سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


همه چیز از تلفن های همراه شروع شد و وقتی خبر احتمال سرطان زا بودن تلفن های همراه منتشر شد، سایر وسایل الکترونیکی  نیز به دلیل داشتن طبیعت یکسانی نسبت با تلفن های همراه دارند نیز سرطان زا شناخته شدند. یکی از عوامل انتشار سریع این شایعه برداشت غلط رسانه ها و بدبینی مردم به وسایل الکترونیکی بود.

تلفن های همراه سرطان زا هستند؟

بیشتر وسایل مصرفی ما انرژی مصرف میکنند و از خود انرژی ساطع میکنند. امواج رادیویی هم یکی از این اشعه ها هست که در تمامی تلفن های همراه از انها استفاده میشود. تلفن های همراه به خاطر فاصله کمی که با سر انسان دارند این نظریه را به وجود اوردند که ممکن است تلفن های همراه سرطان زا باشند.

البته این شایعات زمانی بالاگرفت که سازمان جهانی سلامت(World Health Organization) ،  تلفن های همراه را در کلاس B عوامل سرطان زا قرار داد! حتما با خودتان فکر میکنید پس حتما دلیل محکمی برای این کار داشته اند که تلفن های همراه را در این گروه قرار داده اند.

برخلاف عنوان این گزارش، گروه B یعنی عواملی که موفق نشده اند به جز در موارد محدودی ربطی میان تلفن های همراه و سرطان پیدا کنند. برداشت غلط رسانه ها از این گزارش باعث شد که این شایعات به سرعت پخش شوند و به دلیل اماده بودن ذهن مردم برای شنیدن چنین خبری همه ان را پذیرفتند.

بعد از انتشار این گزارش تحقیقات بسیار گسترده تر و دقیق تری برر روی این موضوع انجام شد و معتبر ترین انها تحقیق انجام شده در دانمارک در سال ۲۰۱۱ بر بروی ۳۶۰ هزار نفر بود که به وضوع نشان میداد هیچ ارتباطی میان سرطان و تلفن های همراه وجود ندارد.

وسایل الکترونیکی سرطان زا هستند؟

به همان دلیلی که تلفن های همراه سرطان زا محسوب میشوند، سایر وسایل الکترونیکی که از تکنولوژی وایرلس بهره میبرند نیز سرطان زا شناخته میشوند. برای این که خیال شما را راحت کنیم هیچ کدام از وسایل الکترونیکی شما اعم از لپ تاپ، روتر، تبلت، تلفن و … سرطان زا نیستند.

حتما شما هم شنیده اید که میگوییند روتر، وایرلس لپ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی را زمانی که از انها استفاده نمیکنید خاموش کنید اما واقعا این کار ها نیاز نیست چون این امواج هیچ گونه خطری برای شما ندارند. البته خاموش کردن روتر برای بحث امنیتی و بهینه کردن مصرف پهنای باند درست است اما لازم نیست نگران سرطان زا بودن امواج ان باشید.

یکی دیگر از دلایل سرطان زا بودن وسایل الکترونیکی را به گرمای تولید شده توسط انها ربط میدهند اما این قضیه تنها مختص به وسایل الکترونیکی نیست. بهتر است موقع کار کردن با لپ تاپ ان را برروی میز یا سطح دیگری قرار دهید تا گرمای ان ها به بدن شما جذب نشود، البته این نظریه نیز هنوز اثبات نشده است.

قطعا تفاوتی بین گرمای گاز و لپ تاپ شما وجود ندارد و گرمای حاصل از دو میتوانند سوختگی ایجاد کنند البته بعید میدانم این روزها دیگر وسیله الکترونیکی باقی مانده باشد که به این مقدار گرما تولید کند.

نتیجه گیری:

اگر جایی کسی برای شما درباره سرطان زا بودن وسایل الکترونیکی صحبت کرد میتوانید لینک این مقاله را به ان شخص بدهید یا این که خودتان میتوانید ان ها را با دلایل ذکر شده در این مقاله قانع کند. به راستی نظر شما درباره نظریه سرطان زا بودن وسایل الکترونیکی چیست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو