ما را حمایت کنید
 
سیبادو

فیس‌بوک در پی رساندن اینترنت به همه ساکنان زمین است

 خبرسازی‌های  فیسبوک  پایان‌ناپذیر است. این کمپانی حالا از رویایی بزرگ پرده برداشته و می‌گوید قصد دارد با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین٬ ماهواره‌ها و لیزر همه ساکنان کره زمین را به اینترنت متصل کند.
اگرچه جمعیت آنلاین جهان چندی است که از مرز دو میلیارد نفر گذشته٬ اما همچنان دو سوم از ساکنان زمین به اینترنت دسترسی ندارند. اتصال محرومان از اینترنت به دنیای آنلاین٬ یکی از مهم‌ترین رویاهای  زاکبرگ٬ بنیان‌گذار بلندپرواز فیس‌بوک است.
فیس‌بوک جمعه (۸ فروردین٬ ۲۸ مارس) از تاسیس یک مرکز پژوهشی در دل این کمپانی عظیم خبر داد که ماموریت‌اش یافتن راه‌هایی نوین برای رساندن اینترنت به کسانی است که به آن دسترسی ندارند؛ تحولی مهم در تکامل فیس‌بوک که نویددهنده آینده‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز برای دنیاست.
این لابراتوار پژوهشی که Connectivity Lab نام گرفته٬ ماموریت‌اش تامین اینترنت ارزان و دسترسی حداقلی به دنیای آنلاین برای همه ساکنان زمین است.
پژوهشگران و متخصصان هوا و فضا و فن‌آوری‌های ارتباطی در این مرکز قرار است مشغول توسعه تکنولوژی‌های جدیدی شوند که با بهره‌گیری از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها)٬ ماهواره‌ها و لیزر می‌توانند دامنه نفوذ اینترنت در جهان را گسترش دهند و آن را به دورترین نقاط این کره خاکی هم برسانند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:اینترنت، فیسبوک، اینترنت دنیا , توسط سیبادو


اسرار وای فای های رایگان که در اماکن عمومی ارائه میشوند.

 استفاده از Wi-Fi رایگان در انجام این کارهای مهم یک سری مشکلات اساسی دارد که یکی از آنها Snooping یا جاسوسی است . در واقع باز بودن شبکه برای تمام کاربران این اجازه را به افراد می دهد تا بتوانند ارتباطات دیگر را چک کنند . بگذارید این گونه برای شما توضیح دهیم .
زمانی که شما و دیگر اعضای خانواده در حال استفاده از یک WiFi در منزل خود هستید و هر کدام از یک دستگاه استفاده می کنید ، هیچ کس نمی تواند ببیند که دیگری چه سایتی را باز کرده یا در حال انجام چه کاری است . این به دلیل همان رمز گذاری منحصر به فردی که برای هر فرستنده و گیرنده به طور جداگانه انجام می شود است . اما در مکان های عمومی که اینترنت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند به دلیل اینکه هیچ کلمه ی عبوری برای اتصال به مودم وجود ندارد این رمز گذاری انجام نمی شود و افراد می توانند چک کنند که شما چه سایتی را باز کرده اید یا در حال حاضر مشغول انجام چه کاری هستید . نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارند که به افراد این امکان را می دهند تا تراکنش های اینترنتی دیگران را کنترل کنند . مثل Firesheep یا یک برنامه ی دیگر مثل Wireshark که کمی پیشرفته تر است و نکات ریز را هم در اختیار فرد جاسوس قرار می دهد.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:وای فای رایگان،جاسوسی،اینترنت رایگان , توسط سیبادو


مایکل پراگر جراح و متخصص زیبایی، موفق شده است در خانم هایی که ساعات طولانی پشت رایانه می نشینند، پدیده ای به نام چهره کامپیوتری را شناسایی کند.

 "مایکل پراگر" جراح و متخصص زیبایی، موفق شده است در خانم هایی که ساعات طولانی پشت رایانه می نشینند، پدیده ای به نام "چهره کامپیوتری" را شناسایی کند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته وی تمامی این خانم ها که از مراجعه کنندگان وی به شمار می روند، نشانه هایی از سالخوردگی زودهنگام از قبیل چین خوردگی های عمیق را بر روی گردن و صورت دارند.

 ایشان معتقدند افرادی که عادت دارند هنگام کار با رایانه و نگاه کردن به نمایشگر آن، اخم های خود را در هم بکشند و یا عضلات چشم های خود را منقبض کنند (یعنی چشم هایشان را جمع کنند)، به مرور زمان خطوط عمیقی را بر روی چهره های خود به وجود خواهند آورد.

 به گفته وی آنچه بیش از همه چیز شگفت انگیز است، پژمرده شدن زودهنگام پوست و ماهیچه های فک پایینی در خانم ها به دلیل نشستن طولانی مدت در پشت رایانه است، زیرا نگاه کردن طولانی مدت به سمت پایین ماهیچه های گردن را کوتاه می کند و علاوه بر آویزان شدن پوست گردن، غبغب به شکل گردنی ثانویه ظاهر می شود.

پیری پوست صورت

وی اخطار می دهد این پدیده با خو گرفتن هر چه بیشتر نسل ها و استفاده ناگزیر از رایانه ها در طول روزهای زندگی پیشرفته تر خواهد شد و طی 10 سال آینده خانم هایی که از 20 سالگی خود با رایانه ها اخت گرفته اند، ظاهری بسیار پیر و پژمرده پیدا خواهند کرد.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:تغییر چهره پشت کامپیوتر , توسط سیبادو


اگر علاقه دارید که بدانید چرا ویندوز رایانه شما هنگ می کند، دریچه برای شما کاربران گرامی گزارشی جامع از دلایل هنگ ویندوز تهیه کرده است.

 اولین خواسته ی هر فرد از رایانه خود سرعت بالا است، حال دلایلی مختلفی اعم از ضعف سخت افزاری، عدم هماهنگی قطعات، ویروس ها و … سبب کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شوند که دریچه گزارش جامعی از این دلایل برای شما کاربران گرامی تهیه کرده است.

صفحات آبی، مشکلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ ها از جمله رایج‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است. همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشکلات مربوط به خودش را دارد که برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌ شده روی هارد‌دیسک.

علاوه بر این ها، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌کننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از کاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و کار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌کننده می‌شود. تصور برخی‌ کاربران بر این است که سیستم‌ عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشکلات می‌شود، اما نظر کارشناسان این‌طور نیست. به عقیده کارشناسان، ویندوز یک سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از کاربران نیز با ثبات و بدون مشکل به استفاده از آن می‌پردازند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:کامپیوتر هنگ کردن خرابی کامپیتر , توسط سیبادو

حتما تاکنون با مارمولک‌ها و قابلیت فوق‌العاده‌ی آن‌ها در راه‌رفتن بر روی سطوح عمودی مواجه شده‌اید. دانشمندان با الهام‌گیری از نحوه‌ی عملکرد پای این جانوران توانسته‌اند چسبی طراحی کنند که می‌تواند تقریباً به هر سطحی بچسبد و البته درست مشابه با پای مارمولک‌ها به سادگی نیز جدا شود. البته بر خلاف چسب‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند پای مارمولک‌ها می‌تواند تا هزاران بار چسبیدن و باز شدن تاب بیاورد، بی آنکه قدری از کیفیت چسبندگی آن کاسته شود. هم اکنون پژوهشگران در دانشگاه Carnegie Mellon با همکاری بنیاد فناوری Karlsruhe در آلمان موفق شده‌اند قدمی دیگر به سمت کاربردی‌شدن این چسب‌ها با ارائه قابلیت خود تمیز‌شوندگی بردارند.

 پاهای مامولک‌ها این قابلیت خارق‌العاده خود را مدیون میلیون‌ها تارموی ریزی هستند که قادرند به صورت موقت به سطح مورد نظر در مقیاس مولکولی متصل شده و توسط نیروی جاذبه‌ی واندروالسی بین خود چسبندگی ایجاد کنند. هنگامی که مارمولک به سمت جلو قدم بر می‌دارد، در اثر اصطکاک ایجاد شده توسط نیروی کشش پا با سطح زیرین، بیشتر ذرات بزرگی که این مویچه‌ها را آلوده کرده اند پاک می‌شوند و ذرات کوچک‌تر نیز به داخل آن‌ها رفته و به سطح پوست مارمولک می‌رسند؛ در نتیجه دخالتی در سازوکار چسبندگی نکرده و ضمناً پای مارمولک نیز همواره تمیز خواهد بود! این همان ساز‌و‌کار خود تمیز شوندگی است که پژوهشگران در پی تقلید از آن هستند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:چسبهای برای حرکت روی دیوار , توسط سیبادو

غول سلاح های دنیا را بشناسید. نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.

 

خبرگزاری فارس:

 به گزارش گروه خواندنی های فارس، نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ  با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:گوستاو،بزرگترین اسلحه جهان , توسط سیبادو

آب کردن چربی های اضافه پهلوها .لازم نیست از رژیم های غذایی سفت و سخت استفاده کنید. بلکه با اندکی تغییر در روند زندگی، می توان در طول عمر، از داشتن اندامی زیبا ،لذت ببرید.

 پیروی از تغذیه مناسب و کم کالری، به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و سلامتی شما را تضمین می کند. انتخاب غذای مناسب به همراه استفاده از سبزیجات و میوه جات، حبوبات، غلات سبوس دار، پروتئین بدون چربی، محصولات لبنی کم چرب، انرژی کافی در طول روز را به بدن رسانده و باعث می شود بر گرسنگی خود غلبه کنید و در نتیجه کمتر میل به غذا خوردن خواهید داشت. این قدم دیگری در جهت کاهش وزن است. ابتدا وزن کم خواهید کرد و همین شرایط را ادامه خواهید داد.

 
راههای ساده برای سوزاندن 100 کالری

در اینجا به معرفی چند راه ساده و سریع، برای سوزاندن 100 کالری انرژی در روز، می پردازیم.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:بین بردن چربی های پهلو , توسط سیبادو

همانطور که پیش‌تر و در اخبار اولیه CES 2014 به اطلاع شما رسانده بودیم، تبلت‌‌های جدید سامسونگ در سه نسخه مختلف عرضه می‌شوند. امروز ما شانس کار کردن با تبلت Galaxy Tab Pro 10.1 را داشتیم؛ تبلتی که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 800، 2 گیگابایت حافظه رم، یک نمایشگر 10.1 اینچی Super Clear LCD با رزوولوشن 2,560 در 1,600 و سیستم‌عامل اندروید 4.4 است. عرضه عمومی این تبلت از فصل جاری آغاز خواهد شد.

  طراحی و ارگونومی
قاب، دکمه ها و جنس پشت تبلت نیز در هر سه مدل مشابه است. جنس بدنه پشتی Galaxy Note Pro 12 از چرم مصنوعی است که علاوه بر ایجاد حس خوب هنگام در دست گرفتن آن و جلوگیری از سر خوردن، دغدغه کاربر از جذب اثر انگشت و لک برداشتن تبلت را نیز از بین می‌برد. در لبه سمت راست این تبلت درگاه میکرو اس-دی و میکرو سیم کارت به چشم می‌خورد. اسپیکرها در لبه سمت راست و چپ قرار دارند. در لبه بالایی اینفرارد تعبیه شده است. در پشت تبلت نیز دوربین 8 مگاپیکسل و فلاش LED جاسازی شده است. در جلو و پایین صفحه‌نمایش، دکمه فیزیکی در مرکز به همراه دکمه‌های لمسی در سمت چپ و راست آن قرار گرفته‌اند. در لبه پایینی گلکسی تب پرو نیز ورودی میکروفون و پورت میکرو یو اس بی مشاهده می‌شود.
 چینش دکمه‌ها و ورودی‌ها منظم و استاندارد بوده و اگر چه سایز صفحه‌نمایش امکان کار با آن توسط یک دست را ناممکن می‌سازد، ولی وزن متعادل و جنس بدنه مرغوب آن، شما را از در دست گرفتن این تبلت راضی خواهد ساخت.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:تبلت جدید سامسونگ , توسط سیبادو

اين روزها وقتي از نمايشگرهاي صفحه لمسي سخن به ميان مي‌آيد، بي‌اختيار فكرها متوجه تلفن‌هاي همراه هوشمند و رايانه‌هاي لوحه‌اي تبلت‌ها مي‌شود. سال 1386 كه اپل،آيفون را به بازار عرضه كرد به تبديل محصولات تجملي چون تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه هوشمند به صنايع ميلياردي دلاري سرعت بخشيد و رقابت نرم‌افزاري سيستم‌هاي عامل iOS اندرويد و ويندوزفون به صورت ديوانه‌وار اقبال عمومي از اين صفحات را افزايش داده است.

  به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،بيشتر گجت‌هاي لمسي موفق در چند سال گذشته در يك چيز مشترك بوده‌اند؛ يك صفحه لمسي خازني كه (capactive) داراي قابليت تشخيص ورودي‌هاي متعدد در يك زمان است. به اين ترتيب تعامل با يك موبايل جديد اندرويدي درست مانند تعامل با مدل اوليه يك آيفون است. با آن‌كه زيربناي فناوري ساخت آنها يكسان است؛ اما موارد اختلاف بين آنها فهرستي بلند بالاست. صفحه نمايش‌هاي لمسي امروزي كه در تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه به كار مي‌روند، از نظر ساخت كمي با صفحه لمسي‌هاي خازني كه پيشتر ذكر كرديم، تفاوت دارند.
آنها از لايه‌هاي متعددي تشكيل شده‌اند. در بالا شما يك لايه شيشه‌اي يا پلاستيكي را براي حفاظت از كل لايه‌هاي مجتمع صفحه لمسي داريد. اين لايه معمولا از جنسي ضد خش مانند شيشه Corning’s Gorilla glass ساخته مي‌شود تا صفحه موبايلتان در مجاورت با محتويات داخل جيب شما آسيب نبيند. لايه زيرين آن لايه خازني است كه مسئوليت هدايت مقدار ناچيزي الكتريسيته را به عهده داشته و روي لايه نازك شيشه‌اي ديگري قرار دارد. در قسمت زير آن خود پنل LCD جا گرفته است. هنگامي كه انگشت شما به عنوان يك جسم رساناي طبيعي صفحه را لمس مي‌كند، با ميدان الكتريكي لايه خازني تداخل پيدا مي‌كند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:طرز کار نمایشگرهای لمسی , توسط سیبادو

یکی از مهم‌ترین بخش‌های غرفه کمپانی ال‌جی به تلفن منحنی‌شکل این کمپانی، یعنی G Flex اختصاص یافته بود که به تازگی توسط کمپانی کره‌ای معرفی شده است. این تلفن از لحاظ سخت‌افزاری چندان تفاوتی با گوشی‌های برتر موجود در بازار ندارد و فقط شکل خمیده آن، این محصول را به یک ابزار منحصر به فرد تبدیل کرده است.

 در دل جی‌فلکس یک پردازنده اسنپدراگون 800 با فرکانس 2.26 گیگاهرتز وجود دارد که به خوبی از پس همه کارها برمی‌آید. نمایشگر 6 اینچی این دستگاه از نوع OLED با رزولوشن HD است. کیفیت این نمایشگر در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در نگاه اول به هیچ عنوان متوجه نمی‌شوید که رزولوشن دستگاه فقط 720p است! کنتراست تصویر و نمایش رنگ‌های سفید و مشکی در این نمایشگر بسیار مطلوب هستند. روشنایی نمایشگر نیز کاملا راضی‌کننده است.

LG G Flex مجهز به یک باتری خمیده 3500 میلی‌آمپرساعت است که به نظر می‌رسد با توجه به رزولوشن پایین‌تر نمایشگر نسبت به G2، حتی از پرچمدار غول کره‌ای که به باتری بسیار خوبش معروف است نیز عملکرد بهتری داشته باشد.
همچون G2، در پشت تلفن انعطاف‌پذیر ال‌جی نیز شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسل باکیفیت هستیم که در زیر آن دکمه‌های تغییر حجم صدا و دکمه پاور/قفل صفحه در بین آنها تعبیه شده‌اند. اقدام جسورانه ال‌جی در انتقال دکمه‌های کنترلی به پشت صفحه تحسین بسیاری را برانگیخت و به نظر می‌رسد طراحی این دکمه‌ها نیز در جی‌فلکس بهبود یافته‌اند. تغییری که ایجاد شده آن است که در وسط این دکمه‌ها یک نقطه فلزی قرار داده شده که کار کردن با آنها را آسان‌تر کرده است. همچنین در گوشه سمت راست پایین دستگاه نیز یک اسپیکر مونو وجود دارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:گوشی جدید , توسط سیبادو

دوربین گوشی‌های هوشمند با گام‌هایی بلند رو به پیشرفت است و با وجود آنکه این زمینه، توسعه خود را مدیون شرکت‌های بزرگ زیادی است اما بیشترین پیشرفت‌ها به لطف نوکیا و اخیرا سونی رقم خورده است. هر ساله ما با سنسورهای بزرگ‌تر، پیکسل‌های بیشتر و بزرگ‌تر، دیافراگم‌های عریض‌تر، لرزش‌گیر اپتیکال و بسیاری ویژگی‌های دیگر مواجه می‌شویم که داشتن حساب هر کدام کار ساده‌ای نخواهد بود. یک خصوصیت که مدت زیادی است کمبود آن به خوبی حس می‌شود امکان زوم مناسب و بدون افت کیفیت در این دوربین‌ها بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح یکی از روش‌های مقابله با این مشکل بپردازیم.

 در بسیاری از موارد و سوژه‌های تصویربرداری، موقعیت سوژه به گونه‌ای است که یا شما مجبور خواهید بود از نمای نزدیک‌تری به تصویربرداری از سوژه بپردازید یا اصل و هدف تصویر را از دست خواهید داد. این در حالی است که در صورتی که تنها انتخاب شما تکیه بر زوم دیجیتال سنتی باشد در نهایت با نتیجه جالبی روبرو نخواهید بود. در این حالت بدلیل افزایش مقیاس تصویر برای رسیدن به رزولوشن مورد نظر، بدون توجه به رزولوشن اصلی تصویر با اینکه شیء مورد نظر به میزان دلخواه شما نزدیک به نظر خواهد رسید اما هزینه افت کیفیت آن به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست.

 در زوم دیجیتال سنتی، تصویر توسط پردازش‌های نرم‌افزاری کشیده می‌شود و پس از آن تلاش می‌شود به بهترین شیوه ممکن فضاهای خالی پر گردد. اگرچه به لطف سنسورهای عظیم به کار رفته در برخی دستگاه‌ها نظیر لومیا 1020 نوکیا و سری اکسپریا زد سونی مساله زوم دیگر چندان مشکل ساز نیست اما همه این دستگاه‌ها به جای امید بستن به زوم‌لنزهای ضخیم نظیر آنچه در Galaxy S4 Zoom شاهد بوده‌ایم، بر رزولوشن عظیم خود برای دستیابی به آنچه آن را «بزرگنمایی بدون‌افت» یا  Lossless Zoom می‌خوانیم تکیه می‌کنند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:دوربین گوشیهای لومیبا اکسپریا , توسط سیبادو
ر
 
 

 از بروجن خبر می‌رسد که به رغم بارندگی، دوستداران محیط زیست در این شهرستان مرتفع کشور، کاری بزرگ را سامان داده و چالش پرتاب یا رهاسازی سبزه‌های سفره‌ی هفت سین را به یک فرصت بدل ساختند ...

 سبزه‌هایی که در سطح شهر بروجن و اطراف آن پخش نمی‌شوند ...

   همانطور که دیروز در سیزدهمین روز از نوروز 1393 اشاره کردم، علاوه بر مردم کازرون، بروجنی‌ها در بام ایران هم به استقبال گسترده از سیزده‌بدر رفته بودند که شما هم می‌توانید با تماشای تصاویر موجود در این یادداشت بر صحت گفتار نگارنده مهر تأیید زنید. ظاهراً یکی از سمن‌های محیط زیستی فعال منطقه به نام تسنیم، با کمک شهرداری، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری و اعضای هلال احمر در یک اقدام هماهنگ، نه فقط کیسه‌های تجدیدپذیر برای حمل زباله در اختیار گردشگران قرار دادند، بلکه با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، بلیط‌های رایگانی را در اختیار آن دسته از شهروندانی قرار دادند که زباله‌های خود را مجدداً به محل برمی‌گرداندند و در محیط رها نمی‌ساختند و افزون بر آن، سبزه‌های موجود در سفره‌های هفت سین خود را در میادین شهر و نقاط از پیش معلوم شده، تحویل می‌دادند تا پس از انباشت به کمک شهرداری، تبدیل به کود کشاورزی شود. جالب اینکه یکی از پرورش‌دهندگان اسب در منطقه هم ابراز تمایل کرده بود تا در جمع‌آوری سبزه‌ها مشارکت داشته باشد، چرا که می‌تواند مورد تعلیف اسب‌ها قرار گیرد.    باشد که با گسترش این فرهنگ، شاهد تغییر رفتار شهروندان باشیم و دیگر نظاره‌گر پرتاب یا رهاسازی سبزه‌ها در معابر عمومی شهر یا حاشیه‌ی سکونتگاه‌های انسانی نباشیم.    دست مریزاد به هموطنان سبزاندیشم در بروجن که روح بزرگ مشارکت‌جویانه و مسئولیت‌شناسانه‌ی خود را در یک آبادبوم کوچک وطن به نمایش نهادند.   به نظرم راه ماندگاری آیین‌های کهن این سرزمین همین است که تلاش کنیم تا برخی لکنت‌های موجود را که ممکن است به تشدید مصرف یا تخریب محیط زیست بیانجامد، آرام آرام بر بنیاد موازین محیط زیستی اصلاح کنیم. کاری که امیدوارم در مورد چهارشنبه سوری هم روزی تحقق یابد.
    آمین ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو

سرانجام بهترین ساعت و حتی دقیقه‌ آن برای مصرف غذا در طول شبانه‌روز توسط متخصصان کشف شد.
پزشکان بهترین ساعت‌های شبانه‌روز برای خوردن وعده‌های غذایی مختلف را به تازگی شناسایی کرده‌اند.


گفتنی است، کارشناسان زمان مناسب برای خوردن وعده‌ی صبحانه را هفت و یازده دقیقه صبح،‌ ناهار دوازده و سی و هشت دقیقه ظهر و بهترین ساعت برای مصرف شام را شش و چهارده دقیقه عصر معرفی کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان غذامی‌دهند، مصرف وعده‌ی شام بعد از ساعت هفت می‌تواند خطری جدی برای سلامت افراد باشد، زیرا افراد در طول شب به دلیل کم‌تحرکی کالری کمتری می‌سوزانند که سبب چاقی، اضافه وزن و به تبع آن ابتلا به انواع بیماری‌ها در درازمدت در آنها می‌شود.

پزشکان این نتایج را با بررسی بر روی داوطلبان و تحت نظر داشتن رژیم غذایی آنها و پیگیری وضعیت سلامت آنها در درازمدت بدست آورده‌اند.

اکثر افرادی که وعده‌های غذایی خود را در حوالی ساعات یاد شده مصرف کرده‌اند از سلامت جسمی بسیار خوبی برخوردار هستند و بیشتر کالری دریافتی روزانه خود را می‌سوزانند.

پزشکان مهم‌ترین وعده‌ی غذایی را وعده‌ی صبحانه معرفی کرده‌اند که می‌تواند انرژی کل روز فرد را تأمین نماید.

وعده‌ی غذایی شام در صورت صرف دیروقت می‌تواند سبب ذخیره‌ی چربی در بدن و افزایش قند خون شود.

پزشکان توصیه می‌کنند بین وعده‌ی شام و زمان خواب افراد باید حداقل سه ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد. 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو

پرتاب زباله از راه دور درون سطل زباله یکی از کارهای لذت بخشی است که از پشت میز انجام می دهیم! اگر نشانه گیری خوب باشد، از شر زباله راحت شده ایم. اما اگر خوش شانس نباشیم پس از یک پرتاب و نشانه گیری ناموفق، باید از جای خود بلند شویم و به سمت زباله برویم و آن را برداشته و داخل سطل بیاندازیم.

  داستان این بدشانسی و تنبلی باعث جرقه زدن ایده ای در ذهن یک طراح خوش ذوق ژاپنی شده است. این طراح که FRP نام دارد برای خود یک سطل زباله هوشمند طراحی کرده که زباله را در هوا مسیر یابی می کند.
 این سطل زباله هوشمند به کمک یک دوربین و یک سنسور کینکت می تواند زباله های پرتاب شده در فضا را تشخیص دهد. پس از شناسایی زباله در هوا محاسبه می کند که زباله در چه مکانی فرود می آید و نتیجه این محاسبه را به سطل زباله ارسال می کند. اکنون ماموریت سطل زباله شروع می شود. به کمک چرخ هایی که زیر آن تعبیه شده به سمت زباله حرکت کرده و آن را شکار می کند.
 دیگر مهم نیست که نشانه گیری شما چه قدر قوی باشد و یا اینکه چه قدر خوش شانس باشید که زباله در سطل بیفتد. تنها کافی است در هر نقطه ای که نشسته اید زباله را به هوا بیاندازید و بقیه را به این سطل زباله هوشمند بسپارید.
 طرح این سطل در حال تکامل بیشتر است و فعلا آنقدرها هم دقیق و سریع عمل نمی کند اما طراح آن امیدوار است که سرعت و دقت آن را بهبود ببخشد و بعد از آن به فکر رساندن این محصول به خط تولید تجاری خواهد بود.
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:سطل زباله هوشمند زباله هوا شکار , توسط سیبادو


شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید. اما جالب است بدانید (ترفندستان) که این کار پایه و اساسی کاملاً علمی دارد، چرا که همان طور که می‌دانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکول‌ها، جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی‌کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است، زیرا مولکول‌ها به شکل منظم قرار می‌گیرند و جریان راحت‌تر عبور می‌کند، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکول‌ها کمتر شود (این لرزش هیچ‌گاه صفر نخواهد شد، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست‌نیافتنی باقی مانده است)، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شد. دلیل بهتر کار کردن CPU در درمای پایین نیز همین موضوع است.
این موضوع عملاً بر روی باتری یک لپ‌تاپ HP تست شد. باتری که پس از یک‌سال‌ونیم کارکرد، تنها به مدت 10 دقیقه شارژ را نگه می‌داشت، پس از اجرای این ترفند، پس از اولین شارژ توانست 45 دقیقه و در دفعات بعدی تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.
از این موضوع و به نوعی نوآوری می‌توان حتی در مورد هارددیسک هم استفاده کرد، بدین صورت که هارددیسک خود را 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس آن را وصل نمایید.
لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این ترفند تنها بر روی باتری لپ‌تاپ تست شده است، طبعاً امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد، مگر دستگاه‌هایی که ساختاری همانند باتری‌های لپ‌تاپ داشته باشند.باتری خراب لپ تاپ خود را بار دیگر جان دهید و دوباره برای مدت ها از آن استفاده کنید

  باتری‌های معمولی لپ‌تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری‌ها معمولاً پس از 1 تا 2 سال کار مداوم، کارایی اصلی خودشان را از دست می‌دهند و در نهایت تنها می‌توانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ‌تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعاً اعجاب‌انگیز با روشی اعجاب‌انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار می‌توانید جان دوباره‌ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، با این ترفند باتری می‌تواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.
 برای این کار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید:
کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپ‌تاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه‌ای پیدا کرده است و می‌تواند بیش از گذشته برای شما کار کند.
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو