سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

وزیر آموزش و پرورش از کاهش عناوین و حجم کتب درسی خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  فارس در خصوص «برنامه این وزارتخانه برای کاهش کتب درسی»، اظهار داشت: اطلاعات را نمی‌خواهیم کم کنیم؛ بلکه به دنبال این هستیم که به جای حجم و سطح زیاد، عمق زیاد به دانش‌آموزان ارائه دهیم.
 
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین این وزارتخانه از متناسب‌سازی کتب و ساعت درسی یاد شده که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
* کاهش عناوین کتب درسی آغاز شده است
 
حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه تغییر کتب درسی آغاز شده است، افزود: کتاب‌هایی که چاپ می‌کنیم بر این اساس است؛ در حال حاضر یک سری از تغییرات انجام می‌پذیرد و یک سری از تغییرات نیز بر اساس مرور زمان است.
 
وی با بیان اینکه باید عناوین کتب درسی کاهش پیدا کند، گفت: وقتی می‌گوییم دانش‌آموز به جای 9 کتاب باید ۶ کتاب داشته باشد، به این معنی نیست که 3 کتاب را حذف می‌کنیم بلکه به عنوان مثال کتب تاریخ، جغرافیا و اجتماعی را یک کتاب می‌کنیم و مطالعات اجتماعی می‌شود.
 
* نظام آموزشی حفظ محور را نمی‌خواهیم
 
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حجم کتب درسی کمتر می‌شود اما عمق کار بیشتر خواهد شد، افزود: در زمینه آموزش سعی ما بر این است که دانش‌آموز در مدرسه فعال شود، عملیاتی ورود پیدا کرده و اندیشه کند.
 
حاجی‌بابایی ادامه داد: اینکه دانش‌آموز 20 کتاب را حفظ کند و 20 هم بگیرد اما از مدرسه که بیرون رفت، از آن اطلاعات چیزی باقی نماند، مورد نظر ما نیست و ما این نظام آموزشی را نمی‌خواهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:آموزش وپرورش, توسط سیبادو