سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
به گفته كارشناسان از آنجا كه تمركز روي تكنولوژي‌هاي قديمي به ضرر بازار است و باعث عقب ماندن بازار ايران از بازارهاي جهاني مي‌شد،به همين دليل عرضه‌كنندگان بيشتر روي عرضه نمونه‌هاي مبتني بر تكنولوژي‌هاي روز تمركز دارند.به هر حال طي يكي دوماه اخير اكثر نمونه‌هاي توليدي داخل ايران كه در ليست تازه واردها نيز قرار دارند از گران قيمت‌هاي بازار هستند.
 
دنیای اقتصاد-مریم عسگری:اگر چه اين روزها در پي مشكلات وارداتي واردكنندگان تلويزيون و همچنين واردكنندگان قطعات توليدي تلويزيون، قيمت‌ها در بازار اين كالاها روندي صعودي در پيش گرفته است، اما با توجه به آغاز فصل سرما كه با رونق هر ساله بازار تلويزيون توام است، بازار اين كالا پررونق تر از ساير كالاهاي حوزه صوتي و تصويري، ديجيتال و ... است.

به گفته فعالان بازار و كارشناسان، البته اين رونق مربوط به كالاهاي توليد داخل است و نمونه‌هاي وارداتي همچنان با كاهش موجودي مواجه هستند. علي مومنيان يكي از فعالان بازار تلويزيون در اين باره مي‌گويد: از حدود شش ماه قبل تاكنون كه در روند واردات قطعات توليدي تلويزيون و همچنين نمونه‌هاي وارداتي تلويزيون اختلال ايجاد شد در بازار شاهد رشد قيمت‌ها بوده‌ايم كه اين روند طي دو ماه اخير با اعمال محدوديت‌هاي بيشتر شدت گرفت. به گفته آنها اما از حدود يك‌ماه قبل با ارائه ارز مبادلاتي به واردكنندگان قطعات توليدي تلويزيون تا حدودي مشكل موجودي قطعه توليدكنندگان كمرنگ شد و به همين دليل شاهد عرضه نمونه‌هاي جديد تلويزيون به بازار هستيم.

يكي ديگر از فعالان بازار هم مي‌گويد: از حدود دو ماه قبل موجودي در بازار تلويزيون كاهش يافت و در پي اين اتفاق توليدكنندگان تمام تلاش خود را كردند تا بازار را نجات دهند و به همين دليل با وجود مشكلات زيادي كه در راه توليد وجود داشت مدل‌هاي جديد را به بازار عرضه كردند. مدل‌هاي جديدي كه در اين گزارش به معرفي آنها خواهيم پرداخت. پس اگر قصد داريد از وضعيت بازار تلويزيون و همچنين مدل‌هاي جديدي كه وارد بازار شده‌اند مطلع شويد اين گزارش را بخوانيد:

تازه واردهاي گران قيمت
بر اساس اعلام فعالان بازار و كارشناسان در شرايط فعلي اكثر خريداران تلويزيون به دنبال تلويزيون‌هاي ارزان و به ويژه نمونه‌هاي LED معمولي هستند. اما به هر حال در اين بين هستند افرادي كه از مخاطبان و علاقه‌مندان پر و پا قرص تلويزيون‌هاي جديد هستند.به همين دليل شركت‌هاي عرضه كننده در كنار عرضه مداوم همان نمونه‌هاي قديمي، به عرضه نمونه‌هاي جديد كه بر تكنولوژي‌هاي روز مبتني هستند اقدام كرده‌اند.
از سوي ديگر به گفته كارشناسان از آنجا كه تمركز روي تكنولوژي‌هاي قديمي به ضرر بازار است و باعث عقب ماندن بازار ايران از بازارهاي جهاني مي‌شد،به همين دليل عرضه‌كنندگان بيشتر روي عرضه نمونه‌هاي مبتني بر تكنولوژي‌هاي روز تمركز دارند.به هر حال طي يكي دوماه اخير اكثر نمونه‌هاي توليدي داخل ايران كه در ليست تازه واردها نيز قرار دارند از گران قيمت‌هاي بازار هستند.

فعالان بازار همچنین افزودند با توجه به جلب توجه خريداران به سمت نمونه‌هاي با سايز صفحه نمايش بزرگ‌تر از ۴۰ اينچ، اكثر نمونه‌هاي جديد را تلويزيون‌هايي با سايز ۴۶ و ۵۵ اينچ تشكيل مي‌دهند.
LG
ال جي طي يك تا يك و نيم ماه گذشته چند نمونه جديد در سه سري LED و ۳D SMART به بازار عرضه كرده است.
مدل ۴۲LS۳۴۰۰۰ از نمونه‌هاي LED-DIRECT اين برند در بازار داخلي است كه قيمتي در حدود دو ميليون تومان دارد. مدل‌هاي ۴۲LM۶۶۹۰۰ و ۴۲LM۷۶۱۰۰ نيز از سه بعدي‌هاي هوشمند(SMART) موجود در بازارند كه به ترتيب با قيمت دو ميليون و ۸۰۰ هزار تومان و سه ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

SAMSUNG
اين برند گويا بيش از سايرين در زمينه عرضه نمونه‌هاي جديد فعال بوده است و در ليست محصولات جديد اين برند علاوه بر محصولات ال اي دي شاهد نمونه‌هاي پلاسماي تازه وارد نيز هستيم.
به گفته ايزد نيا،مدير فروش شركت حافظ پخش عرضه كننده محصولات صوتي و تصويري سامسونگ، در حال حاضر تلويزيون‌هاي سري ES كه قابليت تغيير شبكه و صدا را با حركت يا صوت دارند جزو تازه واردهاي محبوب بازار هستند كه البته به دليل قيمت بالا مخاطباني خاص دارند. در اين ميان مدل‌هاي ۵۵ES۷۷۷۰ كه با قيمت هفت ميليون و ۸۰۰ هزار تومان ،۵۵ES۸۸۸۰ كه با قيمت هشت ميليون و ۶۴۰ هزار و ۴۶ES۸۸۸۰ كه با قيمتي در حدود پنج ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسند جزو تازه واردهاي بازار هستند.مدل ۴۰ES۷۷۷۰ هم كه با قيمتي حدود سه ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد جزو تازه واردهاي بازار به حساب مي‌آيد.
سامسونگ يك نمونه جديد پلاسما هم با عنوان ۵۱E۸۸۸۰ با قيمت چهار ميليون و ۶۵۰ هزار تومان به بازار عرضه كرده است كه بنا بر اعلام اين شركت كامل ترين پلاسما در بازار داخلي است.اين تلويزيون پلاسما در حقيقت يك تلويزيون پلاسماي FULL HD اسمارت سه بعدي است.

SONY
سوني نيز چند نمونه تلويزيون جديد طي يك و نيم تا دو ماه اخير به بازار عرضه كرده است.اين برند بر خلاف ساير برندها كه تنها در زمينه نمونه‌هاي مبتني بر تكنولوژي‌هاي جديد به عرضه مدل‌هاي جديد مي‌پردازد مدل‌هاي جديدش را از سه خانواده LCD ،LED و ۳D رهسپار بازار كرده است.
بر اساس اعلام يزدي يك كارشناس بازار، مدل ۴۰BX۴۵۰ از تلويزيون‌هاي جديد LCD اين برند است كه يك LCD با سايز ۴۰ اينچ است كه طراحي زيبايي دارد و قيمت آن در حدود يك ميليون و ۹۰۰ هزار تومان است.
مدل ۴۶EX۶۵۰ نيز از تلويزيون‌هاي LED اين برند است كه همان طور كه از كد آن مشخص است یک LED با سايز ۴۶ اينچ است و قيمتي در حدود چهار ميليون و ۷۰۰ هزار تومان دارد.

از خانواده سه بعدي‌ها نيز اين برند مدل ۴۶ HX۷۵۰ را به بازار عرضه كرده است كه محصول ژاپن است و قيمت آن پنج ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است.
اين شركت همچنين از عرضه نمونه‌هاي جديدتر تلويزيون‌هايش طي ماه‌هاي آينده خبر داد.

X.VISION
اين برند نيز يك تلويزيون جديد از سري سه بعدي‌ها طي ۲۰ تا ۲۵ روز اخير به بازار تلويزيون عرضه كرده است. اين تلويزيون تازه وارد كه ۴۷-۳D۱۰۰ نام دارد با قيمتي در حدود سه ميليون تومان به بازار عرضه شده است و مخاطبان زيادي دارد. بر اساس اعلام فعالان بازار، با توجه به اينكه قيمت اين تلويزيون در مقايسه با ساير سه بعدي‌هاي موجود در بازار ارزان تر است اين تلويزيون محبوبيت زيادي در بازار سه بعدي‌ها يافته است.

PANASONIC
اين برند كاملا وارداتي مانند اين روزها گويا با سختي‌هاي بيشتري در زمينه تامين موجودي و .... مواجه است.اما به هر حال همچنان فعال است و مخاطبان پر و پا قرص خود را دارد.بر اساس اعلام كمالي، مسوول يكي از نمايندگي‌هاي فروش تلويزيون‌هاي اين برند از حدود شش ماه قبل تاكنون محصول جديدی به بازار نيامده است، اما مدل‌هايV ۴۲ VT۳۰ ،۵۰VT۳۰ ،۶۵ VT۳۰ كه به ترتيب با قيمتي در حدود سه ميليون و ۵۰۰ هزار تومان،  شش ميليون تومان و ۲۰ ميليون تومان به فروش می‌رسند در رده پرفروش‌هاي بازارند.
اين تلويزيون‌ها از نسل نئو پلاسما بوده و كنتراست و وضوح تصويري بسيار عالي دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو