‌ای نیز در پس ساخت و نامگذاری این نرم افزارها وجود داشته باشد.

 

مارتین بیبی توسعه دهنده نرم‌افزاری در مایکروسافت تاریخچه ای از انتخاب اسامی مرورگرها را گردآوری کرده است. بعضی از آنها نامی آشکار و واضح دارند، مانند اینترنت اکسپلورر.
نام این مرورگر به خوبی نشان می‌دهد که در حال ارائه چه خدماتی است، اما بعضی دیگر از مرورگرها مانند اپرا هیچ نشانه‌ای از خدماتی که ارائه می‌کنند نداشته و تنها به دلیل زیبا بودن انتخاب شده‌اند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 21 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

میزان اشتیاق و تمایل هر فرد به رابطه زناشویی متفاوت است. بعضی افراد اشتیاق بیشتر و بعضی‌ها اشتیاق کمتری برای این رابطه دارند. تمایل به رابطه زناشویی در افراد از روزی چند بار تا سالی یکبار متفاوت است. تفاوت افراد در میزان اشتیاق جنسی هم به دلیل تفاوت‌های جسمی یا هورمونی و هم به علت خصایص روانی افراد استدر زمانه ما، یکی از دلایل افزایش طلاق وجود مشکلات جنسی و نگرش منفی زن یا مرد به آن است. متاسفانه هنوز هم بسیاری از دختران و پسران طی گفت‌وگوهای قبل از ازدواج، به نگرش و انتظارهای خود از رابطه زناشویی اشاره نمی‌کنند. اما واقعیت این است که برآورده‌نشدن توقعات در رابطه زناشویی می‌تواند باعث سردی رابطه و نابسامانی‌های دیگر شود.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 21 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

در سال های اخیر پوکی استخوان به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات شهروندان به ویژه در زندگی شهرنشینی محسوب می‌شود.

 رحمان سوری دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی و استاد دانشگاه تهران گفت: در سالهای اخیر پوکی استخوان به عنوان یکی از مشکلات شهروندان به ویژه در زندگی شهرنشینی محسوب می‌شود، که بعد از سن ۳۰ سالگی افزایش و از سن ۵۰ سالگی با سرعت بیشتری به اوج افزایش خود می‌رسد.
وی در ادامه گفت: معمولا این روند به دلیل تغییر در تعداد و فعالیت برخی از سلول‌ها در بافت استخوانی و هورمون‌ها اتفاق می‌افتد.
وی همچنین افزود: شیوع این بیماری در زنان بیش از مردان بوده که با تغییر در برخی از عوامل از جمله: کم تحرکی و فعالیت‌های استاندارد، کاهش وزن بدن در سنین جوانی تا کمتراز۴۰ کیلوگرم، رژیم غذایی نامناسب و کمبود ویتامین D، مصرف موادی نظیر نوشابه‌های گازدار که دارای مقادیر بالایی از اسید فسفریک هستند، تسریع می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: این روند در صورت پیشرفت منجر به کاهش تراکم و تخلل پذیری بیشتر در استخوان‌های بدن به ویژه استخوان‌های ران و لگن می‌باشد.
وی افزود: پرداختن به ورزش‌هایی نظیر دویدن، کار با وزنه به همراه مصرف مقدار کافی پروتئین و کلسیم می‌تواند روند ایجاد و تداوم این عارضه را کم نموده و بر تراکم استخوانی بیافزاید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت افزایش سن و بروز چنین عارضه‌ای امکان درمان به روش‌های معمول وجود ندارد و نیاز به درمان از طریق هورمون درمانی یا اقدامات جراحی افزوده می‌شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتفاق چنین رویدادهایی از آن پیشگیری نمود زیرا جزو عوارض و بیماری‌هایی است که درمان آن بسیار کند و پرهزینه و با درصد بهبود نسبتا کمتری همراه است.
ارسال در تاريخ جمعه 21 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

در طي دو دهه اخير دنياي پيرامون ما تغييرات زيادي كرده است. امروز ديگر كسب و كار ها به يك محل يا منطقه خاص محدود نمي شوند بلكه با بازار جهاني روبرو هستند و بايد استراتژي متناسب با آن تدارك ببينند. امروزه سازمان هاي زيادي فراتر از يك تشكيلات محلي فعاليت مي كنند و دامنه خدمات خود را به كشور يا دنيا گسترش داده اند. طبيعي است كه براي اداره چنين سازمانهايي نياز به زنجيره اي از ادارات و دفاتر كاري و نمايندگي وجود دارد. و بايد بين ادارات و دفاتر يك سري اطلاعات رد و بدل شود و در دنياي امروز سرعت حرف اول را مي زند ولي بخاطر آن نمي توان امنيت را ناديده گرفت. پس احتياج به سيستمي وجود دارد كه هم سرعت و هم امنيت تبادل اطلاعات را بين مراكز مختلف فراهم كند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

براستی توت فرنگی میوه ای اعجاب انگیز است و دارای خواص مفید است در این نوشه به برخی از آنها می پردازیم بهر حال توصیه ما گنجاندن توت فرنگی در برنامه غذایتان است

 
 
1. مسمومیت را رفع می کند
توت فرنگی حاوی ترکیب شیمیایی به نام اسید فنیک است. مقدار مشخصی از فنیک یافت شده در توت فرنگی گلرنگ است. این عنصر به این میوه رنگ قرمز داده است. گلرنگ دارای ویژگی های آنتی اکسیدان است که در زمان مصرف، سطح اسید اوریک بدن را افزایش داده که به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان عمل می کند.

2. دندان ها را سفید می کند
اگر شما از آن دسته هستید که بسیار به دندان های سفید و درخشان علاقه دارید پس بهتر است توت فرنگی را امتحان کنید. نیمی از توت فرنگی را به دندان ها و لثه بکشید. اسید موجود در این میوه لکه ها را از بین می برد. همچنین به از بین بردن پلاک های دندانی کمک کرده و لثه ها را درمان و تقویت می کند. در زمان انجام این کار بگذارید آب این میوه مدتی باقی بماند سپس کمی آب گرم در دهان بگردانید.
 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

یک فنجان انبه خرد شده 25 درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

 
میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.
انبه میوه‌ای بسیار خوشمزه است که خیلی وقت‌ها ممکن است دوستداران آن فراموش کنند که فواید بسیار زیادی هم دارد. در زیر فواید این میوه را بیان کرده و به برخی نکات جالب درمورد آن و احتیاطات لازم نیز اشاره می‌کنیم.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

یک فنجان انبه خرد شده 25 درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

 
میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.
انبه میوه‌ای بسیار خوشمزه است که خیلی وقت‌ها ممکن است دوستداران آن فراموش کنند که فواید بسیار زیادی هم دارد. در زیر فواید این میوه را بیان کرده و به برخی نکات جالب درمورد آن و احتیاطات لازم نیز اشاره می‌کنیم.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

به طور معمول، فرد می‌تواند شش تا هشت ساعت بدون نیاز به رفتن به دستشویی در خواب باشد اما گاهی شرایط خاص درمانی یا مصرف زیاد مایعات پیش از خوابیدن از عوامل به هم زدن این نظم و در نتیجه نیاز به رفتن به دستشویی در نیمه شب هستند.

 

 در زمان سوار شدن ترن هوایی چه اتفاقی می‌افتد که احساس می‌کنیم معده‌مان آشوب شده است؟
وقتی سوار ترن هوایی می‌شویم در حقیقت وضعیت داخلی بدن در حال تغییر است. زمانی که ترن هوایی در مسیر حرکت به نقطه اوج می‌رسد، مدت چند ثانیه و برای هیجان بیشتر، کند می‌شود و سپس به سمت پایین سرازیر می‌شود. در چنین شرایطی کمربند ایمنی، کمر شما را به پشت صندلی می‌چسباند اما برخی از اعضای داخلی بدن همچون معده و روده احساس بی‌وزنی می‌کنند و ما در آن لحظه احساس می‌کنیم که معده‌مان در حلق‌مان است.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

با ادعای یک پزشک مبنی‌بر این که 60 روز بی‌خوابی می‌تواند عامل مرگ شود این سوال را به وجود آورده که چند ساعت بی‌خوابی می‌تواند منجر به مرگ انسان شود؟

 

با وجود اینکه کم‌خوابی با مشکلاتی از قبیل چاقی و بیماری‌های مزمنی مانند دیابت و سرطان سینه در ارتباط بوده‌است، برآورد دقیق عوارض جانبی آن کار بسیار دشواری است و دانشمندان زیادی بر سر این موضوع که خواب و به صورت ویژه مرحله REM خواب از قدرت احیا‌کننده‌ای در انسان برخوردار است، به توافق نرسیده‌اند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 18 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

همه ما گاهی ممکن است دروغ بگوییم و با تغییر واقعیت سعی در توجیه رفتار‌های‌مان داریم، اما اگر دروغ کوچکی از کودکان‌مان بشنویم به شدت آزرده شده و عصبانی می‌شویم


حقیقت این است که تا ۳ یا ۴ سالگی کودکان واقعا نمی‌دانند دروغ چیست و تشخیص مرز بین واقعیت و خیال برای‌شان مشکل است. در این سنین دروغگویی با سنین بالا‌تر متفاوت است، کودکان در دوره نوپایی واقعا دروغ نمی‌گویند بلکه آنچه ما از آن‌ها می‌شنویم و دروغ می‌نامیم ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ اول اینکه ممکن است آن‌ها در این سن قوه تخیل قوی داشته باشند و در واقع در دنیای آن‌ها واقعیت و تخیل در هم تنیده و ممکن است کودک هر آنچه به ذهنش می‌رسد به زبان بیاورد. خلق داستان‌های تخیلی و به ظاهر دروغین توسط یک کودک 3-2 ساله نمایانگر قدرت خلاقیت ذهن کودک است. دلیل دیگر می‌تواند فراموشی باشد. وقتی کودک ۲ ساله روی دیوار خط خطی کرده و بعد می‌گوید که کار او نیست، دروغ نمی‌گوید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 18 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو
اکثر کودکان ۲ تا ۳ ساله دیگر کنترل ادرار را به خوبی یاد گرفته‌اند و بی‌اختیاری ادرار ندارند، اما با این حال حدود ۳۰ درصد کودکان تا 6-5 سالگی ممکن است دچار شب ادراری بشوند و این کاملا طبیعی است و بیماری یا اختلال تلقی نمی‌شود. اکثر کودکان ۲ تا ۳ ساله دیگر کنترل ادرار را به خوبی یاد گرفته‌اند و بی‌اختیاری ادرار ندارند، اما با این حال حدود ۳۰ درصد کودکان تا 6-5 سالگی ممکن است دچار شب ادراری بشوند و این کاملا طبیعی است و بیماری یا اختلال تلقی نمی‌شود. در طول روند یادگیری استفاده از توالت هم ممکن است شب ادراری بار‌ها و بار‌ها اتفاق بیفتد که غیرطبیعی نیست و مشکلی ایجاد نمی‌کند و به راحتی با مرور زمان برطرف می‌شود. اغلب کودکان تا قبل از ۷ سالگی با این مشکل روبه‌رو هستند. کودک‌تان را به خاطر شب ادراری شرمنده نکنید یا برای جلوگیری از خیس شدن جایش در شب به او فشار نیاورید، چرا که در این صورت کودک فکر می‌کند با مشکلی حل نشدنی روبه‌روست و ممکن است اعتماد به نفسش را از دست بدهد و دچار شرمندگی و افسردگی بشود.

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 18 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو