سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

نطقم واقعيت‌هايي درباره مهدي هاشمي بود/ هيچ کجاي آن را توهين‌آميز نمي‌دانم

رسايي گفت: هيچ کجاي نطق را توهين‌آميز نمي‌دانم، نطق من صريح بوده و واقعيت‌هايي بود که در اين چند سال در مورد مهدي هاشمي مطرح بود و وقتي کنار هم جمع کرديم، طبيعي است که برخي‌ها تحمل شنيدن آن را نداشته باشند.

altحجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده تهران در واکنش به شکايت وکيل خانواده هاشمي به دليل نطق اخيرش در پنجاه يکمين جلسه علني مجلس طبق اصل 86 قانون اساسي نمي‌توان نماينده را صرفا به خاطر نطق تحت تعقيب قرار داد."

رسايي افزود: بنده به عنوان يکي از وظايف نمايندگي‌ام و از آنجايي که مطالبه بسياري از هموطنانمان بود، نطق اخير در مجلس را ايراد کردم.

نماينده تهران تصريح كرد: در مورد اصل اين نطق نه دادستان و نه كس ديگري نمي‌تواند ادعاي شكايت داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا فکر مي‌کنيد در نطق اخير به هاشمي توهين شده است يا نه اظهار داشت: هيچ کجاي نطق را توهين‌آميز نمي‌دانم، نطق من صريح بوده و واقعيت‌هايي بود که در اين چند سال در مورد مهدي هاشمي مطرح بود و وقتي کنار هم جمع کرديم، طبيعي است که برخي‌ها تحمل شنيدن آن را نداشته باشند.

رسايي در ادامه به اعلام جرم دادستاني عليه نطق اخيرش در مجلس نيز اشاره کرد و اظهار داشت: اصل 86 قانون اساسي چنين اجازه‌اي را به دادستان و کس ديگري نمي‌دهد و ما مي‌دانيم دستگاه قضايي براي رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي تحت فشار يک خانواده است و من قوه قضاييه را از اين جهت درک مي‌کنم‌.

وي در پايان خاطر‌نشان کرد: ‌اين شکايت را درست نمي‌دانم و بيانيه دستگاه قضايي را هم نيز جواب خواهم داد.

لازم به ذکر است اصل 86 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصريح مي‌کند: "نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهار‌نظر و راي خود کاملا آزاداند و نمي‌توان آنها را به سبب نظراتي که در مجلس اظهار کرده‌اند يا آرايي که در مقام ايفاي وظايف نمايندگي خود داده‌اند، تعقيب يا توقيف کرد.

گفتني است حميدرسايي نماينده تهران، شميرانات و ري و اسلامشهر در پنجاه و يکمين جلسه علني مجلس و در نطق ميان دستور خود به پرونده مهدي هاشمي و همچنين نحوه رسيدگي دستگاه قضا به اين پرونده پرداخت که با مخالفت‌هايي همراه شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 4 دی 1391برچسب:, توسط سیبادو