سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


 

ابزاری که به نام Choc Creator از آن نام برده می شود و توسط دانشمندان دانشگاه Exert ساخته شده است، این امکان را به شما می دهد تا شیرینی های مورد نظر خود را لایه به لایه چاپ کنید. همانطوری که در جولای ۲۰۱۱ گزارشگر بخش فن آوری بی بی سی گزارش داد، چاپگر سه بعدی شکلاتی همانند سایر چاپگرها کار می کند تنها با این تفاوت که در محل قرارگیری جوهر از شکلات استفاده می شود تا طرحهای مورد نظر مشتریان چاپ شوند.
با وجود آنکه دستگاه Choc Creator هنوز نسل اول این نمونه از دستگاه ها می باشد ولی طرحهای دلخواه و مورد نظر شرکتهای مختلف را رسم کرده است. همین مسئله دکتر laing Hao (شخصی که تیم سازنده این دستگاه را حمایت می کند) را برآن داشت تا شرکت Choc Edge را دایر کند تا درخواست خرده فروشان و همچنین تاجران را برآورده سازد.
دکتر Hao بیان داشت که به کمک تیم سازنده، این چاپگر شکلاتی را اصلاح کرده و قدری آن را ساده تر کردیم به گونه ای که اکنون استفاده از آن واقعا ساده می باشد. برای این منظور فقط باید مقداری شکلات را آب کنید، سرنگی را که در چاپگر قرار دارد با آن پر کرده و سپس با استفاده از آن طرح خود را چاپ کنید.
برطبق گزارشات رسیده نسخه ۱ دستگاه Choc Creator که از آن بعنوان یک چاپگر سرگرم کننده نام برده می شود و مشتریان می توانند هرنوع شیئی را قبل از فشردن دکمه چاپگر، بر روی کامپیوتر طراحی کنند، از یک نرم افزار منبع باز(Open Source) مخصوص چاپ سه بعدی استفاده کرده و فایلهای STL و Gcode چاپ سه بعدی استاندارد را قبول می کند.
می توانید فایلها را از طریق یک اتصال USB استاندارد به چاپگر ارسال کنید. ابزار مربوطه دارای جام مربعی شکلی به طول ۱۷۵ و ارتفاع ۷۰ میلی متر است که حداکثر سرعت خطی رسم آن می تواند به ۲۰۰۰mm/min(میلیمتر/ دقیقه) برسد. شرکت Choc Edge تصمیم دارد تا در آینده با راه اندازی واحدهای خرده فروشی کوچک این امکان را برای همه افراد فراهم آورد تا هرکس بتواند طرح شکلاتی خود را به چاپ برساند.
در وب سایت رسمی شرکت این مطلب آمده که ۱۰ تا چاپگر اول Choc Creator از طریق مزایده آنلاین در سایت eBay عرضه خواهد شد. قرار است اولین مزایده در ۹ آوریل انجام شود و بعد از شروع این مزایده، یک لینک از آن هم در سایت شرکت Choc Edge قرار داده می شود.
هم اکنون نیز می توانید این دستگاه چاپگر شکلاتی سه بعدی را از طریق سایت شرکت پیش خرید کنید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, توسط سیبادو