سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

مواضع صریح احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی درباره موضوعی استراتژیک

دیپلماسی - آرمان فلسطین هنوز نقطه مشترک مواضع سیاسیون در جمهوری اسلامی ایران است.

گفت‌وگوی تلفنی احمدی‌نژاد و مرسی درباره اوضاع غزه بخشی از تحرک دیپلماتیک ایران در دفاع از مردم غزه است.
محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با محمد مرسی - رییس‌جمهور مصر - با قدردانی از تلاش‌های وی برای برقراری آرامش، امنیت و ثبات در غزه اظهار کرد: تکلیف انسانی و دینی بر ما حکم می‌کند که برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه غزه و برقراری آرامش و امنیت پایدار در این منطقه و نیز تمام سرزمین فلسطین تلاش کنیم.
رییس جنبش عدم تعهد در ادامه با اشاره به نگرانی‌های موجود در بین ملت‌های منطقه و جهان از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه گفت: باید با طرح مشخصی برای جلوگیری از تداوم کشتار و خونریزی در غزه وارد عمل شده و بر اساس رایزنی با سایر کشورها، اجماعی در عرصه بین‌المللی علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

رییس مجلس شورای اسلامی، نیز از روز پنجشنبه در گفت‌وگوی های تلفنی خود با برخی از شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی و همتایان خود حمله رژیم صهیونیستی به غزه را شدیدا محکوم کرد. علی لاریجانی در تماس با اندرز بی‌جانسون، دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس جهانی، هجمه گسترده رژیم صهیونیستی از زمین، دریا و هوا به مردم بی‌گناه غزه را شرم‌آور و تاسف بار خواند و گفت جا دارد اتحادیه بین‌المجالس به عنوان کانون پارلمان‌های جهان که برخاسته از اراده مردم دنیا است،‌ دراین زمینه از خود تحرک جدی نشان دهد. [ایــنــجــا]

علی لاریجانی در نطق صبح یکشنبه اش در صحن علنی مجلس با بیان اینکه باید شمر و یزید زمان خود را بشناسیم گفت: چرا کشورهای مسلمان سلاح به فلسطین نمیدهند؟
رئیس مجلس با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، سکوت کشورهای عربی منطقه را غیرقابل توجیه خواند و آنها را در این جنایت سهیم دانست. [ایـــنـــجـــا]
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس روز گذشته درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت: در هر جنگی ممکن است حوادث خارق العاده رخ دهد که نمونه آن را در جنگ 33 روزه و 22 روزه دیدیم و امروز هم نتیجه جنگی که رژیم اشغالگر بر علیه غزه آغاز کرده، قابل پیش بینی است. [ایـــنـــجـــا]
سنگ‌های سجیل پرندگان ابابیل به سراغ رژیم اسرائیل می‌آید

رییس‌جمهور تصریح کرد: لازم است تمام تلاش خود را برای پایان بخشیدن به کشتار و قتل عام زنان و کودکان و مردم مظلوم غزه و فلسطین به کار گیریم.
شب گذشته نیز آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در بیانه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مطرح کرد:سنگ‌های سجیل پرندگان ابابیل به سراغ لشکریان تا بن‌دندان مسلح ابرهه خواهند آمد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بیانیه نوشت: قساوتی که این روزها غاصبان صهیونیسم در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم مظلوم و کودکان و زنان بی‌دفاع غزه انجام می‌دهند، برنامه‌های از پیش طراحی شده مدعیان دفاع از حقوق بشری است که به اتکای قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا خود را ارباب زمین و زمان می‌دانند.
وی در این بیانیه با اشاره به اینکه «سردمدارانی که با بیش از 60 سال تجاوز به ابتدایی‌ترین حقوق بشریت، خون مردم از سرزمین خود رانده شده فلسطین از چنگالشان فرو می‌ریزد و با وقاحت تمام،‌ دم از صلح و آرامش در خاورمیانه می‌زنند» نوشت: اگرچه این بار رزمندگان و مردم مظلوم مسلمان غزه در خطوط اول مقاومت، علیه زیاده‌خواهی‌های رژیم اشغالگر قدس مانند دوره‌های قبل تماشاگر نخواهند بود و با رشادت‌های خویش امنیت را برای ترسوهای صهیونیسم در تمام سرزمین‌های اشغالی مخدوش می‌کنند،‌ اما حامیان این رژیم نامشروع بدانند که:
آه دل مظلوم به سوهان ماند / گر خو نبرد، برنده را تیز کند

هاشمی رفسنجانی افزود: مطمئناً مردم رها شده از قیود مستبدین استکباری در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه، نخواهند گذاشت سکوت حاکمان اسلامی مهر تأیید جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌های عزیز باشد.
دیگر گذشت آن زمانی که مسلمانان جهان و مردم آزادی‌خواه دنیا بنشینند و نظاره کنند که چگونه اقلیتی ظالم، اکثریت مظلوم را یا به اردوگاه‌های آوارگی بفرستند و یا در خانه‌های خویش به خاک و خون بکشند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده است: اینجانب که به واسطه آشنایی با «القضیه الفلسطینه» خوب می‌دانم که چگونه مکاران تاریخ در مقاطع مختلف هم تسمه از گرده مردم فلسطین کشیدند و هم با ادعاهای صلح‌طلبی، دیگران را فریب دادند، از همه وجدان‌های بیدار در اقصی‌نقاط دنیا و به خصوص در کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهم که نگذارند مظلوم‌کشی در سایه سکوت‌های خیانت‌بار تکرار شود و یک بار هم شده به اسرائیل غاصب بفهمانند که سنگ‌های سجیل پرندگان ابابیل به سراغ لشکریان تا بن‌دندان مسلح ابرهه خواهند آمد، حتی اگر در «بروج‌المشیده» باشند.

کمک به مردم فلسطین وظیفه ماست
رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز حمایت از مردم مظلوم غزه را یک وظیفه دانست و گفت: باید از مردم غزه دفاع کنیم چون آنها مسلمانند و خونشان به ناحق ریخته می‌شود.
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته بسیج که در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد،با حضور در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: ما باید از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم چرا که آنها مسلمانند و خون‌شان به ناحق ریخته می‌شود.
فیروزآبادی افزود: یکی دو ماه قبل بنده پیش بینی کردم که رجز خوانی غرب علیه ایران به دلیل ناتوانی آنها عملی نخواهد شد بلکه این ادعای آنها در انتها به مظلوم کشی ختم شده و رژیم صهیونیستی به غزه حمله می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو