سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


 

در مدت زمان کوتاه 15 سال پینت بال یکی از مهیج ترین تفریحات خارج از خانه شناخته شده . این بازی در بیش از 40 کشور در میان میلیون ها زن ومرد در هر رده سنی وعقیده رایج است. همچنین خانه دارها یا دانش آموزان ،حر فه ای ها و باز نشسته ها،تمامی بازیکنان در عشق به بازی و روحیه مبارزه طلبی قوی مشترک هستند . پینت بال در لغت از دو کلمه پینت به معنی رنگ و بال به معنی توپ تشکیل شده است ورزشی است تیمی که در مسابقات رسمی با حضور دو تیم انجام می گیرد و هدف ازآن تصاحب پرچم آویخته شده در انتهای زمین و انتقال آن به قرارگاه مرکزی تیم خودی است هرتیم شامل 7،5 یا 10 نفر بازیکن است که هر کدام از آنها مجهز به اسلحه ویژه های به نام مارکر؛گلوله های رنگی؛ ماسک صورت و تجهیزات دیگری نظیر دستکش ، پوشش گردن، لباس فرم ،کفش مناسب جهت بازی می باشند ودر حین بازی با استفاده از از نشانه رو و شلیک گلوله ها نسبت به حذف بازیکنان تیم حریف و رسیدن به هدف که همان فتح پرچم است اقدام می کنند. البته در مسابقات غیر رسمی ممکن است اهداف مختلفی طراحی شده و بازی شود و این همان انعطاف موجود در این بازی و عامل ایجاد هیجان در ورزش پینت بال است.

ورزش پینت بال در زمین مخصوص و باویژگیهای خاص که مشتمل بر انواع مختلف موانع ، سنگرها و جان پناه می باشد انجام می گیرد و دارای سناریو های بسیار زیاد است که با توافق طرفین بازی می توان آن را انجام داد. روش امتیاز دهی بازی نیز با توجه به نوع سناریوی انتخابی و حتی تعداد نفرات شرکت کننده در بازی متفاوت است و در بازی های غیر رسمی می تواند کاملا توافقی انجام گیرد.ورزش پینت بال در افزایش قابلیتهای جسمانی؛ چابکی؛ انعطا ف؛تعادل؛ هماهنگی ؛ استقامت ؛ سرعت و همچنین ویژگیهای روحی وروانی بسیار مثمر ثمر بوده و به تائید بسیاری از کارشناسان امر ورزش از بسیاری از رشته های ورزشی مناسب تر می باشد. پینت بال از نظر سطح هیجان در رده بالای جدول ورزشهای مهیج قرار دارد. واز نظر تنوع در نوع و شرایط بازی بی نظیر است.

پینت بال را می توان حداقل دو نفره و حداکثر با دو تیم چهل نفره بازی کرد. هم چنین چند گروه در یک زمین، و همزمان می توانند به رقابت با هم بپردازد، ولی مسابقات رسمی فقط با دو تیم 7،5 یا 10 نفره انجام می گیرد . در بازی اصلی هر تیم دارای جایگاه اختصاصی پرچم تیم، و نیز بازومند رنگی و لباس متحد الشکل تیم خود می باشد.

با اعلام شروع بازی توسط داوران، هر تیم بر اساس سناتور و تاکتیک از قبل طراحی شده اقدام به پیشروی می کند و سعی در رسیدن به جایگاه اختصاصی تیم حریف و به تسخیر در آوردن پرچم تیم مقابل نموده و نسبت به برگشت سریع همراه با پرچم تسخیرشده به جایگاه خود اقدام می نماید.

بدیهی است این رقابت، دو طرفه بوده و هر تیمی که بتواند پرچم را بدون هدف قرار گرفتن به جایگاه اختصاصی خود بیاورد، برنده بازی محسوب می گردد، حتی اگر یک نفر نیزهدف قرار نگرفته باشد می تواند این کار را کرده و برنده شود، در حالیکه حتی یکی از بازیکنان تیم مقابل مورد هدف و اصابت قرار نگرفته باشند.

نکته بسیار مهم در این ورزش پر هیجان که در هیچ ورزش گروهی دیگر دیده نمی شود، پرورش فکری و روحی بازیکنان است، به گونه ای که نهایت روحیه همکاری، فرماندهی و فرمان پذیری گروهی، مشارکت در طراحی و توجیه سناریو، تاکتیک و استراتژی گروهی در این ورزش مشهود است وبر خلاف ورزش های دیگر که اساساً بازیکنان در ضمن کار گروهی بیشتر به مطرح نمودن خود می پردازد، در پینت بال بازیکنان با درک فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی با به خطر انداختن و حذف خود، فقط به پیروزی و افتخار گروه می اندیشند.

پینت بال را می توان با سناریوهای بسیار گوناگون و متنوع بازی نمود. درهر یک ازسناریوها نکات برجسته تاکتیکی وجود دارد که بازیکنان با تفکر و تمرین بیشتر این نکات راخواهد یافت. به چند سناریو در زیر اشاره می گردد، البته تعداد دیگری سناریو نیز وجود دارد. همچنین بازیکنان حرفه ای حتی می توانند به طرح سناریوهای جدید مبادرت ورزند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط سیبادو