سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


هر موجود زنده ای مسلما چه خانگی و چه در پرورشگاههای کوچک یا بزرگ تولید و با هزینه های مختلف به صورت کلی و تکی در سراسر نقاط جهان عرضه و به فروش می رسد که برخی از روی علاقه و برخی دیگر برای کسب درامد رو به پرورش حیوانات خانگی می آورند ، مانند پرنده مذکور ( قناری ) که بعضا بسیار پول ساز هم هست و جزو شغل اصلی بعضی پرورش دهندگان می باشد .

محض اطلاع بیشتر بهتر است بدانیم که ایرانیها جزو خوش سلیقه ترین قناری بازها می باشند که بیشتر بر روی قناریهای بلند و گران قیمت کار می کنند که این قناریها از روی تقاضا پس از پرورش و جمع آوری به سرعت به خارج از کشور صادر شده و یکی از عوامل واردات عرض به داخل کشور می باشند .
قصد نوشتن توضیحات طولانی راجع به تاریخچه و شناساندن انواع نژادها و قیمتهای قناری را نداریم بلکه روی سخن ما توضیح مختصری راجع به نوعی بیماری می باشد که از سه سال گذشته یعنی تقریبا از سال 89 خیلی از پرورش دهندگان قناری را با مشکل جدی و حتی ورشکستگی روبه رو کرد که عامل آن یک بیماری ناشناخته بود .
این بیماری در سه کشور ایران ترکیه و سوریه که به جرات می توان گفت یک پنجم تولید تعداد قناریهای جهان را شامل می شوند به وجود آمد که اکثر پرورش دهندگان قناری چه خانگی و چه از نوع پرورشگاهی های بزرگ و حرفه ای را متعجب کرده بود و هر چه آنان تلاش می کردند با نتیجه مثبت مواجه نمی شدند !
اما این بیماری چه بود ؟ اتفاقی که برای جوجه قناریها می افتاد این بود که پس از خارج شدن از درون تخم از روز اول تا حتی زمان روی چوب آمدن جوجه قناری علت ناشناخته ای باعث مرگ آنها می شد در صورتی که از دست دام پزشکان حرفه ای هم کاری ساخته نبود و با تجویز انواع دارو باز هم جوجه ها از بین رفته که البته بیشتر در هفته اول تلف می شدند .

یکی از پرورش دهندگان حرفه ای قناری ایرانی که جزو فدراسیون قناری ایتالیا می باشد در وبلاگی اعلام کرد که عامل مرگ جوجه قناری ها یک نوع بیماریست که تنها به دلیل ضعیف بودن جوجه ها عامل مرگ آنها می شود و بر روی قناریهای بالغ تاثیری ندارد و اگر مبتلا هم بشوند نسبت به این بیماری مسونیت پیدا می کنند و نمی میرند تنها ممکن است از نظر بنیه ضعیف شوند .
وی می افزاید این بیماری یک نوع ویروس می باشد که از طریق نطفه پدر و مادر وارد تخم شده و عامل تلف شدن جوجه قناریها می شود که پس از آزمایشات زیاد متخصصین ما داروی درمان و رفع این بیماری را کشف کردند و در صورت سفارش به صورت ساختنی برای پرورش دهندگان قناری ارسال می شود .. همچنین افزود سعی بر این است که تولید این دارو به صورت انبوه و با قیمت مناسبتر عرضه و به دست تمامی پرورش دهندگان قناری برسد زیرا این مشکل تا هم اکنون یعنی در سال 92 نیز وجود دارد .
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, توسط سیبادو