سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

 
مرسدس بنز قصد دارد تا با استفاده از QR Code ها برای کمک به نجات سرنشینان خودروهای آسیب دیده در تصادف کمک کند.
بک مجله را باز کنید، به یک فروشگاه بروید و یا یک کارت ویزیت را نگاه کنید، مطمئن باشید که حتما اثری از یک QR code پیدا خواهید کرد. این الگوهای جالب که در یک مربع قرار گرفته اند، به راحتی توسط تلفن های هوشمند شناسایی می شوند و اطلاعات خود را به شما نمایش می دهند. هر بیت این تصاویر حاوی اطلاعات ارزشمند در یک مورد خاص می باشد. هر نوع اطلاعاتی که تصورش را بکنید می تواند در پیکسل های این مربع کوچک قرار بگیرد، اما آیا می توان از این کدها برای حفظ جان انسان ها استفاده کرد؟ مرسدس بنز معتقد است که این کار انجام پذیر است و قصد دارد از QR Code ها برای نجات دادن جان انسان ها در تصادفات و … استفاده کند.

سوانح رانندگی بسیار ترسناک می باشند و هر ثانیه ای که می گذرد، شانس نجات سرنشینان خودروی دچار حادثه شده کمتر می شود. شاید فکر کنید که به راحتی می توان سرنشینان خود رو را با بریدن بدنه فلزی خودرو آزاد کرد، اما وقتی که قصد دارید از این روش استفاده کنید، انجام برش نزدیک به مخزن سوخت و یا حتی باطری ماشین می تواند آسیب های جدی وارد کند و باعث بدتر شدن اوضاع شود.

ایجاد آسیب به باطری ماشین در حین برش برای خودروهای بنزینی معمولی آنچنان خطری محسوب نمی شود و تنها خطر موجود در مورد این مدل از خودروها، آسیب رسیدن به مخزن سوخت خودرو می باشد. اما این مسئله در مورد خودروهای هیبریدی و وسایل نقلیه الکترونیکی کاملا متفاوت است. برای افزایش کارکرد ماشین، در بخش قابل توجهی از این خودروها از باطری ها استفاده شده است و همین مسئله، کار را بسیار سخت تر کرده است. با وجود مدل های مختلف خودروها که در طی سال های مختلف تولید شده اند و محل قرارگیری مخزن سوخت و باطری های هر کدام با دیگری متفاوت است، امدادگران هیچ دانشی نسبت به محل قرار گیری این بخش های حیاتی در مدل های مختلف خودرو ندارند و همین امر، کار امداد رسانی را بسیار دشوار تر کرده است.

راه حل ارائه شده توسط ADAC که یک انجمن از خودرو سازان آلمانی می باشد، استفاده از ورق های نجات است. این ورق ها حاوی نمودارهای ساده و شماتیک در مورد خودروهای تولید شده در سال های مختلف می باشد. نشان دادن بهترین محل برای برش سقف، مکان کیسه های هوا، ژنراتورهای گاز، مخازن سوخت، مخازن گاز، تقویت های ساختاری انجام گرفته در نقاط مختلف، باطری ها، قطعات دارای ولتاژ بالا، نقاط کنترلی، کمربند ایمنی و مکان های حاوی گاز از جمله مواردی هستند که برای مدل های مختلف ماشین در این ورق های نجات گرد هم آمده است و امدادگران می توانند با مراجعه به این برگه ها، به طرز صحیح و اصولی عملیات امداد رسانی را انجام دهند.

با اینکه این برگه های نجات بخش بزرگی از مشکل را حل کرده اند، اما هنوز یک مشکل دیگر وجود دارد. این برگه های نجات را در کجای ماشین قرار دهیم؟ شاید بهترین راه، چسباندن این برگه ها در پشت آفتابگیر ماشین باشد، اما با توجه به سلیقه اکثر رانندگان، آیا این برچسب ها در آنجا باقی خواهند ماند؟ سوال بعدی این است که امدادگران چگونه می توانند پس از تصادف به بهترین نحو  به این برگه ها دسترسی پیدا کنند.
راه حل مرسدس بنز، استفاده از  کدهای QR در ماشین های جدید می باشد. بنابراین تیم امداد به راحتی می توانند این کد را با استفاده از تلفن هوشمند خود اسکن کنند و سرنشینان خودروی آسیب دیده را در کوتاهترین زمان خارج کنند. بر اساس این راه حل، دو برچسب در خودروها قرار خواهد گرفت. اولین برچسب، زیر درب مخزن سوخت و بر چسب دیگر در ستون B در طرف مقابل قرار خواهد گرفت.

دلیل استفاده از این برچسب ها در این مکان های خاص این است که بعید به نظر می رسد در یک حادثه رانندگی، هر دوی این نقاط به صورت همزمان آسیب ببینند و امدادگران به راحتی می توانند کد سالم را پیدا کرده و از آن استفاده کنند.
البته خودروهای جدید تنها از این قابلیت استفاده نخواهند کرد، چرا که مرسدس بنز برای تمام مدل های تولیدی خود پس از سال ۱۹۷۱، این برچسب های QR code را طراحی کرده است و دارندگان مدل های قدیمی نیز می توانند از این برچسب ها استفاده کنند. علاوه بر این، مرسدس بنز برای این راه حل خود، از ثبت پتنت چشم پوشی کرده است، بنابراین دیگر شرکت های خودرو سازی نیز می توانند از این راه حل در خودروهای خود استفاده کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, توسط سیبادو