سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

 

دانشمندان ناسا موفق به ساخت میدان مغناطیسی قدرتمندی شده اند که می تواند یک موش را در هوا معلق نگه دارد، محققان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در کالیفرنیا با ساخت این آهنربای فوق هدایتی توانسته اند انرژی لازم برای شناور کردن موشهای آزمایشگاهی را تولید کنند. البته آنها قبل از این هم آزمایش های موفقی را با موجودات زنده ای نظیر قورباغه و حشرات پشت سر گذاشته بودند.

شیوه کارکرد این سیستم بدین صورت است که با بهره بردن از خاصیت دو قطبی مولکول های آب، آب موجود در بدن موش را به بالا هل داده و باعث پرواز آن می شود. این داستان وقتی جالب تر می شود که بدانید میدان های مغناطیسی با این قدرت همیشه در دماهای بسیار پایین کار می کنند، اما آهنربای JPL به گونه ای ساخته شده که محل قرارگیری موش همان دمای معمولی محیط را دارد و فقط مگنت های آن در دمای زیر صفر قرار دارند. نکته اصلی هم همین است که تا به حال امکان چنین پروازی فقط در دماهای فوق سرد وجود داشته.

یوآنمینگ لویی از اعضا تیم تحقیقاتی می گوید: موش ها در برخورد با شرایط بی وزنی رفتارهای متفاوتی از خود بروز دادند. اولین موشی که مورد آزمایش قرار گرفت، شروع به چرخیدن به دور خود کرد و به دلیل حالت بی وزنی سرعتش مرتبا افزایش می یافت. اما موش دوم که میزان کمی آرام بخش دریافت کرده بود، به راحتی با شرایط کنار آمد و حتی به نظر می آمد که مانند سوپرمن از پروازش لذت می برد.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, توسط سیبادو