ما را حمایت کنید
 
سیبادو

گروهی از دانشمندان اخترشناس می‌گویند کره ماه، نود و پنج میلیون سال پس از شکل گیری منظومه شمسی به وجود آمده است.

 به گزارشsebado به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس؛ بر اساس مدلی که دانشمندان علم نجوم ترسیم کرده اند، منظومه شمسی حدود چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون سال پیش تشکیل شد و کره ماه هم 95 میلیون سال بعد، در اثر برخورد زمین با سیاره دیگری که هم اندازه کره مریخ بود، به وجود آمد.

تاکنون فرضیه‌های زیادی در مورد زمان به وجود آمدن کره ماه ارائه شده و زمان تولد قمر کره زمین را برخی سی میلیون سال، برخی پنجاه میلیون سال و گروهی هم یکصد میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی تخمین زده اند.
اما گروهی از اخترشناسان فرانسوی، آلمانی و آمریکایی از رصدخانه کوت دازور در نیس فرانسه، از شیوه ای متفاوت بر پایه شبیه سازی های دیجیتال برای تخمین سن کره ماه استفاده کرده اند و در این تحقیقات، به وجود ارتباط میان زمانی که در اثر برخورد زمین با یک کره دیگر، ماه بوجود آمد و مقدار املاح و کانی هایی که زمین از این برخورد عظیم به دست آورد، پی بردند. این دانشمندان می گویند ارتباط کشف شده، در واقع ساعتی حقیقی برای تعیین زمان وقوع حادثه ای است که به تولد کره ماه منجر شد.
این ساعت جدید، زمان تولد کره ماه را نود و پنج میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی تشخیص داده است. این شیوه علمی همچنین تاکید دارد در میان سیارات منظومه شمسی، بیشترین زمان صرف تشکیل کره زمین شده است.
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:ماه، تاریخ تولد , توسط سیبادو