سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

در شرایطی که با معرفی جان کری به عنوان نامزد پست وزارت خارجه آمریکا، امیدها به اتخاذ رویکردی منطقی تر در سیاست خارجی این کشور افزایش یافته، اظهارات جدید وی در مجلس سنا، نمایانگر تلفیقی از رویکردهای پیشین و جدید در سیاست خارجی آمریکاست. وی ضمن تأکید بر مذاکره مستقیم با ایران، از ضرورت بازدارندگی در مقابل ایران سخن گفته است.

بر اساس گزارش شبکه خبری «بلومبرگ»، جان کری در این سخنان بر نیاز به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای سخن گفته و این موضوع را از جمله «چالش های فوری و خطرناک» برای آمریکا دانسته که وی در صورت انتخاب به عنوان وزیر خارجه، آن را در صدر دستور کار قرار خواهد داد.

با این حال، کری تأکید کرده دولت اوباما امیدوار است در موضوع هسته ای ایران به راه حلی دیپلماتیک دست یابد که تضمین کند همه فعالیت های هسته ای ایران تنها دارای استفاده غیرنظامی است.

تقلب درانتخابات اباطیل اصلاح‌طلبان

عباس عبدی از مهره های فعال اصلاح طلبان در مصاحبه با دويچه وله با دعوت اصلاح طلبان به حضور در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت: بايد ببينيم دنبال چه هستيم در انتخابات. مجموعه اي كه در انتخابات ۸۸ آن نحوه برخورد را داشتند، فارغ از اينكه سياست شان درست يا غلط بوده، ديگر نمي توانند در اين انتخابات باز هم از همان زاويه وارد شوند، اصلاً اجازه به آن ها داده نمي شود.

عضو مستعفي حزب مشاركت در ادامه با انتقاد از از این منطق اصلاح طلبان که " در انتخابات تقلب شده چون ما برنده نشده ایم " اظهار داشت :" من اين فرض را غلط مي دانم كه يك كساني بيايند و بگويند حتماً رأي مي آوريم. چرا؟ چون وقتي رأي نياورند، مي زنند زيرش و مي گويند تقلب شده. اين چه فرضي است كه ما داريم مي گذاريم؟ چه كسي اين را گفته، اصلاً از كجا اين را درآورده اند كه اگر يك نامزد اصلاح طلب بيايد، حتماً و حتماً رأي مي آورد.

عبدی گفت:اصلاح‌طلبانی که می گویند در انتخابات تقلب شده اباطیل می گویند، معتقد نيستم كه حتي اگر قوي ترين چهره اصلاح طلب هم بيايد، لزوماً رأيش قطعي است. اتفاقاتي ممكن است در عرصه سياسي بيافتد كه اصلاً چنين چيزي رخ ندهد. همچنان كه در سال ۸۸ هم معتقد به اين نبودم كه مثلاً هر كسي كه از اين ور بيايد، گارانتي است و رأي دارد. اين گارانتي كلاً مخل انديشه سياسي است و آدم ها را از واقعيت اجتماعي منحرف مي كند.

‌بزرگترین ناقض حقوق بشر  

عضو نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به ادعاهای ضد حقوق بشری نماینده کانادا علیه کشورمان گفت: بر اساس اسناد سازمان ملل، کانادا، از بارزترین ناقضان حقوق بشر و حقوق اقلیت هاست.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد علی متقی نژاد، عضو نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل در نشست شورای امنیت و بلافاصله بعد از ادعای مغرضانه نماینده کانادا تاکید کرد: ادعاهای نماینده کانادا صحت ندارد و دولت کانادا خود بزرگترین ناقض حقوق اقلیت ها در این کشور است.

وی افزود: مایه تاسف است که دولت کانادا در راستای سیاست خارجی تنگ نظرانه خود، از ابزار شورای امنیت بعنوان تریبونی برای بیان دشمنی های خود برضد مردم ایران استفاده می کند.

11 سپتامبر "سایبری"

ژآنت ناپوليتانو، وزير امنيت داخلي آمريكا وزير امنيت داخلي آمريكا درباره احتمال وقوع حمله سايبري گسترده به وسعت حملات 11 سپتامبر هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزير امنيت داخلي آمريكا در دور جدید فضاسازی به منظور توجیه اقدامات مداخله جویانه و تجاوزات این کشور در منطقه، درباره احتمال وقوع «حمله سايبري گسترده به وسعت توفان ساندي در آمريكا كه به قطع برق در مناطق وسيعي از شمال آمريكا در سال گذشته منجر شد، با خساراتی در حد و اندازۀ حملا ت11 سپتامبر» هشدار داد.

ژانت ناپوليتانو در سخناني مدعی شد: حمله سايبري گسترده مشابه به حملات يازدهم سپتامبر در راه است و در نتيجه اين حمله زيرساخت هاي اساسي در آمريكا از جمله آب و برق و گاز با خطر بزرگی روبرو هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, توسط سیبادو