سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

بزرگترین تقاوت اندروید و iOS در متن باز بودن و نبودن است، اندروید و iOS دو اکوسیستم کاملا متفاوت دارند و قطعا نمیتوان گفت کدام اکوسیستم بهتر است و کدام بدتر. مقایسه ای که امروزه میان اندروید و iOS وجود دارد قطعا بیهوده است و قطعا شما را قانع نخواهد کرد که کدام سیستم عامل موبایل برتر از دیگری است.

۲سیستم عامل موبایل و ۲ هدف کاملا متفاوت
گوگل سعی دارد تا اندروید را تبدیل به یک سیستم عامل همه گیر کند، برای گوگل مهم نیست که اندروید برروی چه سخت افزاری قرار است استفاده شود یا با چه قیمتی قرار است عرضه شود. با این سیاست گوگل، اندروید در سال های گذشته رشد بسیار خوبی را داشته است و تبدیل به همه گیر ترین سیستم عامل موبایل شده است.
دیوایس های اندرویدی تنوع بسیار زیادی دارند و به کاربر اجازه میدهند تا اندروید را کاملا شخصی سازی کند اما در عوض اپل سیاستی دقیقا برعکس گوگل را در پیش گرفته است و سیستم عامل iOS را تنها برای کاربران ایدیوایس ها منتشر میکند. همچنین به کاربران اجازه مانور زیادی برروی شخصی سازی iOS نمیدهد.
شاید کاربران اندرویدی انتخاب های زیادی برای خرید یک دیوایس اندرویدی داشته باشند و بتوانند ان را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنند اما در عوض اپل به کاربران خود سخت افزار و نرم افزار را با هم ارائه میکند و این باعث میشود که کمبود تنوع ای دیوایس ها و امکانات شخصی سازی iOS در مقابل تجربه کاربری عالی iOS اصلا به چشم نیاید.

کمیت در برابر کیفیت
سیاستی که گوگل پیشه کرده است، تمرکز برروی کمیت است! گوگل تمام تلاش خود را میکند تا توسعه دهندگان را با روش های مختلف تشویق به توسعه اپ های اندرویدی بشوند اما اپل در مقابل حتی جلوی پای توسعه دهندگان سنگ می اندازد تا اپ های بی کیفیت وارد اپ استور نشوند تا کاربران iOS همیشه بتوانند از اپ های با کیفیت استفاده کنند.
سرعت رشد گوگل پلی بسیار سریع تر از اپل استور است زیرا گوگل برای قرار دادن اپ در گوگل پلی به توسعه دهندگان سخت نمیگیرد و عموما اپ های زیر حد استاندارد نیز وارد گوگل پلی میشوند. البته سرعت رشد گوگل پلی و قیمت پایین تر اپ ها نسبت به اپ استور باعث میشود که بتوانیم از این مورد چشم پوشی کنیم.

۲ اکوسیستم کاملا متفاوت

اپل به امنیت کاربران بهای بسیار زیادی میدهد و از گجت های اپلی به صورت مادام العمر پشتیبانی میکند اما در عوض گوگل زیاد به امنیت کاربران اهمیت نمیدهد و به همین منظور اندروید یک سیستم عامل امن نیست. سیاست گوگل بر این است که پشتیبانی خود را از محصولات قدیمی تر حذف کند تا کاربران تشویق به خرید گجت های جدید تر بشوند.
هردو اکوسیستم سعی میکنند تا کاربران وفادار به خود ایجاد کنند! البته وفادار به خاطر هزینه ای که به ایتونز یا گوگل پلی پرداخت کرده اند. اگر روزی بخواهید سیستم عامل موبایل خود را تغییر بدهید باید با تمامی اپ ها، اهنگ ها، فیلم ها و … که در استور های گوگل و اپل خریداری کرده اید خداحافظی کنید.

کدام سیستم عامل برای من مناسب تر است؟

این تصمیمی است که باید خود شما بگیرید. اگر قصد خرید گجتی تازه دارید بدانید که باید اکوسیستم خود را به درستی انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت اگر بخواهید به یک اکوسیستم دیگر کوچ کنید با قید هزاران دلار هزینه ای که در استور های مختلف کرده اید را بزنید.
قطعا نمیتوان در یک مقاله توضیح داد که کدام سیستم عامل موبایل برای شما بهتر برای همین بهتر است مقالات منتشر شده در سایت ها و وبلاگ های مختلف را بخوانید تا به یک نتیجه گیری برسید. ارشیو مقالات راهنمای خرید دیفوراف میتواند برای شما مرجع خوبی باشد اما یادتان نرود که به مقالات دیگر وبسایت ها نیز نگاهی بیاندازید.
حواستان هنگام انتخاب به اپل زامبی ها و فن دروید ها باشد که طرفداری های غیرمعقول این اشخاص میتواند باعث یک انتخاب اشتباه بشود. در این باره توصیه میکنم این مقاله را مطالعه کنید.

نتیجه گیری:

همان طور که متوجه شدید اندروید و iOS از پایه با یکدیگر متفاوت هستند و مقایسه میان این دو سیستم عامل موبایل کار بیهوده ای است. به راستی خوشحال میشویم نظرات شما را درباره این ۲ سیستم عامل موبایل بدانیم! به نظر شما ایا میتوان این دو سیستم عامل موبایل را با یکدیگر مقایسه کرد و به نتیجه قانع کننده ای رسید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو