سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

یک شبانه روز آنلاین چند ساعت است!

“روز دیجیتال” مفهومی است که مردم دنیا هنوز به استفاده از آن عادت نکرده اند اما این مفهوم یک واحد اندازه گیری جدید برای محاسبه روزی است که به موازات دنیای فیزیکی در شبکه ضربان دارد. این واحد اندازه گیری می تواند تمام عملیاتهایی را که در شبکه به صورت شبیه سازی شده در طول یک روز دیجیتال انجام می شود محاسبه کند.

 مفاهیم جدیدی چون “روز دیجیتال” موجب شده است که یک شبانه روز آنلاین به ۳۶ ساعت افزایش یابد که این رقم می تواند تا سال ۲۰۱۳ به دو برابر این میزان برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، “روز دیجیتال” مفهومی است که مردم دنیا هنوز به استفاده از آن عادت نکرده اند اما این مفهوم یک واحد اندازه گیری جدید برای محاسبه روزی است که به موازات دنیای فیزیکی در شبکه ضربان دارد. این واحد اندازه گیری می تواند تمام عملیاتهایی را که در شبکه به صورت شبیه سازی شده در طول یک روز دیجیتال انجام می شود محاسبه کند.

بنابراین اگر برای مثال یک کاربر در شبکه به مدت یک ساعت جستجو کند و همزمان در کنار آن روی یک سایت پخش موسیقی، آهنگ گوش دهد این یک ساعت فیزیکی برابر با دو ساعت دیجیتال خواهد بود و اگر همزمان با تلفن همراه خود صحبت کرده و در سرویسهای پیام فوری با دوستان خود چت کند این زمان به چهار ساعت دیجیتال افزایش خواهد یافت در حالی که از نظر زندگی واقعی هنوز در همان یکساعت باقی مانده است.

درحال حاضر، یک روز دیجیتال ۳۶ ساعت به طول می انجامد در حالی که در سال ۲۰۱۳ این زمان به دو برابر این میزان خواهد رسید.

شرکت ارائه دهنده اینترنت “سیسکو سیستم” در پروژه ای به نام Visual Networking Index با استفاده از این واحد اندازه گیری و به کمک اطلاعات تحلیلی مستقل به محاسبه روز دیجیتالی پرداخته است.

برپایه این تحقیقات، ترافیک جهانی IP که امروزه برابر با ۹ “اگزابایت” در ماه است تا پنج سال آنیده به ۵۶ اگزابایت در ماه تقریبا یک زتابایت در سال خواهد رسید. هر اگزابایت برابر با یک میلیارد گیگابایت و هر زتابایت برابر با ۱۰ به توان ۲۱ بایت است.

به گزارش مهر، این رشد ثابت مستقل از بحران جهانی است به طوری که بحران، تمام مصارف جهانی را به استثنای ترافیک IP کاهش می دهد و ترافیک IP به طور ثابت رشد صعودی خود را طی می کند.

این درحالی است که رشد ترافیک IP در غرب چندان قابل توجه نیست و این تحقیقات نشان می دهد که در آسیا رشد این ترافیک دو برابر سریعتر از اروپا و آمریکای شمالی است و به خصوص شرق دور با بیشترین سرعت پله های رشد را پشت سر می گذارد.

نتایج گزارش سیسکو سیستم حاکی از آن است که سطح شرکت در ترافیک IP در کشورهایی که سرعت ارسال فایل آنها به روی شبکه پایین است به حداقل می رسد و رشد پهنای باند سیستمهای قدیمی Adsl می تواند سرعت ارسال فایل و بارگذاری را تاحدی بهبود بخشد.

همچنین استفاده از فیبرهای نوری به خصوص برای سرویسهای شبکه های اجتماعی و “دمکراسی الکترونیک” می توانند در افزایش طول روز دیجتیالی و افزایش ترافیک روی شبکه نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش مهر، از دیگر مواردی که رشد ترافیک IP را افزایش می دهد ارائه سیاستهای سازگار با “اشتراک گذاری فایل” (file-sharing) و ارائه یک سیستم حق مولف معتبر برای انجام اینگونه فعالیتهای رو به رشد در اینترنت به خصوص ارسال فایلهای فیلم و موسیقی است. به طوری که تا سال ۲۰۱۳ بیش از ۹۰ درصد از تمام ترافیک روی شبکه مربوط به اشتراک گذاری فیلم است و این فیلمها روی نمایشگرهای تلفنهای همراه، رایانه های شخصی و تلویزیوین به اشتراک گذاشته می شوند. به این ترتیب زیرساختهای این بخش نیازمند سازگاریهای بیشتر با این رشد فزاینده هستند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:, توسط سیبادو