سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

روش حذف ویندوز ۸ و بازگشت به ویندوز ۷

روش حذف ویندوز ۸ و نصب ویندوز ۷ در لپ تاپ هایی که بصورت پیشفرض روی آنها ویندوز ۸ نصب است.

بازگشت به ویندوز 7

اگر لپ تاپ یا تبلتی دارید که بصورت پیشفرض روی آن ویندوز ۸ نصب شده و از این ویندوز خسته شده اید و می خواهید سراغ ویندوز ۷ بروید یک خبر خوش و یک خبر بد دارید . خبر خوش اینکه این کار امکان پذیر است و می توانید ویندوز ۸ را حذف و بجای آن ویندوز ۷ نصب کنید طوری که انگار اصلا ویندوز هشتی در کار نبوده است و اما خبر بد اینکه کار کار پیچیده و سختی است !

در واقع مسائلی مانند اشکالات بایوس ،فرمت درایو،و نصب مجدد درایور های دستگاه باعث سختی کار می شود چرا که ماکروسافت لایه های پیچیده ی زیادی قرار داده است. بایوس مانع از ارتباط یکپارچه نرم افزار می شود (UEFI) .

درایوها پارتشین بندی شده و محافظت شده اند و سخت است دوباره تمامی فضا را دوباره اصلاح و پارتشین بندی کرد.

و در نهایت تولید کنندگان هماهنگ نیستند و بهترین حالت آن در ویندوز ۷ است و به ندرت ممکن است از سوئیچ ها حمایت کنند. نتیجه اینکه این تغییر دارای سختی ها و عوارضی است و لزوما یک راه حل برای ساده کردن این مسئله وجود ندارد. با این حال این راهنما در پیچ و تاب راه به شما کمک خواهد کرد.

اگر دوست ندارید از ویندوز ۸ خداحافظی کنید با این حال دوست دارید ویندوز ۷ را هم تجربه کنید راه های دیگری هم هست که بهترین حالت آن استفاده از ماشین های مجازی است برای دانلود یک ماشین مجازی در جستجوگرها نام “ماشین مجازی ” را جستجو کنید( ماشین های مجازی نرم افزاهایی هستند که بر روی ویندوز نصب می شوند و یک رایانه راشبیه سازی می کنند که می توانید روی آن انواع نرم افزارها و سیستم عامل را نصب کنید بدون اینکه سیستم عامل اصلی آسیبی ببیند)

اگر احساس می کنید همچنان در بازگشت به ویندوز ۷ مصمم هستید و سوار کشتی خود شده اید و حاضرید دل به دریا بزنید پس اجازه بدهید شروع کنیم .

چند جمله هشدار دهنده:

-۱ این آموزش مربوط به ویندوز ۸ حرفه ای و نسخه ی نهایی است .

مشق شب شما درایورها !

به قسمت device manager مراجعه کنید لیستی از دستگاه های مختلف را مشاهده می کنید کیبرد –کارت شبکه – صفحه لمسی-این ها را جدید بگیرید بدون داشتن درایورهای این دستگاه ها رایانه شما کار نخواهد کرد پس ابتدا لازم است طبق مدل های سخت افزار موجود درایورها را بیابید تا خیالتان راحت باشد !

در وحله ی اول ساده ترین راه یافتن درایور دستگاه مراجعه به سایت اینترنتی سازنده لپ تاپ است ببنید مدل و مارک لپ تاپ شما چیست و به سایت سازنده مراجعه کنید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید جستجو در جستجوگرهایی مثل گوگل است به این صورت : “نام دستگاه + درایور ویندوز ۷٫”

- پشتیبان گیری

از دستگاه خود روی یک هارد خارجی پشتیبان بگیرید اگر با نحوه صحیح پشتیبان گیری آشنا نیستید جستجو کنید به جواب می رسید .

- ویندوز ۷ را در روی cd یا فلش قابل بوت داشته باشید .

غیر فعال کردن UEFI و فعال کردن برنامه بوت Legacy Boot
بر خلاف رایانه های قدیمی ، که BIOS در هنگام بوت شدن اجازه دسترسی منوی boot را می داد ، در لپ تاپ های جدید نیاز به فعال کردن حالت پیشرفته راه اندازی برای اولین بار وجود دارد .

بازگشت  از ویندوز 8 به ویندوز 7
با رفتن روی نوار لغزنده و کلیک روی آیکن چرخ دننده تنظیمات را باز کنید

نصب ویندوز 7 - روی ویندوز8

 

با کلیک روی گزینه Settingsبه قسمت “Change PC Settings” بروید و روی Advanced Options کلیک کنید

آموزش نصب ویندوز 7 روی 8

گزینه UEFI Firmware Settings را انتخاب کنید (شاید لازم باشد ابتدا Tools and Settings را انتخاب و بعد گزینه ی Advance Options را فعال کنید)

 

نصب ویندوز 7 روی ویندوز 8

موقع ریبوت شدن کامپیوتر در استارت آپ یک منو خواهید دید گزینه BIOS setupرا انتخاب کنید . در زیر ستون System Configuration منوی Boot Options را انتخاب کنید

نصب ویندوز 8

با یک کلیک روی Boot Options گزینه ی Secure Boot را خواهید یافت ابتدا لازم است آن را غیر فعال کنید .همچنینکه در منوی Boot Options هستید “Legacy Bootرا پیدا کنید و آنرا فعال کنید .حالا قادر خواهید بود با cd یا usb بوت شوید تنظیمات را ذخیره کرده و خارج شوید .

 

نصب ویندوز ۷ مثل تصویر مراحل را طی کنید .

نصب ویندوز 7

اولین مرحله نصب ویندوز سون بعد از بوت شدن

آموزش نصب ویندوز7

روش نصب ویندوز 7

 

ناحیه و زبان را انتخاب کنید و مراحل نصب را ادامه بدهید

نصب ویندوز 7 روی ویندوز8

پس از موافقت با قوانین روی Custom installation کلیک کنید

نصب ویندوز سون

در این مرحله مکان نصب ویندوز را انتخاب خواهید کرد اگر می خواهید کلا ویندوز ۸ را از ریشه برکنید محل نصب را درایو c انتخاب کنید .
البته می توانید روی هر درایوی که خواستید نصب کنید . لازم به ذکر است باید دریو را در این مراحل با انتخاب ‘option فرمت کنید . مراحل بعد را ادامه دهید در خلال نصب سیستم چند بار خاموش و روشن خواهد شد توجه داشته باشید تنها کاری که شما می کنید صبر است !تا اینکه صفحه زیر ظاهر شود !

بازگشت به ویندوز 7 از 8

 

بله در نهایت ویندوز سون روی دستگاه دارای ویندوز ۸ نصب می شود . نصب آنتی ویروس و نصب درایورها و نرم افزارهای کاربردی آخرین مراحل کار شما می باشد . البته باید فکری به حال اکتیو کردن ویندوز بکنید !شما که کرک نمی کنید ؟!

موفق باشید قبل از هر کار نظرات دیگران در این پست را بخوانید تا به مشکلات آنها دچار نشوید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو