سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

زیست نیوز- مصرف مواد غذایی مضر برای بدن انسان می تواند به مشکلات و بیماری های مختلفی مانند از دست دادن انرژی، پیری، افسردگی و یا حتی مرگ منجر شود. از این رو، برای حفظ سلامت، کند کردن آهنگ پیری و افزایش طول عمر در انسان نیازمند رژیم غذایی متعادل هستیم.

ایجاد نخستین چین و چروک ها روی پوست صورت موجب نگرانی و ناراحتی بسیاری می شود. افزایش سن، حقیقت و امری اجتناب ناپذیر است. در واقع، افزایش سن و پیری روندی محسوب می شود که با نابودی سلول های بدن همراه است. اما با رژیمی سالم و مصرف برخی مواد غذایی مفید می توانید قدرت و نشاط خود را حتی در سنین بالا حفظ کنید. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این مواد غذایی می پردازیم.

توت ها

توت آبی و توت سیاه منبع بسیار خوبی از فلانوئیدها بوده که به عنوان آنتی‌اکسیدان هایی قوی شناخته می شوند. انگور فرنگی نیز منبع بسیار غنی از ویتامین C بوده و مصرف آن به جریان خون مناسب و تامین مواد معدنی و املاح مورد نیاز برای مقابله با پیری کمک می کند.

 

سبزیجات سبز

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج، کاهو و سالاد برگ ها مانند آنتی‌اکسیدان هایی فوق العاده عمل کرده و منبع خوبی از ویتامین C محسوب می شوند. از این رو، مصرف آنها برای بدن بسیار مفید است. همچنین، این سبزیجات دارای لیکوپن و بتا کاروتن بوده که به محافظت در برابر اشعه فرابنفش و در نتیجه جلوگیری از پیری کمک می کنند. نه تنها مصرف آنها برای کنترل وزن مناسب است بلکه به مبارزه با سموم نیز کمک می کنند.

 

آووکادو

آووکادو منبع غنی از ویتامین E بوده که به جلوگیری از پیری پوست و داشتن موهایی درخشان کمک می کند. همچنین، این میوه غنی از پتاسیوم بوده که از فشار خون بالا و گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند.

 

هندوانه و خربزه

هندوانه به عنوان یک ماده غذایی ضد پیری شناخته می شود. هندوانه و خربزه اثر قلیایی کردن در بدن انسان دارند. آنها حاوی مواد مغذی مختلفی مانند سلنیوم، ویتامین های A، B، C و E، چربی های ضروری و روی هستند.

 

آجیل

آجیل مانند بادام، فندق و گردو به نوعی نیروگاه های انرژی محسوب می شوند. مصرف روزانه آجیل به مقدار کافی، از عوامل موثر در مبارزه با پیری و تنبلی بدن انسان است.

 

ماست

ماست حاوی مواد معدنی مهمی مانند پتاسیوم، کلسیم، پروتئین و ویتامین های B است. همچنین، ماست حاوی باکتری هایی است که به جذب مواد مغذی در روده ها و تثبیت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. ماست، ماده غذایی مفید برای پوست بوده و دارای خواص ضد قارچی است.

 

ماهی آزاد

ماهی آزاد منبع غنی از پروتئین بوده و غذایی کامل برای افرادی که از خوردن سبزیجات لذت نمی برند، محسوب می شود. همچنین، ماهی آزاد غنی از اسیدهای چرب امگا-3 بوده که در سلامت پوست موثر هستند.

 

سیر

سیر یکی از مهم ترین موهبت های طبیعت به انسان محسوب می شود. جلوگیری از انحطاط سلول ها، رقیق کردن خون و جلوگیری از بیماری های قلبی تنها بخشی از فواید این ماده غذایی هستند. سیر همانند یک آنتی‌اکسیدان فوق العاده عمل کرده و در جلوگیری از پیری کمک می کند. کراشناسان مصرف سیر خام را توصیه می کنند.

 

زنجبیل

مصرف زنجبیل به عمل هضم و اجابت مزاج کمک کرده و از مواد غذایی ضد پیری محسوب می شود.

 

آب

آب از بهترین گزینه های موجود برای مبارزه با پیری است. مصرف آب در دفع سموم از بدن و گردش بهتر خون تاثیرگذار است. نوشیدن آب کافی برای سلامت پوست مفید بوده و مصرف هشت لیوان آب در روز توصیه شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, توسط سیبادو