سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
انستیتوی صنایع دفاعی سازمان پژوهش های علمی و فنی ترکیه (توبیتاک) اعلام کرد که مهندسان این انستیتو موفق به تولید کیت حساسی که قابلیت هدایت بمب های هوا به زمین را دارند، شده اند و ترکیه با توسعه این بمب هوشمند، در ردیف یکی از چهار کشور جهان قرار گرفته است.

 
به گزارش ایرنا، مسوولان این موسسه اعلام کرده اند که بمب های هوشمند از سال 2013 میلادی ( سال آینده) بر روی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ترکیه نصب خواهند شد.

 
شبکه های خبری ترکیه که این خبر را روز دوشنبه منتشر کردند، به نقل از انستیتوی صنایع دفاعی توبیتاک نوشتند، ˈکیت حساس هدایت موشکˈ قابلیت نصب بر روی بمب های معمولی هوا به زمین را دارند و بدین ترتیب با نصب این کیت، بمب های جگنده های ترکیه به بمب هوشمند تبدیل خواهند شد.

 
گفته می شود، این کیت حاصل فعالیت پنج ساله مهندسین صنایع دفاعی ترکیه است و این بمبهای هوشمند با استفاده از ماهواره ها و رادارهای ویژه، در راستای مختصات داده شده خواهند توانست هدف را از فاصله 25 کیلومتری با انحراف بسیار کمی در حد شش متر از بین ببرند.

 
ˈنهاد ارگونˈ وزیر صنعت، علوم و فناوری ترکیه نیز گفت زیرساخت تولید انبوه کیت حساس بمب های هوشمند، آماده شده و تولید آن از سال 2013 میلادی شروع خواهد شد.

 
رسانه های ترکیه با اشاره به اینکه تاکنون آمریکا، اسراییل و روسیه توانایی تولید بمب های هوشمند را داشتند، مدعی شده اند، ترکیه با موفقیت در این زمینه، در ردیف چهارم در جهان قرار گرفت.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو