سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

مطمئنا این دوربین می تواند ابزاری قدرتمند باشد که کارایی اش بسیار بیشتر از این حرف ها است.
در حقیقت دوربین اسمارت فون شما یک ابزار ورود اطلاعات کاملا پیشرفته است که با استفاده از اپلیکیشن های خلاقانه می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

نگاهی به مشخصات کالا و حتی خرید آنلاین آن
اگر در مغازه ای از جنسی خوشتان آمد، می توانید با اسکن بارکد آن توسط یک اپلیکیشن روی اسمارت فون، همان لحظه به اطلاعات بیشتری درباره محصول در اینترنت دست پیدا کنید.
برای مثال آمازون چنین اپلیکیشنی را با نام Price Check by Amazon ارائه می دهد که کالاهای بسیاری را هم پشتیبانی می کند و مستقیما می تواند با اسکن بارکد، کالا را با مشخصات کامل در سایت آمازون به شما نشان دهد. با این کار، اطلاعات کاملی از آن کالا و یا نمونه های مشابه آن خواهید داشت.

اگر چه در ایران امکان خرید از آمازون یا سایت های مشابه را ندارید، اما اکنون فروشگاه های آنلاین فراوانی راه افتاده که قیمت های مناسب و رقابتی را عرضه می کنند. پس از اسکن و باز شدن کالا در آمازون، تنها با یک کپی - پیست و بدون نیاز به تایپ نام کالا، می توانید آن را در فروشگاه های آنلاین ایرانی جستجو کرده و قیمت را با مغازه مقایسه کنید.
حتی اگر در پایان به این نتیجه برسید که مغازه دار (با توجه به مدت زمان ارسال پستی و هزینه های جانبی) با قیمت مناسبی کالا را می فروشد، حداقل با اطمینان خاطر خرید کرده اید.
در حقیقت اسمارت فون ها، کامپیوترهایی در اندازه جیبی هستند. لذا جای تعجب نیست که آنها بتوانند کارهایی بیش از یک دوربین دیجیتال معمول یا یک تلفن همراه عادی انجام دهند

ترجمه متون زبان های خارجی
این روزها می توانید با تایپ متن زبان خارجی مورد نظر در اسمارت فون یا تبلت تان و استفاده از ابزارهایی چون «مترجم گوگل» آن را به هر زبان دلخواهی ترجمه کنید.
اگر چه یک راه بهتر هم برای این کار وجود دارد. اگر می خواهید از Google Translate بهره ببرید، استفاده از دوربین موبایل و تهیه عکسی از آن مطلب هم امکان پذیر است.
گوگل ترنسلیت می تواند با استفاده از قابلیت تشخیص کاراکتر نوری یا OCR به صورت اتوماتیک متن را از درون عکس تشخیص داده و آن را برای تان ترجمه کند. عملکردش عالی نیست، اما می تواند به صورت شگفت انگیزی خوب کار کند و مطمئنا سریع تر از تایپ کردن خواهد بود. به خصوص درباره کلمات و حروفی که شما قادر به تشخیص آنها نیستید.

کلک های واقعیت افزوده
«واقعیت افزوده» یک کلمه نسبتا جدید و دهن پر کن است، اما در حقیقت از ایده تقریبا ساده ای سرچشمه می گیرد. با یک اپلیکیشن واقعیت افزوده، اسمارت فون شما تصاویر زنده را از طریق دوربین خود ثبت کرده و با استفاده از نرم افزار این عکس ها را تفسیر نموده و دستخوش تغییر و اصلاح می سازد. برخی برنامه های واقعیت افزوده هم به صورت زنده ویدیوی دوربین موبایل را به شما نشان می دهند و البته آن را با چیزهایی تزئین و تکمیل می کنند که وجود خارجی ندارند.

برای مثال اپلیکیشن کاتالوگ IKEA اکنون به شما اجازه می دهد با استفاده از واقعیت افزوده، تصور کنید که هر قطعه از اثاثیه و مبلمان IKEA در منزل شما چه شکلی پیدا می کنند. البته برای انجام این کار به کاتالوگ کاغذی این شرکت هم نیاز خواهید داشت.

نشانه گذاری مکان های نزدیک
این دسته از اپلیکیشن ها می توانند برای نشانه گذاری مکان های نزدیک به شما مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال قابلیت Monocle در اپلیکیشن Yelp می تواند با استفاده از واقعیت افزوده نشانگرهایی را روی مراکز تجاری اطراف تان درج کند و مسیری را که باید برای رسیدن به هر یک طی کنید مشخص نماید. و البته بدون نیاز به نقشه، نشان دهد که هر کدام دقیقا در کجا واقع شده اند. دیگر اپلیکیشن ها همچون Wikitude و Layar هم کاربردی شبیه به این دارند.
کاربردهای دیگر دوربین، جز عکاسی!
اپلیکیشن های واقعیت افزوده تلاش می کنند که کاربردهای عملی در دنیای واقعی داشته باشند و البته هر چیزی را در جذاب ترین شکل ممکن امکان پذیر سازند.

جستجوی تصویری
بسیاری از اپلیکیشن های جستجو به شما اجازه را می دهند که با دوربین موبایل تان یک عکس گرفته و آنگاه جستجو را بر اساس آن انجام دهید. برای مثال اگر از یک منظره جذاب توریستی عکس می گیرید، می توانید اطلاعاتی درباره آن مکان و جاذبه های گردشگری اش را ببینید.
کاربردهای دیگر دوربین، جز عکاسی!
این اپلیکیشن های جستجوی تصویری معمولا راه چندان مفیدی برای جستجوهای معمول تان نیستند. اما آنها یکی از جنبه های جذاب تکنولوژی اند که در آینده مطمئنا بیش از پیش کاربردی خواهند شد.

اسکن اسناد و تبدیل عکس به متن (OCR)
شما می توانید از دوربین موبایل تان به عنوان یک اسکنر استفاده کرده و هر کاغذ مهمی را که دم دست تان است، سریعا تبدیل به فایل دیجیتال کنید. اگر از برنامه مناسبی استفاده کنید، این امکان را هم خواهید داشت که نه تنها عکسی از نوشته مورد نظر داشته باشید، بلکه آن را تجزیه و تحلیل نموده و عکس را به متن تبدیل نمایید. آنگاه متن به صورت یک فایل تکست یا پی دی اف ذخیره می شود. البته این قابلیت برای زبان فارسی چندان کاربردی و البته رایگان نیست و بیشتر برای متون انگلیسی قابل استفاده است.
کاربردهای دیگر دوربین، جز عکاسی!
نکته دیگر اینکه مسلما نتیجه کار، کیفیتی همچون اسکنرهای رومیزی ندارد. اما بسیار سریعتر از آن عمل کرده و همیشه همراه شما است.

اسکن کدهای QR
اسمارت فون ها همچنین می توانند برای اسکن کدهای QR مورد استفاده قرار گیرند؛ که این روزها حسابی دور و برتان را شلوغ کرده اند و هر جایی دیده می شوند: از برگه های آگهی کوچک و پنجره شرکت ها بگیر تا تبلیغات خیابانی و وبسایتها.
کاربردهای دیگر دوربین، جز عکاسی!
البته کدهای QR معمولا کاربری ویژه ای ندارند، اما امروزه گستردگی بسیار زیادی پیدا کرده اند. و البته بسیاری از این کدها به سادگی شما را تنها به یک سایت اینترنتی منتقل می کنند.
در حقیقت اسمارت فون ها، کامپیوترهایی در اندازه جیبی هستند. لذا جای تعجب نیست که آنها بتوانند کارهایی بیش از یک دوربین دیجیتال معمول یا یک تلفن همراه عادی انجام دهند. و این نرم افزار است که همه چیز را ممکن می سازد. شما چه کاربردهایی را برای دوربین اسمارت فون پیشنهاد می کنید؟
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:, توسط سیبادو