سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


اینترنت یک گیگابیتی برای ما تخیلی به نظر می‌رسد، پیش از این در مورد اینترنت گیگابیتی کانزاس نوشته بودم، اما راستش را بخواهید این سرعت فوق‌العاده در بطن خود مشکلاتی هم دارد.

 
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از یک پزشک، مدتی است که گوگل تصمیم گرفته است، شهر آستین را مجهز به اینترنت یک گیگابیتی کند، یکی از مشکلات نحوه تطابق شهروندان و صاحبان صنایع با این اینترنت است. یک مشکل ساده در همان ابتدای امر آشکار می‌شود، یعنی همان زمانی که اینترنت یک گیگابیتی تحویل یک خانه داده می‌شود، در واقع او راه آسانی برای سنجش سرعت اینترنت نخواهد داشت، سایت‌هایی مانند SpeedTest.net هنوز برای سنجش چنین سرعت‌هایی آماده نیستند.

مشکل دیگر این است که ابزارهایی مانند لپ‌تاپ‌ها از استاندادهای لازم مثل ۸۰۲٫۱۱a/c پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توان با فراغ بال از حداکثر سرعت اینترنت یک گیگابیتی استفاده کرد. اما مشکل بزرگ‌تر از این است که واقعا با این اینترنت چه کار باید کرد! «مایک فارمر»، رئیس شرکت Leap2 که اینترنت گیگابیتی در اختیار دارد می‌گوید که با این اینترنت می‌تواند ۶ ویدئوی یتیوب را با کیفیت ۱۰۸۰p باز کند، از نت‌فلیکس هم استفاده کند، ولی باز هم ۷۵۰ مگابیت از اینترنت‌اش بدون استفاده می‌ماند!موضوع دیگر این است که یک کاربر با این اینترنت با کاربرانی در دنیا تماس خواهد بود که به سرعت اینترنتشان به مراتب پایین‌تر است، به همین خاطر این تفاوت سرعت ممکن باعث تضادهایی شود، برآورد می‌شود که در آمریکای شمالی ۶۴۰ هزار نفر از طریق شبکه FTTH ، اینترنت خانگی ۱۰۰ مگابیتی داشته باشند، اما در مورد بقیه چه؟

اصولا همان طور که در فارسی گفته می‌شود سواره، هیچ درکی از حال و روز پیاده ندارد! شما اگر یکی اینترنت در حد یک یا دو مگابیت داشته باشید، خواهی نخواهی کاربرانی را که اینترنت دیال آپ یا اینترنت ADSL با سرعت‌های ۱۲۸ کیلوبیت دارند، فراموش خواهید کرد. به شیوه‌ای مشابه  این اینترنت پرسرعت گیگابیتی هم باعث ایجاد یک شکاف بین کاربران خواهد شد.بی‌شک اینترنت یک گیگابیتی فوق‌العاده است، با آن آپلود و دانلودهایی سریعی می‌توان داشت، می‌توان از سرویس‌های ابری و شیوه‌های نرم‌افزاری برای ایجاد شبکه‌های مجازی افراد استفاده کرد، اما مثل همه فناوری‌های نو مدتی طول می‌کشد تا جا بیفتد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:مشکلات اینترنت گیگابیتی , توسط سیبادو