سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

با شروع زمان مذاکرات کارشناسان ایران و کشورهای 1+5،عمده اخبار حول ایران در عرصه بین المللی به این مذاکرات می پردازد. علاوه بر این پیام نوروزی باراک اوباما و سخنان وی در مورد ایران و مورد این کشور نیز در عرصه بین المللی بازتاب های فراوانی داشته است.

به گزارش تابناک،شبکه خبری بی بی سی انگیسی، تیتر زده است که اوباما در پیام نوروزی خود پیشنهاد عملی برای حل مساله هسته ای ایران ارائه کرده است. وی در پیام نوروزی خود آورده است که اگر ایران واقعا به دنبال سلاح هسته ای نیست و فقط به دنبال توانایی صلح آمیز هسته ای است باید برای کاهش تنش با جامعه بین المللی گام هایی فوری و جدی بردارد.رئیس جمهور آمریکا می گوید اکنون نوبت ایران است!

در این جملات البته راه حلی عملی دیده نمی شود. پیام نوروزی اوباما، ظاهرا چرخیدن بر اساس یک دور باطل است. ایران به کرات اعلام کرده است که به دنبال سلاح هسته ای نیست.شاید ایران بتواند یک راه حل عملی به آمریکا ارائه کند و آن اینکه آنان به صورت فوری و جدی اعلام کنند که به دنبال تضعیف ایران در منطقه نیستند و قدرت این کشور را به رسمیت شناخته و به منافع این کشور توجه جدی نشان می دهند.

 

اما از سویی سفر برنامه ریزی شده باراک اوباما به سرزمین های اشغالی برای مذاکره و همفکری با سران رژیم اسرائیل بر سر ایران مورد توجه بسیاری از رسانه ها واقع شده بود.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است: اگر هدف ظاهری باراک اوباما از سفر به اسرائیل بر قراری رابطه ای با مردم این رژیم است، هدف اصلی و چالش بزرگ وی پشت در های بسته، متقاعد کردن نتانیاهو بر سر این امر است که اسرائیل در مورد ایران میتواند به آمریکا اعتماد کند.

این گزارش با اشاره به اختلاف نظرات میان اوباما و نتانیاهو بر سر اران و افزایش آن طی ماههای اخیر نوشته است: اوباما و نتانیاهو خط زمانی پروژه هسته ای ایران را بیسیار متفاوت مینگرند و در حالی که اسرائیل نگران عبور ایران از خط قرمز است اما اوباما این اتفاق را به این زودی ها امکان پذیر نمیداند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, توسط سیبادو