سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

قسمت‌های فنر خودرو را چند بار عمودی و سپس افقی فشار دهید و رها کنید. خودروی سالم از نظر تعلیق، بدون صدای ناله سریعا به حالت اولیه و ایستا بازمی‌گردد.

 

هنگام خرید خودروی دست دوم، سلامت فنی مهم‌تر از تمیزی و زیبایی ظاهر آن است.

خودروی سالم‌تر و بی‌دردسرتری بخرید: ابتدا از اصالت خودرو و مدارک مربوط به آن مطمئن شوید. شماره بدنه خودرو، در قسمت‌های متفاوت درج یا حک شده؛ متداول‌ترین بخش، قسمت موتور است. تطابق و عدم‌دستکاری آن را بررسی کنید. به هرگونه کوبیدگی، له‌شدگی و حک غیرمعمول مشکوک شوید.

اسناد بیمه، پرداخت عوارض ، معاینه فنی و... را از فروشنده مطالبه کنید. یادتان باشد میزان تخفیف سالانه ملاک خوبی در خرید نیست، زیرا برخی به‌درستی از امکانات دریافت خسارت بیمه‌نامه خود استفاده می‌کنند، اما برخی هزینه تصادفاتشان را نقدی می‌پردازند!

بنگاه‌داران اصطلاحی دارند با عنوان دواندن ماشین (به معنای سخت و بیش و نادرست کارکشیدن از خودرو). دواندن را از وضعیت موتور، میزان استهلاک لاستیک‌ها، عدد کیلومترشمار، سیستم روغنکاری و... می‌شود فهمید و بسته به محل زندگی یا تعداد سفرهای برون‌شهری راننده، کارکرد بیشتر خودرو نشانه نیاز به تعویض زودتر قطعات است، نه لزوما نشانه ایراد و دواندن.

قسمت‌های فنر خودرو را چند بار عمودی و سپس افقی فشار دهید و رها کنید. خودروی سالم از نظر تعلیق، بدون صدای ناله سریعا به حالت اولیه و ایستا بازمی‌گردد.

سلامت جلوبندی را از ساییدگی یکدست و معمول لاستیک‌ها در تمام قسمت تماس با زمین تشخیص دهید.

اگر جنس بدنه فلزی ا‌ست، با یک قطعه آهن‌ربا می‌توان به گستردگی یا محدودیت صافکاری و نقاشی احتمالی بدنه پی برد. جذب و چسبندگی کمتر آهن‌ربا در قسمت‌های وسیع، نشانه بتونه‌کاری بیشتر زیر لایه رنگ است.

به علائم نشتی و پاشیدگی مایع مجاری سیستم خنک‌کننده دقت کنید. در آب رادیاتور هم نباید مایع شیری‌رنگ یا لکه‌های روغن دیده شود.

از محفظه سرسیلندر نباید بخار غیرمعمول، دود یا کمپرسی بیرون آید. برخی روغن غلیظ درون کارتر می‌ریزند تا این ایراد مشخص نشود. به صدای موتور و جعبه دنده در دورهای آرام و تند دقت کنید. نباید لکه‌های خاکستری و نیز قطرات آب روی گِیج روغن ببینید.

به پردوده‌نبودن دود خروجی از اگزوز، عدم نیاز به فشار زیاد بر پدال ترمز، زنگ‌نزدگی گلگیرها و کف اتاق، رنگ‌ نشدگی سقف و نشانه‌های چپ‌کردگی دقت کنید.

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو