سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
داشتن یک کامپیوتر خوب می تواند در بسیاری از کارهای روزانه به شما کمک برساند اما برای اینکه بتوانید از این سیستم همیشه استفاده کنید باید به دقت آن را محافظت کنید.
 
چگونه "کیس" کامپیوتر را تمیز کنیم؟!
به گزارش سیبادو به نقل از مشرق، نگه داری از کامپیوتر بسیار مهم است چرا که در صورت نداشتن دقت شما نمی توانید از سیستم خودتان به خوبی استفاده کنید و همین می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شود.

یکی از مهمترین بخش هایی که در یک سیستم وجود دارد کیس یا همان محفظه نگه داری قطعات آن است. این بخش به خاطر محافظت از قطعات مختلف دستگاه بسیار مهم است. درادامه به برخی از مهمترین نکات محافظتی و نگه داری این بخش از کامپیوتر می پردازیم.

*اولین نکته ای که باید در مورد کیس های کامپیوتر دقت داشته باشید محل نگه داری آن ها است. ابتدا سعی کنید که این قسمت روی زمین و در نزدیکی پایتان قرار نداشته باشد چرا که ممکن است زیاد به آن ضربه وارد شود.

*دومین نکته جلوگیری از ضربه خوردن آن است. همیشه مواظب باشید که ضربه به دستگاه وارد نمی شود چرا که در این صورت ممکن است قطعات داخلی از جای خودشان خارج شده و کامپیوتر دچار مشکل شود.

*در کناره های هر کیس دو درب برای دسترسی به داخل آن وجود دارد هیچکاه این درب ها را باز نگذارید چرا که ممکن است گرد و خاک و آشغال های متفاوت وارد دستگاه شده و باعث از کار افتادن و حتی سوختن قطعات داخلی شود.

*نکته دیگر در مورد محافظت از کیس کامپیوتر تمیز نگه داشتن و همچنین نظافت داخلی ان است. این نکته به قدری واجب است که باید حداقل هر سه ماه یکبار انجام شود.

نحوه تمیز کردن فضای داخلی کیس:

همانطور که اشاره کردیم برای ایبکه سیستمی با قدرت داشته باشید که کمتر دچار مشکل می شود، سوای موارد بالا باید هر سه ماه یک بار داخل دستگاه را نظافت کنید. این کار باعث افزایش طول عمر قطعات و در پی آن افزایش طول عمر کامپیوتر شما می شود.

برای تمیزکردن داخل کیس کامپیوتر باید به نکات زیادی دقت داشته باشید چرا که مهمترین قطعات کامپیوتر در دل آن قرار دارد. اولین گام بردن کیس به یک محیط باز مانند حیاط یا پشت بام است.

اگر در خانه جاروبرقی هایی دارید که می توانند به جای مکش در حالت دمنده نیز قرار بگیرند به راحتی داخل دستگاه را تمیز کنید. البته دقت داشته باشید که فشار باد به گونه ای نباشد که برخی قطعات ریز را جدا کند و همچنین گلویی جارو را به قطعات نچسبانید. این کار را می توانید به کمک سشوارهایی که باد خنک نیز دارند انجام دهید.

بعد از تمیز کردن گرد و خاک ها می توانید با استفاده از یک دستمال نرم بخش هایی از گرد و خاکی که روی قطعات باقی مانده را تمیز کنید تا دستگاه به طور کامل تمیز شده باشد.

بعد از تمیز کردن نوبت به مرتب کردن فضای داخلی می رسد. قبل از باز کردن کیس تعدادی سیم و بست آماده کنید و به کمک آن ها سیم های مختلف را مرتب کرده و در جاهی مشخص قرار دهید. نامرتبی سیم ها می تواند عواقبی چون قطعی داشته باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو