سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

کسب و کار صرافان رونق گرفت؛ افت نرخ آزاد دلار به کانال دو هزار تومانی

اقتصاد > قیمت‌ها- گروه اقتصادی:
روز گذشته صرافی‌ها دلار را با قیمت 2980تومان به متقاضیان عرضه کردند تا پس از مدت‌ها این ارز دوباره قیمت پایین‌تر از سه هزار تومان را تجربه کند.

به گزارش همشهری این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فعالان بازار ارز چندی بود دست از معاملات نقدی کشیده بودند اما مشاهدات خبرنگار ما حاکی است که دیروز نه از محدودیت عرضه ارز خبری بود و نه از دلارهای بالاتر از سه هزار تومان. گسترش فعالیت مرکز مبادلات ارزی و دربر‌گیری اولویت‌های بیشتر طی هفته‌های گذشته یکی از دلایل این اتفاق ارزیابی می‌شود. قیمت دلار عرضه شده در مرکز مبادلات در روز گذشته در رقم دوهزار و 492 تومان ثابت ماند تا با کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد، شکاف قیمتی باز هم کمتر شود. دیروز همچنین یورو نیز در بازار آزاد سه هزار و 900تومان فروخته شد؛

حال آنکه این نرخ در مرکز مبادلات ارزی سه‌هزار و 170تومان تعیین شد. روز گذشته بهای انواع قطعات سکه بهار آزادی نیز با کاهش قیمت نسبت به روز سه‌شنبه مواجه شد. بر این اساس سکه تمام بهار یک‌میلیون و 165هزار تومان قیمت خورد و نیم سکه به 581 هزار تومان رسید.

انتقاد صادرکنندگان از مصوبه ارزی

نرخ‌ها در بازار آزاد در حالی روند نزولی به‌خود گرفته است که برخی فعالان بخش خصوصی همچنان زیر بار مصوبه عرضه ارز صادراتی در مرکز مبادلات نرفته‌اند. به گزارش ایسنا، هنوز چند روز از امضای این توافقنامه شش بندی نگذشته که سخنگوی مرکز مبادلات ارزی خبر داد که مبنای نرخ ارز صادراتی همان ارز مبادله‌ای است. پس از آن در محافل خبری موضوع برگزاری جلسه مشترک بین بخش خصوصی و دولتی برای تعیین قیمت ارز حاصل از صادرات مطرح شد و در نهایت سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که معافیت مالیاتی صادرکنندگان درصورت عدم‌عرضه ارز آنان برداشته خواهد شد.

در همین باره روز گذشته یک فعال بخش خصوصی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی بخشنامه‌ای را خلاف قانون صادر کرده است. وی با بیان اینکه براساس این بخشنامه صادرات م

شمول مالیات می‌شود، گفت: براساس ماده 102برنامه پنجم توسعه صراحتا اعلام شده وضع هرگونه مالیات بر صادرات ممنوع است. نایب‌رئیس کمیسیون عمران و صدور خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران هم گفت: هرچه دولت بخواهد در مسائل ارزی ورود پیدا کرده و دستوری عمل کند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود. محسن چمن‌آرای ادامه داد: نرخ ارز در طول مدت زمان طولانی ثابت نگه داشته شده و همین امر باعث چنین وضعی شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو