ما را حمایت کنید
 
سیبادو

عناوين خبري روزنامه‌هاي صبح امروز
تل‌آويو در شوك موشك‌هاي ‌ايراني حماس
جام جم آنلاين: روزنامه‌هاي صبح امروز ايران مهمترين عناوين خبري صفحه اول خود را به مسائلي همچون تل‌آويو؛ هدف حملات موشكي مقاومت،تل آويو لرزيد،تبليغات انتخاباتي نتانياهو با خون مردم غزه،تل آويو در شوك موشك‌هاي ايراني حماس،آمپر قيمت‌ها پايين آمد،كاپشن احمدي نژادي هم گران شد،تغيير لحن هسته‌اي اوباما،بخشيدن قاتل به احترام ماه محرمو...كه برخي از آنها در زير مي‌آيد.

جوان:تل آويو در شوك موشك‌هاي ايراني حماس

بخش نظامي جهاد اسلامي فلسطين با صدور بيانيه‏اي مسئوليت هدف قراردادن تل‌آويو را با موشك‌هاي ايراني به عهده گرفت. در اين بيانيه كوتاه آمده است: گردان‌هاي قدس شهر اشغالي تل ربيعه (تل‌آويو) را با موشك فجر ۵ هدف قرار دادند و در انفجار عظيمي كه به وجود آمد، شهر را به لرزه درآورد.

در ادامه بيانيه آمده است: بايد در انتظار عظيم‌تر از اين هم باشيد. در بيانيه جداگانه‌اي كه در سايت جهاد اسلامي فلسطين منتشر شده، آمده است: ابو احمد- سخنگوي گروه- وعده داده تا زماني كه اسرائيل به تجاوز خود عليه مردم فلسطين ادامه دهد، شاهد شگفتي‌هاي بيشتري خواهد بود.
 
يك ماه بعد از نفوذ پهپاد ايراني حزب‌الله به عمق ۴۰ كيلومتري نيروگاه هسته‌اي ديمونا، ده‌ها موشك گردان‌هاي قسام طي روز‌هاي پنج‌شنبه و جمعه شهر تل‌آويو پايتخت رژيم صهيونيستي را به لرزه در آورد، موشك هايي كه منابع اسرائيلي مي‌گويند متعلق به ايران است. در اثر اين حملات كه گردان‌هاي قسام مي‌گويند به سمت ساختمان كنست نيز شليك شده، آژير خطر براي اولين بار در تل آويو به صدا در آمد ونتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به پناهگاه منتقل شد. بنا بر برخي آمارها، حدود ۴۰۰ موشك طي هفته گذشته به سمت سرزمين‌هاي اشغالي شليك شده است. عصر ديروز هم گردان‌هاي القسام اعلام كردند كه يك فروند جنگنده اسرائيلي را بر فراز غزه سرنگون كرده‌اند.

جروزالم پست نوشت: تنها در ساعات اوليه صبح روز جمعه ( ديروز) بيش از ۷۰ موشك به مناطق جنوب تل‌آويو شليك شده و بيش از ۳۵۰ موشك و راكت از روز چهارشنبه به خاك اسرائيل اصابت كرده است. همچنين يونايتد پرس اينترنشنال در گزارشي از شليك چهار موشك از سوي صحراي سيناي مصر به خاك اسرائيل خبر داد. روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نوشت: خسارت وارده به اسرائيل در ۲۴ ساعت گذشته از ۳ ميليارد شكل (واحد پولي رژيم صهيونيستي) معادل ۷۵۰ ميليون دلار فراتر رفته است.
 
تشديد حملات موشكي مقاومت فلسطيني به سوي اهداف صهيونيستي در قلب اسرائيل پس از آن تشديد شد كه احمد الجعبري، فرمانده گردان‌هاي قسام شاخه نظامي جنبش حماس در غزه طي حمله هوايي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد. رژيم صهيونيستي در همان روز اعلام كرد كه اين عمليات با نام ستون ابرها براي ترور فرماندهان حماس در آغاز راه خود قرار دارد اما شايد براي رژيم صهيونيستي كه ترور سران مقاومت فلسطيني را همواره به عنوان يك استراتژي در دستور كار خود قرار داده است تصور واكنشي كوبنده در اين حد آن هم براي اولين بار در قلب اسرائيل و پايتخت خود دشوار بود.

فرار نتانياهو به پناهگاه

به صدا در آمدن آژير خطر در تل آويو كه براي اولين بار پس از ۲۰ سال و بعد از حملات موشكي حكومت وقت عراق به اين شهر انجام مي‌شود نخست وزير اين رژيم را هم به پناهگاه راند. روزنامه فرا منطقه‌اي الحيات چاپ لندن نوشت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل بعد از به صدا درآمدن آژير خطر به پناهگاه رفته است.

به نوشته اين روزنامه منابع اسرائيلي در اين خصوص گفتند: بنيامين نتانياهو زماني كه آژير خطر در تل آويو به صدا در آمد در ساختمان وزارت دفاع بوده و قبل از فرود آمدن موشك در اين شهر به همراه كاركنان دفتر خود به مكان امني منتقل شده است. مقصد اين موشك طبق اعلام رسانه‌هاي فلسطيني به نقل از منابعي در مقاومت، ساختمان كنست ( پارلمان ) اين رژيم بود اما منابع اسرائيلي از ميزان تلفات يا اصابت اين موشك دور برد به هدف اخباري منتشر نكرده‌اند. اما كانال ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي تعداد موشك‌ها را ۲ فروند اعلام كرد و گزارش داد: بنيامين نتانياهو پس از اصابت دو موشك مقاومت به تل آويو و به صدا در آمدن آژيرها، به داخل پناهگاه فرار كرد.

شبكه العربيه نيز از شنيده شدن صداي انفجار در تل آويو و به صدا درآمدن آژير خطر در آن خبر داد. اين شبكه همچنين از زخمي شدن سه نفر در اثر شليك موشك به عين هشلوله در جنوب فلسطين اشغالي خبر داد و تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز فرود آمدن تعدادي موشك به عسقلان را تأييد كرد. مركز پژوهش‌هاي اسرائيلي (عكا) نوشت: اين اولين بار است كه موشك‌هاي مقاومت به سوي تل آويو پايتخت سياسي و اقتصادي اسرائيل شليك مي‌شوند؛ اقدامي كه نقطه عطفي در تاريخ رويارويي اسرائيل و گروه‌هاي مقاومت و ترسيم كننده معادلات قدرت جديدي بين دو طرف خواهد بود. يكي از كاركنان موسسات آموزشي تل آويو در اظهاراتي مطبوعاتي گفت: اسرائيلي‌ها به حالت هيستريك و بيمارگونه‌اي از ترس و نگراني دچار شده‌اند و بسياري از آنان با شنيدن آژير خطر در تل آويو و به دنبال آن صداي انفجارهايي در نزديكي محل كارم به گريه افتادند. وي افزود: موج فرار مردم از تل آويو خروجي‌هاي شهر را با ازدحام روبه‌رو كرده است.

شبكه تلويزيوني الاقصي در خبري فوري گزارش داد: رژيم صهيونيستي در پي ادامه شليك موشك‌ها از نوار غزه، حركت قطارها در قدس را متوقف كرد. همچنين يونايتد پرس اينترنشنال از قطع ارتباطات تلفني در تل آويو پس از انفجار موشك‌ها خبر داد.

جهاد اسلامي: تل آويو را با موشك فجر ۵ به لرزه در آورديم

بخش نظامي جهاد اسلامي فلسطين با صدور بيانيه‏اي مسئوليت هدف قراردادن تل‌آويو را با موشك‌هاي ايراني به عهده گرفت. در اين بيانيه كوتاه آمده است: گردان‌هاي قدس شهر اشغالي تل ربيعه (تل آويو) را با موشك فجر ۵ هدف قرار دادند و در انفجار عظيمي كه به وجود آمد، شهر را به لرزه درآورد. در ادامه بيانيه آمده است: بايد در انتظار عظيم‌تر از اين هم باشيد.

در بيانيه جداگانه‌اي كه در سايت جهاد اسلامي فلسطين منتشر شده، آمده است: ابو احمد- سخنگوي گروه- وعده داد كه تا زماني كه اسرائيل به تجاوز خود عليه مردم فلسطين ادامه دهد، شاهد شگفتي‌هاي بيشتري خواهد بود.

وي گفت: دشمن جنگ را آغاز كرده است اما مقاومت تعيين خواهد كرد كه چه زماني جنگ به پايان خواهد رسيد.

سربازان صهيونيست در توالت‌ها پناه گرفتند

متعاقب اين حملات موشكي، منابع اسرائيلي عصر جمعه از استقرار نيروهاي اين رژيم در مرزهاي غزه و احتمال حمله زميني گسترده خبر دادند. اين در حالي است كه گزارش‌هاي ميداني حاكي از اوضاع وخيم روحي و هراس شديد در ميان سربازان اسرائيلي است.
راديو رژيم صهيونيستي در گزارشي از نگراني‌هاي شديد خانواده‌هاي سربازان اسرائيلي در پي ناتواني ارتش اين رژيم از تأمين جاني آنها زير موشك باران مقاومت خبر داد.

خواهر يكي از سربازان صهيونيست به راديوي اين رژيم مي‌گويد: برادرم در پايگاهي بي‌حفاظ واقع در جنوب اسرائيل است و فرماندهان نمي‌توانند براي سربازان در حين فرود آمدن موشك‌ها پناهگاهي فراهم كنند. آنها مي‌گويند به محض شنيدن آژير خطر مجبوريم به توالت‌هاي پايگاه پناه ببريم. من گمان مي‌كنم آنها را در پايگاه رها كرده‌اند تا مانند اردك شكار شوند. گمان مي‌كنم آنها بايد از خدمت ترخيص شوند زيرا گمان نمي‌كنم كسي پيدا شود كه بتواند خبر كشته شدن فرزندان را به خانواده‌هايشان بدهد.

در داخل تل‌آويو هم برخي از ناشنوايان شكايت كرده‌اند كه مقامات هيچ فكري براي ما ندارند و ما تنها با فرار اطرافيان به پناهگاه‌ها مي‌فهميم كه چه اتفاقي در حال وقوع است. جبهه داخلي در اين زمينه مقصر است.

ديختر: اين وضع دشوار بي‌سابقه است

آوي ديختر، وزير جبهه داخلي اسرائيل در اشاره به حملات موشكي مقاومت و به صدا در آمدن آژير خطر در تل آويو گفت: اسرائيل شب سختي را پشت سر گذاشت كه تاكنون سابق نداشته است.

همچنين به دنبال افزايش تداوم موشك‌باران نيروهاي مقاومت به سمت سرزمين‌هاي اشغالي، بنيامين نتانياهو دستور احضار ۳۰ هزار سرباز ذخيره اسرائيلي را صادر كرد كه ۱۶ هزار تن از اين نيروها از روزجمعه فراخوانده شدند.

گردان‌هاي قسام يك پهپاد ارتش صهيونيستي را سرنگون كردند

شبكه الجزيره روز جمعه اعلام كرد: گردان‌هاي عزالدين قسام (شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس) يك فروند پهپاد ارتش صهيونيستي را سرنگون كرد.

بنا بر اين گزارش، گردان‌هاي قسام تصاويري از پهپاد اسرائيلي را منتشر و اعلام كردند اين پهپاد در حالي سرنگون شد كه در آسمان غزه در پرواز بود. اين گردان‌ها همچنين اعلام كردند كه موشك زمين به هوا در حالي به يك جنگنده رژيم صهيونيستي شليك شد كه اين جنگنده سرگرم بمباران مناطقي در نوار غزه بود.

گردان‌هاي قسام همچنين خبر داده‌اند به سوي يك جيپ اسرائيلي شليك كرده‌اند و تمامي سرنشينان آن كشته شده‌اند.

سفر نخست وزير مصر به غزه

منابع پزشكي فلسطين روز جمعه اعلام كردند در حمله هوايي رژيم صهيونيستي به شمال نوار غزه هنگام سفر هشام قنديل، نخست وزير مصر به اين منطقه دو فلسطيني شهيد شدند.

حملات هواپيماهاي رژيم صهيونيستي تا لحظه تنظيم اين گزارش ۲۱ شهيد و ۲۳۵مجروح داشته است. در همين حال، يك هيئت از پزشكان مصري به رياست عبد المنعم ابوالفتوح، نامزد سابق رياست جمهوري مصر در غزه حضور دارند. ابو‌الفتوح درباره سفر اين هيئت پزشكي گفت: اين هيئت متشكل از ۱۰ تن از پزشكان مصري و پزشكان عضو اتحاديه پزشكان عرب امروز وارد غزه شده است. دولت مصر سفير خود را از تل‌آويو فراخوانده است.

در ادامه حمايت‌ها از مردم نوار غزه رفيق عبدالسلام، وزير امور خارجه تونس به همراه هيئتي بلند‌پايه از مقامات اين كشور امروز شنبه وارد غزه مي‌شود.

واكنش‌هاي داخلي و جهاني به حملات هوايي صهيونيست ها

صدها فلسطيني در اعتراض به حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه در رام الله و الخليل در كرانه باختري تظاهرات كردند.

به گزارش شبكه تلويزيوني الميادين در حالي كه تشكيلات خودگردان فلسطين تلاش‌هاي بين‌المللي را براي محكوم كردن تجاوزات و اعمال فشار بر اسرائيل براي متوقف كردن اين حملات آغاز كرده است، رياست تشكيلات خودگردان فلسطين از ارسال كمك‌هاي دارويي و پزشكي به نوار غزه خبر داد. مدافعان حقوق فلسطين با برپايي تظاهراتي در پاريس جنايات اخير رژيم غاصب صهيونيستي را در غزه محكوم كردند.

در همين حال وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در نامه به مقامات سازمان‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي خواستار اقدام جدي و فوري بين‌المللي براي جلوگيري از تداوم تجاوزات و حملات نظامي عليه مردم غزه و پايان دادن به محاصره همه جانبه مردم اين منطقه به منظور جلوگيري از بروز يك فاجعه انساني شد. مردم كره جنوبي و استراليا در حمايت از مردم غزه و محكوميت حملات هوايي رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگليس به ويژه مسلمانان و فعالان صلح، پنج‌شنبه شب با برگزاري تجمع اعتراض‌آميز در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن، جنايات اخير اين رژيم را محكوم كردند. كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اروپا در بيانيه‌اي نگراني شديد خود را در مورد افزايش تنش‌ها در نوار غزه و فلسطين اشغالي اعلام كرد و در مورد كشته شدن غيرنظاميان در دو طرف درگير ابراز تأسف كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروكسل، اشتون در اين بيانيه اعلام كرد: «شليك راكت از سوي حماس و ديگر گروه‌هاي مسلح فلسطيني از نوار غزه كه موجب ايجاد بحران كنوني شده است، اصلاً پذيرفتني نيست و بايد متوقف شود. اسرائيل حق دارد در برابر چنين حملاتي از مردم خود دفاع كند.» وي افزود: «من از اسرائيل مي‌خواهم به شيوه‌اي عمل كند كه متناسب باشد.»

جنبش عدم تعهد با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي به نوار غزه، از جامعه جهاني به ويژه شوراي امنيت سازمان ملل خواست براي توقف اين جنايات اقدام كنند. ميدان التحرير قاهره نيز شاهد حضور انبوه مردم براي تظاهرات ميليوني حمايت از غزه در روز جمعه بود.

اين تظاهرات در پي فراخوان گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي مصر براي حمايت از مردم فلسطين و محكوم كردن جنايات اسرائيل عليه ساكنان نوار غزه عصر روز گذشته آغاز شد.

جام جام

كودكان؛ قربانيان بي‌گناه حمله اسرائيل
تل‌آويو؛ هدف حملات موشكي مقاومت
قيمت تجهيزات پزشكي ترمز بريد
فوتبال ايران به كجا مي‌رود؟

كيهان

اسرائيل زير آتش موشك‌هاي مقاومت همه دنبال پناهگاه مي‌گردند
راهپيمايي همبستگي با مردم غزه در سراسر كشور
دستور دولت براي صرفه جويي در هزينه و زمان طرح‌هاي عمراني
3 وزير كابينه اين هفته به بهارستان مي‌روند

خراسان

جنايت در غزه، وحشت در تل‌آويو
براي 12 نفر در پرونده کهريزک حکم محکوميت صادر شده است
ضريح جديد مرقد مطهر امام حسين(ع) وارد کربلا شد
قراردادهاي يک و دو ماهه نگراني جامعه کارگري را بيشتر کرده است

جمهوري اسلامي

خشم مردم جهان از جنايات جديد رژيم صهيونيستي
آيت الله هاشمي رفسنجاني:دولت وحدت ملي مي‌تواند گره گشاي مشكلات و معضلات كنوني جامعه باشد
سيد حسن نصرالله:غزه تنها نيست

ابرار
 
گزارش آمانو درباره ايران منتشر شد
سخنگوى كميسيون آموزش:طرح موضوع ۷  ساله شدن دوره ابتدايى بى اعتمادى ايجاد مى كند
پنينسولا: احمدى نژاد به پاكستان مى رود
اشتون چهارشنبه ميزبان مذاكرات ۱+۵ درباره ايران

رسالت

سيد احمد خاتمي:فلسطيني ها صهيونيست‌ها را به خاك سياه مي‌نشانند
ركورد جديد مقاومت در نبرد با رژيم صهيونيستي
سيد حسن نصرالله:جنگ غزه جنگ همه ماست
نامه صالحي براي جلوگيري از فاجعه انساني غزه

قدس

تل آويو لرزيد
انهدام شبكه تروريستي بمب گذار در خوزستان
در فوتسال همه چيز به يك نفر ختم مي‌شود
وزير اسبق بهداشت:دولت منابع لازم را به پزشك خانواده نمي‌دهد

سياست روز

تبليغات انتخاباتي نتانياهو با خون مردم غزه
بررسی پرونده تخلفات «آینه شمعدون» توسط کارشناسان

تهران امروز

شليك فجر 5 به قلب تل‌آويو؛ پاسخ به جنايت صهيونيست‌ها
ارز تك‌نرخي اول آذر مي‌آيد
كلينيك‌هاي بدون نظارت ترك اعتياد
رئيس ضد فساد در رأس كشور چين

جوان

تل آويو در شوك موشك‌هاي ايراني حماس
پس لرزه‌هاي باختن به ازبكستان
اوباما:براي مذاكره با ايران تلاش مي‌كنم
بخشيدن قاتل به احترام ماه محرم

آفرينش

تغييرات جديد و تخصصي‌تر شدن آزمون دكتري سال 92
هاشمي رفسنجاني:تفرقه، پراکندگي و بدبيني آفت يک جامعه پويا و در حال رشد است
رئيس جمهور:اعضاي"اسکاپ" بايد در تجديدنظر مديريت جهاني نقش مؤثري داشته باشند
تظاهرات سراسري كشور در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي

حمايت

راهپیمایی گسترده مردم ایران در حمایت از غزه
آیت الله آملی لاریجانی:پای استقلال دستگاه قضا ایستاده ایم
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:دلسوزان نظام اشتباهات را شناسایی و جبران کنند
ریيس سازمان بازرسي كل كشور:فضای دانشگاهی با کمترین فساد روبروست

ملت ما

سكه‌هاي داغ در حساب مردم
آمپر قيمت‌ها پايين آمد
غزه در آتش و خون تل آويو در وحشت
اميدواري به از سر گيري مذاكرات هسته‌اي

فرهيختگان

تل آويو در وحشت
اعلام حمايت دانشجويان از دانشجو
نمايش توليد و اقتدار ملي
مشكل سرمايه در گردش واحدهاي توليدي حل مي‌شود

مردم سالاري

مذاکره با آمريکا نيازمند برنامه‌ريزي است
حمله خونين ماشين جنگي رژيم صهيونيستي
گزارش آمانو درباره ايران منتشر مي‌شود
70 درصد از کارگران بيمه بيکاري ندارند

آفتاب يزد

انتقاد از هجمه به طرح وحدت ملي
تكذيب سخناني كه مي‌توانست مهم باشد
كاپشن احمدي نژادي هم گران شد
كواكبيان:رابطه با آمريكا حرام نيست

آرمان

علی مطهری:بازداشت فائزه و مهدی به صلاح هاشمی بود
آيت الله هاشمي:دست از تلاش برای اصلاح امور برنمی‌دارم
حملات وحشیانه اسرائیل به غزه
آیا مذاکره مستقیم با آمریکا به نفع ملت است

مغرب

نگراني خاتمي از رواج دروغ و تملق
بي حرمتي خانه خانه هنرمندان به تابلوي عاشورا
آيت الله هاشمي:تاپايان عمر از تلاش براي اصلاح امور دست بر نمي‌دارم
وقتي كي روش ايراني شد

ابتكار

غزه در آتش و خون
سرنوشت پرونده كهريزك
رهبران جديد،چين جديدي مي‌سازند؟
حضور دوباره مشايي در كانون شايعات

جهان صنعت

دلار دوهزار توماني در بودجه 92
جنگ چند وجهي در خاورميانه
اوباما:براي گفت‌وگو با ايران باز هم تلاش مي‌كنيم
محروميت وارد كنندگان دارو از دريافت ارز دولتي

دنياي اقتصاد

فرمول عبور به دلار تك‌نرخي
بازگشت ركود به حوزه يورو 
در فصل سوم 2012 اتفاق افتاد؛افت جهاني تقاضاي طلا 
تغيير لحن هسته‌اي اوباما

گسترش صنعت

ارز تك نرخي اول آذر
ضرورت جهت گيري برناه ريزي‌ها به سمت صادرات ناب
اخراج 3 ماهه پتروشيمي‌هاي متخلف
تكرار روياهاي ريلي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 27 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو