سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

رمز خوشبختی ، رضایت ، موفقیت های بزرگ ، احساس خوب ، قدرت فردی

و کارایی این است که عادت کنید ؛هر روز اولین کاری که انجام می دهید

خوردن قورباغه خودتان باشد.

خوشبختانه می توانید این مهارت را از طریق تمرین یاد بگیرید و زمانی که

توانستید قبل از هر کاری عادت شروع مهمترین کار را در خود به وجود آورید ،

موفقیت شما حتمی است .

در اینجا خلاصه ای از 21 روش فوق العاده برای غلبه بر تنبلی و انجام کار

بیشتر در زمان کمتر را که چکیده فصل های کتاب است می خوانید.این

اصول و قواعد را مدام تمرین کنید تا عمیقا در ذهن و عمل تان ریشه بدواند و

در نتیجه موفقیت آینده تان تضمین شود .

1- سفره را بچینید : دقیقا تصمیم بگیرید که چه می خواهید.روشن بودن در

این مورد یک شرط اساسی است .پیش از شروع کار هدف ها و تصمیم

های تان را بنویسید.

2- برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید : برنامه هایتان را روی کاغذ بیاورید

به ازای هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی می کنید به هنگام اجرای آن پنج

تا ده دقیقه در وقت تان صرفه جویی خواهید کرد .

3- قانون 20/80 را در همه امور به کار بگیرید : 80 درصد از دستاوردهایتان

نتیجه 20 درصد از فعاللت های شماست .همواره تلاش خود را روی این 20

درصد متمرکز کنید .

4- پیامد کارها را در نظر داشته باشید : مهم ترین و ضروری ترین کارهای

شما آن هایی هستند که می توانند بیشترین تاثیر را چه مثبت و چه منفی

روی کار و زندگی شما بگذارند . به جای تمرکز روی سایر کارها ، تمام توجه

تان را معطوف به این نوع کارها کنید .

5-روش تنبلی سازنده را تمرین کنید : هیچکس نمی تواند همه کارهایش را

انجام دهد بنابراین باید یاد بگیرید که از روی عمد در انجام برخی کارها یی که

ارزش و اهمیت کمتری دارند تنبلی کنید . با این کار خواهید توانست برای

معدود کارهایی که واقعا مهم هستند وقت کافی ایجاد کنید .

6- روش الف ب پ ت ث را مدام به کار بگیرید : پیش از شروع ، لیستی از

کارهای تان تهیه کنید و سپس آن ها را از نظر ارزش و ضرورت، اولویت بندی

کنید تا مطمئن شوید که همیشه در حال انجام مهمترین کار هستید .

7- روی حوزه های کلیدی تمرکز کنید : نتایجی را که قطعا باید از کارتان به

دست آورید تا بتوانید بگویید به خوبی از عهده برآمدید، مشخص کنید و در

تمام مدت به دنبال به دست آوردن آنها باشید .

8- به قانون 3 مورد عمل کنید : آن سه کاری را که 90 درصد از مشارکت

شما در شغل تان را تعیین می کند مشخص کنید وپیش از انجام هر کار

دیگری تمرکزتان را روی انجام این سه کار بگذارید . در این صورت وقت

بیشتری خواهید داشت تا به خانواده و زندگی شخصی خود بپردازید .

9- پیش از شروع ، مقدمات کار را کاملا فراهم کنید : هر چیزی را که نیاز

دارید قبل از شروع کار دم دست بگذارید ؛ همه نوشته ها ، وسایل و مواد

مورد نیاز ،اطلاعات واعداد و ارقامی را که ممکن است لازم شود فراهم کنید

تا بتوانید کار را شروع کنید و ادامه دهید .

10- هر با ریک بشکه جلو بروید : اگر کارها را مرحله به مرحله انجام دهید ،

می توانید بزرگترین و پیچیده ترین کارها را به انجام برسانید .

11- مهارت های کلیدی تان را بالا ببرید : هر چه در ارتباط با کارهای ضروری

و مهم دانش و مهارت بیشتری بدست آورید ، می توانید سریع تر آن ها را

شروع کنید و به پایان برسانید .

12- استعدادهای منحصر به فردتان را تقویت کنید : دقیقا مشخص کنید چه

کارهایی است که در حال حاضر خیلی خوب انجام می دهید یا اگر سعی

کنید می توانید در انجام آن ها بسیار ماهر شوید. سپس با تمام وجود سعی

کنید این کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید .

13- محدودیت های اصلی تان را مشخص کنید : محدودیت ها یا عوامل

بازدارنده درونی یا بیرونی تان را مشخص کنید ، عواملی که سرعت شما را

در دستیابی به هدف هایتان تعیین می کنند . سپس نیروی تان را روی از

بین بردن این محدودیت ها متمرکز کنید .
14- خودتان را تحت فشار بگذارید : تصور کنید که یک ماه دیگر باید شهر را

ترک کرد . طوری کار کنید گویی مجبور هستید قبل از ترک شهر تمام

کارهای اصلی تان را تمام کنید.

15- قدرت های فردی خود را به حداکثر برسانید : اوقاتی از روز را که از نظر

ذهنی و جسمی کارایی بیشتری دارید مشخص کنید و مهم ترین و ضروری

ترین کارهایتان را در این اوقات انجام دهید. به اندازه کافی استراحت کنید تا

بتوانید بیشترین بازدهی را داشته باشید .

16 خودتان را به فعالیت ترغیب کنید : خودتان مشوق خودتان باشید در هر

موقعیتی به جنبه های مثبت آن نگاه کنید .همواره فردی خوش بین و

سازنده باشید .

17- خودتان را از گرداب عصر تکنولوژی نجات دهید : از تکنولوژی برای بالا

بردن سطح ارتباط تان بهره بگیرید ولی اجازه ندهید که شما را اسیر خود

کند . یاد بگیرید که گاهی هم بگذارید وسایل ارتباطی برای مدتی خاموش

باشند .

18- کار را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید: کار های بزرگ وپیچیده را

به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و سپس هر بار یک قسمت از کار را

شروع کنید و به اتمام برسانید .

19- وقت تان را به قطعات بزرگ تقسیم کنید : برای مهمترین کارهایتان

قطعات بزرگ زمانی در نظر بگیرید و بقیه کارهای تان را حول آن ها تنظیم

کنید . برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنید که در هر نوبت مدتی طولانی و

بی وقفه روی یک کار مهم و اساسی متمرکز شوید .

20- در خودتان احساس اضطرار ایجاد کنید : عادت کنید کارهای کلیدی را

سریع تر انجام دهید . به عنوان فردی که کارها را سریع و دقیق انجام می

دهد مشهور شوید.

21- هر بار یک کار انجام دهید : کارهای ضروری تان را مشخص کنید ، سریع

کار را شروع کنید و سپس بدون توقف تا اتمام 100 درصد کار پیش بروید .این

رمز واقعی افزایش کارایی و بهره وری فردی است .

اراده کنید هر روز این اصول را تمرین کنید تا به عادت تبدیل شوند . اگر این

عادت های مدیریت فردی را در خود ایجاد کنید و آنها را به بخش ثابتی از

شخصیت خود تبدیل کنید ، موفقیت شما نامحدود خواهد بود .

کاری که باید بکنید این است

" قورباغه راقورت بده "

منبع : کتاب قورباغه ات را قورت بده
نوشته : برایان تریسی
ترجمه : اشرف رحمانی ، کوروش طارمی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 12 بهمن 1391برچسب:, توسط سیبادو