سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

چند درصد مردم سوریه مخالف بشارند؟

خاورمیانه - یک کارشناس خاورمیانه می گوید: در سوریه سنی ها 60% جمعیت را تشکیل می دهند ولی تنها یک چهارم آنها در این حرکت سیاسی حضور دارند.

حسین رویوران، کارشناس خاورمیانه در گفتگویی با خبرآنلاین با موضوع" بررسی پیامدها و نتایج نشست دوحه" در پاسخ به سوالی پیرامون پایگاه مخالفین و درصد جمعیتی که مخالف بشار اسد هستند گفت: ردم سوریه به دنبال امنیت هستند. کسی که پیشتر امنیت را برای مردم تأمین کرده بود، دولت بود. مخالفان با خود ناامنی آورند. الگویی که از سوریه در آینده وجود دارد، الگوی لیبی است که همچنان مجلس ملی آن ظرف یک هفته 4 تا 5 بار مورد حمله قرار گرفته است. آقای ابراهیمی در سفری که به ایران داشت، اعلام کرد که مخالفان حدود 15% جامعه هستند. این ارزیابی ابراهیمی خیلی مهم است. توجه داشته باشید در سوریه سنی ها 60% جمعیت را تشکیل می دهند ولی تنها یک چهارم آنها در این حرکت سیاسی حضور دارند.
رویوران در ادامه در پاسخ به این سوال که:" بنابراین سه چهارم بقیه پشت سر بشار اسد هستند؟" گفت: خیر. بقیه در این درگیری بی طرف هستند، اما اولویت شان امنیت است، چون در گذشته امنیت از سوی دولت تأمین شده بود. به همین دلیل شاهدیم که در حال حاضر پایگاه نظام از معارضه بیشتر است. گروههای تکفیری در جاهای مختلف، کارهای فجیعی کرده اند. 
مشروح گفتگوی خبرآنلاین با حسین رویوران را اینجا بخوانید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو