ما را حمایت کنید
 
سیبادو

یکی از گیاهان نام آشنا برای ایرانی‌ها، اسپند است. دانه این گیاه در خانه سوزانده می‌شود و دود غلیظ آن برای ضدعفونی هوا ، دور کننده حشرات، خوشبوکننده فضا و به باور برخی حتی خنثی کردن چشم‌زخم و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 علاوه بر تمام این موارد، در آسیا از دانه‌های اسپند به عنوان ضدانگل، کرم‌کش و کشنده آمیب استفاده می‌کنند. اسپند در سایر کشورها نیز طرفدار دارد؛ مردم یونان از اسپند به عنوان قاعده‌آور، کرم‌کش، مسکن و خواب‌آور استفاده می‌کنند.
در گذشته در هند برای سفلیس و در آفریقا نیز برای تب از اسپند استفاده می‌کردند، گرچه مصرف خوراکی این گیاه می‌تواند مسموم‌کننده باشد، اما بعضی از افراد محلی در این کشورها هنوز از آن برای درمان آسم، کولیک، تب، سنگ‌های صفراوی، سکسکه، زردی، مالاریا، دردهای عصبی، پارکینسون، افتادگی رحم، روماتیسم و بیماری‌های ادراری تناسلی استفاده می‌کنند.
اسپند برای افراد گرم مزاج مضر است و اگر افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، حتی مقادیر کمی از آن را بخورند دچار مشکل خواهند شد. اگر جوشانده اسپند را صاف‌کرده با عسل و روغن کنجد بنوشید، به شدت حالت تهوع ایجاد می‌کند. این گیاه در افراد گرم مزاج باعث سردرد و حالت تهوع می‌شود.
عوارض جانبی
معمولاً از گیاه اسپند بیشتر به عنوان خوشبوکننده هوا استفاده می‌شود و شکل خوراکی آن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که مصرف ناصحیح آن باعث عوارضی چون تشنج، تهوع، سکسکه، ترشح بیش از حد بزاق و تضعیف سیستم اعصاب مرکزی می‌شود.
سمی بودن این گیاه به اندازه‌ای است که حتی حیوانات هم با مصرف آن دچار مسمومیت می‌شوند و مواردی از مرگ و میر حیوانات نیز گزارش شده است. در قدیم برای کاهش تأثیر میزان سم گیاه اسپند آن را چند بار در آب خیس می‌کردند.
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو


رزماری نه تنها برای درد میگرن موثر است بلکه روغن این گیاه می‌تواند به عنوان درمانی طبیعی برای بهبود دردهای التهابی مفاصل و دردهای عضلانی مورد استفاده قرار گیرد.

  رزماری گیاهی مدیترانه‌ای است که علاوه بر کاربرد فراوان آن دراشپزی به عنوان یک گیاه شفابخش و درمان کننده انواع بیماری‌ها کاربرد دارد. گیاه معطر رزماری بعنوان چاشنی در غذاهای مختلف شامل انواع سوپ‌ها، سس‌ها و خورش‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از health diaries، در مورد کاربردهای پزشکی مفید و بیشمار این گیاه که برگ‌هایی سوزنی شکل با گل‌هایی صورتی، آبی یا بنفش رنگ دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: - پیشگیری از سرطان: گروهی از ترکیب‌های موجود در رزماری خاصیت ضد سرطانی دارند که در مطالعات مختلف تاثیر آن روی سرطان‌های پستان، پروستات، پوست و روده بزرگ مشاهده شده است.

تقویت حافظه:
رزماری مدت‌ها است که به دلیل ویژگی‌ تقویت حافظه شناخته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گیاه دارای «اسید کارنوسیک» است که در حفظ سلامت اعصاب و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر است. همچنین بوییدن این گیاه در تقویت حافظه نقش دارد.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:اشپزی میگرن تسکین درد بخور , توسط سیبادو


همه ما در هر سنی سردرد را تجربه می کنیم. شاید بتوان گفت سردرد، علت عمده غیبت دانش آموزان از مدرسه یا کارمندان از کار است. به گزارش سایت «MSN» به محض احساس سردرد و قبل از این که روز شما مختل شود، یکی از نکات زیر را امتحان کنید.

 
نقاط حساس را فشار دهید:روی پیشانی ۲ نقطه حساس وجود دارد که با فشار دادن آن سردرد تسکین می یابد. یکی روی پیشانی است. شست خود را بین چشم ها فشار دهید در حالی که شست و انگشت اشاره دست دیگر را روی خط مو فشار می دهید، نقطه دوم بین شست و انگشت اشاره است که باید با شست مخالف به آن فشار وارد کنید.

نعناع یا سیب سبز بو کنید:استنشاق بوی نعناع سردردهای تنشی را از بین می برد. بو کردن سیب سبز نیز مفید است.

قهوه بخورید: نوشیدنی های کافئین دار از افزایش سردرد پیشگیری می کند.

نفس بکشید: تنش علت شایع میگرن است از این رو تمرین هایی را برای آرام بخشی انجام دهید. به عنوان نمونه در حالی که چشم هایتان بسته است با آرامش نفس عمیق بکشید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:تسکین درد سردرد بهترین راه آسان , توسط سیبادو

روان‌شناسان در زمینه بهبود حافظه، مطالعات فراوانی کرده‌اند تا بتوانند به دغدغه‌های افرادی که نگران افت عملکرد حافظه‌شان هستند، پاسخ مناسبی بدهند. نکته‌هایی که در ذیل ارائه می‌شود، نتیجه تحقیقات روان‌شناسان است که می‌تواند حافظه‌تان را تقویت کند.

 توجهتان را بر مواردی که مطالعه می‌کنید، متمرکز کنید

توجه، یکی از مۆلفه‌های مهم حافظه است. برای انتقال حافظه از حافظه کوتاه مدت به بلندمدت، نیاز است که شما به صورت فعال به اطلاعاتی که مطالعه می‌کنید، توجه کنید. سعی کنید در مکانی مطالعه کنید که چیزهایی مثل تلویزیون و تفریحات دیگر وجود نداشته باشد که بتواند حواس شما را پرت کند. با در نظر گرفتن ساعت‌های منظم برای مطالعه، از با شتاب یادگرفتن اجتناب کنید
به گفته ژورک، روان‌شناس تربیتی، مطالعه در چند جلسه به شما زمان کافی برای پردازش اطلاعات را می‌دهد. محققان نشان داده‌اند دانشجویانی که به صورت منظم مطالعه می‌کنند، بهتر از دانشجویانی که در یک جلسه طولانی و ماراتنی مطالعه می‌کنند، اطلاعات را به خاطر می‌آورند.
اطلاعات مورد مطالعه را سازماندهی کنید
سعی کنید مفاهیم و اصطلاحات مشابه را با هم گروه‌بندی کنید یا طرح کلی از یادداشت‌هایتان و آنچه خوانده‌اید را داشته باشید تا به گروه‌بندی کردن مفاهیم مرتبط کمک کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو


اگر فیلم تحت تعقیب را دیده باشید احتمالا به خاطر دارید که در آن کسانی که زخمی می‌شدند با خوابیدن در یک حمام مخصوص که از آب و یک پودر آماده می شد به سلامت کامل بر می‌گشتند. تا رسیدن به آن فناوری هنوز فاصله زیادی داریم ولی تا کنون نیز پبشرفت‌های زیادی در زمینه درمان زخم‌های ناشی از گلوله صورت گرفته یکی از آن‌ها این اسفنج‌های قابل تزریق هستند. در حقیقت خونریزی شدید و غیر قابل کنترل عامل 80 درصد از مرگ‌های صحنه‌های نبرد است. تقریبا به همین میزان نیز مرگ‌های در حین درمان به دلیل عدم موفقیت در بند آوردن خون با رگ بند‌ها اتفاق می‌افتد، در واقع مشکل تنها عدم توانایی پزشکان در بستن یک پارگی در رگ است. حال شرکت RevMedX روشی را توسعه داده که به گفته‌ی آن‌ها می‌توند روشی جایگزین برای نجات جان کسانی باشد که دچار خونریزی شدید شده اند.

 به عنوان مثال در جنگ عراق و افغانستان حدود 5000 نفر کشته و ده برابر همین میزان زخمی شدند که بسیاری از مرگ‌های رخ داده به دلیل عدم امکان در کنترل خونریزی بوده است. تجربه‌ی کنترل خونریزی ناشی از گلوله و درمان‌های اورژانسی آن نیز در میدان نبرد بسیار وحشت آور است و به نوعی بدترین نوع زخم به شمار می‌رود. یکی از بدترین موارد پزشکی پاره شدن رگ‌های اصلی در محل اتصال اعضا به یکدیگر است که هم خونرسانی به عضو را ناممکن می‌کند و هم باعث از دست رفتن خون بیمار می‌شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:ترمیم زخم گلوله , توسط سیبادو

یکی از بزرگترین مشکلات بشریت در عصر حاضر تامین انرژی مورد نیاز خود است. مشکلی که بیشتر سرمایه گذاری‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری بر روی آن انجام گرفته است تا شاید بتوان راهی برای پاسخگویی به نیاز روزافزون بشر به انرژی یافت. همجوشی هسته‌ای یکی از روش‌هایی است که اگرچه تاکنون موفقیت زیادی را کسب نکرده ولی در صورت موفقیت احتمالی، پایانی خواهد بود بر مشکلات بشریت، می‌توان تصور کرد زمانی را که از فقیرترین کشورها تا ثروتمند ترین کشورها مشکلی در تامین انرژی مورد نیاز خود نداشته باشند. در ادامه با ما باشید تا از راز این گروه را در موفقیت تولید انرژی از هم جوشی هسته‌ای را آگاه شوید.

 گروهی از دانشمندان در آزمایشگاه ملی LLNL در کالیفرنیا گامی دیگر در استفاده از انرژی همجوشی هسته‌ای با استفاده از روش‌های توسعه داده شده برای ساخت بمب‌های هیدروژنی بر داشته اند. این خبر که نخستین بار در شماره‌ی 12 (فوریه) مجله‌ی Nature به چاپ رسیده است بیان می‌کند که این پژوهشگران با استفاده از یکی از قدرتمندترین لیزرهای جهان توانسته‌اند واکنش‌های همجوشی هسته‌ای را به صورت کنترل شده‌ای ایجاد کرده و از سوخت قرار گرفته در آن انرژی به دست بیاورند.

دسترسی به انرژی همجوشی هسته‌ای به صورت کنترل شده برای دانشمندان شبیه به قله موفقیت است. از زمان اولین همجوشی هسته‌ای ایجاد شده به دست بشر که در سال 1951 برای ساخت سلاح و در آزمایشی موسوم به boosted fission weapon انجام گرفت، دانشمندان و مهندسان بی وقفه در پی راه حلی برای استفاده از این انرژی نامتناهی برای امور صلح آمیز بودند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:تامین انرژی جوشی هسته , توسط سیبادو

بشر امروزه با بحران‌های زیادی پیرامون رشد بیش از حد جمعیت روبروست. سوخت‌های فسیلی هم کم کم رو به اتمام هستند و از هم اکنون افزایش قیمت نفت نگرانی‌های زیادی را در خصوص تامین انرژی جهان پدید آورده است. از سوی دیگر بحران گرسنگی در کشورهای فقیر که از قضا نرخ رشد جمعیت بالاتری هم دارند هر روز بیش از پیش به چشم می‌آید. یکی از راه حل‌هایی که برای تامین انرژی مطرح شده است استفاده از سوخت‌های زیستی است. سوخت‌هایی که از گیاهان تامین می‌شود، گیاهانی که می‌توانند جای خود را به گیاهان خوراکی بدهند تا به جای بحران انرژی مساله ی گرسنگی حل شود. این مساله بهانه‌ای شده تا پژوهشگران به دنبال راه حلی برای حل همزمان این دو معضل جهانی باشند.

 پژوهشگران SRBC معتقدند که راه حل این موضوع در آبیاری گیاهان بیابانی به کمک آب دریاست، در نتیجه می‌توان زمین‌های زراعی را به کشت مواد غذایی و منابع محدود آب را نیز برای مصارف ضروری تری به کار برد. این پژوهش که توسط بویینگ و چند شرکت بزرگ دیگر پشتیبانی می‌شود به دنبال راه حلی است تا بتواند سوختی زیستی با 50 تا 80 درصد تولید کربن کمتر تولید کند، برای این کار آن‌ها قصد دارند از گیاهی به نام halophytes استفاده کنند که مقاومت بالایی برابر مقادیر بالای نمک دارد و به خوبی می‌تواند شرایط بیابانی را تحمل کند. این پژوهشگران دریافته اند که دانه ی halophytes حاوی روغنی است که می‌تواند برای ساخت سوخت‌های زیستی به کار رود ضمن این که کل بوته‌ی این گیاه می‌تواند به سوخت زیستی تبدیل شود.
برای آزمودن این یافته در عمل، تیم SRBC قصد دارد طی سال‌های آتی اکوسیستمی مصنوعی بسازد که در آن با استفاده از خاک ماسه‌ای بیابان halophyte‌ها را پرورش دهند. این اکوسیستم از آب آلوده مزارع پرورش ماهی و میگو برای آبیاری گیاهان استفاده می‌کند.
این پروژه که امارات متحده ی عربی یکی از اعضای اصلی آن به شمار می‌رود در صورت موفقیت تاثیر جدی بر صنعت سوخت‌های زیستی خواهد داشت. 97 درصد سطح آب موجود در زمین در اقیانوس ها است و 20 درصد سطح زمین را نیز بیابان‌ها به خود اختصاص داده اند که می‌توانند برای کشت این گیاهان به کار روند.
گویا انرژی ساکنان زمین در آینده نیز از بیابان‌ها تامین خواهد شد این بار نه در عمق خاک بلکه در سطح آن و به وسیله ی خود گیاهان!
 
ارسال در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:تولید سوخت گیاهان , توسط سیبادو
اگر شما از کاربران نرم‌افزار Skype در سیستم عامل Mac هستید و قصد اسباب‌کشی به ویندوز را دارید، شاید از دست دادن تاریخچه‌ی مکالمات‌تان در این نرم‌افزار برای‌تان خوش‌آیند نباشد و مایل باشید این تاریخچه را حفظ کنید.
 اگر شما از کاربران نرم‌افزار Skype در سیستم عامل Mac هستید و قصد اسباب‌کشی به ویندوز را دارید، شاید از دست دادن تاریخچه‌ی مکالمات‌تان در این نرم‌افزار برای‌تان خوش‌آیند نباشد و مایل باشید این تاریخچه را حفظ کنید. در این ترفند نحوه‌ی پشتیبان‌گیری از تاریخچه‌ی مکالمات Skype و نحوه‌ی استفاده از آن در ویندوز را برای شما شرح می‌دهیم.

 بدین منظور:

در سیستم عامل Mac به پنجره‌ی Finder رفته (ترفندستان) و از منوی Go گزینه‌ی Home را انتخاب کنید.
اکنون مسیر زیر را دنبال کنید:
Library > Application Support > Skype
حال فایل main.db را کپی کرده و در محلی ذخیره کنید.
اکنون در ویندوزی که قصد دارید این تاریخچه را به آن انتقال دهید کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
عبارت زیر را در کادر Run وارد کرده و Enter بزنید:
%appData%/Skype
حال به دنبال پوشه‌ای که هم‌نام با نام کاربری شما در Skype است بگردید.
فایل main.db که قبلا ذخیره کرده‌اید را به این پوشه انتقال دهید و جایگزین فایل موجود کنید.
اکنون اگر در ویندوز وارد حساب Skype خود شوید تاریخچه‌ی مکالمات خود را مشاهده می‌کنید.

 
ارسال در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:انتقال تاریخچه‌ی مکالمات نرم‌افزار Skype سیستم عامل Windows , توسط سیبادو


آیا می‌خواهید برج ایفل را از نمای نزدیک‌تری ببینید اما نمی‌توانید در پاریس به این خواسته‌تان دست یابید؟ نقشه گوگل برای نمایش تصاویر مجازی در خدمت شما است. البته همه چشم اندازها از طریق این ویژگی در اختیار شما قرار نمی‌گیرند چرا که برخی از نقاط به دلیل مسائل امنیتی از سوی دولت‌های مربوطه محو و نامشخص می‌گردند. در ادامه 10 مورد از مهم‌ترین مکان‌های غیرقابل مشاهده ر روی نقشه گوگل را معرفی خواهیم کرد.

 اگر بخواهید شهرها یا خیابان‌های کشور کره شمالی را از طریق نقشه گوگل مشاهده کنید، این خواست امکان پذیر نخواهد بود. همچنین کاخ سلطنتی هلند و حتی نیروگاه واقع در محوطه دانشگاهی در نیویورک نیز دور از دسترس می‌باشند.

 دیانا ییک (Deanna yick) ، سخن گوی گوگل در این زمینه می‌گوید:

 تصاویر ماهواره‌ای و محیطی موجود در گوگل ارث و گوگل مپ هر دو از طریق منابع عمومی و تجاری تامین می‌گردند. ما موظف هستیم به قوانین کشورها توجه کرده و بنابر خواست آنها عمل کنیم. بعضی از کشورها تصاویر خاصی را محو کرده و سپس آنها را در اختیار ما قرار می‌دهند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:مکانهای گوگل نمیتوان دید , توسط سیبادو

۲۰ سال از فعالیت کوئنیگسگ می‌گذرد و این خودروساز سوئدی به مناسبت ۲۰اُمین سالگرد تأسیس خود خود قصد دارد تا ابرخودروی آگرا One:1 را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ به نمایش بگذارد. این خودرو با حداکثر سرعت ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت و قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار، چیزی فراتر از یک ابرخودرو خواهد بود.

 کوئنیگسگ ۲۰اُمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و به همین سبب این متخصصان سوئدی با معرفی خودروی جدید خود به نام آگرا One:1 در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۴ ژنو، ابرخودروها را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهند کرد. در واقع به خاطر اینکه این خودرو اولین خودروی تولیدی است که یک مگاوات نیرو (۱۳۴۱ اسب بخار) و نسبت نیرو به وزنِ یک به یک (کیلوگرم به اسب‌بخار) دارد، از ابرخودرو فراتر رفته و در واقع «اولین مگاخودروی دنیا» است.
این موشکِ جاده‌ای نیروی خود را از یک موتور دوقلوی توربوشارژ ۵ لیتری V8 می‌گیرد که خروجی آن نیروی ۱۳۴۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷۱ نیوتن‌متر است. تمامی این نیروها از طریق یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته دوکلاچه و یک دیفرانسیل الکترونیکی به چرخ‌ها انتقال داده می‌شود. درحالی‌که کوئنیگسگ مدعی است که در هنگام تولید One:1 حداکثر سرعت، عامل مورد توجه نبوده، ولی این خودرو در شبیه‌سازی خود رکوردی با حداکثر سرعت حدود ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد که این خودرو را تبدیل به سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا می‌کند.
کوئنیگسگ می‌گوید به جای سرعت، بر روی اینکه One:1 یک «خودروی متمرکز بر روی مسیر» باشد، کار شده است. این خودروساز سوئدی مدعی شده است که با وجود نیروی رو به پایین به میزان ۶۱۰ کیلوگرم از طریق باله‌ی اکتیو عقب و فلپ‌های جلو سمت راست و چپ در سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت، One:1 با استفاده از لاستیک‌های مجاز، نیروی کرنرینگ (نیروی ایجادشده توسط لاستیک خودرو در هنگام دور زدن) معادل ۲G خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، ارتفاع خودرو، تعدیل‌کننده‌ها و نسبت کمک‌فنرها متناسب با سرعت خودرو تنظیم می‌شوند. شاسی خودرو با استفاده از GPS می‌تواند جاده‌ی پیشِ رو را پیش‌بینی کرده و حتی راننده می‌تواند از طریق ارتباط نسل سوم که داده‌های خودرو رو به یک اپلیکیشن آیفون می‌فرستد، بعداً و از راه دور آن‌ها را مطالعه کند.
به نظر می‌رسد که One:1 همانند بوگاتی ویرون، جهشی در صنعت خودرو باشد. در هر صورت هنوز کسی در خارج از کوئنیگسگ این خودرو را نرانده است.
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:مدل جدید کوئنیگسگ , توسط سیبادو


نتایج بی‌نظیر بنچمارک AnTuTu تراشه‌ی 64 بیتی تگرا K1 منتشر شد؛ رقبا مقهور قدرت SoC جدید انویدیا

 یکی از مهم‌ترین اتفاقات در جریان برگزاری نمایشگاه CSE 2014 در کنفرانس مطبوعاتی انویدیا و با معرفی یکی از مهمترین محصولات این کمپانی به‌وقوع پیوست. این کمپانی در این نمایشگاه نشان داد که درصدد بازگشت پرقدرت به حوزه‌ی ابزار‌های قابل حمل است. انویدیا در این نمایشگاه از تراشه‌ی جدید خود با نام تگرا‌ کی‌وان پرده برداشت که در دو نسخه 32 بیتی با پردازنده 4 هسته ای و نسخه 64 بیتی با پردازنده 2 هسته ای  به بازار عرضه خواهد شد.
 نتایج بنچمارک نسخه 32 بیتی که از 4 هسته پردازشی  مبتنی بر معماری Cortex-A15 آرم بهره می‌برد، در جریان برگزاری نمایشگاه منتشر شد و همگان برقدرت کم‌نظیر این تراشه صحه گذاشتند. انویدیا در نسخه‌ی 64 بیتی از معماری متفاوتی برای هسته‌های خود بهره برده است. این کمپانی تایوانی در نسخه‌ی 64 بیتی هسته‌های مبتنی بر معماری Denver را به کار خواهد گرفت.هرچند این تراشه تا نیمه‌ی دوم سال 2014 میلادی به بازار عرضه نخواهد شد، اما می‌توان با نگاهی به نتایج به‌دست آمده از بنچمارک این تراشه به قدرت آن پی برد. طبق معمول تیم انتوتو با شکار ابزارهایی که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند، نتایج بنچمارک نسخه‌ای از این تراشه‌ی 64 بیتی را منتشر ساخته و زنگ خطر را برای سایر تولیدکننندگان به صدا در آورده است. امتیاز 44,000 کسب شده نشان از قدرت بالای این تراشه دارد که با بهترین نتیجه ثبت شده توسط ابزار‌های مجهز به اسنپ‌دراگون فاصله‌ی زیادی دارد. انویدیا در زمینه‌ی استفاده از رم 2 گیگابایتی مورد استفاده نیز بهبودهایی را به کار بسته است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:تراشه جدید انویدیا , توسط سیبادو


شنیدن خبر وجود حفره یا سوراخ در دیواره قلب به هیچ عنوان خبر خوبی نیست. حال تصور کنید یک نوزاد تازه متولد شده با چنین مشکلی، تا چه میزان در معرض خطر قرار دارد. از این رو پزشکان در وهله اول می‌بایست به سرعت به رفع این مشکل بپردازند. متأسفانه هم گیره‌های جراحی به کار رفته و هم بخیه‌ها، به نوبه خود به بافت قلب صدمه وارد می‌کنند. به علاوه زمانی را هم که صرف بخیه‌زدن می‌شود باید به این عوارض اضافه کرد.

 مواد چسبنده موجود که امروزه در عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خیلی زود در معرض رطوبت چسبندگی خود را از دست می‌هند؛ به‌علاوه، حرکات و تپش قلب نیز عملکرد آنها را مختل می‌کند و در عین حال ممکن است برای انسان عوارضی ناخوشایند نیز به دنبال داشته باشند. پیامد تمامی این عوامل، کودکی بیمار است که می‌بایست مجدداً برای بستن حفره قلبی تحت عمل جراحی قرار گیرد.
اما اکنون دانشمندان موفق به توسعه نوع خاصی از چسب ملقب به سوپرچسب شدند که بویژه برای جراحی‌های قلبی مناسب و کارآمد است. سوپرچسب قادر است به سرعت و در ایمنی کامل، با کمک وصله‌هایی از بافت نرم که به نام پچ (Patch) شناخته می‌شوند، حفره یا شکاف موجود را پر کرده و بچسباند.

این چسب که به صورت رسمی به عنوان ماده چسبنده فعال و آب گریز (hydrophobic light activated Adhesive) یا به اختصار HLAA نامیده می‌شود، محصول همکاری مشترکی بین بیمارستان کودکان بوستون(MIT) ، بریگهام وابسته به هاروارد و بیمارستان زنان بوده است. الهام بخش ساخت این چسب مواد چسبناک و مایعات ترشح شده توسط جانورانی همچون تنبل (پستانداری ساکن آمریکای مرکزی و جنوبی) است که به نوعی دافع آب بوده و بدن آنها را در مقابل آب و رطوبت محافظت می‌کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:چسبی برای درمان حفره قلب , توسط سیبادو


اکنون تولید سلول‌های بنیادی آسان‌تر از هر زمان دیگری شده و این امر مدیون روش تکنیکی جدیدی است که محققان در ژاپن و بوستون به آن دست یافتند. این روش به دانشمندان اجازه می‌دهد با اعمال فشار و استرس شدید به سلول‌های بالغ، سلول‌های جنینی تولید کنند.

 همچون دیگر سلول‌های بنیادی، سلول‌های تولید شده در این روش جدید نیز به طرزی باورنکردنی منعطف بوده و تقریباً می‌توان آنها را به تمام انواع سلول تبدیل نمود. البته از دیگر مزیت‌های این تکنیک جدید سادگی روش انجام آن است که سرعت کار را به میزانی قابل توجه بالا می‌برد. تولید سلول به این روش گامی مهم در جهت درک نحوه عملکرد سلول‌ها به شمار می‌رود.


این تحقیق که توسط مرکز توسعه زیستی RIKEN در کشور ژاپن و بیمارستان زنان در ماساچوست انجام شده، در ژورنال علمی نیچر (Nature) به چاپ رسیده است. البته در این مرحله از تحقیق، این تکنیک تنها روی موش‌های آزمایشگاهی پیاده شده و دانشمندان در نظر دارند در مرحله بعد این فرآیند، تولید سلول‌های بنیادی را در دیگر پستانداران پیچیده نیز مورد بررسی قرار دهند تا سرانجام روزی نوبت به انسان برسد.


محققان نام این روش جدید را ماشه تحریک‌کننده اکتسابی از سلول‌های بنیادی پرتوان (Stimulus Trigger Acquisition of pluripotency) یا به اختصار (STAP) گذاشته‌اند. سلول‌های بنیادی پرتوان قابلیت تبدیل‌شدن به بیشتر سلول‌های بافتی را دارند. برای تولید این سلول‌ها در ابتدا با سلول‌های بالغ شروع کرده و بعد از طی مراحلی آنها را در معرض آسیب‌ها و استرس‌های شدیدی همچون محیط اسیدی یا کمبود اکسیژن قرار می‌دهند. این روند تا زمانی که به نقطه مرگ سلول نزدیک می‌شویم ادامه دارد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:ساخت سلولهای بنیادی , توسط سیبادو

اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که اپل با عرضه نخستین آیفون در سال 2007 به بازار توانست یک انقلاب در صنعت فناوری‌های همراه به پا کند. در این مطلب یکی از جالب‌ترین و در عین حال آموزنده‌ترین رازهایی را خواهید خواند که مربوط به این گوشی محبوب است. این راز از دهان مردی خارج شده که از مراحل اولیه تولید آیفون در جریان امور قرار داشته است.

 این مرد «ماسایوشی سان» نام دارد. وی که یک شهروند دورگه ژاپنی – مغول است و درست هنگامی که نوجوان بود توانست میلیونر شود و اکنون نیز مدیرعامل بزرگترین اوپراتور مخابراتی ژاپن یعنی SoftBank است. SoftBank همان کمپانی ژاپنی است که سومین اپراتور بزرگ ایالات متحده آمریکا یعنی اسپرینت را با قیمت 21.6 میلیارد دلار از آن خود نمود. یکی از نکات مهم در مورد موفقیت آقای سان به اعتمادی که وی به استیو جابز، بنیانگذار و مدیرعامل فقید اپل کرد، باز می‌گردد. وی استیو جابز را داوینچی دنیای فناوری می‌نامد.

هنگامی که ایده اولیه تولید آیفون به ذهن آقای سان رسید، فورا خود را به کوپرتینو، مقر اصلی اپل در ایالت کالیفرنیای آمریکا، رساند و آن را با استیو جابز در میان گذاشت.

 

 ایده اولیه من، یک نقاشی ساده از یک آیپاد بود که قابلیت تبدیل شدن به تلفن را دارا بود. نقاشی خود را به استیو دادم و او بلافاصله گفت: ماسا! نقاشی‌ات را به من نده، من یکی مانند همین را دارم.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:ایده اولیه گوشی اپل , توسط سیبادو


گاهی اوقات برای به موقع رسیدن سر کار و یا هر جای دیگری، زنگ ساعت خود را کوک می کنید تا از خواب بیدار شوید.

  اما قبل از آنکه از خواب سیر شوید، ساعتتان زنگ می زند و شما زنگ آن را خاموش می کنید و می خوابید و در نهایت دیرتر از خواب بیدار می شوید و دیر به سر کارتان می رسید. در حقیقت، یک عامل مهم برای راحت بیدار شدن از خواب در صبح زود، ریتم شبانه روزی و یا ساعت داخلی بدن است. اگر برای شما سخت است که صبح زود بیدار شوید، این مطلب را بخوانید!
1.علت بیدار شدن در صبح زود را بدانید
برای انجام هر کاری از جمله سر یک ساعت مشخصی بیدار شدن از خواب، باید دلیل مشخصی وجود داشته باشد؛ مثلا آیا می خواهید با خانواده خود صبحانه بخورید؟ یا می خواهید کمی ورزش کنید؟ یا اینکه می خواهید خود را برای یک روز خوب آماده کنید و یا از استرس ناشی از دیر رسیدن به محل کار خسته شده اید. بعد از اینکه دلیل بیدار شدنتان در صبح زود معلوم شد، راجع به آن با خانواده خود صحبت کنید، زیرا آنها نیز همانند ساعت زنگ دار می توانند به شما در بیدار شدن کمک کنند.
2.راجع به کارهای صبح روز بعد فکر کنید
وقتی فهمیدید بعد از بیدار شدن از خواب، چه کار باید انجام دهید، می توانید کاری کنید که بیشتر بخوابید. با کاهش فعالیت های صبح روز بعد، می توانید ساعت زنگدار خود را چند دقیقه دیرتر کوک کنید. اگر تصمیم دارید با اعضای خانواده خود صبحانه بخورید، شب قبل وسایل سر کار یا مدرسه خود را مرتب کنید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:ترفند بیدار شدن صبح زود , توسط سیبادو