سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


اکثر مردم نگرانی هایی در مورد بدافزارها دارند و من دوست دارم اینگونه فکر کنم که تنها تعداد اندکی از کامپیوترها هستند که بدون برنامه آنتی ویروس و یا دیگر نرم افزارهای امنیتی مشغول به کار هستند. با تمام این اوصاف ابزارهای بسیار مهمی برای کامپیوترها وجود دارند
که اکثر مردم هیچ گاه از آن ها استفاده نمی کنند حتی در صورتی که بدانند آن برنامه ها برای اجرای پایدار و ایمنِ ‌یک سیستم ضروری هستند!
اگر مطمئن نیستید که صحبت من در چه موردی است، نگاهی اجمالی به این مقاله عاقلانه خواهد بود. من ۶ ابزار حیاتی را به شما معرفی خواهم کرد که: کار با کامپیوترتان را آسان تر ، اطلاعاتتان را ایمن تر ، سیستمتان را پایدارتر و کامپیوترتان را بسیار روان تر خواهند نمود.
[توضیح: در این مقاله هر کجا از کامپوتر نام برده می شود منظور PC می باشد.]

برنامه پشتیبان گیری (Backup)
آیا قبلا احساس گناه کرده اید؟ برنامه های پشتیبان گیری همانند ابزارهای امنیتی کامپیوتر نیستند که هیچ کسی از آن ها اطلاعی نداشته باشد؛ امروزه بسیاری از مردم یا در مورد اطلاعاتشان احساس نگرانی نمی کنند و یا فقط وقت کافی برای اجرای برنامه و پشتیبان گیری ندارند! اکنون زمان تغییرِ این وضعیت است!

دلایل استفاده از یک برنامه پشتیبان گیری:
1. همیشه یک کپی ثانویه از اطلاعاتتان برای مواقعی که کپیِ دیگر به خطر می افتد و یا از دست می رود، خواهید داشت.
2. اطلاعات شما با ارزش هستند. یک “بک آپ” در پول و زمانی که صرف بازیابیِ فایل های از بین رفته یا آسیب دیده می کنید، صرفه جویی می کند.
3. قانون مورفی: هر چیزی که خراب شدنی است، خراب خواهد شد.

از کدام برنامه پشتیبان گیری استفاده کنیم:
ما پیشنهاد می کنیم برای پشتیبان گیری های محلی (درون کامپیوتر) از برنامهFBackup و برای پشتیبان گیری های آن لاین ازMozy (تا ۲ گیگابایت رایگان می باشد) استفاده کنید.

برنامه مدیریت رمزهای عبور (Password Manager)
مگر این که اسمتان Data باشد، وگرنه احتمالا هنگامِ به یاد آوری چیزها (اکنون و بعد) لحظات سختی را می گذرانید! با تمام این اوصاف، شما می بایست ۱٫ برای هر اکانتتان پسورد متفاوتی داشته باشید و ۲٫ اغلب آن را به منظور محافظت در مقابل هکرها و دزدیِ هویت تغییر دهید.

دلایل استفاده از یک برنامه مدیریت بر پسورد:
1. هرگز مجددا پسوردی را فراموش نمی کنید.
2. از پسوردهای ایمنِ پیچیده استفاده کرده و اینگونه از اکانت هایتان در مقابل هک شدن محافظت می کنید.
3. قانون مورفی: هر چیزی که خراب شدنی است، خراب خواهد شد.

و بهتر خواهد بود که حتی از برنامه مدیریتِ پسوردتان نیز “بک آپ” بگیرید!

از کدام برنامه مدیریت پسورد استفاده کنیم:
پیشنهاد ما برای استفاده آنلاینLastPass می باشد، این برنامه پلاگینی است که با مرورگرهای مختلف منطبق است و هر کجا که بروید می تواند پسوردهایتان را ذخیره و همگام سازی (sync) نمایید. برای استفاده محلی نیز برنامهKeePass پیشنهاد می گردد.

ابزار بروزرسانی درایورها یا نرم افزارها
همانگونه که در مقدمه نیز بیان شد، این روزها تقریبا همه­ی اشخاص از ویروسها، هکرها و دیگر تهدیدات امنیتیِ آن لاین اطلاع دارند. و مطمئن هستم که همه شما در مورد حفره های امنیتیِ برنامه های مختلف، چیزهایی شنیده اید. در حالی که بسیاری از برنامه ها به طور خودکار آپدیت های امنیتی­شان را نصب می کنند، تعدادی (از برنامه ها) نیز هیچ کاری انجام نمی دهند مگر اینکه خودِ کاربر پروسه آپدیت را آغاز نماید.

دلایل استفاده از ابزارِ ارتقا (Upgrade):
1. تعمیر حفره های امنیتی
2. تعمیر “باگ” ها و امکان دسترسی به ویژگی های جدیدِ برنامه
3. قانون مورفی: هر چیزی که خراب شدنی است، خراب خواهد شد.

از کدام ابزار ارتقا استفاده کنیم:
احتمالا دلیل اینکه چرا اغلب مردم از این ابزارها استفاده نمی کنند این است که هیچ کدام از ابزارها همه­ی نرم افزارها یا سخت افزارهای موجود را پوشش نمی دهند و هنوز هم استفاده کنندها راحت ترند که به طور دستی وجود یا عدم وجود “آپدیت” را بررسی کنند. من برای آپدیت درایورها برنامهDevice Doctor، و برای یافتن آپدیت نرم افزارهاUpdate Notifier را پیشنهاد می دهم.

برنامه حذف کننده نرم افزارها (Uninstaller)
همه ما برنامه ای را برای تست کردنش نصب کرده و سپس هیچ گاه مجددا از آن استفاده نکرده ایم. و اما قسمت بدتر ماجرا: آن برنامه روی سیستم می نشیند و فضایی را به اِشغال خود در می آورد، ممکن است با بالا آمدنِ ویندوز بالا بیاید و در آن زمان و بعدتر هم به حیاتش ادامه دهد و اینگونه بر اعصاب ما سوار شود! خب، چرا به سادگی آن را حذف نکنیم؟

دلایل استفاده از یک برنامه “حذف کننده”:
1. رها سازی فضا بر روی هارد درایوتان.
2. افزایش سرعت سیستم، البته در صورتی که آن برنامه با ویندوز بالا بیاید.
3. مرتب کردن استارت منو

از کدام برنامه­ی “حذف کننده” استفاده کنیم:
ویندوز به همراه یک برنامه­ی “حذف کننده” ارائه می شود. هر چند که این برنامه (اختصاص داده شده توسط ویندوز) بسیار بهتر می باشد اما ما برنامه هایRevo Uninstaller وIObit Uninstaller را نیز پیشنهاد می دهیم.

برنامه یکپارچه ساز (Defragmenter)
اهمیتی ندارد که بر روی سیستمتان از کدام نوع فایل سیستم استفاده می کنید، به احتمال زیاد بعد از مدتی آن فایل ها تکه تکه می شوند و این مسئله باعث می شود که هارد درایوتان کند شود.

دلیل استفاده از یک برنامه­ ی یکپارچه ساز:
سریعتر نمودن هارد درایوتان.

از کدام برنامه یکپارچه ساز استفاده کنیم
پیشنهاد ما این دو برنامه می باشد: Defraggler وAuslogics Disk Defrag.
نرم افزار نگهداری از سیستم (System Maintenance)
ابزارهای نگهداریِ سیستم، فایل های ناخواسته و موقتی را پاک می کنند، سیستم تان را پاکیزه (Clean) و سرعتش را افزایش می دهند. در حقیقت اکثر نرم افزارهای نگهداریِ سیستم به همراه یک برنامه uninstaller، defragmenter و یا malware protection ارائه می شوند.

دلایل استفاده از برنامه نگهداریِ سیستم:
1. حذف فایل های ناخواسته و آزاد یازی فضای هارد درایو.
2. رفع مزاحمت های متداول و افزایش سرعت سیستم.
3. پاک کردن فایل های مرورگر (در یک مکان معین).

از کدام برنامه نگهداریِ سیستم استفاده کنیم:
پیشنهاد ما برنامه هایGlary Utilities وCCleaner می باشد.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو