سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

عصرایران ؛ علی قادری - "ایوب"، اسراییل را تکان داده است؛ این "پهپاد ایرانی حزب الله لبنان" پس از طی صدها کیلومتر از روی دریا و خشکی، عبور از برابر دیدگان رادارهای مراقبتی و انجام ماموریت اطلاعاتی خود، در شمال صحرای نقب و در نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا در جنوب سرزمین های اشغالی کشف و توسط شکاری های رهگیر اسراییلی ساقط شد. 

تا پیش از پذیرش مسئولیت این پهباد از سوی دبیر کل حزب الله، ارتش و جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در یک شوک بی سابقه گرفتار شده بود. با وجود اینکه گمانه زمانی های ستاد مشترک ارتش اسراییل، حاکی از دست داشتن حزب الله در این ماجرا بود اما در عمل هیچ مدرکی که دخالت آنها را در این ماجرا ثابت کند وجود نداشت. 

این شوک اطلاعاتی و روانی ادامه یافت تا اینکه سید حسن نصرالله بطور رسمی مسئولیت حزب الله را در ارسال این پهپاد پذیرفت.
بلافاصله تناقض گویی اسراییلی ها آغاز شد. رادیو اسراییل ادعا کرد که بررسی های کارشناسانه نشان می دهد که فناوری ساخت این پهباد، شرقی است و کانال دو تلویزیون اسراییل نیز اظهار داشت که فناوری ایوب، اسراییلی است که موتور چهار سلندر آلمانی آن توسط یک شرکت ایرانی دزدیده شده است و الی آخر!

 با وجود اینکه مقامات اسراییلی تلاش زیادی برای پنهان کردن زوایای این شکاف اطلاعاتی و امنیتی از افکار عمومی خویش انجام دادند اما تردیدی نیست که آنهایی که در اسراییل می بایست پیام "ایوب" را می شنیدند، شنیدند! 

پهپاد
گرافیک عبور پهپاد ایوب از فراز ناوگان دریایی آمریکا در مدیترانه


 
پهپاد ایوب -که با نام اولین فرمانده شهید پدافند هوایی مقاومت نامگذاری شد- این پیام ها را به اسراییل مخابره کرد:

1- حزب الله میدان جدیدی را در برابر اسراییل گشوده است که موازنه قوای پس از جنگ 33 روزه را به سود مقاومت تغییر می دهد.

غسان بن جدو مدیر شبکه المیادین این تغییر در معادلات قدرت را این چنین توصیف می کند:
" تصویر درگیری متحول شده است است. اگر در سال 1996 معادله، نفر در برابر نفر بود در تابستان سال 2006 معادله به جبهه داخلی در برابر جبهه داخلی یا شهر در برابر شهر تغییر کرد. اما امروز به نظر می رسد که معادله میان طرفین به آسمان در برابر آسمان و دریا در برابر دریا مبدل شده است."

2- پهباد ایوب، نه تنها میزان بازدارندگی حزب الله را در برابر تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان را افزایش داد بلکه بانک اهداف اسراییلی را که در جنگ آینده مورد اصابت موشک های حزب الله قرار خواهند گرفت نیز روزآمد کرد.

"ایوب" توانست توان واقعی سپر موشکی اسراییل در دریا و خشکی را نیز اعتبار سنجی نماید. آموس هارل کارشناس برجسته نظامی روزنامه اسراییلی هارتس در این باره می نویسد: با وجود اینکه دستگاه امنیتی اسراییل، پنهانکاری شدیدی در قبال این حادثه انجام می دهد اما آنچه که واضح است این است که این هواپیما مشابه سه پهپادی نبود که حزب الله در جنگ گذشته ارسال کرد چرا که ماموریت این پهپاد کاملا متفاوت بود؛ تصویر برداری از اهداف اسراییلی، آزمایش سیستم پدافند هوایی و ایجاد نوعی از بازدارندگی. 

3- پهپاد ایوب به اسراییل ثابت کرد که بحران سوریه نتوانسته است تمرکز حزب الله را از دشمن اصلی منحرف کند و همانگونه که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تحرکات حزب الله را بطور شبانه روز کشف و شناسایی کند، چشمان مقاومت نیز همچنان اسراییل را تحت نظر دارد.

4- در جریان جنگ پنهان حزب الله و اسراییل این اولین بار است که دبیر کل مقاومت اسلامی مسئولیت اقدامی در این سطح را می پذیرد.
"ایوب" ثابت کرد که حزب الله قویتر از گذشته است و تردیدی ندارد که با ارسال این پهپاد، اسراییل امکان واکنش و پاسخ را ندارد.
فراموش نکنید زمانی که از ارتش اسراییل صحبت می کنیم منظورمان ارتشی است که توانست به تنهایی ارتش های عربی را به زانو درآورد ؛ بنابراین ایوب آمادگی اسراییل برای گشودن یک جنگ فراگیر را آزمایش کرد.

5- چرا سید حسن نصرالله اعلام می کند که این پهپاد، "ساخت ایران" است که قطعات آن توسط حزب الله "مونتاژ" شده است؟
دبیر کل حزب الله در سخنان خود که همواره تک تک جملات آن توسط متخصصین اسراییلی مورد ارزیابی قرار می گیرد یک پیام بسیار مهم به اسراییل ارسال کرد که محتوای بسیار مهمی دارد.

ایوب به اسراییل پیام داد که اگر نیروی هوایی این رژیم بخواهد آسمان ایران را مورد تهدید قرار دهد و به مراکز اتمی کشورمان حمله کند، واکنش حزب الله بخشی از پاسخ ایران به اسراییل خواهد بود که توسط رزمندگان مقاومت مونتاژ خواهد شد!

6-
در نهایت اینکه ایوب عرق شرم را بر پیشانی ملک عبدالله نشاند زمانی که سید حسن نصرالله اعلام کرد که مقاومت می تواند در آینده چنین پهپادهایی بر فراز تیران و صنافیر (دو جزیره عربستانی که در جنگ شش روزه 1967 به اشغال ارتش اسراییل درآمد) بفرستد. هر چند در داخل عربستان، گوش هایی این کنایه سید را خواهند شنید اما شک نکنید که عرق پیشانی پادشاه عربستان و شیوخ نفتی آن طرف آب مدت هاست که خشک شده است!
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, توسط سیبادو