ما را حمایت کنید
 
سیبادو

مصرف چای، قهوه و نسکافه باعث تبخیر آب بدن می شود و نیاز بدن را به آب افزایش می دهند.

 مصرف چای، قهوه و نسکافه باعث تبخیر آب بدن می شود شما می توانید با مصرف برخی مواد خوراکی از کاهش آب بدن جلوگیری کنید.
محمدرضا وفا متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه همه افراد در همه گروه های سنی مختلف باید چهار گروه اصلی غذایی را در برنامه غذایی خود داشته باشد گفت:شیر و لبنیات کم چرب و نان تازه و غلات که از دانه های سبوس تهيه شده اند ،سبزی ها، صیفی ها و میوه جات، انواع گوشت كه افراد باید همه این ها را تازه مصرف کنند.
وی آب را مهمترین و سالم ترین نوشیدنی برای فصل تابستان دانست و افزود: در فصل تابستان با استفاده از میوه جات سبزیجات و صیفی جات سالم می توان آب مورد نیاز بدن را تامین کرد.
دکتر وفا با اشاره به اینکه در فصل تابستان مصرف غذاهای سرخ شدنی و چرب و مصرف ادویه ها و غذاهای ترش و خیلی شیرین هم و همین طور چای و قهوه و نسکافه کم می شود خاطرنشان کرد: مصرف این مواد منجر به دفع آب از بدن می شوند و نیاز بدن را به  آب افزایش می دهند.
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:چای قهوه تابستان , توسط سیبادو

اما تنها راه ثابت شده ای که برای رشد سریعتر مو وجود دارد این است که به سلامت آن توجه کنید. و البته باید از آسیب دیدن موهای خود هم جلوگیری نمایید تا مجبور نشوید موهای خود را قبل از اینکه به اندازه کافی بلند شوند کوتاه کنید.

 معجونی سالم برای سلامت موها

مواد لازم

    یک فنجان ماست بدون چربی
    2 فنجان شیر بدون چربی
    یک موز کوچک
    یک قاشق غذا خوری آرد گندم سبوس دار
    یک انبه متوسط یا کوچک
    یک قاشق غذا خوری وانیل
    یک قاشق غذا خوری ملاس


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:رشد سریع موی سر، رشد مو، موی , توسط سیبادو

با رعایت این نکات لپ تاپ خیس خود را از مرگ حتمی نجات دهید

 
اگر قرار است در زندگی کامپیوتری‌تان یک فاجعه رخ دهد، این فاجعه می‌تواند ریختن آب، چای یا هر مایع دیگری بر روی لپتاپ شما باشد! این اتفاق که بر روی لپتاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن زیاد هم رخ می‌دهد می‌تواند در صورت عکس‌العمل اشتباه به مرگ دائمی لپتاپ نیز منجر شود! در این ترفند به معرفی راه‌کارهایی که بایستی پس از خیس شدن لپتاپ انجام دهید خواهیم پرداخت.

1. در ابتدا پیش از انجام هر کاری آرامش خود را حفظ کنید و دست و پای خود را گم نکنید. با انجام صحیح این کارها می‌توانید لپتاپ خود را نجات دهید، در نتیجه نگران نباشید.

2. در عین حالی که آرامش خود را حفظ می‌کنید سریع نیز باشد. هر ثانیه‌ای که بگذرد امکان نفوذ بیشتری از رطوبت به داخل لپتاپ وجود دارد. در نتیجه زمانی برای نشستن و افسوس خوردن وجود ندارد.

3. لپتاپ را در صورت اتصال به برق از پریز جدا کنید و هر چه وسیله جانبی نظیر ماوس، فلش دیسک و... به لپتاپ متصل است را از آن جدا کنید. همچنین اگر باتری داخل لپتاپ است، آن را نیز بیرون بیاورید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:تاپ،لپ تاپ خیس،نجات لپتاپ،آب،خیس شدن تاپ، , توسط سیبادو

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر میوه‌ها گرد یا بیضی شکل هستند؟ سیب، لیمو، پرتقال، هندوانه، خربزه … به عبارت دیگر، چرا اکثر میوه‌ها دوست دارند گرد شوند؟

 جواب اینجاست که همه‌ی اجسام دوست دارند با از دست دادن کمترین انرژی، به بیشترین ثبات برسند؛ و بهترین شکل هندسی ممکن جهت پیروی از این قانون فیزیک، دایره است.
تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر میوه‌ها گرد یا بیضی شکل هستند؟ (سیب، لیمو، پرتقال، هندوانه، خربزه …) به عبارت دیگر، چرا اکثر میوه‌ها دوست دارند گرد شوند؟ ! تمام طبیعت بر اساس قوانین ریاضی و فیزیک نوشته شده است، و این جریان از آنجا سر در می‌آورد که تمام کائنات به گونه‌ای تمایل دارند همیشه در کمترین سطح انرژی ممکن قرار داشته باشند.
از طرف دیگر، بین هر دو جسم که در کنار یکدیگر قرار دارند، نیروی بین سطحی وجود دارد. میوه‌ها هم که از زمان تولد در تماس با هوا هستند و بین میوه و هوا، سطح مشترکی وجود دارد، و می دانیم که سطح دایره یا بیضی، دارای کمترین سطح نسبت به دیگر اشکال است؛ و هرچه این سطح کمتر باشد، طبیعتا انرژی سطح مشترک نیز کمتر است. یعنی میوه‌ها گرد یا بیضی شکل می‌شوند تا به کمترین انرژی بین سطحی دست یابند.
اما سیارات و کرات دیگر چرا گرد هستند؟ در مورد سیارات و کرات دیگر آسمانی مانند زمین، مشتری، زهره و … این مطلب چگونه است؟ آنجا که دیگر هوایی وجود ندارد؟ آنجا که اجسام در تماس با چیزی نیستند؟
  جواب اینجاست که همه‌ی اجسام دوست دارند با از دست دادن کمترین انرژی، به بیشترین ثبات برسند؛ و بهترین شکل هندسی ممکن جهت پیروی از این قانون فیزیک، دایره است. به همین دلیل است که وقتی توده‌ای از گرد و غبار قرار است یک سیاره را تشکیل بدهند، به شکل دایره در می‌آیند.
 
 
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:میوه گردبودن شکل هندسی , توسط سیبادو

نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی یا صنعتی آنها را تهیه و از آن برای افزایش رطوبت و کاهش دمای بدن‌مان استفاده می‌کنیم اما علاوه بر این نوشیدنی‌ها که قالب آنها از آبمیوه و عصاره انواع و اقسام میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز بهره ببرید.

 در فصل تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر سال تمایل به نوشیدن انواع و اقسام آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های خنک داریم و بیش از هر فصل دیگری از این نوشیدنی‌ها در سبدغذایی خود قرار می‌دهیم. نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی یا صنعتی آنها را تهیه و از آن برای افزایش رطوبت و کاهش دمای بدن‌مان استفاده می‌کنیم اما علاوه بر این نوشیدنی‌ها که قالب آنها از آبمیوه و عصاره انواع و اقسام میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز بهره ببرید.
به گزارش sebado به نقل از سیب سبز ؛ تهیه شربت از عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از عطش و دمای بدن‌تان بکاهد، می‌تواند فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد. در روزهای باقی‌مانده از تابستان این شربت‌های گیاهی را در کنار اعضای خانواده تهیه کرده و تابستانی خنک و سالم را با عرقیات گیاهی تجربه کنید.
  به نوزادتان شیر می‌دهید رازیانه را فراموش نكنید
به گفته درمانگران طب سنتی خانم‌هایی كه در دوران شیردهی قرار دارند و به نوزادشان شیر می‌دهند با نوشیدن عرق رازیانه یا دمنوش تهیه شده از گیاه رازیانه می‌توانند به ازدیاد میزان شیر خود و تغذیه بهتر نوزادشان امیدوار باشند.  توجه داشته باشید كه عرق رازیانه از جمله عرق‌های گیاهی با طبع گرم است كه مصرف بیش از اندازه آن توسط افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود، بنابراین بهتر است برای استفاده از خواص این عرق گیاهی حتما با متخصص طب سنتی مشورت كنید. این عرق گیاهی علاوه بر این در درمان سنگ كلیه و مثانه و همین‌طور كاهش دردهای قاعدگی در زنان توصیه شده است.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:عرقیات گیاهی تابستان , توسط سیبادو


روانشناسان برای عشق سه مرحله پیشنهاد نموده اند: شهوت، مجذوبیت و تعلق. هر کدام از این مراحل بدلیل وجود هورمونها و مواد شیمیایی خاصی ایجاد میشوند.

دلایل دوست داشتن و عاشق شدن از نظر علمی

مغر توسط مجموعه ای از مواد شیمیایی اثر بخش، ما را در دام عشق گرفتار می آورد. تـصور بر این است که در حال گزینش شریکی برای خود هستیم، در حالی که ممکن است طعمه ای دلباخته برای دام دوست داشتنی طبیعت بیش نباشیم.

آنگونه که شما تصور میکنید نیست…

روان پژوهان نشان داده اند در حدود ۹۰ ثانیه تا ۴ دقیقه زمان لازم است تا شما درباره عشق کسی تصمیم گیری نمایید.
تحقیقات گویای این مطلب میباشند:

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:عشق،تعلق،آدرنالین, توسط سیبادو

وقتی می خوابید حدود 8 میلیمتر قد می کشید و وقتی بیدار می شوید دوباره به قد اول خود بر می گردید. دلیل این امر آن است که وقتی نشسته یا ایستاده اید، صفحات غضروفی بین مفاصل،به خاطر جاذبه ی زمین مثل اسفنج فشرده می شوند.

 چشم
دلیل وجود ابرو ها این است که از ریخته شدن عرق به داخل چشم ها جلو گیری کند.
دیابت اولین علت نابینایی در آمریکا است.
انسان در هرسال بیش از 6 ملیون بار پلک می زند.
 
موها
یک مرد معمولی حدود 5 ماه از عمر خود را صرف اصلاح موهای صورت می کند.
مو دومین بافت در بدن است که سریع ترین رشد را دارد. مغز استخوان رتبه ی اول را دارد.
موها وناخن ها از یک ماده تشکیل شده اند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:چشم،مو،مغز،بدن،قلب , توسط سیبادو

شما در هنگام شروع به مطالعه‌ی یک کتاب جدید چه می‌کنید؟ کتاب‌های درسی‌تان را چگونه مطالعه می‌کنید؟ آیا می‌دانید که مطالعه نیز مانند هر کار دیگر روش‌ها و تکنیک‌های خاص خود را دارد؟در ادامه برخی از شیوه‌های موثر مطالعه و یادگیری را مرور می‌کنیم:

 1- در فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته درس بخوانید:
آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید.

از آنجا که مغز انسان به منظور “ساخت پروتئین” و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:مطالب مطالعه درس درسی بهبود روش , توسط سیبادو

چشم ها به استراحت نیاز دارند.امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم

  چگونه از خستگی چشم ها در برابر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟

 امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟ ‏

خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟ ‏

اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:چشم کامپیوتر خستگی , توسط سیبادو

 

 

 

همانطور كه مستحضريد كارت ويزيت اولين چيزيست كه مشتري از كسب و كار شما ميبيند. حال اگرآن كارت خوب و اصولي طراحي شده باشد مي تواند بر روي مشتري شما تاثير مثبت گذارد به همان اندازه كه يك طراحي بد مي تواند تاثيرات بد و مخرب بگذارد. پس نتيجه مي گيريم اولين تاثيري را كه شما مي توانيد بر روي مشتريان خود بگذاريد توسط كارت ويزيت است . خوب اكنون به اهميت يك كارت ويزيت خوب بيشتر پي ميبريم.

 
كارت ويزيت خوب چه خصوصياتي بايد داشته باشد
متاسفانه برخي از دوستان كارت ويزيت را بسيار شلوغ و با رنگ هاي تيره كار مي كنند.ازدياد متن و عكس و آرم و... هيچ فضاي خالي اي در كارت باقي نمي گذارد و كار را شلوغ و درهم مي نمايد.
كارت ويزيتي را كه يك طراح حرفه اي طراحي مي كند بايد از يك طراحي تميز و مختصر و البته مفيد برخوردار بوده و داراي حداقل عناصر گيج كننده باشد.ازاستفاده از متون طولاني بپرهيزيد.بعضي از كارت ها را كه مي بينيم اندازه يك تراكت متن دارد.اشتباه نكنيد در كارت ويزيت نبايد تمامي توضيحات كار شما درج گردد.فقط نام ، آرم ، آدرس و تلفن را در كارت ويزيت درج كنيد ، حال در صورت لزوم يك توضيح بسيار مختصر و مفيد هم مي توانيد در كارت بگذاريد ولي بيش از اين ديگر كار شما را شلوغ و غير اصولي مي كند.متن كارت بايد اطلاعات ضروري را عنوان كند. همچنين  يك تصوير خوب و مرتبط مي تواند گويا تر از صدها جمله باشد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:آموزش طراحي آموزش طراحي كارت ويزيت طراحي كارت ويزيت خوب , توسط سیبادو

 مسجد مرکز نیایش به درگاه خداوند است از زمان ظهور اسلام اصلی ترین محل تجمع و گروه ها بوده است مسجد یادآور سجده و کرنش است که زیباترین شکل و شیوه ی پرستش و بندگی می باشد.

   مساجد بهترین کارگاه ارتباط انسان با خداست. نظام تشکیل دهنده مساجد دو عنصر اصلی گنبد و گلدسته ها یا مناره ها می باشد. و این دو عنصر اصلی در هسته مرکزی به نام محراب خلاصه می شود . محراب همان محلی است که الگوی زبانی مسجد در آن قرار دارد پس تحلیل ما این است که از گنبد و مناره ها شروع و به محراب ختم می شود دراین بحث سه عنصر گنبد، مناره و محراب را شرح می دهیم.  

  با دیدن گنبد یا مناره متوجه جایی به نام مسجد می شویم شکل آن غالباً کروی شکل است. و نمی توان ابتدا وانتهایی برای آن مشخص کرد. این کروی بودن نمایانگر کلیت یا کلی بودن می باشد بر بالای گنبد نیز میله ای که به نام مقدم الله روی آن قرار دارد مزین می باشد و در کنار مسجد غالباً گلدسته ها قرار دارند که تعداد آنها متغیر می باشد وبعضی از مساجد نه گنبد و نه گلدسته دارند به همین دلیل نتیجه می گیریم این دو عنصر عناصر اصلی مسجد نمی باشند و عنصراصلی دیگری وجود دارد.

  



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:مسجد معماری گنبد محراب مناره معماری مساجد , توسط سیبادو

بازی با آب یکی از بهترین، اساسی ترین و لذت بخش ترین کارهایی است که کودکان انجام می دهند. آب جذبه ای سحرآمیز برای آنها دارد . کودکی که با آب بازی می کند، در حال یادگیری علت و معلول گرما و سرما، جاری شدن و فرو رفتن در زمین است. این کودک پس از آنکه به عنوان موجودی کوچک در دنیایی بزرگ، یک روز سخت را پشت سر گذاشت، با آب بازی آرامش می یابد.

 آب بازی باعث تسکین عصبانیت های کودک شده و کودک از طریق آن از ناراحتی ها، فشارها و تنش ها رهایی یافته و احساس آرامش می کند. چون کودکان آب بازی را بسیار دوست دارند از این طریق می توان مفاهیم و مطالب بسیاری را به آنها آموخت و موجبات رشد مهارت ها و توانایی های مختلف آنها را فراهم ساخت.

رشد توانایی ها و مهارت های مختلف کودکان به وسیله آب بازی
الف.  رشد خلاقیت و ابتکار
 آب بازی کمک می کند تا بچه ها افکار خلاقشان را رشد بدهند. از آنجا که آب بازی جذابیت بسیاری برای کودکان دارد، آنها ساعت ها وقتشان را صرف آن می کنند. والدین و مربیان می توانند به وسیله بازی های متنوع و از طریق پرسش های مختلف، تفکر خلاق را در کودکان پرورش دهند. بعضی از این پرسش های پرورش دهنده:
1. چطور باران در آسمان شکل می گیرد؟
2. چه چیزهایی در آب شناورند و چه چیزهایی زیر آب می روند؟
3. چطور باران و برف در آسمان شکل می گیرد؟
4. چه چیزهایی با آب می پزند؟
بعضی از بازی های پرورش دهنده خلاقیت عبارتند از:
1. اشیا گوناگونی به کودک بدهید که آن را داخل آب قرار داده، ببینید که آیا فرو می رود یا روی آب شناور می ماند و درباره آن صحبت کنید "چه اتفاقی می افتد؟" اوه نگاه کن روی آب ایستاده شنا می کند"، "نگاه کن، آن یکی پایین رفت، زیر آب"  


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:پرورش خلاقیت کودکان بازی , توسط سیبادو

چندین دانستنی علمی شگفت انگیز از موضوعات مختلف: در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

 -  ظروف پلاستیکی ۵۰ هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

- اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

- ۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

- ۱۰ درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل میدهند.

- ۱۱ درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل میدهند.

- از هر ۱۰ نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میکند.

- ۹۸ درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:دانستنی های جمله نمیدونستین , توسط سیبادو

پی‌پال به انگلیسی: PayPal یک شرکت تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی لحظه ایست. سامانه‌ی پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می‌سازد...

  پی‌پال (به انگلیسی: PayPal) یک شرکت تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی لحظه ای است. سامانه‌ی پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می‌سازد. گستردگی و مقبولیت این سامانه بین سایت‌های اینترنتی و کاربران ناشی از هزینه‌های اندک آن در قبال خدمات، کاربرد آسان و امکانات کم‌نظیر آن است.

یک حساب پی‌پال می‌تواند از طریق حساب بانکی و یا کارت اعتباری شارژ شود. دریافت‌کنندگان از طریق پی‌پال نیز می‌توانند پول خود را از طریق چک، واریز به حساب خود در پی‌پال و یا واریز به حساب بانکی دریافت کنند.
پی‌پال روند پرداخت برای خریدهای اینترنتی، سایت‌های حراج و سایر کاربردهای اقتصادی را با دریافت هزینه انجام می‌دهد. همچنین ممکن است برای انتقال و دریافت پول نیز هزینه‌ای دریافت دارد که بسته به مقدار پول جابجا شده است. هزینه‌ها بسته به نوع ارز انتقالی، شیوه انتقال، کشور ارسال کننده، کشور دریافت کننده و مقدار پول جابجا شده متغیر هستند.
 همچنین خریدهای انجام شده در سایت ای‌بی با کارت اعتباری و از طریق پی‌پال، اگر فروشنده و خریدار هرکدام از نوع ارز متفاوتی استفاده کنند، شامل هزینه‌ای مازاد خواهد بود. پی‌پال از ضوابط و قوانین بسیار سخت و دقیق مالی برخوردار است تا از پول شویی و انتقال درآمدهای غیرمشروع جلوگیری کند. در سوم اکتبر ۲۰۰۲، پی‌پال به عنوان یک شرکت جانبی کاملاً به مالکیت ای بی درآمد. دفاتر مرکزی پی‌پال در شهر سن هوزه، ایالات متحده آمریکا و در مجاورت دفاتر شرکت ای‌بی مستقر هستند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:پیپال ،پیپال وریفای شده،افتتاح حساب پیپال , توسط سیبادو

گروهی از دانشمندان اخترشناس می‌گویند کره ماه، نود و پنج میلیون سال پس از شکل گیری منظومه شمسی به وجود آمده است.

 به گزارشsebado به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس؛ بر اساس مدلی که دانشمندان علم نجوم ترسیم کرده اند، منظومه شمسی حدود چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون سال پیش تشکیل شد و کره ماه هم 95 میلیون سال بعد، در اثر برخورد زمین با سیاره دیگری که هم اندازه کره مریخ بود، به وجود آمد.

تاکنون فرضیه‌های زیادی در مورد زمان به وجود آمدن کره ماه ارائه شده و زمان تولد قمر کره زمین را برخی سی میلیون سال، برخی پنجاه میلیون سال و گروهی هم یکصد میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی تخمین زده اند.
اما گروهی از اخترشناسان فرانسوی، آلمانی و آمریکایی از رصدخانه کوت دازور در نیس فرانسه، از شیوه ای متفاوت بر پایه شبیه سازی های دیجیتال برای تخمین سن کره ماه استفاده کرده اند و در این تحقیقات، به وجود ارتباط میان زمانی که در اثر برخورد زمین با یک کره دیگر، ماه بوجود آمد و مقدار املاح و کانی هایی که زمین از این برخورد عظیم به دست آورد، پی بردند. این دانشمندان می گویند ارتباط کشف شده، در واقع ساعتی حقیقی برای تعیین زمان وقوع حادثه ای است که به تولد کره ماه منجر شد.
این ساعت جدید، زمان تولد کره ماه را نود و پنج میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی تشخیص داده است. این شیوه علمی همچنین تاکید دارد در میان سیارات منظومه شمسی، بیشترین زمان صرف تشکیل کره زمین شده است.
 
 
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:ماه، تاریخ تولد , توسط سیبادو