سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
زیباترین تونل‌های دنیا + عکس

خبرگزاری فارس: تونل‌ها محلی برای عبور خودروها یا آدم‌ها هستند که البته گاهی اوقات دارای شگفتی‌های خاصی می‌شوند.

خبرگزاری فارس: زیباترین تونل‌های دنیا + عکس

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مشرق، در دنیا تونل‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاصی هستند؛ در این میان البته برخی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در دیگر تونل‌ها پیدا نمی‌شوند.

*تونل کندوان

این تونل در جاده چالوس قرار دارد و از سطح دریا در 3 هزار و 30 متری کوه‌های البرز کنده شده است؛ این تونل شاید از نظر بصری مورد خاصی نداشته باشد اما نحوه ساخت آن به گونه‌ای بوده است که آن را در میان زیباترین تونل‌های دنیا قرار می‌دهد؛ جدا زیبایی‌های جاده چالوس، نزدیک به 3 سال زمان برای ساخت این تونل صرف شده است و در سال 1317 و با کمترین امکانات افتتاح شد؛ این تونل نزدیک به 2 کیلومتر طول دارد.

*تونل طبیعت

این تونل قطار در منطقه کلوین در اکراین است و از آن به عنوان تونل طبیعت نام می‌برند؛ چراکه سراسر آن از گیاهان پوشیده شده است و حتی روی ریل قطار نیز پر از گل‌ها و سبزه‌های بسیار زیاد است؛ بسیاری از مردمی که به اکراین سفر می‌کنند حتماً از این تونل دیدن می‌کنند.

*تونل توهم

این تونل یکی از زیباترین تونل‌های دنیاست و از زیر رودخانه هوانگپو در شانگهای چین گذر می‌کند؛ تمام دیواره‌های این تونل از کپسول‌های شیشه‌ای در رنگ‌های متفاوت ساخته شده است و نزدیک به 640 متر نیز طول دارند؛ این شیشه‌ها با برخورد نور خودروها رنگ‌های متفاوت تولید می‌کنند و از همین رو به آن تونل توهم گفته می‌شود.

*تونل پاریرای

این تونل در تگزاس قرار دارد و به عنوان تونل نورانی دنیا شناخته می‌شود؛ این تونل همیشه با نزدیک به 4 میلیون لامپ کوچک تزئین شده است و همیشه در طول شبانه روز روشن است؛ این چراغ‌ها در رنگ‌های متفاوت باعث شده‌اند تا زیبایی خاصی در فضای تونل وجود داشته باشد؛ بسیاری از جهانگردان می‌گویند این تونل به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های تگزاس است.

*فروشگاه تونلی

تصور کنید وارد یک تونل بسیار بزرگ می‌شوید و روی دیوارهای آن محصولات به نمایش در آمده‌اند؛ این دقیقاً همان ایده‌ای است که تا سال 2014 در روتردام هلند به پایان خواهد رسید؛ در این فروشگاه که در داخل بزرگترین تونل دنیا قرار دارد و روی دیوارهای آن نیز ال سی دی هایی وجود دارد که محصولات را در اندازه‌های بسیار بزرگ نشان می‌دهد.

*تونل باغی

در شهر کیتاکایشو در ژاپن تونلی قرار دارد که به یکی از زیباترین تونل‌های دنیا شهرت دارد؛ این تونل تمام با گل تزئین شده است و به نوعی می‌توان از آن به عنوان خوشبوترین تونل دنیا نیز یاد کرد؛ این تونل همیشه مملو از جمعیت است و کسی نیست که از آن بازدید نکند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو