سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

به عبارتي محبوبيت اين كالاها منجر به افزايش فروش يا پرفروش شدن آنها نشده است و اين تلويزيون‌هاي گران‌قيمت را مي‌توان محبوب‌هاي كم‌متقاضي ناميد كه تنها گروهي از خريداران به خريد آنها گرايش دارند.

به گفته كارشناسان و فعالان بازار، در مقابل نمونه‌هاي ارزان قيمت‌تر در بازار كه مبتني بر تكنولوژي‌هاي قديمي‌تر هستند مخاطبان زيادي دارند و اين در حالي است كه اين تكنولوژي‌ها در حال خروج از بازار هستند.

احمد تعليمي، يكي از كسبه بازار لوازم صوتي و تصويري در اين باره مي‌گويد: اين اتفاق، يعني جلب توجه به سمت تكنولوژي‌هاي قديمي براي بازار خطرناك است و بايد به هر ترتيبي شده توجه‌ها را به سمت تكنولوژي‌هاي جديدتر جلب كنيم. به گفته اين فعال بازار در حال حاضر با توجه به رشد قيمت‌ها طي ماه‌هاي اخير اكثر متقاضياني كه براي خريد تلويزيون به بازار مراجعه مي‌كنند به دنبال نمونه‌هاي LCD هستند و گروهي نيز در پي يافتن مدل‌هاي كمياب كه در سايزهاي كوچك عرضه شده هستند در حالي‌كه موجودي اين مدل‌ها در بازار به شدت كم است.

وي افزود: چنين رشد تقاضايي براي تكنولوژي قديمي منجر به افزايش سطح توليد اين نمونه‌هاي پرمخاطب نشده است؛ چرا كه توليدكنندگان مي‌دانند برگشت به عقب تكنولوژيك در بازار اين كالا خطرناك است!

روزبه احمدزاده، يكي ديگر از كسبه بازار هم با بيان اين مطلب كه برخي از كارخانه‌هاي توليدي خط توليد LCDها را متوقف كرده‌اند، گفت: الان دوره LED و PLASMA است نه LCD‌هاي قديمي! به همين دليل شركت‌هاي توليدكننده داخلي به تبعيت از كارخانه‌هاي مادر خط توليد تلويزيون‌هاي LCD را محدود كرده يا بسته‌اند!

شركت حافظ پخش، نمايندگي فروش محصولات سامسونگ هم با تاييد اين مطلب اعلام كرد: با توجه به اين اقدام در حال حاضر موجودي LCD‌هاي اين برند در بازار كاهش يافته است و در مقابل اين برند روي نمونه‌هاي پلاسما و همچنين تلويزيون‌هاي مبتني بر تكنولوژي‌هاي جديدتر تمركز كرده است.

شركت ال جي هم با تاييد اين موضوع گفت، در حال حاضر خط توليد تلويزيون‌هاي LCD اين برند محدودتر از ساير نمونه‌هاي تلويزيون است و به همين دليل اين برند تعداد محدودي تلويزيون LCD براي عرضه به بازار دارد.

شركت ماديران نيز در اين باره اعلام كرد كه خط توليد تلويزيون‌هاي LCD متوقف شده است و در حال حاضر تلويزيون LCD با برند X.VISION در بازار وجود ندارد.

فعالان بازار همچنين اعلام كردند كه در حال حاضر اين نمونه‌هاي LED معمولي هستند كه پس از LCD‌ها پرمخاطب هستند و از لحاظ موجودي هم در بازار با مشكل چنداني مواجه نيستند. نمونه‌هاي سه بعدي و هوشمند هم به دليل قيمت بالا همچنان در حاشيه بازار روزگار مي‌گذرانند و مشتريان خاص خود را دارند.
به گفته فعالان بازار شايد بهترين راه براي تغيير ذائقه خريداران و جلب توجه آنها به سمت تكنولوژي‌هاي جديد كاهش قيمت و ارائه تسهيلات خريد باشد. تسهيلاتي چون ارائه هداياي نفيس ضمن خريد و... اما تا كنون اين راهكار نتيجه چنداني نداشته
است.

به گفته آنها در شرايط فعلي با توجه به موانع پيش روي توليدكنندگان براي تامين قطعه امكان كاهش قيمت‌ها نيز وجود ندارد و بايد با شرايط كنار آمد. كسبه بازار كه فعلا دل چندان خوشي از وضعيت بازار ندارند به بازار شب عيد چشم دوخته‌اند و معتقدند اگر بخت يار باشد شب عيد ايام به كام فعالان اين صنف مي‌شود!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو