سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

بدون هیچ تردیدی تحولات سیاسی هفتمین روز سی و پنج سالگی انقلاب، تحت‌الشعاع سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز بود و اهمیت این سخنان به میزانی بود که دیگر تحولات سیاسی این روز در حاشیه قرار گرفتند.

سخنان رهبر انقلاب به ویژه آنجا که اظهار داشتند، من فعلا نصیحت می‌کنم که اقدامات برخی از مسئولان در شأن جمهوری اسلامی نبود و اینکه از عدم برخورد واقعی با مفاسد اقتصادی گله کردند را همه ایرانیان و البته مسئولان شنیدند. دیگر بهانه‌ای نیست. مسئولانی که شنیدند دعوت رهبری را با فرستادن نامه‌هایی لبیک گفتند و دیگران هم احتمالا به زودی لبیک خواهند گفت!

از روز گذشته هم موج دعوت‌ها از رئیس جمهور برای توبه و معذرت خواهی آغاز شده است؛ دعوت‌هایی که به نظر نمی‌رسد برای کمک به آرامش باشد و صرفا باعث بسته شدن گارد‌ها و واکنش‌های متقابل می‌شود!

اما این توقع همچنان باقی است که نمایندگانی مجلسی هم که روز سخنرانی رئیس جمهور در مجلس نعره می‌زدند و تصاویر آنان نیز منتشر شده است، نیز توبه کرده و از مردم عذر خواهی کنند! نمایندگانی که می‌کوشیدند سخنرانی رئیس جمهور در مجلس را بر هم زنند تفاوت چندانی با آنانی که سخنرانی رئیس مجلس را در قم بر هم زدند، ندارند! اگر آنان توبه لازم دارند، آن نماینده‌ها هم توبه کنند، احتمالا رستگار خواهند شد.

به هر حال اکنون زمانه‌ای است که کشور به شدت به آرامش بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه جلسه شنبه مجلس بر این مسأله تأکید کرد و گفت: بهتر است مجلس، دست از استیضاح دولت و دولت هم دست از تخریب و اتهام‌زنی بردارد و مجلس و دولت در کنار هم بنشینند و فشاری را که امروز بر زندگی مردم وارد می‌شود، کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در دو، سه ماه اخیر با وجود تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت آرامش جامعه، از سوی مسئولان بالای کشور رفتار و گفتمانی می‌بینیم که آرامش جامعه را بر هم می‌زند، اظهار کرد: رییس دولت و رؤسای دیگر باید به رهنمودهای رهبر انقلاب پایبند باشند و همه دغدغه‌شان را بگذارند تا فشارهای گرانی‌های شدید وارد آمده بر مردم را کاهش دهند.

اما باز هم مدرسه‌مان گویی دیر شده است! رئیس‌جمهور در آخرین ماه‌های دولتش به آسیب‌شناسی اقتصاد ایران پرداخته است و مشکل اساسی کشور را مربوط به سه مسأله دانست و گفت: اشکال نخست، به جریان ثروت در کشور برمی‌گردد که «چرخش ثروت در کشور ما به گونه‌ای است که ثروت از مناطق محروم‌تر به مناطق برخوردار‌تر منتقل می‌شود و از افراد محروم‌تر به افراد برخوردار‌تر می‌رسد و این سیر دائم ادامه دارد. اشکال دوم آن که حرکت ثروت و سرمایه و حتی نیروی انسانی به سمت مراکز کشور است و اشکال سوم این که حرکت از کار زاینده و سازنده مبتنی بر طبیعت، زمین و امکانات طبیعی به سمت کارهای کاذب است. سخنان رئیس جمهور درست و منطقی است، اما در هشت سال گذشته این جریانات اصلاح نشده‌اند، بلکه این فرایندهای معیوب شدت هم گرفته است.

راستی چرا برخی مسئولین که قدرت اصلاح و تغییر هم دارند، مانند مردم تنها انتقاد می‌کنند؟ مردم که چاره‌ای جز انتقاد ندارند، اما آیا مسئولین هم فقط باید انتقاد کنند؟ پس چه کسی قرار است کار کند؟

در اینجا باید گفت، جناب رئیس جمهور پس از گذشت هشت سال از دولت، تازه به مشکلات اساسی کشور رسیدند؛ قدری که نه، خیلی دیر است؛ البته این سنت ما ایرانیان است که تا مشکلی را خود لمس نکنیم، به حلش همت نمی‌گماریم و وقتی همت می‌گماریم، دیگر زمانی نمانده و رئیس‌جمهور بعدی و... این چرخه همچنان ادامه دارد.

سخنان انتخاباتی در ساعات گذشته را عمدتا محمدرضا باهنر بر زبان راند؛ جایی که وی گفت، بیش از پنجاه نفر را به عنوان فتنه و یا سران فتنه نمی‌شناسد. او همچنین به تلاش‌های رؤسای جمهور گذشته از هاشمی و خاتمی گرفته تا رئیس جمهور کنونی که تلاش دارند دوره ریاستشان را افزایش دهند، اشاره کرد. او گفته که احمدی‌نژاد هم به دنبال مدل پوتین ـ مدودف است. باهنر بر این باور است که دولتی‌ها به دنبال دو قطبی کردن انتخابات سال آینده با قطب سازی از لاریجانی یا عده‌ای از علما هستند. به نظر می‌رسد، مصاحبه باهنر پیش از سخنان رهبر انقلاب انجام شده است!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, توسط سیبادو