سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

۱. نام آن آفیس ۲۰۱۲ (شاید هم ۲۰۱۳) است ولی آفیس ۱۵ نیست.

اگرچه از نسخه بعدی آفیس، با نام آفیس ۱۵ نام برده می شود(حتی در وبلاگ رسمی مایکروسافت هم به همین نام می نامند)، ولی به احتمال زیاد نام اصلی آن “آفیس۲۰۱۲″  خواهد بود. البته به شرطی که تمامی این موارد برطبق برنامه پیش برود و نسخه جدید آفیس در سال میلادی جاری به بازار عرضه شود.

۲. پیش نمایش فنی
مایکروسافت در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۲ اعلام کرد که یک گروه منتخب از مشتریان امکان دسترسی به  نسخه پیش نمایش فنی آفیس را به منظور آزمایش آن پیدا کردند تا بازخورد آن را به مایکروسافت ارائه دهند. این افراد توافق کردند که چیزی در این رابطه به بیرون درز نکند ولی در ششم ماه مارس، جزییاتی در رابطه با برنامه های آفیس فاش شد که نشان از طراحی های شکیل تر داشت و تاییدی بود بر استفاده  بهینه و بهتراز فضا، در صفحه نمایش.

۳. آیا اخبار مربوط به برنامه آفیس ۱۵ به بیرون درز پیدا کرد؟
تقریبا یکسال پیش بود که اولین بار مطالبی در رابطه با نسخه بعدی آفیس بر روی اینترنت فاش شد. ولی این نگارش لو رفته با آنچه که اخیرا بعنوان نسخه پیش نمایش فنی مشاهده شده شباهتهای بسیار کمی دارد. اگرچه دارای یک ابزار مدیریت رسانه ای به نام Moorea است که بسیار شبیه به نسخه مشابه همین برنامه در آفیس ۲۰۱۰ است از این نظر که برنامه های کاربردی، رابط کاربری و ابزارهای آن مشابه نسخه ۲۰۱۰ ساخته شده اند.

۴.  ویدئوی تیزر
در تاریخ ۹ فوریه مایکروسافت ویدئویی در رابطه با ویندوز ۸ را منتشر که نحوه بکارگیری آن را برای ابزارهایی که از  پروسسور ARM استفاده می کنند شرح می داد . در این ویدئو نماهایی از آفیس جدید نیز نشان داده شد. این رو می توان یک نگاهی اجمالی و گذرا به نسخه های جدید اکسل، OneNote ، پاورپوینت و ورد انداخت.

۵. آیا رابط کاربری نوار آفیس(Ribbon) دیگر وجود ندارد؟
آنچه که در ویدئوی مربوط به ویندوز۸ دیده شد این است که  این رابط کاربری (Ribbon UI) در آفیس ۲۰۱۲ چندان مورد توجه واقع نشده است و مجموعه برنامه های آفیس به شکل یک GUI برنامه کاربردی دسک تاپ رایج در آمده است. البته در این ویدئو مشاهده شد که نوار مزبور را می توانستیم minimize کرده یا غیرفعال کنیم. به هر  طریق اینگونه به نظر می رسد که ممکن است نوار مزبور در زمان فروش آفیس ۲۰۱۲ بعنوان یک ابزار برجسته مدنظر نباشد.

۶.  استفاده آسان از صفحات نمایشی لمسی
مایکروسافت اظهار داشت که برنامه های کاربردی آفیس ۲۰۱۲ دارای رابطهای کاربریی می باشند که مخصوص افرادی است که از صفحات نمایشی لمسی استفاده می کنند. همچنین این مطلب فاش ساخت که یک دکمه مخصوص حالت لمسی وجود دارد که با فعال شدن آن، رابط نوار(Ribbon) آفیس و سایر عناصر برنامه های آفیس ۲۰۱۲ بزرگ می شوند تا دسترسی به آنها از طریق صفحه نمایشی لمسی آسان ترباشد.

۷. آیا Metro  وجود خواهد داشت؟
براساس آنچه که در ویدئوی مذکور مشاهده شد، مایکروسافت در نسخه جدید آفیس، بطور کامل رابط کاربری آفیس را با یک رابط کاربری جدید، جایگزین نخواهد کرد. احتمالا آفیس ۲۰۱۲ با رابطی ارائه می شود که بسیار شبیه به رابط کاربری آفیس ۲۰۱۰ می باشد.

۸. آیا یک نسخه Metro جداگانه ارائه خواهد شد؟
اینگونه اظهار شده است که یک نسخه جداگانه و کامل از  Metro در آفیس ۲۰۱۲ (شاید با قابلیتهایی که امکانات کمتری دارند) مخصوص مشتریان و کاربران عادی ارائه شود.

۹. یکپارچگی ابری(Cloud)
این امکان وجود دارد تا فایلهای خود را از طریق آفیس ۲۰۱۲ در سرویس ابری شرکت مایکروسافت  و از طریق یک اکانت SkyDrive (سرویس ذخیره سازی ابری مایکروسافت) ذخیره کنید.  آفیس ۲۰۱۰ نیز دارای قابلیتهایی سازگار با SkyDrive نیز می باشد.

۱۰. استفاده از انرژی کمتر
مایکروسافت این مسئله را اعلان کرده که آفیس ۲۰۱۲ در مقایسه با نسخه های دیگر آفیس، از حافظه و منابع پردازشی کمتری استفاده می کند تا از این طریق در انرژی محدود تبلتها صرفه جویی بیشتری کند (و بدین طریق این مسئله برای نوت بوکهایی که بر روی آنها آفیس ۲۰۱۲ اجرا می شود بیشتر سودمند خواهد بود)

۱۱. اجرا بر روی ARM
برای پروسسورهای مورد استفاده در تبلتها و تلفنهای همراه نسخه ای از آفیس ۲۰۱۲ مخصوص آنها تهیه می شود. این مسئله طبیعتا در رابطه با موارد و نکات  مورد توجه تبلتها سیر می کند(همانند رابط صفحه نمایش لمسی و صرفه جویی در توان مصرفی برای استفاده بهینه از حافظه و پردازش داده ها ) که نسخه جدید آفیس به همراه خود دارد.

۱۲. آفیس ۲۰۱۲ بر روی ویندوز XP کار نمی کند
هنوز کاربرانی وجود دارند که سیستم عامل خود را از سیستم عامل XP که مربوط به دو نسل قبل ویندوز می باشد به سیستم عاملهای جدید تر ارتقاء نداده اند. مایکروسافت در ابتدا اینترنت اکسپلرر ۹ را از دسترس کاربران XP خارج ساخت سپس تصمیم گرفت، از آنجایی که این سیستم عامل در آوریل ۲۰۱۴ بازنشسته می شود، آفیس جدید را بر روی XP از کار بیاندازد.  اکنون نوبت شما است، اگر می خواهید با آفیس ۲۰۱۲ کار کنید، سیستم عامل خود را از ویندوز XP به ویندوز ۷ (یا ویندوز ۸) ارتقاء دهید.

۱۳.قابلیت اتصال به کینکت(Kinect )
اخیرا مایکروسافت نسخه ویندوز کینکت  خود را ارائه داده است(واحد کنترل سنسور حرکت که اساسا برای کنسولهای بازی Xbox360 ایجاد شده است). هدف از ایجاد آن تشویق به استفاده از این سنسورها برای کارهایی به غیر از بازی می باشد.
به همین خاطر آفیس ۲۰۱۲ این امکان را به شما می دهد تا از طریق کینکت با آن  در ارتباط باشید. از این طریق می توانید در حین ارائه یک کنفرانس تنها با تکان دادن دستان خود در هوا اسلایدهای پاورپوینت را ورق بزنید و از یک اسیلاید به اسلاید دیگر بروید. به نظر ایده بسیار جالبی می آید.

۱۴. انتشار نسخه بتا
شاید این تابستان بتوانید یک نسخه آزمایشی بتا از آفیس ۲۰۱۲ را تهیه و مشاهده کنید. به احتمال زیاد این نسخه بین ماه های مه و جولای در دسترس خواهد داد. برای این منظور کافی است در وب سایت مایکروسافت ثبت نام کنید و سپس نرم افزار مربوطه را دانلود و نصب نمایید و از آن بطور کامل برای یک دوره زمانی خاص استفاده کنید تا اینکه نسخه نهایی آن بطور کامل و رسمی برای فروش به بازر عرضه شود.

۱۵- تاریخ نهایی انتشار
آفیس ۲۰۱۲ در پایان سال میلادی جاری (شاید هم در ابتدای سال بعد) عرضه خواهد شد. مایکروسافت ماه های دسامبر و ژانویه سال بعد را برای ارائه آفیس ۲۰۱۲ درنظر گرفته است که همین موضوع باعث می شود تا ما به این صرافت بیافتیم که نسخه پیش نمایش فنی می تواند به نسخه نهایی بسیار شبیه باشد.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 27 دی 1392برچسب:, توسط سیبادو