سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

اگر چه ما ایرانیان دل خوشی از گوگل نداریم چرا که گوگل بارها و بارها رفتار مغرضانه و روی دوست‌نداشتنی خود را به ما نشان داده است اما با این وجود همچنان باید اعتراف کنیم که اینترنت بدون گوگل سخت است چرا که به‌طور یقین، گوگل در هر کاری که وارد می‌شود آن‌را آسان‌تر می‌کند و اینترنت بزرگ‌ترین حیطه برای حکم‌فرمایی گوگل است.
جست‌و‌جو در گوگل لذت‌بخش‌تر است. خدمات پست الکترونیک گوگل کامل‌تر هستند و سرویس‌های مختلف آن یا نظیر ندارد و یا یک سر و گردن از رقبای خود بهتر هستند، پس حال که چشم‌پوشی از گوگل آسان نیست، بد نیست بدانید گوگل از شما چه می‌داند.
کسری پاک نیت در شماره این هفته مجله بایت، به بخشی از اطلاعاتی که گوگل در مورد شما می داند، اشاره می نماید.

جست‌و‌جو در گوگل بهترین راه برای تقدیم کردن اطلاعات شخصی و علاقه‌مندی‌هایتان به گوگل است.
تقریبا بیشتر کاربران گوگل از Gmail استفاده می‌کنند. البته گوگل پا را فراتر گذاشته است و Google Account را ایجاد کرده است.
برای استفاده موثر از خدمات گوگل مجبور خواهید بود که Google Account را فعال کنید.

Google Map ،iGoogle ،Google Buzz ،Google Doc و تعداد بسیاری از خدمات گوگل در صورتی کار خواهند کرد که از Google Account استفاده کنید.
IP شما بیانگر مکان زندگی شماست و گوگل به‌سادگی می‌تواند حتی مکان دقیق زندگی شما را تشخیص دهد. حال وقتی جست‌وجو می‌کنید، گوگل می‌داند که فردی ساکن در فلان شهر و حتی فلان خیابان و فلان کوچه، فلان علایق را دارد.
شاید این دانایی آن‌قدرها مهم به‌نظر نرسد ولی وقتی گوگل علاقه‌مندی‌های یک جامعه را می‌داند، اوضاع خطرناک می‌شود.

در اولین نگاه، گوگل با استفاده از این دانایی، تبلیغاتی دلپذیر به شما نشان می‌دهد که باب طبعتان باشد. گوگل می‌تواند با استفاده از این دانایی شما را از برخی از علاقه‌مندی‌هایتان دلسرد و به موضوعات دیگری علاقه‌مند کند و یا یکی از علاقه‌مندی‌های شما را تقویت کند. البته این‌کار آنی و یک‌دفعه اتفاق نمی‌افتد اما گوگل می‌تواند این‌کار را در زمانی طولانی و سر فرصت انجام دهد.
شاید این ادعا برای کاربران Google Account باورنکردنی باشد؛ پس بگذارید خود گوگل این موضوع را اثبات کند.
به Google Dashboard مراجعه کنید تا ببینید گوگل چه چیزهایی از شما می‌داند.
گوگل فهرستی از نام تمام دوستان شما حتی در ایمیل‌های دیگر، کتاب‌هایی که در Google Book خوانده‌اید، روزهایی که در google Calendar مشخص کرده‌اید، متن کامل چت‌های شما، فیلم‌هایی که در Youtube دیده‌اید و فراتر از آن Web History مرورگر شما را می‌داند. لزومی ندارد همه سایت‌ها برای گوگل باشند تا این همه اطلاعات به‌دست آورد. شما از گوگل می‌پرسید که به چه سایتی بروید و او خیلی خوب می‌داند که چه جواب‌هایی به شما و یا هرکس دیگری داده است.

در Google Dashboard فهرست کامل از جست‌وجوهای شما در طی ۹ ماه گذشته وجود دارد.
۹ ماه فرصت زیادی است که گوگل با توجه به اطلاعات وسیع خود فعالیت‌های متناسبی انجام دهد.
ایجاد بزرگ‌ترین پایگاه آماری جهان حداقل کاری است که گوگل می‌تواند با این همه اطلاعات انجام دهد و صد البته این‌کار را نیز انجام داده است.

مدت‌ها پیش اتحادیه اروپا از این اطلاعات وسیعی که گوگل جمع‌آوری می‌کند، احساس خطر کرده بود.
خوب است بدانید که پیش از این گوگل این اطلاعات را حداقل یک‌سال حفظ می‌کرد اما بر اثر فشارهای اتحادیه اروپا مجبور شد این زمان را به ۹ ماه کاهش دهد.
رسوایی اخیر گوگل در جاسوسی از شبکه‌های بی‌سیم غیر امن باعث شد که این فشارها نیز بیشتر شود اما هنوز هیچ‌کس نتوانسته مانع فعالیت‌های گسترده گوگل شود. از همین‌رو طیف گسترده‌ای در یک ماه گذشته علیه گوگل به‌راه افتاده است.
در اولین اقدام می‌توانید با استفاده از Google Toolbars در مرورگر خود برخی از این دسته اطلاعاتی که گوگل از شما می‌داند را حذف کنید. بنابر قوانین بین‌المللی، کاربران می‌توانند مانع برخی از این جاسوسی‌های علنی شوند. اگر چه بینگ و یاهو نیز اطلاعاتی را ذخیره می‌کنند اما به‌جرات این اطلاعات کمتر از آن چیزی است که گوگل ذخیره می‌کند.
شاید استفاده از رقبای گوگل کمی ایمن‌تر به‌نظر برسد. دقت داشته باشید که Chrome چشم بینای گوگل در رایانه شماست، پس اگر از طرفداران جدی آن نیستید، مرورگرهای دیگر را نیز امتحان کنید.
 

 

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:, توسط سیبادو