سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

ساخت یک وب سایت تنها در 30 دقیقه

 
 
 
شما می‌توانید به وسیله یک وب سایت، خدمات خود را از کوچه و خیابان به محیط وسیع اینترنت منتقل کنید و با تغییر مکان کار خود از دنیای واقعی به مجازی نوع کاربران و حتی تعداد آن‌ها را تغییر دهید.
 
 
 
پایگاه اطلاع رسانی شبکه: شما می‌توانید به وسیله یک وب سایت، خدمات خود را از کوچه و خیابان به محیط وسیع اینترنت منتقل کنید و با تغییر مکان کار خود از دنیای واقعی به مجازی نوع کاربران و حتی تعداد آن‌ها را تغییر دهید؛ به شیوه‌های بسیار مطلوبی می‌توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید...

شما می‌توانید به وسیله یک وب سایت، خدمات خود را از کوچه و خیابان به محیط وسیع اینترنت منتقل کنید و با تغییر مکان کار خود از دنیای واقعی به مجازی نوع کاربران و حتی تعداد آن‌ها را تغییر دهید؛ به شیوه‌های بسیار مطلوبی می‌توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. در محیط مجازی می‌توانید بهتر و بیشتر کاربران و مشتریان خود را بشناسید و درب خدمات خود را برخلاف دنیای واقعی 24 ساعت از روز و هفت روز از هفته برای کاربران خود گشوده نگه دارید.

قابليتي که در دنیای واقعی امکان ندارد و درصورت امکان هزینه گزافی برای شما در بر خواهد داشت. برای حضور در دنیای مجازی نیاز به یک پل ارتباطی با کاربران دارید تا بتوانید خدمات خود را به آن‌ها ارائه دهید و این پل ارتباطی چیزی جز یک وب سایت نیست. این روزها ساختن یک وب سایت بسیار راحت شده است. راحت‌تر از آنچه که به نظر شما بیاید. وجود نرم‌افزارهای متعدد برای طراحی سایت این کار را برای افراد متخصص و غیرمتخصص راحت کرده است. ما در این مقاله طریقه طراحی یک وب سایت شخصی را به شما آموزش می‌دهیم.


ساخت وب سایت به وسیله سرویس Jimdo

Jimdo سایتی است که به راحتی امکان ایجاد یک وب سایت تحت خود را برای شما فراهم می‌کند.

1- به صفحه ابتدایی سایت Jimdo رفته و شروع به ثبت كردن نام سايت خود كنيد. در خط اول نام سایت خود را مشخص و در خط بعد آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا مرحله ساخت سایت را آغاز کنید. در صورتی که بخواهید از آدرس‌های Jimdo استفاده کنید، تبلیغات Jimdo در صفحه شما به نمایش گذاشته خواهد شد و در آدرسی که انتخاب می‌کنید، نام Jimdo نیز قرار دارد اما اگر می‌خواهید وب سایت خود را شخصی‌تر نمایید باید به بخش پولی سایت رفته و بخش نرم‌افزاری یا تجارت سایت را انتخاب و سرویس مربوطه را خریداری نمایید.


 

2- در ادامه آموزش تصمیم داریم حساب عادی را کنار گذاشته و یک حساب حرفه‌ای و شخصی برای تهیه وب سایت انتخاب کنیم. برای این کار باید از زیر مجموعه .com برای انتخاب دامنه استفاده کنیم كه مبلغ پنج پوند هر ماه برای شما هزینه خواهد داشت؛ البته دامنه .biz نیز وجود دارد اما دامنه co.uk با هزینه 15 پوند ماهانه می‌تواند قیمت زیادی باشد. به هر حال شما می‌توانید هر زمان که بخواهید این دامنه را تغییر و انتقال دهید.


 

3- بسته پيشنهادي خود را انتخاب کنید. سپس برای جست‌وجوی دامنه خود، نام مورد نظر را در بخش آدرس وارد نموده و عملیات بررسی را انجام دهید تا از آزاد بودن نام دامنه مطلع شوید.


 

4- نام وب سایت خود را مشخص کرده و سپس گزینه‌های مورد نظر خود را کلیک کنید. در ادامه پنجره‌ای مشابه پنجره زیر را مشاهده خواهید کرد که قیمت یک ساله و دو ساله سرویس را برای شما مشخص مي‌كند. می‌توانید با درصدی کاهش قیمت سرویس خود را برای دو سال خریداری نمایید. سرویس خود را انتخاب و آن را پرداخت نمایید.


 

5- پس از مراحل مذکور ایمیلی از طرف این سایت حاوی نام دامنه و کلمه عبور برای شما ارسال خواهد شد(این ایمیل به همان ایمیلی ارسال می‌شود که در ابتدا وارد نموده‌اید). اگر روی لینک دامنه خود کلیک کنید، صفحه شخصی خود را می‌توانید مشاهده نمایید. با باز شدن این صفحه در قسمت Login یا همان ورود، کلمه عبور ارسالی از طرف سایت را وارد نمایید تا بتوانید به بخش مدیریت سایت وارد شوید.از منوی سمت راست در وب سایت بخش تنظیمات یا همان Setting را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه پنل تنظیمات برای شما نمایش داده می‌شود، بخش Login را بیابید و روی آیکون Passwordکلیک کنید تا در مرحله اول پسورد را تغییر دهید.


 


6- مرحله بعد باید نام اختصاصی دامین خود را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از بخش تنظیمات عبارت Register را که در بالا قرار دارد انتخاب کنید و نام مورد نظر خود را وارد کرده و عملیات را تمام کنید تا در مدت زمان 24 ساعت به درخواست شما رسیدگی شود. در صورتی که بخواهید مدتی از نام jimdo استفاده کنید و در زمان مناسب دامنه اختصاصی خود را پیوند دهید، کافیست به صورت رایگان ثبت‌نام کنید و در زمان مناسب برای خرید دامنه اختصاصی اقدام نمایید. این کار براحتی در بخش تنظیمات امکان‌پذیر است.


 

7- با طی مراحل قبل وب سایت شما به راحتی ساخته می‌شود. کافیست طبق سلیقه خود بخش‌های این وب‌سایت را تغییر دهید. jimdo برای شما امکانی فراهم کرده است که می‌توانید به راحتی هدر، قالب، زبان، عنوان و سایر موارد مورد نظر خود را تغییر دهید. در ادامه به طور مختصر به شما نحوه کار با تنظیمات را آموزش می‌دهیم.

تغییر تصویر هدر

اگر روی هدر، ماوس را نگه دارید، عبارت Edit Header را مشاهده می‌کنید. روی این گزینه کلیک کنید. با کلیک روي edit header، امکان تغییر هدر، عنوان و لوگو برای شما فراهم است. شش گزینه با انتخاب Edit Header پیش روی شماست که می‌توانید تغییرات مورد نظر را در این بخش اعمال کنید. بخش Photo Gallery یک گالری از تصاویر آماده مناسب هدر را برای شما به نمایش می‌گذارد. با توجه به محتوای سایت و سلیقه خود می‌توانید یکی از این تصاویر را انتخاب نمایید. با کلیک روي تصویر مورد نظر به عنوان هدر شما انتخاب خواهد شد.


گزینه Custom Photo امکان این را فراهم می‌کند که بتوانید یک تصویر خاص را از سیستم خود برای وب سایت بارگزاری نمایید. در بخش Pattern الگوهایی به صورت آماده موجود است که می‌توانید آن‌ها را انتخاب و رنگ آن را نیز مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.بخش Adjust Header مربوط به تغییرات اندازه و مکان نمایش تصویر هدر شماست که می‌توانید بدین‌وسیله به طور کاملاً دلخواه محل نمایش تصویر خود را تنظیم کنید. بخش Title برای مشخص کردن عنوان سایت شما قرار داده شده است. کافیست عنوان را در ابزار ويرايشگر نوشته و رنگ و مکان آن را مشخص کنید.


 

برای اینکه نمای وب سایت را زیباتر کنیم، می‌توانیم قالب سایت را تغییر دهیم. برای تغییر قالب از منوی عمودی سمت راست اولین گزینه با عنوان Layout را کلیک می‌کنیم تا فهرست قالب با نمای کلی آن‌ها ظاهر شود. روی قالب مورد علاقه خود از ميان این قالب‌ها کلیک می‌کنیم و ظاهر سایت خود را تغییر می‌دهیم.


 

هم اکنون می‌توانید عنوان متن خود را مشخص کنید. کافیست روی آن کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود:


 


با باز شدن این پنجره می‌توانید سه حالت قلم و محل قرارگیری آن را مشخص نمایید. در کادر ابتدای صفحه عنوان مطلب خود را بنویسید و قالب‌های Heading 1/2/3 را بنابر سلیقه خود انتخاب کنید. برای اضافه کردن ملحقات دیگر روی علامت + کلیک کنید تا سایر موارد افزودنی برای شما نشان داده شود.


 

زمانی که عملیات ساخت صفحه اصلی و خانگی سایت شما تمام شد، می‌توانید با کلیک گزينه Navigation صفحات جدیدی برای سایت مشخص کنید و تغییرات مورد نظر را روی آن اعمال نمایید.



در اینجا می‌توانید عناصری مثل درباره ما، تماس با ما و ... ایجاد نمایید. تمام تب‌ها و صفحاتی که ایجاد می‌کنید، بسته به نوع قالب می‌تواند در بالای صفحه‌ نمایش داده شود.


 

این سرویس دارای گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی وب سایت است که آموزش آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است. از این سرویس می‌توانید برای طراحی هرگونه وب سایت اعم از آموزشی، خدماتی، تفریحی، تجاری و ... استفاده کنید.   

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:, توسط سیبادو