سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

خداحافظی با کالاهای لوکس؛ واردات موبایل و لپ‌تاپ آزاد است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ثبت سفارش اولویت 10 از گروه کالاهای وارداتی ممنوع بوده و سایر اولویت ها آزاد است، گفت: ثبت سفارش کالاهای بین راهی و موجود در گمرک در چارچوب مقررات آزاد است.

ایسنا نوشت: مهدی غضنفری گفت: ثبت سفارش کالاهایی همچون چون انواع خودروهای پرمصرف، برخی لوازم خانگی و پوشاک، لوازم تزیینی و دکوری و لوکس در اولویت 10 قرار دارد که ممنوع است.

وی افزود: وارد کنندگانی که پیش از این اقدام به ثبت سفارش کرده‌اند، اجازه ترخیص کالای خود را از گمرک دارند و حقوق مکتسبه آنها بر اساس قانون صادرات و واردات رعایت می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اینکه در مورد ممنوعیت واردات زمانی به صورت تخصصی گفته می‌شود ثبت سفارش کالایی ممنوع شد به این معنا نیست که واردات آن کالا بلافاصله ممنوع شده است بلکه منظور آن است که از تاریخ اعلام دیگر ثبت سفارشی انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از تاریخ اعلامی مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش، افراد نمی‌توانند ثبت سفارش واردات انجام دهند اما کسانی که تا پیش از این، ثبت سفارش واردات را انجام داده باشند، ممکن است دو یا سه ماه بعد کالای آنها در چارچوب مقررات وارد کشور شود بنابراین با مشکلی مواجه نخواهند شد و اجازه ترخیص کالا به داده می‌شود.

غضنفری همچنین در خصوص ممنوعیت‌های وارداتی گفت: از مجموع اولویت‌های 10 گانه کالاهای وارداتی تنها ثبت سفارش اولویت 10 ممنوع است اما ثبت سفارش و واردات سایر گروه‌های کالایی همچنان ادامه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انواع رایانه و تلفن همراه در اولویت 9 واردات قرار داشته و ثبت سفارش و واردات این نوع اقلام ممنوع نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو