ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

در حالتی که به آلوده بودن سیستم خود به یک بد افزار مشکوک شده اید، باید اقدامات زیر را مد نظر قرار دهید:

 

1- از هرگونه خرید آنلاین و عملیات بانکی که شامل ورود اطلاعات حساب بانکی یا گذرواژه باشد اجتناب کنید و این عملیات را متوقف کنید.

 

2- از فعال و به روز بودن نرم افزار امنیتی خود اطمینان حاصل کنید. سیستم شما باید حداقل به یک آتی ویروس و یک فایروال مجهز باشد.

 

3- سریعا اقدام به اسکن کردن سیستم خود کنید و هر موردی که از سوی آنتی ویروس به عنوان مورد مشکوک گزارش شد را پاک یا قرنطینه کنید. در صورت لزوم از اسکن پیش از بوت شدن سیستم عامل استفاده کنید.

 

در بسیاری از موارد کاربران بنا به دلایلی از جمله اینکه سیستم با کندی بیش از حد معمول رو به رو شده است یا در روی مرورگر آن ها تبلیغاتی ناخواسته به نمایش در می آید و یا اینکه برخی برنامه ها به شکل غیر منتظره و خودکار اجرا می شوند، گمان به این می برند که سیستم آن ها ویروسی شده است.

 

در حالی که همه این ها می تواند نشانی از آلوده بودن سیستم به یکی از انواع بدافزار باشد، بنا به موارد خاص، اما همواره همه این علایم نشانی از آلودگی سیستم نیست.

 

برای آن که متوجه شوید که در واقع آیا سیستم شما آلوده به بد افزار است، چند مرحله کار لازم است. اول آن که باید بد افزاهای موجود برای سیستم های رایانه ای، که بر اساس نوع فعالیت و عملکرد مشخص و طبقه بندی شده اند، را بشناسید. همچنین درک و دریافت اینکه یک بد افزار چگونه منتشر شده و خود را در سطح سیستم تکثیر می کند نیز در شناسایی سیستم آلوده مهم است. بعد از آن می توانید از یکی از 10 نشانه و علایم زیر برای دریافت اینکه سیستم شما آلوده به یک گونه از ویروس یا بد افزار شده است یا خیر، استفاده کنید:

 

لازم به ذکر است که همان گونه که ذکر شد، این ها علایمی است که برخی از آن ها می تواند بنا به دلایلی دیگر نیز بروز کند، اما وجود چند عامل و نشانه زیر به شکل همزمان در سیستم، در اغلب مواقع حاکی از آلودگی سیستم به یک بد افزار است.

 

1- کندی بیش از حد سیستم عامل.

 

2- وقتی بر روی آیکون ها کلیک می کنید هیچ عکس العملی رخ نمی دهد یا آنکه برنامه های شما به درستی عمل نمی کنند.

 

3- سیستم عامل بی دلیل Reboot شده، به اصطلاح هنگ می کند (Freeze می شود) یا خاموش می شود.

 

4- آنتی ویروس یا نرم افزار امنیتی شما به شکل ناگهانی از کار می افتد و قادر به فعال سازی مجدد نیست.

 

5- امکان دسترسی به بخش هایی از دیسک سخت یا برخی درایو ها وجود ندارد و این تلاش با پیغام خطا مواجه می شود.

 

6- پرینتر شما به شکل دفعتی از دسترس خارج می شود و امکان پرینت گرفتن از مستندات فراهم نیست.

 

7- پیام هایی بر روی سیستم شما به نمایش در می آید که حاکی از آلوده شدن سیستم به ویروس است. معمولا نام نرم افزار یا کدی که این پیام را صادر می کند نامشخص و نامعلوم است.

 

8- پیام های تبلیغاتی ناخواسته و در زمان های ناخواسته بر روی سیستم عامل و مخصوصا بر روی مرورگر شما به نمایش در می آید. این یکی از جدی ترین علایم آلوده بودن سیستم به بد افزار است.

 

9- برای دانلود و نصب یک نرم افزار امنیتی مانند آنتی ویروس و یا سایر برنامه ها مشکلات جدی وجود داشته و معمولا این اقدام موفقیت آمیز نیست.

 

10- فایل ها یا آیکون های موجود بر روی دسکتاپ یا بخش های دیگر از دیسک سخت به یکباره ناپدید می شوند، پسوند فایل ها به شکل عجیب و غریبی تغییر می کند و پوشه ها و برنامه ها مخفی می شوند.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:, توسط سیبادو