سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
بسته بندی های پلاستیکی سخت دارای تنوع بسیار زیادی هستند و می توانند به عنوان مواد مواد جایگزین در بسیاری از محصولات به کار برده شوند.
دیوید باکر مدیر کل RPC Bebo UK در مقایسه این نوع بسته بندی با قوطی یا شیشه اظهار می دارد: پلاستیک های سخت مطمئن و قابل بازیافت می باشند و وزن کمی دارند. از PET به عنوان جایگزین برای انواع بسته بندی شیشه ای می توان استفاده کرد (به دلیل شفافیت و ظاهر شبیه شیشه ای این ماده) مانند نوشابه های غیر الکلی، پلاستیک های ممانعت کننده می توانند زمان ماندگاری محصول را افزایش دهند و پلی پروپیلن قابلیت استفاده در مایکرویو را داراست و اغلب برای بسته بندی غذاهای آماده مورد استفاده قرار می گیرد.
Kompanija. Takava که از عمده تولید کنندگان مواد غذایی در صربستان است، محصولات غذایی آماده اصلی خود را در ظروف چند لایهRoyale تولیدی شرکت RPC Bebo UK مجددا بسته بندی کرده است. این تغییر بسته بندی برای پاسخ به درخواست بیشتر مصرف کنندگان برای بهبود کیفیت مواد غذایی در بازار صربستان انجام شده است.
بسته های جدید جایگزین قوطی های فلزی شده که مدت زمان نگهداری مواد غذایی را بیشتر می کنند و برای مشتری سهولت بیشتری به همراه دارند. دیوید ویژن، کارشناس فروش و توسعه بازار پلیمرهای صنعتی و بسته بندی شرکت دوپونت، می گوید:« پلاستیک دارای چگالی کمتری نسبت به آهن و شیشه است، بنابراین در وزن ظروف کاهش چشم گیری ایجاد می کند. به علاوه ظروف پلاستیکی شکنندگی کمتری نسبت به شیشه دارند.»
APPE، یک بطری با دهانه گشاد ارائه کرده است که می تواند جایگزین بسته های شیشه ای مواد غذایی باشد. این بطری جدید می تواند تا دمای ۹۵ درجه سانتی گراد، پر شود و بعد تا ۲۰ دقیقه پاستوریزه شود.
کنزا ساتون، مدیر بازاریابی شرکت APPE می گوید:« این یک گام بسیار بزرگ به سوی استفاده از قابلیت های تکنولوژیک PET است که برای نگهداری انواع غذاها از قبیل سس های خانگی، ادویه ها، ترشی سبزیجات، مرباها و spreads و محصولات بر پایه گوجه فرنگی بسیار مناسب است.»
بطری جدید بازاری جدید برای APPE باز کرده است که به طور بالقوه جایگزین شیشه در بازار های مهم می شود.
بطری های PET مزایایی مانند ۸۵ درصد سبک تر بودن، فضای کمتر لازم برای نگهداری و حمل و نقل آسان تر را همراه دارند. و به طور کلی با توجه به مزایای مزکور، موجب کاهش انتشار کربن در طول چرخه حیات خود می شود.

طراحی
بورن کلاس، مدیر تولیدات جدید و توسعه فن آوری ColorMatrix، می گوید:« از دیدگاه طراحی، پلاستیک انعطاف پذیری بسیار بالاتری هم از لحاظ رنگ و هم طراحی ظروف فراهم می آورد.»
ColorMartix، سیستم DoisiXpress را گسترش داده است و برای توسعه فرآیند اعمال رنگ به وسیله تطبیق سریع رنگ و تحویل محصول طراحی شده است.
به طور طبیعی، استفاده از فرآیندی که پیچیدگی و مدت زمان لازم برای ایجاد و تست و ثبات و اجرای یک رنگ در بسته بندی پلاستیکی جدید را کاهش می دهد، پیشنهاد بسیار جذابی برای طراحان و تیم های تولیدی می باشد که به صورت ضرب العجل کار می کنند.
با توجه به صرفه جویی که با حذف اتلاف در آزمایش و خطا و زمان دارد و با توجه به شتاب بازار، این روش برای گروه های مالی هم به طور یکسان جذاب می باشد.
برای صاحبان برند با موقعیت جهانی در بسته بندی پلاستیکی، DosiXpress با فرمولاسیون دقیق، آن ها را قادر می سازد تا مدیریت جهانی موثر و مداوم برای رنگ داشته باشند.
مطابق نظر جو استیونسون، معاون مدیر فروش و نوآوری شرکت LINPAC، بسته بندی های پلاستیکی سخت دارای خواص ذاتی است که در طرح هایی مانند Portioned Packs Resealable (بسته های وعده ای قابل باز و بسته شدن ) با استفاده از عوامل ضد میکروبی، سیستم های کنترل رطوبت و راه حل های اتمسفر اصلاح شده در بسته بندی(MAP) به کار گرفته می شوند.
برای مثال LINPAC، یک نوع بسته بندی ارائه کرده است که یک سینی تک ماده ای بسیار سبک وزن خلاقانه برای گوشت و مرغ می باشد. این سینی از یک درزگیر روی لبه های سینی استفاده می کند تا یک درزگیری ایمن با روکش فیلم را ایجاد کند.
سری جدید سینی های rPET (پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی) با عنوان RfreshElite، صد در صد قابل بازیافت هستند بطوری که آنها را می توان در کنار بطری های عادی بازیافت کرد.
هم چنین تیمی با Add master Ltd در راستای توسعه و بهبود سینی ها و سیستم درزگیری و ساخت فن آوری ضد میکروبی برای کاهش رشد باکتری در بسته بندی گوشت تازه کار می کنند که باعث کاهش فساد و هدر رفت در مواد غذایی شده است.

دیواره نازک
باب گورتز، مالک شرکت Aart۰۳۹;s Plastic، به واسطه افزایش تقاضا برای راه حل های پایدار و اسفتده از منابع تجدیدپذیر، در حال توسعه تکنولوژی خود برای مواجهه با این تقاضا است. « یکی از راه حل هایی که ما برای پاسخ به این تقاضا پیش رو داریم، توسعه فن آوری ساخت قالب برای تولید بسته بندی هایی با دیواره های نازک تر می باشد. مشکل فنی که باید حل می شد، این بود که هر چه بسته بندی نازک تر باشد، فشار بیشتری در ساختار به وجود می آید. ابداع تکنولوژی قالب است که باعث می شود از نیروی کمتری استفاده شود و بنابراین فشار کمتری بر محصول وارد شود. » سرپوش های بسیار نازک در این روش، مسطح باقی می مانند.
بورن کلاس، مدیر محصولات جدید و توسعه فن آوری colorMatrix می افزاید که: « در حال حاضر هم دیواره های نازک تر و هم ظروف پلاستیکی کوچک تر با چالش های جدید مربوط به محفاظت از محصولات به ویژه در مورد نوشابه های گازدار و همین طور نوشیدنی ها و مواد غذایی حساس به اکسیژن و اشعه UV، مواجه هستند.»
کاهش ضخامت دیواره ظروف، باعث تشدید حساسیت محصول در معرض نور UV و ورود اکسیژن و خروج CO۲ می باشد. در اینجاست که تولید کنندگان مواد و افزودنی ها مانند ColorMartix یک فرصت عالی برای کمک به بهبود پایداری کلی در صنعت بسته بندی با ارائه فن آوری هایی دارند که تولید ظروف سبک وزن را بدون تاثیر در زمان ماندگاری محصولات ممکن می سازد.
شرکت Borealis، ماده ای با نام BorPure RJ۷۶۶MO را به عنوان راه حلی برای بسته بندی های دیواره نازک شفاف توسعه داده است. ویژگی جریان بالای آن باعث می شود که در فرآیندی با درجه حرارت پایین تر، چرخه آن سریع تر انجام شود در حالی که هنوز دارایgood drop impact و مقاومت بالا می باشد.
اهمیت کلیدی موادی که خاصیت ارگانولپتیک عالی ارائه می دهند، این است که اطمینان می دهند، هیچ طعم و یا بویی به بسته بندی نفوذ پیدا نمی کند.

بازیافت و رزین های زیستی
دیوید ویژن، کارشناس فروش و توسعه بازار پلیمرهای صنعتی و بسته بندی شرکت دوپونت، بر این عقیده است که پایداری زیست محیطی یک محرک اصلی برای تولیدکنندگان است، او می افزاید:« جایگزینی ظروف پلاستیکی به جای ظروف شیشه ای و فلزی به همه کارکنان در چرخه بازار و به طور عمده کاربران نهایی و خرده فروشان اجازه می دهد تا هزینه حمل و نقل و همین طور انتشار گازهای گل خانه ای را کاهش دهند. بازیافت و استفاده از رزین های با پایه زیستی راه حلی است برای همین رویکرد.»
استفاده از رزین bio based در ظروف بسته بندی پلاستیکی سخت در ده سال گذشته رشد پیدا کرده است.
PLA (پلی لاکتیک اسید) تولیدی شرکت Nature works و PE (پلی اتیلن) تولیدی Basken نمونه های رزینی هستند که ممکن است در بسته بندی های پلاستیکی سخت به کار گرفته شوند.
Dupont در این راستا با توسعه رزین چسب bio Bynel، به افزایش اتصال زیستی که در ظروف چند لایه پلاستیکی سخت استفاده می شود، کمک کرده است.
Nampak موضوع قابلیت بازیافت پذیری را با ارائه یک بطری شیر با نام Infini ساخته شده از HDPE صد در صد بازیافت پذیر، مورد خطاب قرار داده است. آشین مورتی، رییس مهندسی و نوآوری پلاستیک های Nampak گفته است که بریتانیا، به طور کلی به میزان بازیافت بالا برای بطری های شیر پلاستیکی در حدود ۷۵ درصد در سال ۲۰۱۱، دست یافته است.
« با تمایل به افزایش مقدار بازیافت HDPE برای بطری در خطوط تولید شرکت های Dairy UK و Defra Milk Roadmap با هدف ۳۰ درصد بازیافت ظروف تا سال ۲۰۱۲ و ۵۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ تلاش خواهیم کرد و به سختی کار می کنیم تا این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.»
برای مصرف کنندگان بطری های Infini چشم اندازی مشابه وجود دارد و علاقه مند به داشتن صنعتی استاندارد می باشند. طراحی این بطری ها دوباره انجام شده تا امکان صرفه جویی قابل توجه در وزن و کاهش انتشار کربن تا ۲۵ درصد حاصل شود. به علاوه بطری حاوی ۱۵% پلی اتیلن پرچگال بازیافتی است.
در نتیجه این کاهش وزن، مواد اولیه کمتری در تولید مصرف می شود که هدر رفت کمتری هم دارد. به علاوه کامیون ها به حمل کمتر مواد اولیه و در نتیجه حمل بار با تولیدات سبک تر که هزینه بار کمتری هم دارد می پردازند.
بورن کلاس، مدیر تولید توسعه و فن آوری جدید color Matrix به طور خلاصه بیان می کند که توانایی پیشبرد در بازیافت ظروف پلاستیکی یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که پیش رو خواهیم داشت.

سهولت مصرف مواد غذایی
دیوید بیکر، مدیر کل RPc Bebo UK، می گوید:« همه چیز در بخش غذا مربوط به تسهیلات مصرف کننده و کنترل و کاهش ضایعات می باشد. تقاضاهای مکرری برای تسهیل استفاده از مواد غذایی و خصوصا برای افراد مسن و زوج های جوان وجود دارد که بسته بندی باید این کار را به منظور به حداقل رساندن ضایعات انجام دهد. یک نمونه خوب در این زمینه حبوبات و غلات پخته شرکت Heniz است. به طور فزآینده شاهد تغییر بسته بندی های سنتی به روش های نوآورانه می باشیم.»
راینر هافلینگ، معاون مدیر قسمت تجاری قالب و فیلم و فیبر Boreals اضافه کرد:« تغییرات اجتماعی و روش زندگی در حال حرکت و پرمشغله باعث ایجاد بازار گسترده برای بسته بندی های کوچک تر و راحت تر اغلب در رابطه با زمان ماندگاری طولانی تر و امکان ذخیره سازی در محیط شده است. این گرایش باعث می شود که صاحبان برند به دنبال عملکرد بهتر بسته بندی باشند هم چنان که به دنبال زیبایی محصول خود و جذابیت آن در قفسه و رقابت در بازارهای خرده فروشی هستند.
برای نمونه شرکت Nampak، یک کرم افشانه ای با قابلیت باز و بسته شدن، ضد نشتی، با تخلیه آسان، بازیافت کامل و بسته بندی محکم و سفت که بسته بندی های موجود را به چالش می کشد، ارائه کرده است.
برای دوپونت، استفاده از فنجان های پلاستیکی تک برای قهوه همراه با یک دستگاه خانگی به طور چشم گیری در حال رشد است.
جو لانیدیناردو، مدیر عامل Faerchplast در بریتانیا، اظهار می دارد: «ما به نوآوری در ارائه عملکرد بهتر به مشتریان مان ادامه می دهیم. با AMPET می توانیم یک نسخه محیطی برای سینی های CPET ارائه دهیم که مناسب برای محصولاتی با مدت زمان ماندگاری طولانی تر می باشد. در این میان، برند MAPET یک سینی گوشت با PET بازیافت شده است که با قرار دادن چسب بر روی لبه نیاز به یک لایه پلی اتیلن را از بین می برد. این بدان معناست که می توانیم ارائه دهنده مزایای بازیافت یک محصول خالص PET باشیم که شفافیت بیشتری دارد.»

رشد بازار
بر طبق گزارش Borealis، یک ارزیابی جدید و معتبر، ارزش بازار جهانی بسته بندی های سخت را ۳۴۵ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۱ ارزش گذاری کرده است و حدود ۵/۶ درصد رشد سالیانه را در ۵ سال آینده تخمین زده است.
مواد پلاستیکی در این بازار سهم عمده ای دارند و پلاستیک های بسته بندی سخت سریع ترین ماده رو به رشد می باشند.
راینر هافلینگ، معاون مدیر فروش بخش قطعات و فیلم و فیبر شرکت Borealis، اضافه کرد:« در حال حاضر تمایل زیادی از سمت شرق اروپا دیده می شود. به طور خاص بازارها در روسیه و لهستان در حال رشد می باشند، جایی که مشتریان تقاضای بیشتری از متصدیان ملزومات در رابطه با انتخاب محصول و ارائه اشکال جدید بسته بندی دارند. این فرصت را خصوصا در مورد پلاستیک های سخت، بسته بندی غذاهای آماده و غذاهای نیمه آماده و بسته بندی های ممانعت کننده فراهم می آورند.»

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 18 آبان 1392برچسب:, توسط سیبادو